دانلود کتاب صوتی بده و بستان با صدای فراز قربانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بده و بستان اثر آدام گرانت

دانلود و خرید کتاب صوتی بده و بستان

نویسنده:آدام گرانت
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۲از ۳۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بده و بستان

کتاب صوتی بده و بستان نوشته آدام گرانت با رویکردی انقلابی به موفقیت منتشر شده است. این اثر به ما یاد می‌دهد چرا تعاملات ما با دیگران، نقشی کلیدی در موفقیت‌ ما دارد. این کتاب از نویسنده کتاب پرفروش اصیل‌ها است. این کتاب با ترجمه مریم حیدری و صدای فراز قربانی منتشر شده است. 

درباره کتاب بده و بستان

بده و بستان می‌تواند مهم‌ترین کتاب این قرن باشد. این کتاب حاوی مضامین عمیقی است دربارهٔ این که چطور می‌توانیم مشاغل‌مان را اداره کنیم، چطور می‌توانیم با دوستان و اقوام‌مان تعامل داشته باشیم، فرزندان‌مان را بزرگ کنیم و موسسات و نهادهای‌مان را طراحی کنیم. خواندن این کتاب تجربه نابی است و روی این افسانه که حرص و طمع، راه رسیدن به موفقیت است خط بطلان می‌کشد.

عقل سلیم می‌گوید افراد بسیار موفق سه ویژگی مشترک دارند: انگیزه، توانایی و فرصت. اگر می‌خواهیم موفق شویم، باید ترکیبی از سخت‌کوشی، استعداد و خوش‌شانسی داشته باشیم. داستان دنی شیدر و دیوید هورنیک مؤلفه چهارم را نیز به ما نشان می‌دهد؛ مؤلفه‌ای بسیار مهم که اغلب نادیده گرفته می‌شود: موفقیت شدیداً به نحوه تعامل ما با دیگران بستگی دارد. این کتاب به شما کمک می‌کند این امر مهم را یاد بگیرید. 

شنیدن کتاب بده و بستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در زندگی به‌دنبال موفقیت هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بده و بستان؛ رویکردی انقلابی به موفقیت

اما در محل کار بده‌وبستان پیچیده‌تر می‌شود. از نظر حرفه‌ای تعداد کمی از ما به‌طور کامل مثل بخشنده‌ها یا گیرنده‌ها رفتار می‌کنیم و معمولاً سراغ شیوه سوم می‌رویم. ما تبدیل به برابری‌طلب می‌شویم و سعی می‌کنیم تعادلی بین دادن (بخشیدن) و ستاندن (گرفتن) ایجاد کنیم. برابری‌طلب‌ها براساس اصل انصاف رفتار می‌کنند: وقتی که به دیگران کمک می‌کنند، انتظار دارند دیگران نیز به آن‌ها کمک کنند و بدین‌ترتیب از خودشان محافظت می‌کنند. اگر برابری‌طلب باشید به اصل «این‌به‌آن‌در» اعتقاد دارید و قانون حاکم بر روابطتان، تبادل متقابلِ لطف است.

بخشیدن، گرفتن و برابری‌طلب‌بودن سه سبک اساسی تعامل اجتماعی هستند، اما مرزهای بین آن‌ها مشخص و قابل دیدن نیست. ممکن است با داشتن مناصب شغلی و روابط مختلف حس کنید که از یک سبک وارد سبک دیگری می‌شوید. اصلاً عجیب نیست که هنگام مذاکره دربارهٔ حقوقتان مثل گیرنده‌ها رفتار کنید و هنگام مشاوره دادن به فردی کم‌تجربه‌تر از خودتان مثل بخشنده‌ها باشید و زمانی که تخصصتان را با یک همکار در میان می‌گذارید مثل برابری‌طلب‌ها رفتار کنید. اما شواهد نشان می‌دهد که در محیط کار، بیشتر مردم یک سبک رابطهٔ متقابل اصلی دارند که نشان‌دهنده چگونگی تعامل آن‌ها در بیشتر اوقات با بیشتر انسان‌ها است. و این سبک اصلی می‌تواند به اندازه سخت‌کوشی، استعداد و خوش‌شانسی نقش مهمی را در موفقیت ما ایفا کند.

در واقع، الگوهای موفقیت مبتنی بر سبک‌های رابطهٔ متقابل کاملاً روشن هستند. اگر از شما بپرسم که حدس می‌زنید چه کسانی در پایان کار سر از قعر نردبان موفقیت درمی‌آورند چه جوابی می‌دهید؟ گیرنده‌ها، بخشنده‌ها یا برابری‌طلب‌ها؟

به لحاظ حرفه‌ای هر سه سبک رابطهٔ متقابل مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما یک سبک وجود دارد که هزینه‌برتر از دو تای دیگر است. براساس داستان دیوید هورنیک، احتمالاً پیش‌بینی می‌کنید که بخشنده‌ها به بدترین نتایج دست می‌یابند. شاید حق با شما باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که بخشنده‌ها در قعر نردبان موفقیت قرار می‌گیرند. در طیف وسیعی از مشاغل مهم، بخشنده‌ها دست پایین را دارند: آن‌ها باعث پیشرفت دیگران می‌شوند، اما موفقیت خود را در این فرایند قربانی می‌کنند. 

معرفی نویسنده
عکس آدام گرانت
آدام گرانت

آدام گرانت نویسنده‌ی آمریکایی است که طی هفت سال متوالی، به عنوان برترین استاد دانشگاه وارتون انتخاب شده است. به عنوان یک روانشناس سازمانی، گرانت بررسی می‌کند که چگونه می‌توانیم انگیزه و معنا را در زندگی پیدا کنیم و حیاتی سخاوتمندانه و خلاقانه‌تر داشته باشیم. او همچنین به عنوان یکی از ۱۰ متفکر تاثیرگذار در زمینه‌ی مدیریت در جهان شناخته شده و نامش اکنون بین نام اعضای گروه ۴۰ زیر ۴۰ مجله‌ی فورچون به چشم می‌خورد. فعالیت‌های گرانت تاکنون در دنیای تجارت و فناوری‌های بزرگ، بسیار تاثیرگذار بوده است و شرکت‌ها تا به امروز، سعی داشته‌اند اصول او را در فرهنگ‌ها و شیوه‌های کاری خود پیاده‌سازی کنند.

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۷۸۹۵۳
۱۴۰۲/۰۹/۱۲

متاسفانه خواننده بسیار غیر مسلط خوانش کتاب رو انجام میده، به شکلی که اگر دقت نکنید، منظور نویسنده رو منتقل نمی کنه

Farhad Mirvalizadeh
۱۴۰۲/۰۷/۲۹

کتاب کتابِ خوبیه اما اصلا نسخه صوتیشو پیشنهاد نمیکنم. کیفیت صدای به شدت پایین! یکنواخت بودن راوی! اگر صدای گوشی رو تا آخر هم زیاد کنید بازم به زور میشنوید طرف داره چی میخونه. راوی افتضاحه من تا فصل ۳ بیشتر گوش ندادم. رها کردم...

زمان

۱۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۸۵۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۸۵۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان