دانلود و خرید کتاب هنر دستیابی برنارد راث ترجمه سیدساجد متولیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر دستیابی اثر برنارد راث

کتاب هنر دستیابی

معرفی کتاب هنر دستیابی

کتاب هنر دستیابی نوشتهٔ برنارد راث و ترجمهٔ سیدساجد متولیان است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌آموزد چگونه از خیال‌بافی دست بکشید، شروع کنید و فرمان زندگی را خودتان به دست بگیرید.

درباره کتاب هنر دستیابی

همهٔ ما در زندگی اوقاتی را می‌گذرانیم کــه در حل مسـائلمان بــا بن‌بســت روبه‌رو می‌شویم، بر سر دوراهی قرار می‌گیریم، تصمیم‌گیری برایمان سخت می‌شود و نمی‌دانیم کدام مسیر را انتخاب کنیم. بسیاری از ما طعم تلخ بی‌تصمیمی، کلافگی و سردرگمی را چشــیده‌ایم. در این اوقات، ناکارآمدی رویکردهای سنتی حل مسئله که می‌گویند قبل از اقـدام باید همۀ جوانب را بررسی کرد و عمدتــاً آن را در محیـط مدرسه و خانواده آموخته‌ایم، برایمان بیش‌ازپیش آشکار می‌شود. در دنیایی که عدم قطعیت‌ها، پیچیدگی‌هــا، ابهامــات و اندرکنش‌هــای نهفته در ســاختار سیســتم‌ها و زیرسیســتم‌ها امکان بررسی همۀ جوانب را از ما سلب کرده است، تفکر طراحی (thinking design) رویکرد عملگرایانه‌تری را پیش رویمان می‌گذارد.

تفکر طراحی رویکرد حل مسئلۀ خالقانهٔ انسان‌محوری است کــه در آن تــلاش می‌شود نیازهای واقعی افراد و همچنین راهبردهای کســب‌وکار با درنظرگرفتــن الزامات فنی و اقتصادی برآورده شــود. براســاس تفکر طراحی، برای حل مســئله ابتدا بایــد بتوانیم با فرد یا افرادی که ذی‌نفع مســئله‌اند، همدلی کنیم و با دغدغه‌ها و نیازهایشــان آشــنا شــویم؛ در مسـائل شــخصی، این فرد خودمانیــم. در گام دوم، بایــد بتوانیـم مسـئله‌ای را کــه بــا آن روبه‌روییـم واضح تعریف کنیم و مطمئن شــویم سراغ مسئلۀ درستی رفته‌ایم. گام ســوم به ایده‌پردازی برای تولید راه‌حل‌هــای مختلف اختصــاص دارد. در گام چهارم، نمونه‌ای از راه‌حلی کــه مؤثرتر و اجرایی‌تر از بقیه است می‌سازیم و اجرا می‌کنیم و در گام پنجم و آخــر، بازخوردها و نتایج به‌دست‌آمده از اجرای نمونه‌مان را بررسی می‌کنیم و درصورت نیاز فرایند را تکرار می‌کنیم تا به راه‌حلی مؤثر و کافی برسیم.

در ایـن کتـاب خواندنی، پروفسـور برنارد راث، اســتاد باســابقۀ دانشــگاه اســتنفورد، بــا بهره‌گیــری از رویکـرد تفکر طراحی و تجربۀ پنجاه‌ســالۀ معلمـی خود، خـردی ناب و راهکارهایــی عملــی در اختیارمـان قــرار می‌دهـد تـا بتوانیم از درجازدن و بـه دور خودگشتن دست بکشیم و گامی عملی به‌سوی اهدافمان در زندگی برداریم. هرچند تاکنون از تفکر طراحی عمدتا برای حل مسائل دنیای کسب‌وکار استفاده شده است، پروفسور راث در این کتاب نحوۀ به‌کارگیری آن در حوزۀ رشد و توسعۀ فردی را آموزش می‌دهد و ظرفیت‌ها و توانایی‌های این رویکرد در حل مســائل شــخصی را برای خوانندگان آشکار می‌سـازد. ایــن کتاب پـر است از مثال‌ها، داســتان‌ها و تمرین‌هایی که پروفســور راث کوشــیده اســت به کمک آن‌ها نحوۀ به‌کارگیری تفکر طراحی و ابزارهای معرفی‌شــده را به خواننده نشــان بدهد.

هنــر دســتیابی به بحث اســتفاده از تفکر طراحــی در حوزه فردی و زندگی شــخصی می‌پردازد. این کتاب در بخش‌هـای مختلف تأکید می‌کند که وارد میدان عمل شــوید و انجام دهید، حتــی اگر شکســت بخورید؛ به قــول جملهٔ معروف کتــاب تفکر طراحی در کســب‌وکار: زود شکســت بخورید و زیاد. برای دستیابی به هدف‌هایمان حرکت کنیم و ننشینیم تا تمامی جوانب مسئله را بررسی کنیم، انجام بدهیم و با گرفتن بازخورد و اصلاح مسیر به مقصدمان برسیم.

برای بهره‌مندی از مطالب کتاب هنر دســتیابی نیازی نیســت بــا مباحث مدیریتی و تفکر طراحی آشنا باشید، زیرا نویســنده این مفهوم را به‌صورتی ساده توضیح می‌دهد و وارد مباحث پیچیـده و تخصصی نمی‌شـود. در این مســیر، برنارد راث با زبان ســاده و صمیمــی و طــرح داســتان‌ها و مثال‌هـای زیــاد از تجربه‌های زندگی شــخصی خـود و دانشجویانش در خواننده حس همدلی ایجاد می‌کند و بسیاری از پیش‌فرض‌ها و موانع ذهنی ما را به چالش می‌کشد و کمک می‌کند به مسائل اطرافمان به چشم فرصت نگاه کنیــم و به کمک هنر تفکــر طراحی از آن‌ها بهره ببریــم. شما با کمــک آموزه‌های این کتاب و تمرین‌های آن، کارهایی را که همیشه می‌خواستید انجام دهید شروع کنید و با شناخت بهتر خود، زندگی‌تان را طراحی کنید. 

خواندن کتاب هنر دستیابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند به تفکر طراحی در زندگی شخصی‌شان دست پیدا کنند مناسب است.

درباره برنارد راث

دکتر برنارد راث متولد ۱۹۳۳، استاد مهندسی دانشگاه استنفورد است. اودر سال ۱۹۶۲ وارد رشته‌ٔ مکانیک و طراحی ماشین‌آلات دانشگاه استنفورد شد و با اثر هنر دستیابی به شهرت رسید. پروفسور برنارد راث، بیش از پنجاه سال است که در دانشگاه استنفورد، استاد مهندسی است. او یکی از اندیشمندان پیشرو علم رباتیک جهان است.

بخشی از کتاب هنر دستیابی

زندگی شما معنایی ندارد.

این حرف را به این دلیل نمی‌گویم که به فکر پریدن از بالای نزدیک‌ترین پل بیفتید؛ بلکه، منظورم از این حرف معنایی به‌مراتب عمیق‌تر است. ابتدا این واقعیت را بپذیریم که معنایی که در آدم‌ها، اشــیا و محیط پیرامونمان کشــف می‌کنیم نســبی اســت. این چیزها معنایی ذاتی ندارند. رفتارهای کارآمد و ناکارآمد، هردو، نتیجۀ انتخاب‌هایی‌اند کــه افــراد بر مبنــای معنایی کــه خلقش می‌کننـد آن‌هـا را برمی‌گزینند. ایــن همچنین به این معناســت که مــا می‌توانیم دریافت‌هـای ذهنی‌مان را تغییر دهیــم، در دریافت‌های ذهنــی‌ای کــه موجــب پســرفتمان می‌شــوند تجدیدنظــر کنیــم و آنهایــی را کــه کمکمان می‌کنند بهبود ببخشیم. نگرش شما به زندگی عمیقاً با میلتان به موفقیت در هم تنیده است. آدم‌های لاف‌زن فرومایه ممکن است به چیزهایی دست بیابند، اما فرومایه باقی میمانند. این اسمش موفقیت نیست. موفقیت انجام دادن کاری است که به آن عشق می‌ورزید و از انجام دادنش خوشحالید.

برای اینکــه نحــوۀ فهم بهتــر دریافت‌های ذهنــی، عواطــف و رفتارتان را یــاد بگیرید، خوب است که به چگونگی تفکرتان توجه کنید.

نظرات کاربران

Emma
۱۴۰۱/۰۲/۰۱

لطفاً داخل طاقچه بی نهایت بذارید

کاربر 6096391
۱۴۰۲/۰۹/۰۱

من کتاب صوتی میخواستم اشتباهی کتاب خریدم چیکار باید بکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
دانشجویان باید یاد بگیرند برای دست‌به‌کار شدن تا زمان فارغ‌التحصیلی‌شان صبر نکنند. بسیاری از دانشجویان این طرز فکر را در ذهنشان می‌پرورانند که حتماً باید مسیر شغلی ازپیش‌تعیین‌شده‌ای را دنبال کنند و تا زمانی‌که مدرک تحصیلی‌شان را نگرفته‌اند، اجازه ندارند به هیچ‌چیزی دست یابند. اگر آنها عادت انجام دادن کارهای موردعلاقه‌شان را در خودشان پرورش ندهند، بعد از فارغ‌التحصیلی‌شان هم تغییری نخواهند کرد.
فاطمه داداش پور
کار به افراد این فرصت را می‌دهد تا از استعدادهایشان استفاده کنند و آنها را پرورش دهند. کار افراد را توانمند می‌سازد تا با پیوستن به دیگران در انجام دادن وظیفه‌ای مشترک بر خودمحوری خویش غلبه کنند. ثمرهٔ کارْ محصولات و خدماتی است که برای ادامهٔ بقای بشر ضروری‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع، شوماخر نتیجه‌گیری می‌کند که کار یکی از اعمال اساسی انسانی محسوب می‌شود که معنای آن از معانی اقتصادی رایجی که به آن داده می‌شود بسیار فراتر می‌رود:
فاطمه داداش پور

حجم

۵۲۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۵۲۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان