دانلود کتاب صوتی درباره شر با صدای اشکان عقیلی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی درباره شر اثر تری ایگلتون

دانلود و خرید کتاب صوتی درباره شر

معرفی کتاب صوتی درباره شر

کتاب صوتی درباره شر نوشتهٔ تری ایگلتون و ترجمهٔ روزبه آقاجری و با صدای اشکان عقیلی‌پور است و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی درباره شر

کتاب صوتی درباره شر تأملات نقادانه و رندانۀ تری ایگلتون درباب مفهوم و جایگاه اخلاق و چیستی شر است؛ جست‌وجویی نقادانه در معنا و مفهوم شَر و ریشه‌های آن، به‌همراه نقد باورها و دیدگاه‌ها و تلقی‌های کلیشه‌ای درباب شَر. 

ایگلتون، که هم منتقد ادبی و پیگیر جدی آثار ادبی و هنری و هم نظریه‌پردازی حساس به مسائل سیاسی و اجتماعی است، در کتاب درباره‌ شر متون ادبی و آثار هنری را به‌جست‌وجوی ردپاهای شر می‌کاود و با ارجاع به متون داستانی و نمایشی و فیلم و... به واکاوی مفهوم شر و آشنایی‌زدایی از این مفهوم می‌پردازد و با شوخ‌طبعی نقادانه‌ای که خاص نوشته‌های اوست، برداشت‌های کلیشه‌ای از شر را نقد می‌کند.

این کتاب به موضوع اخلاق و مقوله‌های خیر و شر که مقوله‌هایی اخلاقی هستند از این نظرگاه که چه جایی می‌توانند در اندیشه‌های مارکسیستی داشته باشند می‌پردازد. کتاب صوتی درباره شر همچنین نقدی است به جهان پسامدرن، بنیادگرایی اسلامی، مواضع مارکسیست‌ها و لیبرال‌های محافظه‌کار در قبال شر و نیز نحوۀ مواجهه با شر در دنیای امروز. 

کتاب صوتی درباره شر همچنین جذابیت شر را به پرسش می‌گیرد و می‌کوشد با شکاکیتی نقادانه به این سؤال پاسخ دهد که آیا واقعاً شر جذاب است و اگر هست، این جذابیت چه وجوهی از شر را دربرمی‌گیرد و شر، از کجا به ‌بعد به امری غیرجذاب و نفرت‌انگیز بدل می‌شود. ایگلتون معتقد است که شر تا آنجا که به‌معنای تخطی شیطنت‌آمیز از چهرۀ ملال‌انگیز و نصیحتگرانه و اتوکشیدۀ خیر و نیکی باشد جذاب است اما وقتی به مثله‌کردن آدم‌ها می‌رسد دیگر جذابیتی برای کسی ندارد و چهره‌ای کریه پیدا می‌کند.

عظمت و هیولاوَشی شر از دیگر موضوعاتی است که ایگلتون در کتاب صوتی درباره شر با نگاهی نقادانه به آن می‌پردازد. به‌اعتقاد ایگلتون شر، برخلاف آنچه معروف است، لزوماً چهره‌ای آشکارا هول‌انگیز و رعب‌آور و هیجان‌انگیز و پُرجلال‌وجبروت ندارد و اتفاقاً امری بسیار پیش‌پاافتاده و ملال‌آور و معمولی و کسالت‌بار است.

فصل‌های این کتاب از این قرار هستند:

فصل اول: داستان‌های شر 

فصل دوم: لذت وقیح

فصل سوم: تسلی‌دهندگان ایوب 

شنیدن کتاب صوتی درباره شر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به کسانی که می‌خواهند با مفهوم شر بیشتر آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تری ایگلتون

تری ایگلتون ۲۲ فوریه ۱۹۴۳ در انگلستان به دنیا آمد. او نظریه‌پرداز ادبی، منتقد، و روشنفکر بریتانیایی است. بسیاری او را تأثیرگذارترین منتقد ادبی زندهٔ بریتانیا می‌دانند. او با تکیه بر نظریه‌های مارکسیست‌های اروپایی از جمله والتر بنیامین، لوئی آلتوسر و پیئر ماشری، مخاطبان فراوانی یافت و با پیروی از افکار این نظریه‌پردازان از شیوه‌ای ماتریالیستی برای مطالعهٔ ادبیات بهره برد. این شیوهٔ او در نوشته‌هایش در مورد ساموئل ریچاردسون و خواهران برونته نمود دارد. پافشاری ایگلتون بر پیچیدگی و سودمندی مقولات سنتی و هنجاری نظیر ایدئولوژی، زیبایی‌شناسی و نقد فرهنگی به‌طور کلی مؤثر بوده‌است.

ایگلتون مقاله‌های بسیاری دربارهٔ آرتور شوپنهاور، کارل مارکس، لودویگ ویتگنشتاین، والتر بنیامین، ژاک دریدا، ریموند ویلیامز و… دارد.

برخی از آثار او از این قرار هستند:

معنای زندگی، ترجمهٔ عباس مخبر، نشر آگه

پیش‌درآمدی بر نظریهٔ ادبی، ترجمهٔ عباس مخبر، نشر مرکز

والتر بنیامین یا به سوی نقدی انقلابی، ترجمهٔ محسن ملکی و مهدی امیرخانلو، نشر مرکز

درآمدی بر نظریهٔ ادبی، ۱۹۸۶

ویلیام شکسپیر، ترجمهٔ محسن ملکی و مهدی امیرخانلو، نشر مرکز

آثار ادبی را چگونه باید خواند، ترجمهٔ محسن ملکی و بهزاد صادقی، نشر هرمس

چگونه شعر بخوانیم، ترجمهٔ پیمان چهرازی، نشر آگه 

نظرات کاربران

Sav
۱۴۰۲/۰۳/۱۱

به نظرم نسخه چاپی یا الکترونیک چنین کتاب هایی ارجحیت داره بر صوتی تا جایی که لازم هست توقف و تامل کرد

مسعود
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

به نظرم نویسنده به زور سعی داشته متن ادبی بنویسه و با یه عالمه ایسم های متفاوت متن رو پربار نشون بده در صورتی که همون جمله بسیار ساده تر میشد بیان بشه . اگر وقت دارید تمام ایسم ها

- بیشتر
سرو
۱۴۰۲/۰۶/۲۱

کتاب صوتی رو توصیه نمی‌کنم. شیوهٔ خوانش کیفیت مطلوبی نداره.

زمان

۸ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۹۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۹۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان