دانلود و خرید کتاب مدل کسب و کار اشتراکی جان واریلو ترجمه علی نجار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل کسب و کار اشتراکی اثر جان واریلو

کتاب مدل کسب و کار اشتراکی

معرفی کتاب مدل کسب و کار اشتراکی

کتاب الکترونیکی «مدل کسب و کار اشتراکی» نوشتهٔ جان واریلو با ترجمهٔ علی نجار در انتشارات آریانا قلم چاپ شده است. در این کتاب نُه مدل متفاوت از کسب‌وکارهای اشتراکی توضیح داده می‌شود و در هر مدل بیان می‌شود که برای چه گروه مخاطب و چه سازمانی مناسب است. در ابتدا ممکن است تصور شود این کتاب برای استارت‌آپ‌ها مناسب‌تر است اما نویسندهٔ کتاب، جان واریلو، که خود در صنعت مشاوره فعال است و مدل کسب‌وکار اشتراکی را برای این صنعت طراحی کرده است بیان می‌کند سازمان‌های درحال فعالیت لازم نیست مدل کسب‌وکار فعلی‌شان را کنار بگذارند بلکه می‌توانند به بخشی از مشتریانشان به‌چشم مشترک نگاه کنند و تغییری چشمگیر را در مدل درآمدی‌شان شاهد باشند. مدل اشتراکی مدل نویی نیست و از قدیم هم اشتراک مطبوعات باب بوده است اما کاربرد آن در کسب‌وکارهای امروزی کم‌رنگ شده و به نوآوری در آن کمتر توجه شده بود.

درباره کتاب مدل کسب و کار اشتراکی

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول مربوط به این حقیقت شگفت‌آور است که چه کسی در اقتصاد اشتراکی پیروز می‌شود. همچنین مشخص می‌کند که چرا شرکت‌هایی مانند اپل و آمازون خود را به شرکت‌های اشتراکی تبدیل می‌کنند و چرا تقریباً هر شرکت نوپایی با پشتوانهٔ سرمایهٔ خطرپذیر دارای مدل درآمد تکرارشونده‌ای است.

ما همچنین هشت روشی را که باعث افزایش ارزش کسب‌وکار و کاهش استرس پس از اتخاذ مدل اشتراکی می‌شود بررسی خواهیم کرد. شما فرامی‌گیرید که چگونه مدل کسب‌وکار اشتراکی به‌طرز چشمگیری متوسطِ ارزش هریک از مشتریانتان را افزایش خواهد داد. همچنین درمی‌یابید که این مدل چگونه تقاضا در شرکتتان را متناسب با توانایی‌هایش در پاسخ‌گویی به آن تقاضا تعدیل می‌کند. ما بحث خواهیم کرد که چرا مشتریان خودکار بیش از مشتری‌های تک‌موردی خرید می‌کنند و چرا درآمد اشتراکی پایدارتر از خرید تک‌موردی است.

بخش دوم به نه فصل کوچک تقسیم می‌شود، که هریک دربرگیرندهٔ یک مدل کسب‌وکار اشتراکی است. همان‌طور که خواهید دید، گزینه‌های مختلفی برای ایجاد جریان درآمد تکرارشونده برای کسب‌وکار در اختیار دارید. چه بخواهید کل کسب‌وکارتان را تبدیل کنید یا اینکه فقط چندهزار دلار درآمد جانبی ایجاد کنید، ایده‌های بی‌شمار و جدیدی برای پیاده‌سازی مدل اشتراکی در شرکتتان خواهید یافت.‌

بخش سوم و نهایی مدل کسب‌وکار اشتراکی طرح کلی‌ای برای خلق کسب‌وکار اشتراکی می‌دهد. ما دربارهٔ تعدادی از شاخص‌های آماری کلیدی بحث خواهیم کرد که ماندگاری مدل اشتراکی شرکت شما را تعریف می‌کند و نسبتی را که برای رشد و توسعهٔ کسب‌وکارتان باید به آن برسید مشخص و برجسته می‌سازد. ما روان‌شناسی فروش اشتراکی شما و چگونگی غلبه بر چیزی را که من آن را «خستگی از اشتراک» می‌نامم بررسی خواهیم کرد. سپس به تأمین مالی رشد کسب‌وکار اشتراکی شما خواهیم پرداخت و بررسی می‌کنیم که آیا می‌خواهید مانند واتس‌اپ و دالِر شِیو کِلاب، با جذب سرمایه‌گذاری خطرپذیر، یا مانند فِرِش‌بوکس و مِسکیتو اسکواد، با سرمایه‌گذاری شخصی، رشدتان را افزایش دهید. درنهایت، بخش سوم با بحث دربارهٔ ارزیابی کسب‌وکار اشتراکی‌تان پایان می‌یابد.

کتاب مدل کسب و کار اشتراکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های مربوط به حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدل کسب و کار اشتراکی

همه‌چیز در بستر اشتراک

آمازون، با کسب آموزه‌های بسیار دربارهٔ کسب‌وکار اشتراکی ازطریق پرایم، اکنون درحال پیاده‌سازی مدل اشتراکی برای سایر بخش‌های کسب‌وکارش است. آمازون‌فِرِش کسب‌وکار تحویل مواد غذایی است. آمازون از سال ۲۰۰۷ درحال آزمایش این روش در شهر خاستگاه خود، سیاتل، بوده است. آمازون‌فرش کار خود را در جایگاه کسب‌وکاری اشتراکی آغاز نکرد؛ اما درعوض، برای هر فردی که در ازای تحویل شیر، سبزیجات و گوشت طی بازهٔ یک تا سه‌ساعته درِ منزل حاضر به پرداخت هزینهٔ تحویل بین ۸ تا ۱۰ دلار باشد در دسترس قرار داشت.

آمازون‌فرش برای مدت شش سال در نسخهٔ آزمایشی باقی ماند تا شرکت مدل کسب‌وکار سودآوری را امتحان کند. کسب‌وکار چالش‌برانگیز شد، چنان‌که جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، در پاسخ به سؤالی دربارهٔ آمازون‌فرش در مجمع سالانهٔ سهام‌داران آمازون در سال ۲۰۱۳ اذعان کرد: «آنها طی سال گذشته ازلحاظ اقتصادی پیشرفت کرده‌اند.» بزوس ادامه داد، «آنها آزمایش‌های بسیاری انجام داده‌اند و تلاش می‌کنند تا ترکیب درستی از تجربهٔ مشتری و اقتصاد به دست دهند. من به اینکه تیم دارد پیشرفت می‌کند خوش‌بینم.»

در بهار سال ۲۰۱۳، لس‌آنجلس دومین شهری بود که به برنامهٔ آمازون‌فرش افزوده شد. اما در لس‌آنجلس، آمازون‌فرش با تفاوتی چشمگیر ارائه شد: از مشتریان خواسته شد تا با پرداخت ۲۹۹ دلار به‌صورت سالیانه در پرایم فرش مشترک شوند و در ازای آن از تحویل رایگان مواد غذایی در خریدهای بیش از ۳۵ دلار بهره‌مند شوند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۴۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان