دانلود کتاب صوتی پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد با صدای بهرام سروری‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد اثر یوناس یوناسن

دانلود و خرید کتاب صوتی پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

کتاب صوتی پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد نوشتهٔ یوناس یوناسن و با صدای بهرام سروری‌نژاد و ترجمهٔ شادی حامدی است و استودیو نوار آن را منتشر کرده است.

کتاب صوتی پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد از قلم نویسنده سوئدی «یوناس یوناسن» تراوش کرده است. این کتاب در سال ۲۰۰۹ جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های اروپا بود. ژانر داستان طنز سیاسی _ اجتماعی است و در ابتدا مورد توجه ناشران قرار نگرفت اما پس از چاپ بسیار پرطرفدار و معروف شد.

درباره کتاب صوتی پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

این کتاب صوتی داستان پیرمردی است زبل و ماجراجو که در خلال خاطرات زندگی او شاهد مهم‌ترین رخدادهای قرن بیستم ازجمله ساخت سلاح‌های هسته‌ای و... هستیم. او طی ماجراهایی با افراد مهمی چون استالین، چرچیل، مائو و... رو به‌ رو می‌شود و به‌صورت طنز حوادث مربوط به آن دوران مرور می‌شود. در این کتاب در هاله‌ای از طنز فانتزی واقعیت‌ها درهم‌ شکسته شده و از نو ساخته می‌شوند. یوناسن تمام دنیا و متعلقاتش را به شوخی گرفته است، تاریخ، کتاب مقدس، فلسفه، اشخاص و به‌طور کل همه‌ چیز در این کتاب قالبی طنزگونه و ابلهانه دارد.

قلم نویسنده بسیار روان و خواندنی است و قهرمان آن یک پیرمرد جالب و گاه خبیث است که مخاطب را بر سر شوق می‌آورد از این جهت که او پیرمردی سرحال است که زندگی را سخت نمی‌گیرد و آن را مفرح می‌پندارد، باهوش است و مخاطب را غافلگیر می‌کند و گویی می‌خواهد بگوید هیچگاه برای شروع دیر نیست.

آلن کارلسون در خانه سالمندان سکونت دارد او تا سن صدسالگی در آسایشگاه منتظر مرگ است اما در روز تولد صدسالگی‌اش از پنجره اتاقش فرار می‌کند و در ایستگاه چمدان پر از پول یک جوان را می‌دزدد و راهی سفر می‌شود و ماجراهایش آغاز می‌شود. او را می‌توان به دن کیشوت شبیه دانست از این منظر که فردی بیخیال و نیمه دیوانه است و عواقب کارهایش را یا نمی‌داند یا اگر هم می‌داند برایش اهمیتی ندارد. نویسنده‌ها با خلق چنین شخصیت‌هایی قصد دارند بگویند انسان هیچ‌گاه نمی‌تواند همیشه عاقلانه رفتار کند و بی‌نقص باشد.

این کتاب به‌نوعی انتقادی به تاریخ سیاسی جهان محسوب می‌شود و لحن طنزآمیز آن بسیار جذابش کرده است. تاکنون به ۳۰ زبان دنیا ترجمه‌ شده ازجمله ایتالیایی، روسی، ژاپنی، هندی، کره‌ای و فارسی و ... . ادبیات منطقه اسکاندیناوی اغلب دارای قهرمانی عبوس و سرد و تلخ هستند اما این کتاب چنین ویژگی‌هایی را ندارد و این برای مخاطب جالب می‌نماید. نویسنده برای نوشتن این رمان به جزیره گوتلاند رفت و شخصیت پیرمرد را با الهام از شخصیت خودش خلق کرد.

در این کتاب آلن کارلسن با ۵ کلاس سواد در بسیاری از اتفاقات قرن بیستم با بزرگان سیاست دم‌خور می‌شود و به آن‌ها کمک و یاری می‌رساند. او از سیاست و ایدئولوژی فراری است و باکارهای احمقانه خود ناخواسته وارد عرصه‌های سیاسی می‌شود و با سیاسیون به شادنوشی می‌نشیند. همچنین ناخواسته پایش به ماجراهایی چون قتل، خلافکاری و جنایت باز می‌شود؛ اما در تمام این ماجراها او دارای شخصیتی خونسرد است که نمی‌خواهد جلوی پیش آمدن ماجراهای این‌چنینی را بگیرد. او عاشق نوشیدنی ودکا با شیر بز است و در درست کردن آن مهارت زیادی دارد، چیز دیگری که او در ساختنش مهارت بالایی دارد بمب اتم است! او در سال ۱۳۲۰ به ایران هم می‌آید و در تهران راهی زندان می‌شود.

نکته دیگر این کتاب این است که از ویژگی‌های جالب کشور سوئد در آن به‌خوبی یاد شده است، سرمای همیشگی آن، مهاجر پذیر بودنش، ویژگی‌های لیبرالی آن و... همگی بر جذابیت‌های کتاب افزوده است. شیوه روایت در این کتاب دانای کل است.

شنیدن کتاب صوتی پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

آلن به این فکر می‌کرد که باید تقلا کند و دوباره از پنجره خودش را بالا بکشد تا کفش و کلاهش را بردارد یا نه اما وقتی دست برد و دید که کیف پول در جیب بغلش است، نتیجه گرفت که همین کافی است. تازه، خانم مدیر آلیس بارها اثبات کرده بود که حس ششم دارد (آلن بطری ودکایش را هر جا که قایم می‌کرد، او پیدایش می‌کرد) و ممکن بود در همان لحظه به گمان اینکه کلکی در کار است مشغول سرک کشیدن در اتاقش باشد. آلن، با زانوهای قرچ قرچی‌اش پا از باغچه که به بیرون می‌گذاشت، با خود گفت که بهتر است حالا که می‌تواند، راه بیفتد. در کیف پولش تا جایی که به خاطر داشت، چند اسکناس صد کرونی ذخیره کرده بود غنیمت بود، چون اگر می‌خواست مخفی شود به پول نقد نیاز داشت.

برگشت تا نگاه آخر را به خانه سالمندان بیندازد که تا همین چند لحظه پیش گمان می‌کرد آخرین اقامتگاهش روی کره زمین خواهد بود و بعد به خودش گفت که می‌تواند وقتی دیگر بمیرد، درجایی دیگر. مرد صدساله در دمپایی شاشش (اسمش این بود چون مردانی که سن وسالی از آن‌ها گذشته است ندرتا جلوتر از کفششان می‌شاشند)، اول از وسط یک پارک گذشت و بعد از کنار کشت‌زاری بی‌حصار حرکت کرد که گه‌گاه در این شهر کوچک که معمولا آرام بود بازاری در آن برپا می‌شد. آلن، چند صد متری که رفت، کلیسای قرون‌وسطایی ناحیه را دور زد و پشت آن روی نیمکتی کنار سنگ‌قبرها نشست تا استراحتی به زانوهای دردمندش بدهد.

شهر مذهبی‌ای نبود که آلن نگران باشد کسی در محوطه کلیسا مزاحمش شود. متوجه تصادف کنایه‌دار شد. او در همان سالی متولدشده بود که هنینگ الگوسن که زیر سنگی درست در مقابل نیمکتش آرمیده بود؛ اما یک تفاوت مهم اینجا بود. هنینگ شصت‌ویک سال پیش جان به جان‌آفرین تسلیم کرده بود. اگر آلن کنجکاوتر می‌بود شاید از خود می‌پرسید که هنینگ در سی‌ونه‌سالگی به چه دلیل مرده است؛ اما آلن کاری به کار مردم نداشت، زنده یا مرده. همیشه همینطور بود و همیشه همینطور می‌ماند.

درباره یوناس یوناسن

یوناس یوناسن نویسنده و روزنامه‌نگار در سال ۱۹۶۱ در جنوب سوئد به دنیا آمد. او صاحب یک شرکت رسانه‌ای موفق بود اما در ۴۷سالگی تصمیم گرفت آن شرکت را فروخته و همراه پسر 5 ساله‌اش به جزیره گوتلاند برود و اولین رمانش به نام پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد را بنویسد. طرح اولیه این رمان مدت‌ها بود که ذهن او را مشغول کرده بود اما به دلیل مشغله کاری نتوانسته بود آن را بنویسد. در آن جزیره رمان را تمام کرد و پس از انتشار به شهرتی جهانی دست‌یافت. او شخصیت خود را در پیرمرد داستان پیاده کرد. اثر دیگر او دختری که پادشاه سوئد را نجات داد هست. این دو رمان تنها آثار او هستند و شاید یکی از دلایل موفقیت او همین کم‌گوی و گزیده گویی او باشد.



نظرات کاربران

مطهره طاهری
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

یک رمان تاریخی، فلسفی و سیاسی، با درون مایه‌ی «هیچ کس بی گناه نیست»، اما کمی جانبدارانه. با نگاه منفی تر به سوسیالیسم و کومونیسم و مثبت تر به آمریکا. مثلاََ آلن پشیمان است که چرا طرز ساخت بمب اتم

- بیشتر

زمان

۱۵ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۶۶۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۶۶۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان