دانلود کتاب صوتی منگی با صدای حامد فعال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی منگی اثر ژوئل اگلوف

دانلود و خرید کتاب صوتی منگی

نویسنده:ژوئل اگلوف
گوینده:حامد فعال
انتشارات:استودیو نوار
امتیاز:
۳.۳از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی منگی

کتاب صوتی منگی نوشته‌‌ی ژوئل اگلوف نویسنده‌‌ی فرانسوی، رمانی پوچ‌‌گرا و در عین حال طنزآمیز است. اگلوف این رمان را در سال ۲۰۰۵ میلادی نوشت و روانه‌‌ی بازار نمود. رمان درباره‌‌ی جوانی است که در کشتارگاه کار می‌‌کند و از کار و زندگی‌‌اش ناراضی است. این اثر تاکنون به زبان‌‌های متعدد از جمله فارسی ترجمه شده است.

استودیو نوار این کتاب صوتی را با ترجمه اصغر نوری و با صدای حامد فعال منتشر کرده است. این رمان را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب صوتی منگی اثر ژوئل اگلوف

کتاب صوتی منگی خوانشی مدرن و شاید حتی پست‌‌مدرن از جهان امروز است. داستان از زبان مردی جوان و مجرد روایت می‌‌شود که نویسنده، نامی برای این شخصیت در رمان قرار نداده است. جوان همراه مادربزرگش زندگی می‌‌کند. او در کشتارگاهی در فرانسه کار می‌‌کند. مکان کشتارگاه خود گواهی از اتفاقات عجیب این رمان است. کشتارگاه مابین سوپرمارکت و فرودگاه قرار گرفته است. شخصیت جوانِ رمانِ ژوئل اگلوف، آرزوهای خود و زندگی واقعی‌‌اش را در یک ترازو مقابل هم قرار می‌‌دهد و می‌‌بیند کار و زندگی‌‌اش اصلا به آرزوهایش نزدیک نیستند. پس همین می‌‌شود که از کار خود ناراضی می‌‌گردد.

(هشدار: این بخش می‌تواند جزئیات و پایان داستان را فاش کند.)

توصیف نویسنده از روزمرگی‌‌های شخصیت اصلی، غم‌‌بار است. راوی برای دلخوشی مادربزرگ به او وعده می‌‌دهد که سریعا اسباب یک ماشین را جمع خواهد کرد. او ماهی‌‌های رودخانه را که در تصفیه‌‌خانه‌‌ی فاضلاب صید می‌‌شوند، به دلیل اینکه ناقل بیماری می‌‌داند، دوست ندارد. طنز ماجرا این‌‌جاست که یکی از دوستان راوی که ماهیگیر زبده‌‌ای است، هر بار برای راوی ماهی صید می‌‌کند و به او می‌‌دهد به این امید که راوی او را به خانه‌‌اش دعوت کند. با این حال، راوی جوان، ماهی را به گربه می‌‌دهد و چیزی برای خود باقی نمی‌‌گذارد. راوی از قارچ‌‌های جنگلی هم خوشش نمی‌‌آید چون معتقد است که فرد را بیمار می‌‌کند. راویِ جوان آنقدر از شرایط کاری و زندگی‌‌اش سرخورده و ناراضی است که آرزو می‌‌کند هرچه زودتر شهر را ترک کند.

در یکی از همین روزهای ملالت‌‌بار، صدایی بلند کار در کشتارگاه را متوقف می‌‌کند. همه‌‌جا تاریک می‌‌شود. دلیل این اتفاق این است که هواپیمایی پیش از سقوط در شهر در کنار خانه‌‌ی راوی جوان، باعث پارگی خطوط برق شده است. اوضاع به ظاهر عادی می‌‌شود و راوی هم مادربزرگ خود را سلامت می‌‌یابد. چند روز بعد، جوان جعبه‌‌ سیاهی را در جنگل می‌‌یابد و آن را مخفیانه به کشتارگاه می‌‌آورد و به دوست ماهیگیرش نشان می‌‌دهد. با این حال، جعبه سیاه را باز نمی‌‌کنند. دیدارِ ناگهانی میان راوی و دوست ماهیگیر باعث می‌‌شود که این بار جوان تن به خواسته‌‌ی ماهیگیر بدهد و او را به خانه‌‌اش دعوت کند. در مهمانی خانه‌‌ی راوی، دوست ماهیگیر از جوانِ راوی می‌‌پرسد که چه زمانی می‌‌خواهد شهر را ترک کند؟ که به یک‌باره راوی، اعلام می‌‌کند که شهر را ترک نخواهد کرد. فعل و انفعالاتی میان ماهیگیر و راوی رخ می‌‌دهد که باعث می‌‌شود ماهیگیر از خانه‌‌ی راوی خارج شود. در نهایت، داستان کتاب صوتی منگی این‌‌گونه به اتمام می‌‌رسد که جوانِ راوی در یک حرکت انفعالی نه تنها شهر و خانه‌‌اش را ترک نمی‌‌کند بلکه دوباره به زندگی کاری پوچ خود در کشتارگاه بازمی‌‌گردد.

خرید و دانلود کتاب صوتی منگی با صدای حامد فعال را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی منگی اثر ژوئل اگلوف را به تمامی علاقه‌‌مندان ادبیات امروز فرانسه پیشنهاد می‌‌کنیم.

چرا باید کتاب صوتی منگی با ترجمه اصغر نوری را بشنویم؟

کتاب صوتی منگی دارای روایتی نمادین، فلسفی و ابزورد از زندگی انسان امروزی است. انسان امروزی، به دلیل هجمه‌‌ی جهانِ صنعتی، خود را اسیر زندگی مدرن می‌‌بیند. این رمان با زیرکی چیزی از جریان کارگری و سرمایه‌‌داری نمی‌‌گوید و از طرف دیگر با انتخاب فضای نامشخص در زمانی نامشخص، سعی بر این داشته که خواننده خود به کُنهِ وضعیت انفعالی انسان مدرن برسد. کم‌‌تر اثر ادبی در حال حاضر این‌‌چنین نکته‌‌سنج به وضعیت غم‌‌بار و هولناک بشر می‌‌پردازد. به دلیل همین ظرافت‌‌های تفکری به اگلوف، لقب کافکای ادبیات فرانسه داده‌‌اند. بنابراین خواندن چنین اثرِ مهمی در ادبیات امروز فرانسه، خواننده را بیش از پیش در مواجهه‌‌ی میان جهان صنعتی و جایگاه انسان امروزی یاری می‌‌دهد.

درباره ژوئل اگلوف

ژوئل اگلوف، نویسنده‌‌ی مطرح فرانسوی در سال ۱۹۷۰ میلادی در موزل به دنیا آمد. اگلوف شخصی علاقه‌‌مند به حوزه‌‌های مختلف بوده است. او علاوه‌بر تحصیل در رشته‌‌ی تاریخ، علاقه‌‌مند به حوزه‌‌ی سینما نیز بود. او بعد از پایان تحصیلاتش در حوزه‌‌ی تاریخ، به دلیل علاقه‌‌ای که به سینما داشت، تحصیل در این رشته را انتخاب کرد. او پس از اتمام تحصیلاتش در زمینه‌‌ی سینما، فعالیت‌‌های متعددی در حوزه‌‌ی سینما و تصویر انجام داد. مدتی پس از اتمام این کارها، وی شروع به نوشتن فیلم‌‌نامه کرد. همزمان با این فعالیت، او اولین رمانش را با عنوان «ادموند گانگلیون و پسر» را در سال ۱۹۹۹ میلادی منتشر کرد. پس از موفقیت این رمان در بازار نشر، او شش کتاب دیگر را نوشت.

آثارِ اگلوف به زبان‌‌های متعدد ترجمه شده است و در بازار نشر کشورهای مختلف موجود است. همچنین دو رمان وی به‌عنوان آثار اقتباسی در سینما، تولید شده‌‌اند. عمده داستان‌‌های اگلوف درون‌‌مایه‌‌ای ترکیب‌شده از رنج و طنز دارند. به همین دلیل، آثار او حالتی مدرنیستی (بعضا پست‌مدرنیستی) به خود می‌‌گیرند. آثار اگلوف نزد خوانندگان و محافل ادبی از جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار است، به‌‌طوری که امروزه به وی لقب کافکای ادبیات فرانسه را داده‌‌اند.

ژانر کتاب منگی چیست؟

به دلیل وضعیت پوچ‌‌گرای موجود در کتاب منگی این رمان را در دسته‌‌ی آثار ابزوردیسم با نگاهی به پست‌‌مدرنیسم قرار می‌‌دهند. در بعضی از دسته‌‌بندی‌‌ها نیز این اثر را جزو ادبیات نوین فرانسه دانسته‌‌اند.

کتاب صوتی منگی مناسب کدام رده‌‌ی سنی است؟

به دلیل طرح مسائل روزمره و نشان دادن سیاهی‌های موجود در داستان، این کتاب مناسب افراد بزرگسال است.

ورود به بازار کتاب ایران و بهترین ترجمه‌ فارسی

کتاب اگلوف ابتدا با نام «سرگیجه» در سال ۱۳۹۱ با ترجمه‌‌ی موگه رازانی توسط نشر کلاغ به چاپ رسید. بهترین ترجمه‌‌ی کتاب اما، ترجمه‌‌ی اصغر نوری است. نوری این اثر را با نام «منگی» در سال ۱۳۹۲، توسط نشر افق روانه‌‌ی بازار نمود. اصغر نوری دو رمانِ دیگر از اگلوف را نیز ترجمه کرده است. ترجمه‌‌ی نوری از این رمان تاکنون دوازده بار تجدید چاپ شده است.

نظرات افراد و مجله‌‌های مشهور درباره منگی

دیوید دِسوِریته، محقق و پژوهشگر حوزه‌‌ی ادبیات فرانسه، معتقد است که شاخصه‌‌ی اصلی داستانِ اگلوف، مدیریت ماهرانه‌‌ی وی روی موقعیت‌‌ها و لحظه‌‌های طنزآلود روایت است. دسوریته می‌‌نویسد که اگر اگلوف این طنز در رمان را مدیریت نمی‌‌کرد، نهایتا با یک داستانِ آخرالزمانی و تاریک طرف بودیم ولی حالا با اثری شگفت‌‌انگیز مواجهیم که میان گریه و خنده ما را نگه می‌‌دارد.

ژورنال لاترازه، مجله‌‌ی مشهور فرانسوی در مطلبی که درباره‌‌ی اقتباسِ تئاتری از رمان منگی است به اصل متنِ اگلوف اشاره می‌‌کند و آن را هیولایی ترسناک از زندگی امروزی می‌‌داند. در مطلب ژورنال لاترازه آمده است که رمان اگلوف دنیای بدون اخلاق امروزی را به‌صورت بسیار عریان نشان می‌‌دهد. خنده‌‌ی ما به لحظاتِ طنزآمیز روایتِ اگلوف، در حقیقت خنده بر بی‌‌اخلاقی‌‌های خودمان است.

گای فرچی، در مقاله‌‌ای به ماهیت درونی داستان منگی می‌‌پردازد و این تجربه‌‌ی نوشتاری را شروع دوران پساانسانی می‌‌داند. دورانی که فرچی از آن سخن به میان می‌‌آورد، دوران انفعال بشر و خطِ بطلان وی بر روی آرزوهایش و در نهایت در جا زدن در یک زندگی ملالت‌‌بارِ سراسر پوچ است.

افتخارات و جوایز کتاب یا نویسنده

کتاب منگی جایزه لیورانتر را در سال ۲۰۰۵ میلادی از آنِ خود کرد.

اولین رمانِ ژوئل اگلوف یعنی «ادموند گانگلیون و پسر» در سال ۱۹۹۹ میلادی برنده‌‌ی جایزه‌‌ی آلن فورنیه شد. اگلوف سپس به ترتیب برای رمان‌‌های دیگرش برنده‌‌ی جایزه‌‌ی ارکمن چتریان، جایزه‌‌ی بزرگ طنز سیاه، جایزه‌‌ی اینتربوک و جایزه‌‌ی بزرگ از اس. جی. دی. ال شده است.

در بخشی از کتاب صوتی منگی می‌شنویم

• صبح شبیه چیزی که از صبح سراغ داری نیست. اگه عادت نداشته باشی، حتی شاید ملتفتش نشی. فرقش با شب خیلی ظریفه، باید چشمت عادت کنه. فقط یه هوا روشن‌تره. حتی خروس‌های پیر هم دیگه اونا رو از هم تشخیص نمی‌دن. بعضی روزها، چراغ‌های خیابون خاموش نمی‌شن. با این همه، خورشید بالا اومده، حتما، اون‌جاست، یه جایی بالای افق، پشت مه، دود، ابرهای غلیظ و ذرات معلق. باید هوای گند یه شب قطبی رو تصور کنی. روزهای قشنگ ما شبیه همونه.

• همیشه یه ساعتی هست که تمومی نداره. شبیه ساعت‌های دیگه‌ست. جوری که بهش شک نمی‌کنیم. بعد، واردش می‌شیم و توش گیر می‌افتیم. ساحل اون طرفی رو می‌بینیم، ولی خیال می‌کنیم، هیچ‌وقت اونجا نمی‌رسیم. بیهوده دست و پا می‌زنیم. انگار هرچی زمان می‌گذره، داریم ازش دورتر می‌شیم. وقتی ثانیه‌ها می‌چسبن به ته کفش‌هامون، وقتی داریم هر دقیقه رو مثل یه توپ آهنی دنبال خودمون می‌کشیم، خیال می‌کنیم اون بیرون، روزها و شب‌ها پشت سر هم میان و میرن، فصل‌ها جای هم رو می‌گیرن و ما اینجا فراموش شدیم.

اتاق افسران
مارک دوگن
دلتنگی‌های نقاش خیابان چهل و هشتم
جی. دی. سلینجر
زندگی گالیله
برتولت برشت
کجا ممکن است پیدایش کنم
هاروکی موراکامی
پس از تاریکی
هاروکی موراکامی
بودن
یرژی کاشینسکی
داستان همراه ۳ (خارجی)
مارگارت اتوود
پاهای گنده، خرطوم دراز
محمود برآبادی
آواز کافه غم‌بار
کارسون مکالرز
شاه، بی‌بی، سرباز
ولادیمیر ناباکوف
عشق لرزه
اریک ایمانوئل اشمیت
فرزند پنجم
دوریس لسینگ
خدای کشتار
یاسمینا رضا
بچه‌های سبز
مصطفی هرآیینی
مدرک، سه‌گانه‌ی دوقلوها؛ کتاب دوم
آگوتا کریستوف
در
ماگدا سابو
دروغ سوم
آگوتا کریستوف
در دل زمستان
ایزابل آلنده
کتاب یا سیگار
جورج اورول
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

Soheyla
۱۴۰۰/۰۳/۱۸

لطفا فایل epub کتاب رو هم بگذارید متشکرم

شَیدیم
۱۳۹۹/۰۹/۲۱

فضای این کتاب من رو یاد کتاب مغازه خودکشی انداخت . یک فضای سیاه داره خیلی عالیه بخونیدش:)

Alone.E.
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

جالب بود .

MaHdi
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

من نسخه چاپیش رو خوندم واقعا عالی بود عااااالی

Aydin
۱۴۰۲/۰۷/۲۳

داستان زندگی ای که شاید شبیه به زندگی خیلی از ماها باشه. گیر افتاده در یک تکرار پوچ و فلاکت بار. ولی بازم امید به بهبود شرایط داریم. هرچی سرمون میاد و توی هر کثافتی دست و پا بزنیم، باز

- بیشتر
کاربر 8074037
۱۴۰۲/۱۲/۰۳

خیلی خوبه کتاب عوضی از این نویسنده رو هم بخونید عالیه

زمان

۲ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۱۳۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۱۳۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان