دانلود و خرید کتاب 68؛ پاریس، پراگ، مکزیک کارلوس فوئنتس ترجمه زهرا نعیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب 68؛ پاریس، پراگ، مکزیک اثر کارلوس فوئنتس

کتاب 68؛ پاریس، پراگ، مکزیک

معرفی کتاب 68؛ پاریس، پراگ، مکزیک

کتاب 68؛ پاریس، پراگ، مکزیک نوشته کارلوس فوئنتس است که با ترجمه زهرا نعیمی منتشر شده است. کتاب 68؛ پاریس، پراگ، مکزیک روایتی از سه شهر در زمان سال ۶۸ میلادی است.

درباره کتاب 68؛ پاریس، پراگ، مکزیک

کتاب 68؛ پاریس، پراگ، مکزیک داستان سه اعتراض دانشجویی و در واقع سه انقلاب است، که اولی در شهر پاریس، دومی در پراگ و سومی در مکزیک اتفاق می‌افتد. این کتاب نه تنها تاریخچه این اتفاقات را روایت می‌کند، بلکه مجموعه‌ای اتفاقات جالب و جذاب است که شما را باخود همراه می‌کند. این کتاب یک داستان تاریخی نیست و نویسنده موفق شده چنان حسی به خواننده منتقل کند که خودش را جای سه شخصیت اصلی داستان بگذارد. 

سال ۶۸ از آن سال‌هایی است که مانند صوری فلکی از کنش‌ها، جنبش‌ها و شخصیت‌های غیرمنتظره و متفاوت، بدون هیچ دلیل قابل توضیحی در یک فضا جمع شده‌اند. این کتاب روایت آدمهایی است که برای اعتقاداتشان مبارزه می‌کنند و برای برابری فریاد می‌زنند.

خواندن کتاب 68؛ پاریس، پراگ، مکزیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی در بستر تاریخ پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب 68؛ پاریس، پراگ، مکزیک

در پراگ این تانک‌های شوروی بود که اصلاحات اجتماعی را با خاک یکسان کرد. رژیم بزدل هوساک وضعیت نظامی برقرار کرده بود، رهبران سیاسی و روشنفکران جنبش را تبعید، زندانی یا منزوی کرده بود و چکسلواکی، بار دیگر در آرامش به قبرستان شوروی برگشته بود.

در مکزیک، عاقبت واکنش بی رحمانهٔ میدان ترس کولتوراس، جنبش دانشجویی را خرد و مضمحل کرد و تسلط P.R.I۸ و آرامش المپیک سال ۶۸ در مکزیک را تضمین کرد.

ولی اگر اینها نتایج قابل مشاهده و بی‌واسطهٔ این سه جنبش سال ۶۸ بودند، پس نتایج دراز مدت و غیرقابل پیش‌بینی آن چه بود؟

در فرانسه حزب سوسیالیست نوظهوری از جنبش مِی سر برآورد. حزب سوسیالیست تقلیل‌یافته و آسیب‌دیدهٔ گی موله که با ماجراجویی‌های امپریالیستی در هندوچین و سوئز بی‌اعتبار شده بود، در سال ۶۸ دیگر بار قدرت گرفت. راهپیمایی چارلتی به سرکردگی فرانسوا میتران، آغاز راه حزب سوسیالیست تجدید حیات یافته به سوی قدرت بود، قدرت تجدید حیاتی که لیونل ژوسپن در سال ۱۹۹۷ با به دست آوردن سمت رییس دولت آن را نشان داد. 

در چکسلواکی، بهار پراگ، توانست پیروز کارزار شود؛ حتی توانست فراتر از خواسته‌های اصلی‌اش، به سرنگونی اتحاد جماهیر شوروی و پیروزی ریاست جمهوری واتسلاو هاول، نویسنده و یکی از رهبران جنبش ۶۸، برسد.

و در مورد مکزیک نمی‌توان تاریخ این کشور را از سال ۶۸ به بعد بدون درک تاریخ ۶۸ و قبل از آن فهمید. آزادسازی زندانیان سیاسی، بازگشت هبرتو کاستیو و دمتریو وایخو به تریبون عمومی، لغو جرائم اخلال در نظم عمومی، و از جهت دیگر، اقدامات گریلاهای فدایی در زمان ریاست‌جمهوری لوئیس اچه وریا، بدون در نظر گرفتن حوادث سال ۶۸ قابل درک نیستند. همان‌طور که نمی‌توان اصلاحات سیاسی‌ای را که خسوس ریس ئرولس در دولت خوسه لوپس پورتیو مشوق آن بود و برآیندهای آتی در موارد دموکراتیک را، که نوسانات اقتصادی را تعدیل می‌کرد نادیده گرفت؛ قاتلان سیاسی بدنام و قیام‌های مسلحانه‌ای، که همه از بعد از سال ۶۸ شکل گرفتند.

آیا به هر صورت، با وجود اتفاقات می ۶۸ یا بدون آن، در فرانسه تجدید حیات سوسیالیسم و بی اعتباری کمونیسم شکل می‌گرفت؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
وعده‌های معوق، شعارهای پوچ و گاهی سرکوب‌های خشونت‌بار، هر دفعه تفرقهٔ بیشتری میان توسعهٔ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مفید در کشور، و اشکال سیاسی مختلف ایجاد کرده بود
Mitir
همان‌طور که بولیوار قاطعانه گفت، نمی‌توانیم از آمریکای لاتینی‌ها انتظار داشته باشیم راهی را که اروپایی‌ها در هزاران سال پیمودند، ده‌ساله طی کنیم.
Mitir
پیروس، پادشاه اپیروس در یونان، در سال ۲۸۰ قبل از میلاد به ایتالیا حمله کرد و رومی‌ها را در هراکلئا شکست داد. ولی تلفاتش آن چنان زیاد بود که با وجود پیروزی در نبرد، اعلام کرد «تکرار چنین پیروزی‌ای نام مرا از صفحهٔ روزگار پاک خواهد کرد». «پیروزی پیروسی» از این تاریخ نشأت می‌گیرد و به معنای پیروزی‌ای است آن‌چنان هزینه‌بر که در واقع مقدمهٔ شکست است.
Mitir

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان