دانلود و خرید کتاب داستان پردازی با داده ها کول ناسبامرنافلیک ترجمه احسانه مرادیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان پردازی با داده ها اثر کول ناسبامرنافلیک

کتاب داستان پردازی با داده ها

معرفی کتاب داستان پردازی با داده ها

کتاب داستان پردازی با داده ها نوشته‌ٔ کول ناسبامرنافلیک و ترجمهٔ احسانه مرادیان است و آریانا قلم آن را منتشر کرده است. این کتابْ راهنمای مصورسازی داده‌ها برای حرفه‌ای‌ها در کسب‌وکار است.

درباره کتاب داستان پردازی با داده ها

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خواسته باشید نتیجهٔ پژوهشی را که زحمت زیادی برای آن کشیده‌اید به مخاطبتان عرضه کنید اما نتوانسته‌اید آنچه را به آن دست یافته‌اید به او انتقال دهید. به عبارت دیگر، نتوانسته‌اید نتیجهٔ مطلوب و اثری را که می‌خواسته‌اید، بر مخاطب بگذارید و او جان کلام شما را درنیافته است. در این‌گونه موارد شاید به سراغ تهیهٔ نمودار و پاورپوینت رفته باشید تا توجه مخاطب را جلب کنید اما باز هم موفق نبوده‌اید. چرا این‌گونه است؟ چرا پیام درست منتقل نشده است؟

کتاب داستان پردازی با داده ها پاسخی به این پرسش است؛ راهنمایی گام‌به‌گام است که به شما کمک می‌کند مخاطب و بستر تعامل پیام را بشناسید و بدانید او به چه چیزهایی توجه می‌کند تا بتوانید داده‌ها، اطلاعات و پیام‌هایتان را به‌درستی به مخاطبتان منتقل کنید. آنچه بیشتر در این کتاب جلب توجه کرد، این است که نویسنده از جادوی داستان و هنر طراحانه اندیشیدن برای انتقال اطلاعات و داده‌ها استفاده کرده است. داستان‌پردازی با داده‌ها اطلاعات مفیدی دربارهٔ انتقال پیام به مخاطب عرضه می‌کند.

خواندن کتاب داستان پردازی با داده ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب داستان پردازی با داده ها

«شاید این گفته متناقض به نظر برسد اما موفقیت در مصورسازی داده‌ها با مصورسازی آنها شروع نمی‌شود. بلکه قبل از اینکه مسیر خلق مصورسازی داده‌ها یا انتقال اطلاعات را شروع کنید، باید برای درک بستر تعامل و همچنین نیاز به تعامل، توجه و زمان قابل‌ملاحظه‌ای اختصاص دهید. در این فصل، بر درک اجزای مهم بستر تعامل تمرکز می‌کنیم و چند استراتژی را موردبحث قرار می‌دهیم تا به شما کمک کنیم بتوانید هنگام برقراری ارتباط بصری با داده‌ها عملکردی موفق داشته باشید.

تحلیل اکتشافی در مقایسه با تحلیل تبیینی

قبل از اینکه وارد بحث ویژگی‌های بستر تعامل شویم، باید تمایز مهمی بین تحلیل اکتشافی و تبیینی قائل شویم. تحلیل اکتشافی کاری است که برای فهم داده‌ها انجام می‌دهید و به کمک آن می‌فهمید که تأکید بر چه چیزهایی برای دیگران جذاب و ارزش‌آفرین است. وقتی تحلیل اکتشافی می‌کنیم انگار به دنبال صید مروارید از درون صدف‌هاییم. شاید مجبور شویم ۱۰۰ صدف را باز کنیم (۱۰۰ فرضیهٔ متفاوت را آزمایش کنیم یا داده‌ها را به ۱۰۰ روش مختلف بررسی کنیم) تا شاید دو مروارید پیدا کنیم. وقتی در مرحلهٔ انتقال تحلیلمان به مخاطبمان هستیم، واقعاً می‌خواهیم در فضای تبیینی قرار بگیریم. به این معنا که چیز خاصی دارید و می‌خواهید آن را شرح دهید، داستان خاصی دارید که می‌خواهید بگویید _شاید چیزی دربارهٔ همان دو مروارید.

اغلب اوقات، مردم دچار اشتباه می‌شوند و فکر می‌کنند که نمایش تحلیل اکتشافی (یا همان نشان دادن داده‌ها، یا به عبارتی نمایش همهٔ ۱۰۰ صدف) به‌جای تحلیل تبیینی مشکلی ندارد (وقت صرف کردن برای تبدیل داده‌ها به اطلاعاتی که برای مخاطب قابل‌درک است یا همان دو مروارید). این اشتباه عجیبی نیست. وقتی‌که این‌همه زحمت برای تمام تحلیل‌ها کشیده‌اید، قابل‌درک است که وسوسه شوید همه‌چیز را به مخاطبانتان بگویید، تا به آنها نشان دهید چه میزان کار کرده‌اید و تحلیل‌هایتان تا چه حد دقیق و اصولی بوده است. در برابر این وسوسه مقاومت کنید. با این کار از مخاطب می‌خواهید که همهٔ صدف‌ها را دوباره باز کند. روی مرواریدها متمرکز شوید، یعنی اطلاعاتی که مخاطبتان باید بداند.

در اینجا بر تحلیل و تعامل تبیینی تمرکز می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی

برای کسانی که به یادگیری تحلیل اکتشافی علاقه‌مندند، کتاب ناتان یائو را به نام نقاط داده‌ها پیشنهاد می‌کنیم. یائو مصورسازی داده‌ها را وسیله می‌داند تا ابزار، و بخش زیادی از کتاب را صرف بحث دربارهٔ داده‌ها و استراتژی‌های مربوط به بررسی و تحلیل آنها می‌کند.

چه کسی، چه چیزی و چگونه

وقتی صحبت از تحلیل تبیینی می‌شود، چند نکته وجود دارد که باید درباره‌شان فکر کرد و قبل از مصورسازی هرگونه داده یا خلق محتوا به شفافیت کامل رسید. اول، با چه کسی می‌خواهید ارتباط برقرار کنید؟ باید بدانید مخاطب شما چه کسی است و چگونه دربارهٔ شما فکر می‌کند. این مسئله به شما کمک می‌کند زمینه‌های مشترکی را شناسایی کنید که کمک می‌کند مطمئن شوید مخاطب پیامتان را شنیده است. دوم، می‌خواهید مخاطبتان چه چیزی را بداند یا چه کاری را انجام دهد؟ باید این مسئله را شفاف کنید که می‌خواهید مخاطبان شما چگونه عمل کنند و باید به این توجه کنید که چگونه می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید و لحن کلی ارتباط خود را تعیین کنید.

فقط پس از یافتن پاسخ مختصر به این دو سؤال اولیه است که آمادگی گذار به سؤال سوم را پیدا می‌کنید: چگونه می‌توانید برای رساندن منظورتان از داده‌ها استفاده کنید؟

اجازه دهید نگاهی جزئی‌تر به عناصر تعامل بیندازیم، یعنی چه کسی، چه چیزی و چگونه.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
اگر فقط سه دقیقه برای گفتن مطلب موردنیاز مخاطب خود وقت داشته باشید، چه می‌گویید؟ این روشی عالی است برای اطمینان از شفافیت موضوع و توانایی خلق داستانی که می‌خواهید بگویید.
فاطمه
داستان شروع، میانه و پایانی شفاف دارد. او برای نمایشنامه ساختاری سه‌قسمتی پیشنهاد کرد. این مفهوم در طول زمان اصلاح شد و درحال‌حاضر معمولاً با عنوان‌های مقدمه‌چینی، تضاد، و نتیجه به آن اشاره می‌شود.
فاطمه
به‌عنوان‌مثال، اگر فرایندی تحلیلی را در نظر بگیریم، چیزی شبیه به این می‌شود: مشکل را شناسایی می‌کنیم، برای درک بهترِ موقعیت داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم، داده‌ها را تحلیل می‌کنیم
فاطمه
زمانی‌که از جدول در ارائهٔ حضوری یا گزارشی استفاده می‌کنید، از خودتان بپرسید: چه نکته‌ای را می‌خواهید نشان دهید؟ استفاده از نسبت اعداد روش بهتری برای بیرون کشیدن یا مصورسازی قسمت یا قسمت‌هایی از اطلاعات است.
فاطمه
احتمالاً می‌توانید حدس بزنید داستانی که باید برای هریک از این مخاطبان تعریف کنید چقدر متفاوت است.
فاطمه
با چه کسی شروع می‌کنیم، مخاطبان خود را شناسایی کنید. چند گروه از مخاطبان بالقوه ممکن است به این اطلاعات علاقه‌مند باشند: والدین دانش‌آموزانی که در این برنامه شرکت کرده‌اند،
فاطمه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان