دانلود و خرید کتاب تاریخچه جامعه شناسی کودکی بری مایال ترجمه حسام حسین زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخچه جامعه شناسی کودکی اثر بری مایال

کتاب تاریخچه جامعه شناسی کودکی

نویسنده:بری مایال
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاریخچه جامعه شناسی کودکی

کتاب الکترونیکی تاریخچه جامعه شناسی کودکی نوشتۀ بری مایال و ترجمۀ حسام حسین زاده است و انتشارات خرد سرخ آن را منتشر کرده است. کتاب تاریخچه جامعه شناسی کودکی، به بررسی تاریخچۀ جامعه‌شناسی کودکان پرداخته است.

درباره کتاب تاریخچه جامعه شناسی کودکی

کتاب تاریخچه جامعه شناسی کودکی توسط یکی از چهره‌های پیشرو در این رشته نوشته شده و مروری عالی و جامع بر موضوعات و جریان‌های کلیدی درون جامعه‌شناسی کودکی و گسترده‌تر از آن درون مطالعات کودکی است. علاوه بر این، مایال به‌خوبی جامعه‌شناسی کودکی را در زمینۀ جریان‌های جهانی و تاریخی گسترده‌تر قرار داده و بدین ترتیب نیاز به یک شرح اجتماعی کامل از کودکی را تقویت کرده است. روایت تاریخی بری مایال از زمینه‌های شکل‌گیری جامعه‌شناسی کودکی و استقرار آن در محافل آکادمیک هرچند مختصر است، اما خطوط کلی آن را به‌روشنی برجسته می‌سازد.

این متن از دو جهت می‌تواند برایمان الهام‌بخش باشد. نخست آنکه بر اساسش می‌توان برنامه‌های مطالعاتی متفاوتی در این زمینه با تمرکز بر موضوعات مختلف برنامه‌ریزی کرد و دوم آنکه می‌تواند مسیر روشن‌تری را در تلاش برای تأسیس و استقرار جامعه‌شناسی کودکی در ایران پیش رویمان بگذارد. علاوه بر ترجمه کامل متن اصلی کتاب، گفت‌وگوی مفصلی با بری مایال به‌عنوان ضمیمه به ترجمۀ فارسی افزوده شده است تا فهم بهتری از کلیت تأملات و تجارب او حاصل شود. 

خواندن کتاب تاریخچه جامعه شناسی کودکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث جامعه‌شناسی و تاریخ مناسب است.

بخشی از کتاب تاریخچه جامعه شناسی کودکی   

«تاریخ‌نگاری‌های روان‌شناسی رشد فراوان‌اند. تاریخی که اریکا بورمن نوشته متنی خوب، سازنده و انتقادی است و فهرست مطالعاتی مختصر و مفیدی نیز فراهم آورده است. تاریخ او ظهور جنبش مطالعۀ کودک را در اواسط قرن نوزدهم تا آواخر آن؛ سلطۀ مردان که نگاهی علمی و منفصل را ایجاد کردند؛ چگونگی توسعۀ روان‌شناسی برای پرداختن به نگرانی‌های اجتماعی؛ ظهور آزمایش‌های مربوط به مفهوم کودک بهنجار؛ علاقۀ فزاینده نسبت به چگونگی سیرکودکان از خردسالس به بزرگسالی و طبیعی‌سازی و هنجارمندسازی کودکی به واسطۀ قوانین و اعمال مهدکودک‌ها را پوشش می‌دهد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۴۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان