دانلود و خرید کتاب در ستایش عشق آلن بدیو ترجمه کوروش انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در ستایش عشق اثر آلن بدیو

کتاب در ستایش عشق

معرفی کتاب در ستایش عشق

کتاب در ستایش عشق نوشتۀ آلن بدیو و نیکلاس ترونگ و ترجمۀ کوروش انصاری است. کتاب در ستایش عشق را نشر ویراست منتشر کرده است. دیدگاه‌های ژاک دریدا، کبیرکگارد، سیمون دو بوار، لاکان، و ... و رویکرد سورئالیستی آندره برتون پیرامون عشق، دامنه‌های برجسته دیگر این کتاب می‌باشد.

درباره کتاب در ستایش عشق

الن بدیو در این کتاب با عشق ملاقات می‌کند، ملاقات با عشق، با رویکردی واقع‌بینانه که ضرورت یک جامعه جمعی است، وی عشق را در برابر امنیت، دوام آن، یکتایی و یا دوگانگی آن، عنصر هویت و یا تفاوت، تصورات رمانتیکی، روابط خانوادگی، طبقه، سنت و پدرسالاری، عشق بین دو دشمن، و پیروزی دو بر یک را روبروی ما زنده می‌سازد. او نهایتاً تعاریف عشق و هنر، عشق و سیاست، عشق و تئاتر و ماندگاری عنصر عشق را با خلق دوباره و هرروزه آن، آن‌طور که آرتور رامبو گفته است به‌عنوان واقعه‌ای با ساختاری همیشگی در جامعه انسانی پیش روی ما قرار می‌دهد.

مهم این است که فیلسوف حالاتی بی‌شمار از زندگی را به‌خاطر بیاورد که در آن شرایط او به‌هیچ‌وجه با دیگران متفاوت نیست. اگر او این موقعیت را فراموش کند، چیزی که باقی می‌ماند، سنت تئاتری، و به طور خاص سبک کمدی، برای او به‌سختی یادآور این مهم خواهد بود. این در واقع، شخصیت محدود شده‌ای از فیلسوف عاشق بر روی صحنه است، جایی که می‌بینیم تمام حکمت و خرد رواقی او، همه منطق و مشاهدات استدلال شده او تحت‌تأثیر عنصر احساسات خاک می‌شود، زیرا زنی تابناک و ساطع، اکنون وارد اتاق نشیمن شده است و برای همیشه او را صاعقه‌وار در هم فرومی‌ریزد. نویسنده درک کرده که فلاسفه، یک فیلسوف مرد و طبیعتاً یک فیلسوف زن بدون شک باید یک دانشمند مطلع، عاشق شعر و یک فعال سیاسی باشد، اما او همچنین باید این امکان را در نظر داشته باشد که تفکر هرگز از ادبیات خشونت‌آمیز عشق قابل تفکیک نیست. دانشمند، هنرمند، فعال و عاشق، اینها نقش‌هایی است که فلسفه از اندیشمند قلمرو خود خواهان است.

خواندن کتاب در ستایش عشق را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به فلسفه و دیدگاه‌های فلسفی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند

درباره آلن بدیو

آلن بدیو متولد ۱۷ ژانویه ۱۹۳۷، یک چهره کلیدی در چشم‌انداز روشنفکری فرانسه و از شهرت بین‌المللی برخوردار می‌باشد. فیلسوف معاصر و چپ‌گرای فرانسوی، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس، فعال سیاسی و استاد افتخاری بازنشسته در دانشسرای عالی پاریس است. وی از اعضای حلقه توسر بود و به‌عنوان فعال سیاسی در مبارزات دانشجویی - کارگری مه ۶۸ و آزادی الجزایر شرکت داشت. از کتاب‌های او می‌توان: هستی و رخداد، فرضیه کمونیسم، زخم ما چندان تازه نیست، در ستایش ریاضیات، در ستایش تئاتر، سارکوزی چگونه نامی است، و... نام برد. به باور بدیو رویدادها در چهار قلمروی اصلی تجربه بشری می‌توانند رخ دهند: عشق، علم، هنر و سیاست. اندیشه‌های بدیو ترکیبی است از فلسفه، ریاضیات، تئاتر و شعر. او که پسر یکی از مبارزان چپ‌گرای معروف فرانسوی است در تمام طول عمر خود کمونیست باقی‌مانده است و به نظرش پایان‌دادن به مالکیت خصوصی و دولت لازمه هر کار سیاسی است. اما مهم‌ترین چیزی که می‌گوید مانند کتاب معروف خود تغییر جهان به چه معنایی است این است که جهان دیگری ممکن است. آن‌طور که در کتاب حاضر، در ستایش عشق می‌گوید عشق باید دوباره و با وساطت انسان خاکی بر روی زمین آفریده شود. وی در پی شعر، تئاتر، فرهنگ و عشق می‌رود تا چشم‌اندازی برای زنان و مردان ارائه نماید.

بخش‌هایی از کتاب در ستایش عشق

در کتاب مشهورتان، سارکوزی چگونه نامی است؟ شما معتقد هستید که «عشق نه‌تنها باید دوباره ابداع گردد، بلکه باید کاملاً از آن دفاع شود، زیرا از هر سو تهدید می‌شود». عشق از چه سمت‌وسویی تهدید می‌شود؟ و از نظر شما به چه معنایی ازدواج‌های پیش‌بینی‌شده، خانوادگی و سنتی، امروزه با لباس‌های تازه‌ای مزین شده است؟ تصور می‌کنم تبلیغات اخیر یک شبکه همسریابی اینترنتی در باب عشق، بطور مخصوص موردتوجه شما قرار گرفته باشد. درست است، پاریس با پوسترهای شبکه همسریابی پوشانده شده بود، عنوان آن مرا بسیار تحت‌تأثیر خود قرار داد. من می‌توانم به تعدادی از شعارهای این کمپین تبلیغاتی استناد کنم. اولی می‌گوید - و این ربودن یک جمله تئاتری است - «بدون مخاطره، عاشق باش!» و سپس یک مورد دیگر وجود دارد: «می‌توان عاشق بود بدون گرفتار آمدن در دام عشق!» بنابراین، سقوطی در کار نیست، درست است؟ سپس، مورد دیگری وجود دارد: «می‌توانید کاملاً عاشق باشید بدون رنج عشق» و همه اینها به لطف و اقبال شبکه ملاقات میتیک صورت می‌گیرد ... که زائد بر اینها به شما - این جمله کاملاً توجه مرا به خود جلب کرد - «مربیگری عشق» را پیشنهاد می‌دهد. براین‌اساس شما یک مربی خواهید داشت که شما را برای روبرویی با امتحان عشق آموزش می‌دهد.

من فکر می‌کنم این آگهی تبلیغاتی از مفهوم امنیت «عشق» اتخاذ شده است که یک عشق بیمه شده در برابر همه مخاطرات را به نمایش می‌گذارد: شما مالک و صاحب یک عشق خواهید شد، اما شما کارتان را خیلی خوب محاسبه کرده‌اید، یک‌ضرب روی اینترنت خیلی زود شریک زندگی خود را انتخاب کرده‌اید - بدیهی است که عکس او را داشته باشید، جزئیات سلیقه‌های او، تاریخ تولد، نشانه طالع‌بینی و غیره. - که در پایان این ترکیب عظیم قادر خواهید بود با خود بگویید: «با این شخص، بدون قبول مخاطره موفق خواهم بود!» این تبلیغات است، و جالب است که تبلیغات در این زمینه‌ها ثبت و رده‌بندی می‌شود. البته، من متقاعد شده‌ام که عشق، تا آنجا که یک سلیقه جمعی است، آن‌طور که در خودش حیات دارد، تقریباً برای همه مردم، به‌عنوان چیزی که به زندگی شدت و معنی می‌بخشد، نمی‌تواند آن موهبت کاملاً عاری از مخاطره در سیروسیاحت وجودی خود باشد. این عمل شبکه همسریابی کمی شبیه تبلیغاتی است که ارتش آمریکا در یک مقطع برای جنگ با «مرگ صفر» انجام داده است.

نظرات کاربران

زهره
۱۴۰۱/۱۱/۲۴

همه چیز راجع به این کتاب اشتباه است. این کتاب یک متن فلسفی است که طاقچه آن را در دسته بندی خانواده و ازدواج و خودیاری قرار داده است! دوم ترجمه بسیار ناشیانه کتاب است. من دو فصل اول را خواندم

- بیشتر
Reyhane Keshtkaran
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

ترجمه افتضاحه. حتی جمله‌ها سر و ته ندارن.

کاربر 6804998
۱۴۰۲/۰۷/۰۱

کتاب مورد علاقه من. عشق و فلسفه. با زبان بسیار ساده فلسفی که عشق را از پوچی رمانتیکی مد شده جدا می کند و به دنیای واقعی ماجرای واقعی عشق می برد. ... با ترجمه ای کامل ، باتامل و

- بیشتر
کاربر 7362350
۱۴۰۲/۰۷/۱۹

لذت بردم. من مطالعات فلسفی را با همان زبان فیلسوف ترجیح میدم. ترجمه کتاب خیلی دقیق در ابعاد فلسفه عشق باقی می ماند و مثل بعضی ترجمه ها کتاب را با رنگ عشق های باب مد امروزی لعاب نمی دهد.

- بیشتر
کاربر 7363338
۱۴۰۲/۰۷/۲۰

من دوباره عشق را پیدا کردم. برای من یک هدیه بود. می بوسمتان...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
عنصر عشق درهمان اعتماد تصادفی است که جلوه‌گر می‌شود.»
karbar
عشق تجربه یک حرکت و گذار ممکن از ماهیت استثنایی و ناب شانس به عنصری است که دارای ارزش جهانی است.
karbar

حجم

۵۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

حجم

۵۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان