دانلود و خرید کتاب مارکس و آزادی تری ایگلتون ترجمه امین مدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مارکس و آزادی اثر تری ایگلتون

کتاب مارکس و آزادی

نویسنده:تری ایگلتون
مترجم:امین مدی
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۷از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مارکس و آزادی

کتاب الکترونیکی مارکس و آزادی نوشتهٔ تری ایگلتون با ترجمهٔ امین مدی در نشر نو به چاپ رسیده است. کتاب مارکس و آزادی اثری مختصر در باب عقاید کارل مارکس است. ایگلتون ابتدا عقاید کلیدی مارکس را در زمینه‌های مدّنظر بیان می‌کند و سپس صحبتی پیرامون آن عقاید مطرح می‌شود. تری ایگلتون رابطهٔ بین تولید، کار و مالکیت را که سه هستهٔ اصلی افکار مارکس بودند در این کتاب به‌خوبی به تصویر می‌کشد. بسیاری تری ایگلتون را تأثیرگذارترین منتقد ادبی زندهٔ بریتانیا می‌دانند.

درباره کتاب مارکس و آزادی

کتاب با مقدمهٔ مختصری از عقاید مارکس آغاز می‌شود و سپس اثرات این عقاید در زمینه‌های فلسفه، انسان‌شناسی، تاریخ و سیاست بیان می‌شود. مارکس و آزادی، فضایی قوی از آثار مهم مارکس نظیر: سرمایه، ایدئولوژی آلمانی، خانوادهٔ مقدس و هیجدهم برومر فراهم ساخته که در سایهٔ جنبه‌های سیاسی و تاریخی ایده‌های مارکس، نویسنده به توضیح جنبشی پرداخته که در آن طبقه‌های اجتماعی و تاریخی در نزاع‌اند.

تری ایگلتون با تأمل در اینکه مارکس بیشتر دغدغهٔ تفاوت‌ها را دارد تا برابری، شرح می‌دهد که آزادی برای مارکس مستلزم رهایی از کار دستمزدی است، یعنی نوعی وفور در تولید و فراوانی آنچه به لحاظ مادی ضروری است. ایگلتون در این کتاب بدون جانب‌داری و توجه به نکات منفی که اغلب به این نظریه‌پرداز سیاسی نسبت داده می‌شود، توضیح می‌دهد که آزادی از دیدگاه مارکس یعنی رهایی کارگر از بردگی و کار تجاری که از حد نیازهای اساسی فراتر رفته است. ایگلتون آرمان‌شهر مارکس، جایی است که اغلب کارها به‌صورت ماشینی انجام شده و در سایهٔ رهاسازی ثروت حاصل از شکوفایی فردی، لذت بردن از مزهٔ هلو برابر با لذت بردن از ساخت یک سد باشد.

ما زمانی آزادیم که، همچون هنرمندان، رها از مهمیزِ احتیاجات جسمانی، تولید کنیم و همین سرشت است که مارکس آن را جوهر تمامِ انسان‌ها می‌داند.

تری ایگلتون نظریه‌پرداز ادبی بریتانیایی است. او باتکیه‌بر نظریه‌های مارکسیست‌های اروپایی از جمله والتر بنیامین، لویی آلتوسر و پیر ماشری، مخاطبان فراوانی یافت و با پیروی از افکار این نظریه‌پردازان از شیوه‌ای ماتریالیستی برای مطالعه ادبیات بهره برد. این شیوه او در نوشته‌هایش در مورد ساموئل ریچاردسون و خواهران برونته نمود دارد.

کتاب مارکس و آزادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر برای دانشجویان فلسفه و علوم سیاسی که در صدد آشنایی با عقاید مارکس می‌باشند بسیار مفید است؛ چرا که افکار او را به‌صورت خلاصه و طبقه‌بندی‌شده در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

بخشی از کتاب مارکس و آزادی

آیا این هستی نوعی غایت یا هدفی دارد؟ آیا مارکس متفکری غایت‌باور است؟ از یک منظر آری، از منظری دیگر خیر. زیرا غایتِ هستی نوعی ما، در یک همانگویی خلاقانه، محقق کردن خودش است. نزد مارکس، همچون دیگر رادیکال‌های رمانتیک، موجودیت بشر هیچ هدفی غایی، جز تکاملِ خودخرسندساز ندارد یا نباید داشته باشد:

هنگامی‌که کارگران کمونیست گرد هم می‌آیند، هدف فوریِ آنها آموزش، پروپاگاندا و غیره است. اما همزمان نیازی جدید مطرح می‌شود - نیاز به جامعه - و چیزی که به‌ظاهر وسیله بود تبدیل به هدف می‌شود. این تکامل عملی را می‌توان به شکلی قابل توجه در گردهمایی‌های کارگران سوسیالیست فرانسه مشاهده کرد. سیگارکشیدن، خوردن و نوشیدن و غیره دیگر وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط میان مردم نیست. گروه، انجمن و مباحثه، که به نوبهٔ خود جامعه را هدف قرار می‌دهند، برای آنها کافی است. برای آن‌ها برادری انسان‌ها عبارتی پوچ نیست، واقعیت است و نجابت انسانی را می‌توان در چهره‌های خسته از کارشان دید.

نظرات کاربران

farzanepoursoleiman
۱۴۰۰/۱۰/۰۳

من از نشر آگاه با ترجمه اکبر معصوم مقدم خوندم کتاب برای شناخت عقاید مارکس خوبه متن کتاب ثقیله و کتاب ۷۰ صفحه ای نمیشه تو چند ساعت خوند خسته کننده است اوایلش و اواخر به اوج میرسه کتاب بدون

- بیشتر
متین
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

گزینش مناسبی از تمام گفته‌های مارکس، که ظاهراً و باطناً، به آزادی مربوط اند، یا تأثیر می‌گذارند، بود. نویسنده احاطه‌ی مناسبی بر نوشته‌های مارکس داشت. متن کتاب اما به یک پروپاگاندا برای کودکان و نوجوانان شبیه بود، هرچند حذف‌کردن تمام جزئیات

- بیشتر
Artylaa
۱۴۰۲/۰۲/۲۳

اگر به دنبال شروعی برای مارکس هستید، بهترین انتخاب پیش روتون نیست. ترجمه خوبی نداره.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
آگاهی تعین‌بخش زندگی نیست، این زندگی است که تعین‌بخش آگاهی است
کاربر ۳۵۱۳۷۰۵
در هر عصر، اندیشه‌های طبقهٔ حاکم اندیشه‌های حاکم‌اند؛ به تعبیر دیگر، طبقه‌ای که نیروی مادی حاکم بر جامعه است همزمان نیروی فکری حاکم بر آن نیز هست.
mj94
نزد مارکس، همچون دیگر رادیکال‌های رمانتیک، موجودیتِ بشر هیچ هدفی غایی، جز تکاملِ خودخرسندساز ندارد یا نباید داشته باشد:
mj94
...در نتیجهٔ همین تناقضِ بین منافع فردی و اجتماعی، منافع اجتماعی به‌عنوان دولت شکلی مستقل به خود می‌گیرد و از منافع واقعیِ فرد و جامعه جدا می‌شود
mj94
مارکس جمع را وضعی فرا فردی نمی‌داند، نزد او جمع به معنای این ضرورت است که همه باید در فرایند تکاملِ آزادانهٔ هویت‌های شخصی خویش مشارکت کنند. اما تا زمانی‌که می‌بایست به زنان و مردان بر اساس کارشان پاداش داد، نابرابری به شکلی اجتناب‌ناپذیر باقی خواهد ماند.
mj94
در نهایت، خودِ مارکس بیشتر به تفاوت علاقمند است تا به برابری.
mj94
به نفع سرمایه است که تا حد ممکن عواید کارِ کارگران را، در شکل سود، تصاحب کند و به نفع کارگران است که تا حد ممکن عواید کار خود را بازپس بگیرند.
mj94
به نفع سرمایه است که تا حد ممکن عواید کارِ کارگران را، در شکل سود، تصاحب کند و به نفع کارگران است که تا حد ممکن عواید کار خود را بازپس بگیرند.
mj94
با این حال، نظام سرمایه‌داری رقابتی است و در آن هر تولیدکننده باید در جهت توسعهٔ سرمایهٔ خویش تلاش کند، در غیر این‌صورت از دور خارج خواهد شد
mj94
فرد خودِ هستی اجتماعی است
mj94

حجم

۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان