دانلود و خرید کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی مارتین ریوز ترجمه سیدحسین جلالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی اثر مارتین ریوز

کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

معرفی کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی نوشتهٔ مارتین ریوز و نات هانس و جانمجایا سینها و ترجمهٔ سیدحسین جلالی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است. این کتابْ راهنمای انتخاب و اجرای رویکرد صحیح به استراتژی است.

درباره کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی وجوه نظری و عملیِ استراتژی را برای دنیای بیش از پیش پیچیده‌ای روزآمد می‌کند که در آن، کسب‌وکارها به دلیل پویایی، عدم قطعیت، انعطاف‌پذیری و طاقت‌فرسایی محیط با گسترهٔ وسیع‌تری از شرایط روبه‌رویند. ممکن است رویکرد کلاسیک به استراتژی بر اساس مقیاس و جایگاه که بر بنیان تحلیل و برنامه‌ریزی استوار است، هم‌چنان در صنایع باثبات و پیش‌بینی‌پذیر کارآمد باشد، اما دیگر دارویی برای همهٔ دردها نیست و نیاز داریم آن را با رویکردهای اثربخش در شرایط پویاتر، پیش‌بینی‌ناپذیرتر، مشارکتی‌تر و طاقت‌فرساتر همراه کنیم. نیازمان به چارچوبی برای انتخاب هم به همان اندازه اهمیت دارد تا به ما نشان دهد که هرکدام از مجموعه‌های رو به رشد از ابزارها و رویکردهای استراتژی و پیاده‌سازی باید تحت چه شرایطی به‌کارگرفته شوند. در این کتاب تلاش شده است تا این چارچوب در قالب پالت استراتژی فراهم شود.

در سال‌های اخیر رویکردهای استراتژی جدید و متعددی ارائه شده‌اند و انبار سلاح استراتژیست‌ها با مواردی مانند استراتژی اقیانوس آبی، نوآوری برهم‌زننده، نوآوری در مدل کسب‌وکار، اَبَررقابت و چارچوب‌های دیگر بسیار غنی شده است. کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی می‌خواهد همهٔ رویکردهای اصلی به استراتژی را ترکیب و به مدیران کمک کند تا دریابند هر رویکرد را تحت چه شرایطی به‌کار گیرند. به علاوه، در پی خلق رویکرد یکپارچه‌ای هستند که ارتباطات مهم میان استراتژی، پیاده‌سازی، سازمان، اطلاعات، نوآوری، رهبری و فرهنگ در آن کاملاً واضح باشد. در نهایت، نویسندگان در این کتاب می‌خواهند ایده‌ای را ارائه دهند که هم ژرف‌نگرانه و هم در عرصهٔ عمل کارآمد باشد، زیرا استراتژی خوب باید هر دو ویژگی را با هم ترکیب کند. بنابراین، تعداد زیادی مطالعهٔ موردی، راهنما و دام، چک‌لیست و ابزارهای تشخیصی را برای تشریح ایده‌ها فراهم کرده‌اند.

خواندن کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب راه رسیدن به بهترین استراتژی را برای مدیران سازمان‌های ایرانی هموار می‌سازد. به همین دلیل، خواندن آن برای همهٔ مدیران ضروری است.

بخشی از کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

«چگونه رویکرد صحیح به استراتژی را انتخاب و اجرا کنیم؟

استراتژی شیوه‌ای برای دستیابی به هدف یا نتایج مطلوبِ کسب‌وکار است. هنگامی‌که دربارهٔ استراتژی فکر می‌کنیم، ناخودآگاه به برنامه‌ریزی از طریق بررسی وضعیت، تعیین هدف و مشخص‌ساختن مسیری گام به گام برای دستیابی به آن می‌اندیشیم. برنامه‌ریزی برای مدت زمان طولانی، هم در کلاس‌های درس و هم در اتاق هیئت‌مدیرهٔ سازمان‌ها، رویکرد غالب در استراتژی کسب‌وکار بوده است. اما استراتژی‌های اثربخشِ کسب‌وکار هرگز به همین رویکرد محدود نبوده‌اند. ممکن است برنامه‌هایی که شرکت‌های نفتی آنها را برای چندین دهه طرح‌ریزی می‌کنند، برای مدیران ارشد شرکت‌های نرم‌افزاری که هر روز با رقبا و محصولات جدیدی روبه‌رویند، نامناسب باشد و آنها رویکرد منعطف‌تر و فرصت‌طلبانه‌تری نسبت به استراتژی در پیش بگیرند. این برنامه‌های بلندمدت برای کارآفرینانی که محصولات نو و مدل‌های کسب‌وکار جدید را خلق کرده و به بازار می‌آورند هم طبیعی نیست. «برای رسیدن به استراتژی از چه مجموعه راه‌های گسترده‌تری می‌توان استفاده کرد و کدام رویکرد برای چه وضعیتی از بیشترین میزان اثربخشی برخوردار است؟» این پرسشِ کلیدی کتاب حاضر است و نشان خواهیم داد که دستیابی به پاسخ صحیح می‌تواند ارزش چشم‌گیر و آشکاری را به همراه داشته باشد.

امروزه با محیطی روبه‌رو هستیم که سرعت تغییرات و شدت عدم اطمینان آن به دلایلی از جمله جهانی‌سازی، تغییرات تکنولوژیک سریع، و درهم‌تنیدگی اقتصادی بیش از هر زمان دیگری است. افزایش تنوع و گسترهٔ محیط کسب‌وکاری که با آن مواجهیم، عامل دیگری‌ست که کمتر به آن توجه می‌شود. به طور مشخص، دامنهٔ فعالیت شرکت‌های بزرگ به تعداد بیشتری از محیط‌های کسب‌وکار گسترش یافته است که سرعت تغییر در آنها با گذشت زمان بیشتر هم می‌شود. کسب‌وکارها نه‌تنها باید رویکرد مناسبی را نسبت به استراتژی اتخاذ کرده یا ترکیب صحیحی از رویکردهای مختلف را به‌کارگیرند، بلکه باید این ترکیب را همگام با تغییرات محیطی اصلاح کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان