دانلود و خرید کتاب گاردن پارتی کاترین منسفیلد ترجمه نرگس انتخابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گاردن پارتی اثر کاترین منسفیلد

کتاب گاردن پارتی

انتشارات:نشر ماهی
امتیاز:
۳.۰از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گاردن پارتی

گاردن پارتی مجموعه داستانی از کاترین منسفیلد، نویسنده سرشناس و نماینده داستان کوتاه انگلستان است. نویسنده‌ای که به گفته نیویورک‌تایمز اگر ده سال بیشتر زندگی می‌کرد، نامش در تاریخ ادبیات در کنار جورج الیوت و شارلوت برونته قرار می‌گرفت.

مشخصهٔ اصلی کار منسفیلد نازک‌طبعی و حساسیت بی‌اندازهٔ اوست... داستان‌های او را می‌توان به دو دستهٔ کلی تقسیم کرد. در یک دسته شخصیتی دیده می‌شود که به یک بحران روحی‌روانی واکنش نشان می‌دهد. این داستان‌ها حال وهوای روان‌شناسانه دارند... در دستهٔ دوم با برشی کوتاه از وقایع کم‌اهمیت در زندگی یک خانوادهٔ معمولی آشنا می‌شویم، مثل داستان‌های «پرلود» و «در خلیج». این داستان‌ها نه آغاز دارند و نه انجام. درعین حال، آثار ادبی کاملی هستند، چون حس وحال نویسنده مثل نیرویی گدازنده بر کل داستان اثر می‌گذارد، آن را ذوب می‌کند و به شکل تجربه‌ای واحد درمی‌آورد...

خواندن کتاب گاردن پارتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران داستان‌های کوتاه خارجی مخاطبان این مجموعه‌ داستانند.

 درباره کاترین منسفیلد

کاترین منسفیلد در ۱۴ اکتبر ۱۸۸۸ در شهر ولینگتن، پایتخت نیوزیلند، به دنیا آمد. او سومین دختر پدر و مادری بود که سخت به دنبال داشتن فرزند پسر بودند. اسمش را کاتلین گذاشتند. اسم دومش منسفیلد بود، نام دوشیزگی مادربزرگش. اجدادش عمدتآ بریتانیایی بودند، ولی اصل ونسب پدرش، هرولد بیچِم، به اوگِنوهای (پروتستان‌های) فرانسوی می‌رسید. پدر و مادرش متولد استرالیا بودند و در کودکی به نیوزیلند مهاجرت کرده بودند. پدرش مردی سختکوش بود و زمانی که دخترش کاتلین (کاترین) به دنیا آمد، موفق و ثروتمند شده بود. بعدها رئیس هیئت‌مدیرهٔ بانک نیوزیلند شد و در سال ۱۹۲۳، به پاس خدمات شایان توجهش به مهاجرنشین نیوزیلند، لقب «سِر» گرفت. مادرش، آنی بِرنِل دایر، زنی زیبا و خوش‌پوش بود، اما نه بنیهٔ جسمی شوهرش را داشت و نه شوروشوق او را در زندگی. وقتی برادر کاترین، لِزلی، به دنیا آمد، خانوادهٔ بیچم عملا به دو بخش تقسیم شد. دو خواهر بزرگ‌تر، وِرا و شارلوت، گروه فرزندان ارشد را تشکیل دادند. خواهر کوچک‌تر، گوِندالین، در سه ماهگی از دنیا رفت و جین، که چهار سال کوچک‌تر از کاترین بود، به همراه لزلی «کوچولوهای» خانواده بودند. کاترین در میانهٔ این دو گروه تک افتاده بود و دمدمی‌مزاج و زودرنج بود.

تحصیلات رسمی کاترین منسفیلد در ۱۸۹۵ آغاز شد. علاقه‌اش به نویسندگی خیلی زود آشکار شد و در ۱۸۹۷ به خاطر قطعه‌ای به نام «سفر در دریا» برندهٔ انشای انگلیسی مدرسه شد. از آن پس، احساساتش را در دفترهای خاطراتش ثبت کرد و تا پایان عمر به این کار ادامه داد.

در ۲۹ ژانویهٔ ۱۹۰۳، خانوادهٔ بیچِم راهی انگلستان شدند. کاترین و دو خواهر بزرگ‌ترش سه سال در لندن ماندند و در مدرسهٔ دخترانهٔ کوئینزکالج به تحصیل ادامه دادند. کاترین قصد داشت در رشتهٔ موسیقی تحصیل کند و می‌خواست نوازندهٔ ویولن‌سل شود. در زمان تحصیل، اسکار وایلد جایگاه ویژه‌ای برای او پیدا کرد. در همین مدرسه با دختر تنهایی به نام آیدا کانستِنس بِیکر ــ که او را با نام لِزلی مور یا ال. ام. هم می‌خواند ــ آشنا شد. آیدا بِیکر دختر یک پزشک ارتش بریتانیا در افریقای جنوبی بود و تا پایان عمرِ کاترین دوست و یار وفادار او باقی ماند. دخترهای خانوادهٔ بیچِم در ۱۹۰۶ به نیوزیلند بازگشتند، اما کاترین دیگر علاقه‌ای به زندگی در آن‌جا نداشت. پس از سه سال زندگی در محیط پرهیاهو و پرهیجان لندن، تحمل محیط بستهٔ ولینگتن سخت و خفقان‌آور بود. مادربزرگ محبوبش هم در همین سال از دنیا رفت. در این زمان بود که او از نوازندگی چشم پوشید و تصمیم گرفت نویسنده شود و در انواع ادبی گوناگون طبع‌آزمایی کرد. در اکتبر ۱۹۰۷، سه قطعهٔ توصیفی از او به نام «شرح مختصر» در مجلهٔ نِیتیو کامپَنین در ملبرن استرالیا منتشر شد که اولین اثر منتشرشدهٔ او در بزرگسالی است. او برای نخستین بار نام خود را به صورت «کی. منسفیلد» ثبت کرد. کاترین منسفیلد در ششم ژوئیهٔ ۱۹۰۸، در نوزده سالگی، برای دومین بار راهی انگلستان شد و تا پایان عمر دیگر به نیوزیلند بازنگشت. در ماه‌های اول اقامت در لندن، افسرده و تنها بود و وضع مالی خوبی نداشت. «خستگی رُزابِل»، اولین داستان مجموعهٔ حاضر، محصول این دوران است.

یکی از پرکارترین دوران زندگی منسفیلد از سپتامبر ۱۹۲۱ آغاز شد و تا ژانویهٔ ۱۹۲۲ ادامه داشت. در این دوران، او هشت داستان نوشت که چهارتایشان ناتمام ماندند. منسفیلد پرطرفدارترین و پرخواننده‌ترین داستانش را، که مجموعهٔ حاضر هم نام خود را از آن گرفته، در این دوران نوشت ــ «گاردن پارتی». این مجموعه در فوریهٔ ۱۹۲۲ انتشار یافت و بلافاصله با موفقیت مواجه شد و در ماه‌های مارس، آوریل و مه تجدیدچاپ و در مجلات و روزنامه‌های مهم بریتانیا معرفی شد. گاردن پارتی برای نخستین بار در مه ۱۹۲۲ در امریکا انتشار یافت و تا پایان مه ۱۹۲۳ هفت بار تجدیدچاپ شد. از همه‌طرف پیام تبریک به کاترین می‌رسید، اما او دیگر التفاتی به موفقیت ادبی نداشت و تنها دل‌مشغولی‌اش بیماری سل و ضعف بدنی‌اش بود. در ژوئیه، آخرین داستانش «قناری» را نوشت که آخرین داستان مجموعهٔ حاضر نیز هست.

کاترین منسفیلد در نهم ژانویهٔ ۱۹۲۳ بر اثر خونریزی ریه درگذشت. او در هنگام مرگ سی و چهار سال داشت. سه روز بعد، جمعه دوازدهم ژانویه، مراسم تشییع در کلیسای پروتستان فونتن‌بلو برگزار شد.

فهرست کتاب گاردن پارتی

  • پیش‌گفتار مترجم
  • خستگی رُزابِل
  • بارون
  • فرا فیشر
  • دختر کوچولو
  • میلی
  • روز آقای رِجینالد پیکاک
  • برگی از آلبوم
  • پرلود
  • دوشیزه بریل
  • دخترهای سرهنگ مرحوم
  • خانهٔ عوضی
  • زندگی ننه‌پارکر
  • سفر دریایی
  • گاردن پارتی
  • قناری
  • یادداشت‌ها

نظرات کاربران

Zahra Yousefi
۱۴۰۲/۱۱/۱۳

داستان زیبایی بود، البته ترجمه شیرین تعاونی بهتر از این نسخه بود.

کاربر ۳۷۳۱۰۸۲
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

از جمله داستانهای توصیفی که هیچ سرانجامی نداره و سلیقه من نبود

daniali1993
۱۴۰۱/۰۴/۰۳

این کتاب مجموعه ای داستان کوتاهه ولی ترجمه اش اصلا خوب نیست

AS4438
۱۴۰۱/۰۲/۲۹

نتونستم ادامه بدم ،دوست نداشتم ،تا آخرنخوندم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱۹۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان