دانلود و خرید کتاب ذهن متمرکز مایکل هیت ترجمه لیلا حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن متمرکز اثر مایکل هیت

کتاب ذهن متمرکز

معرفی کتاب ذهن متمرکز

کتاب ذهن متمرکز نوشته‌ی مایکل هیت نویسنده‌ی آمریکایی است. امروزه سرعت زندگی آن‌چنان بالاست که رسیدن به همه‌ی کارها و مهم‌تر از آن سالم زندگی کردن، امری محال به نظر می‌رسد. برخی برای حل این مشکل، سرعت کار خود را بالاتر می‌برند یا بیش‌تر کار می‌کنند؛ هیت با این روش مخالف است و چاره‌ی کار را در افزایش روش‌مند تمرکز می‌بیند. او در این کتاب گام‌های افزایش بهره‌وری با تقویت تمرکز را به‌شکلی نظام‌مند و جذاب شرح داده است.

انتشارات آریانا قلم این کتاب را با ترجمه لیلا حیدری منتشر کرده است. ذهن متمرکز برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب ذهن متمرکز اثر مایکل هیت

کتاب ذهن متمرکز اثری در ژانر خودیاری از مایکل هیت، نویسنده‌ی آمریکایی است. در روزگار پرمشغله‌ی کنونی، آنچه بیش‌تر ذهن و روان انسان‌ها را درگیر کرده، نرسیدن و نتوانستن است. فرصت کم است و در این فرصت کم، باید از پس کارها و هزینه‌های زندگی برآییم و اگر وقت شد، کمی هم زندگی کنیم. عموما در هر دو مورد ناتوانیم و اضطراب و رنج‌های روانی، معضل مشترک همه‌ی ماست. مایکل هیت سال‌ها روی این مشکل همگانی، یعنی کمبود وقت و بهره‌وری پایین کار کرده است، از زمانی‌که استرس کار او را تا مرز یک عارضه‌ی قلبی پیش برد. او پژوهش‌های گسترده‌ی خود را برای رسیدن به بهره‌وری بیش‌تر و انجام وظایف شغلی آغاز کرد. آنچه بیش از همه‌ی راه‌حل‌ها به چشمش خورد، بیش‌تر کار کردن و سریع‌تر کار کردن بود، اما چاره را در جای دیگری جست: افزایش بهره‌وری با افزایش تمرکز و ایجاد فرصت کافی برای زندگی، با کاهش هدف‌مند کارهایی با درجه‌ی اهمیت کم‌تر. کتاب ذهن متمرکز حاصل سال‌ها پژوهش او شد و در سال ۲۰۱۹ به چاپ رسید.

چاره در زیاد کار کردن نیست

پربسامدترین مفهوم در کتاب ذهن متمرکز درست کار کردن است. مایکل هیت بارها تأکید کرده که بهره‌وری به‌معنای زیاد کار کردن نیست. وقتی در راهبرد و روش خود در کار و زندگی، مشکلات بنیادین داشته باشیم، سیاه‌چاله‌ای درون خود داریم، که نتایج کارمان را می‌بلعد. این سیاه‌چاله آن‌قدر بزرگ و پراشتها است، که کار بیش‌تر نیز سیرش نمی‌کند. این می‌شود که کار بیش‌تر به‌جای پر کردن خلأهای زندگی، تنها به استرس روزانه‌ی ما می‌افزاید. هیت، افزایش سرعت کار را که در قالب فکری قدیمی و کهنه صورت پذیرد، بهره‌وری نابهروه‌ور نامیده و نسبت به پیامدهای خسارت‌بار آن هشدار داده است. هیت پس از برشمردن مشکل، راهکارهای خود را برای افزایش بهروه‌وری در سه گام شرح داده است. حاصل بهره‌وری در نهایت، کار مفیدتر و زندگی بهینه‌تر است.

خرید و دانلود کتاب ذهن متمرکز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب را به کسانی که از عدم تمرکز رنج می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم. عدم‌تمرکزی که نتیجه‌‌اش فرصت کم، استرس بالا و زندگی تلخ است.

چرا باید ذهن متمرکز با ترجمه لیلا حیدری را بخوانیم؟

روش هیت برای افزایش تمرکز و بهره‌وری، نظام‌مند، دقیق و گام‌به‌گام است. او شما را تا رسیدن به هدف کتاب همراهی و از کلی‌گویی به‌شدت پرهیز می‌کند.

درباره مایکل هیت

مایکل هیت، نویسنده و وبلاگ‌نویس آمریکایی است. او موسس و رئیس شرکت فول فِکِس است. هیت به‌مدت ۱۵ سال در زمینه‌ی افزایش تمرکز و بهره‌وری وبلاگ‌نویسی کرد و در نهایت نتایج پژوهش‌های گسترده‌ی خود را در قالب کتاب ذهن متمرکز ارائه داد. از دیگر آثار او می‌توان به پلت‌فرم، زندگی روبه‌جلو و رویکرد راهبردی به رفتار سازمانی اشاره کرد. کتاب‌های او جزو کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز هستند.

سه گام برای رسیدن به ذهن متمرکز و بهره‌وری بالاتر

مایکل هیت برای رسیدن به تمرکز ذهنی در میان مشغله‌های پایان‌ناپذیر زندگی، راهکاری سه‌مرحله‌ای دارد؛ او هر مرحله یا گام در در فصلی جداگانه با جزئیات کامل توضیح داده است. هر گامِ روش هیت از سه اقدام ضروری تشکیل شده است. او گام اول را «دست نگه دارید» نام نهاده است؛ در این مرحله، توصیه می‌کند نگاهی به پشتِ‌سر خود بیندازیم و پس از آن مسیری را که می‌خواهیم پیش بگیریم، دقیق بشناسیم. این گام درواقع، درک بهره‌وری و هدف از آن است و شامل سه اقدامِ تبیین، ارزیابی و احیاسازی است.

گام دوم «ببُرید» عنوان گرفته است. این گام شامل سه مرحله‌ی حذف، خودکارسازی و واگذاری است. در این گام می‌آموزیم چه کاری را نباید بکنیم. شناخت نباید‌ها دقیقا به‌اندازه‌ی بایدها مهم است، ابتدا ویروس کشنده را باید از بین برد تا بعد بتوان بدن رنجور بیمار را احیا کرد. گام نهایی روش هیت «اقدام کنید» عنوان دارد. سه مرحله‌ی این گام، تثبیت، تعیین و فعال‌سازی است. در این گام هیت به وعده‌ی خود عمل کرده و راهکارهای اساسی‌اش را برای کار کم‌تر با تمرکز و راندمان بیش‌تر و زندگی بهتر در سایه‌ی استرس کم‌تر ارائه می‌دهد. این نقطه‌ای است که عوامل مزاحم حذف و راه برای بهره‌ی مفید از توانمندی‌های فردی باز شده است.

عنوان اصلی کتاب ذهن متمرکز چیست؟

عنوان اصلی کتاب Free to Focus است که در ترجمه‌ی حاضر ذهن متمرکز عنوان گرفته است. عنوان فرعی کتاب «سیستم بهره‌وری جامع برای موفقیت بیش‌تر با کار کم‌ترة است.

بهترین ترجمه فارسی ذهن متمرکز کدام است؟

این کتاب را انتشارات آریانا قلم، با عنوان ذهن متمرکز و با ترجمه‌ی لیلا حیدری به چاپ رسانده است. ترجمه‌ای که روان و دقیق است و ظرایف کار هیت را به‌خوبی انعکاس داده است. حمیدرضا توحیدی دیگر مترجم کتاب است که حاصل کارش را نشر میلکان منتشر کرده است. ترجمه‌ی‌ دیگر اثر با عنوان مجالی برای تمرکز به‌قلم امیرحسین فتوحی صورت پذیرفته و به‌همت نشر هورمزد منتشر شده است. این دو ترجمه نیز روان و خواندنی هستند.

کتاب‌های مشابه

اگر این کتاب را دوست داشتید و به‌دنبال کتاب‌‌های مفیدی با این حال‌وهوا می‌گردید، مطالعه این عناوین را پیشنهاد می‌کنیم: اثر مرکب نوشته‌ی دارن هاردی، هفته کاری چهارساعته اثر تیموتی فریس، گام‌های غول‌آسا اثر آنتونی رابینز، قدرت عادت اثر چارلز داهیگ و کار عمیق اثر کال نیوپورت.

بخشی از متن کتاب ذهن متمرکز

«قدرت «نه» گفتنتان را بیشتر کنید

به کارهایی که انجام نداده‌ام به همان اندازهٔ کارهایی که انجام داده‌ام افتخار می‌کنم.

اِستیو جابز

چندین سال پیش، خودم را در چنان موقعیتی قرار دادم که مجبور شدم بدترین هفته‌های زندگی حرفه‌ای‌ام را بگذرانم. می‌گویم «خودم را در چنان موقعیتی قرار دادم» چون دقیقاً همین کار را کردم:به چیزهای زیادی «بله» می‌گفتم. در یک هفته با سه هیئت‌مدیرهٔ سه شرکت متفاوت جلسه گذاشتم، که دو تای آنها خارج از شهر بودند. در بحبوحهٔ این جلساتِ هیئت‌مدیره و سفرها پنج سخنرانی مختلف هم داشتم. راستی، نمی‌دانم این را هم گفتم که داشتم نسخهٔ ویرایش‌شدهٔ یکی از کتاب‌هایم را می‌خواندم که مهلت زمانی کمی داشت؟ البته حین اینکه درگیر جلسات، سخنرانی و ویرایش کتابم بودم، ۶۶۹ ایمیل را هم که به ایمیل شخصی‌ام آمده بود جواب می‌دادم. خسته شده و از پا درآمده بودم، اما کاملاً تقصیر خودم بود. من بودم که به همهٔ آن چیزها بله گفته بودم.

احتمالاً شما هم هفته‌ها _یا شاید ماه‌ها یا سال‌ها_ مثل من بوده‌اید. ما با دست‌ودل‌بازی انرژی ارزشمندمان را تقریباً به هرکسی در کار، خانواده، فعالیت‌های اجتماعی، کلیسا/محله، و یک عالم تعهد دیگر اختصاص می‌دهیم. با اینکه می‌دانیم که نمی‌توانیم به همه بله بگوییم، باز هم بیشتر از آنچه بتوانیم مسئولیت می‌پذیریم. چرا این کار را با خودمان می‌کنیم؟ دلیل خیلی از مردم برای این کار کمبود شهامت است. شاید دلیلش این است که از کش‌مکش متنفریم، یا از اینکه دیگران را از خود ناامید کنیم عذاب وجدان می‌گیریم، یا نگرانیم که فرصت‌های جدید را از دست بدهیم. به هر دلیلی که باشد باید نه گفتن را برای خود آسان کنیم.

راهش این است که همیشه به خاطر داشته باشیم چه چیزی برایمان مهم است. حالا که متوجه چرای خود شده‌اید باید آن را همیشه جلوی چشمتان نگه دارید. شهامت به معنی تمایل برای اقدام است با وجود ترسی که از زیر پا گذاشتن اصول و ارزش‌های مهم دارید. چرای شما همان اصول و ارزش‌های مهم است! به همین دلیل، می‌ارزد که از آن مراقبت کنید، و اگر شما از آن مراقبت نکنید، هیچ‌کس دیگری این کار را نمی‌کند.

اگر بخواهیم ذهنی متمرکز داشته باشیم، باید هرچیزی را که سد راهمان می‌شود حذف کنیم. برای این کار نه‌تنها باید به همهٔ پیشنهادهای بد نه بگوییم، بلکه باید یک عالم پیشنهاد ارزنده را هم رد کنیم. در جهان شلوغ امروز، پذیرفتن کار مفرط و مسئولیت خیلی راحت است. کار سخت این است که جرئت به خرج دهید و به تقاضاهای بی‌اهمیت نه بگویید و آن کارهای بی‌اهمیتی که زمان و انرژی‌تان را هدر می‌دهند حذف کنید. با اینکه سیستم‌های بهره‌وریِ دیگر عمدتاً به تهیهٔ فهرست کاملی از کارهای انجام‌دادنی می‌پردازند، من ترجیح می‌دهم انرژی‌مان را برای کاری نامتعارف صرف کنیم: فهرست کارهای انجام‌ندادنی.»

نظرات کاربران

sharon
۱۴۰۲/۰۴/۱۲

برای اینکه بتوانید از موقعیتی که هستید پیشرفت کنید باید دو برابر قبل بدوید و تلاش کنید باید خودتون از حواس پرتی و اتلاف وقت دور کنید و ذهنتون رو متمرکز کنید رو هدفتون در کل کتاب خوبیه

کاربر 8104075
۱۴۰۲/۱۲/۰۲

عالیه

کاربر 8063533
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

عالیییییی

فرشید
۱۴۰۲/۰۴/۰۹

چرا فونت این کتاب ریز و متفاوت با کتابهای دیگس

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
واضح است که اگر هدف ما در افزایش بهره‌وری دستیابی به مفهومی مبهم از «موفقیت» باشد، در اشتباه به سر می‌بریم. به نظر من بیمار شدن، مردن یا به سرحد مرگ رسیدن مفهومی از موفقیت نیست. ما ربات نیستیم. ما به مرخصی، استراحت، وقت‌گذرانی با خانواده، تفریح، بازی، و ورزش نیاز داریم. ما به بازه‌های زمانی طولانی نیاز داریم تا در آن به کار فکر نکنیم و اصلاً به آن اهمیت ندهیم. گاهی بی‌وقفه دنبال «موفقیت» بودن باعث می‌شود همیشه کار کنیم، همیشه در بطن کار باشیم، و همیشه در دسترس باشیم. این وضعیت هم باعث شکست شما و هم کارفرمایتان می‌شود. بله، موفقیت محرک قدرتمندی است _اما در صورتی که واقعاً بدانید معنای موفقیت برای شما چیست.
کاربر ۷۵۱۲۵۲۶

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان