دانلود کتاب صوتی دختری که رهایش کردی با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دختری که رهایش کردی اثر جوجو مویز

دانلود و خرید کتاب صوتی دختری که رهایش کردی

نویسنده:جوجو مویز
گوینده:رضا عمرانی
امتیاز:
۴.۰از ۲۵۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دختری که رهایش کردی

کتاب صوتی دختری که رهایش کردی اثری از جوجو مویز و درباره روایت دو زن است که به‌طور موازی و در مکان‌ها و زمان‌های مختلف روایت می‌شود. داستان دو زنی که برای نگه‌داشتن چیزهایی که عاشقشان هستند مجبورند تن به جنگ‌های خطرناکی بدهند. این اثر درواقع ادامه‌ی داستان ماه عسل در پاریس را روایت می‌کند.

این کتاب صوتی را می‌توانید با صدای رضا عمرانی و ترجمه‌ی شیدا رضایی از طاقچه خرید و دانلود کنید.

خلاصه رمان صوتی دختری که رهایش کردی

داستان اول این رمان عاشقانه، روایت زنی به نام سوفی است که شهرش در جنگ جهانی اول به دست دشمن افتاده؛ او مجبور است برای حفظ امنیت خانواده‌اش و رهایی شوهر اسیرش از چنگ دشمن دست به تصمیمات خطرناکی بزند. داستان دوم روایت زنی به اسم لیو است که در سال ۲۰۰۰ لندن زندگی می‌کند. لیو مجبور است برای نگه‌داشتن یادگار همسر مرحومش که یک نقاشی است و این روزها مشخص شده قیمت گزافی دارد، در دادگاه مالکیت خود بر نقاشی را ثابت کند. چیزی نمی‌گذرد که لیو می‌فهمد برای اثبات مالکیت خود بر نقاشی باید بفهمد چه اتفاقی برای سوفی در سال ۱۹۱۶ افتاده است.

درباره کتاب صوتی دختری که رهایش کردی

مخاطب در طی داستان کتاب صوتی دختری که رهایش کردی با دو داستان حکایت‌شده مواجه می‌شود. داستانی که روایتگر زندگی دو زن جوان است که با فاصله ۱۰۰ سال از هم روایت می‌شوند. در روایت اول که در سال ۱۹۱۶ اتفاق می‌افتد سوفی زنی است که شهرش به اشغال آلمان‌ها درآمده است. او مجبور است برای محافظت از خانواده‌اش با چالش‌های سختی مبارزه کند. سوفی در بین این روزهای سخت یک دل‌خوشی دارد و آن‌هم پرتره‌ای است که همسرش از او کشیده است؛ اما به‌زودی فرمانده آلمانی با دیدن نقاشی شیفته آن می‌شود و علاقه خاصی به سوفی پیدا می‌کند. سوفی که حاضر است برای رهایی همسرش از زندان و محافظت از خانواده‌اش هر کاری بکند در دوراهی‌های خطرناکی قرار می‌گیرد.

تقریباً یک قرن بعد در لندن، پرتره سوفی در خانه لیو آویزان است که هدیه عروسی شوهر مرحومش است؛ اما پس از یک برخورد تصادفی ارزش واقعی پرتره آشکار می‌شود. لیو درگیر جنگ‌های حقوقی زیادی برای اثبات اینکه مالکیت نقاشی بر عهده کیست می‌شود. اکنون لیو باید تصمیم بگیرد برای نگه‌داشتن نقاشی حاضر است چه چیزهایی را قربانی کند. همچنین لیو به‌زودی متوجه می‌شود که برای اثبات مالکیت خود مجبور است تا گذشته را بکاود و بفهمد که چه اتفاقی برای سوفی افتاده است.

شندین این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

طرفدارن جوجو مویز و آنانی که به ژانرهای عاشقانه علاقه‌مند می‌توانند از شنیدن کتاب صوتی دختری که رهایش کردی لذت ببرند. افزون بر این کتاب به زبانی ساده نوشته شده و همین باعث شده تا کتاب گزینه مناسبی برای هدیه دادن به کسانی که تازه می‌خواهند کتاب خواندن را شروع کند باشد.

قهرمانان داستان زنان‌اند. زنانی که با تمام دغدغه‌ها تصمیم می‌گیرند قوی بمانند. ازاین‌رو شاید خواندن کتاب برای زنان حال و هوای خاص خود را داشته باشد.

اگر به تلفیق ژانر عاشقانه و تاریخ علاقه دارید این اثر جوجو مویز می‌تواند گزینه پیشنهادی خوبی برای شما باشد. کتاب با توجه به موضوع و سبک نوشتن مخاطب اختصاصی ندارد و در کل تمام علاقه‌مندان به رمان به‌خصوص رمان‌های عاشقانه می‌توانند از شنیدن آن بهره ببرند.

چرا باید کتاب صوتی دختری که رهایش کردی را بشنویم؟

این رمان به‌نوعی شخصیت‌ها را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که در دوراهی‌های خاصی قرار بگیرند. دوراهی‌هایی که دائماً این پیام را به مخاطب می‌دهد که نمی‌توانی همه‌چیز را سیاه‌وسفید ببینی و مجبوری دید خاکستری به آدم‌ها داشته باشی. شخصیت‌هایی در طول داستان برای حفظ چیزهایی که دوستشان دارند مجبور می‌شوند تصمیمات سختی بگیرند. روایت داستان با صدای دل‌نشین و گرم رضا عمرانی حال و هوایی دیگر به داستان بخشیده و باعث جذاب‌تر شدن دوچندان کتاب صوتی دختری که رهایش کردی شده است.

این رمان بعد از انتشار توانست جزو رمان‌های پرفروش شود و نامزد بهترین کتاب سال را برای جوجو مویز به ارمغان بیاورد. از مزایای کتاب‌های مویز نوشتن به زبان ساده و بی‌تکلف است. این رمان مویز نیز ضمن عاشقانه بودن، زبان ساده را حفظ کرده و مخاطب را به پیچیدگی‌های بیهوده نمی‌کشاند. از دیگر ویژگی‌های کتاب تلفیق ژانر عاشقانه به همراه چاشنی مهیجی از تاریخ است. مویز برای نوشتن این کتاب تحقیقات زیادی انجام داد و همان‌طور که از کتابش پیداست توانسته با نوشته‌اش پیش‌زمینه جالبی از روایت فرانسه اشغال‌شده در جنگ جهانی اول بدهد. هم‌چنین مویز توانسته با توصیفات خود چالش‌های مردم درگیر جنگ را به تصویر بکشد. جامعه‌ای که در آن گرسنگی، نفرت، حسادت و ترس به چشم می‌خورد.

کتاب صوتی دختری که رهایش کردی یک درام است و این درام واقعی نوعی عشق جنون‌آمیز است که به زنان اصلی داستان قدرت مبارزه می‌دهد. همچنین مانند برخی دیگر از کارهای مویز در این اثر هم شخصیت‌های اصلی داستان زنان‌اند. داستان به دو بخش کلی تقسیم شده، بخش اول که در مورد سوفی است به‌صورت اول‌شخص و بخش دوم که در مورد لیو است به‌صورت سوم‌شخص نوشته شده است.

سوفی یکی از شخصیت‌های اصلی داستان، توانسته توجه اغلب خوانندگان را به خود جلب کند. شخصیت دوست‌داشتنی و شجاع که حاضر است برای چیزی که دوستش دارد خطرهای مهلکی انجام دهد و وارد جنگ‌هایی شود که از عاقبتش بی‌اطلاع است. شخصیتی که در عین شجاعتش اشتباه هم می‌کند ولی همواره از اعتراف کردن نمی‌گریزد. شخصیت سوفی با پیشرفت داستان رشد می‌کند و در آخر داستان است که مخاطب متوجه می‌شود که سوفی چه انفاقاتی را از سر گذرانده است.

این کتاب جوجو مویز همان‌طور که در مورد عشق ورزیدن و از دست دادن هست در مورد مناطق خاکستری بین دو طرف سیاه‌وسفید نیز هست. به‌خصوص وقتی مویز روایت گر منطقه اشغال‌شده توسط المان‌هاست، برهم زدن نگاه سفید و سیاه مطلق به انسان‌ها و تشویق به نگاهی بینابینی به آن‌ها در طول داستان به چشم می‌خورد.

آیا رمان پایان خوشی دارد؟

اگر شما یکی از معروف‌ترین رمان‌های جووج مویز یعنی من پیش از تو را خوانده باشید شاید متوجه پایان تراژیک قضیه شده باشید و با این حساب انتظار داشته باشید تا این رمان هم پایان خیلی خوشی در انتظارش نباشد. به قول یکی از منتقدین، مویز عموماً پایان داستان‌هایش تراژیک است اما در پایان به خواننده این حس القا می‌شود که نویسنده در عین تراژیک بودن، پایان مناسبی را انتخاب کرده است. پس خیلی نگران پایان داستان نباشید و کمی به این رمان‌نویس مشهور اعتماد کنید. هرچند چیزی که در پایان داستان با آن مواجه خواهید شد شیرینی خاص خود را خواهد داشت. اگر بخواهیم سربسته بگوییم پایان رمان شبیه به سایر رمان‌های تراژیک مویز نخواهد بود.

درباره جوجو مویز

پائولین سارا جو مویس زاده ۴ اوت ۱۹۶۹، معروف به جوجو مویز روزنامه‌نگار، رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس است. نامش را والدینش از یکی ترانه‌های بیلتز انتخاب کرده‌اند. او جزء معدود نویسندگانی است که تاکنون توانسته دو بار برنده جایزه رمان عاشقانه سال انجمن رمان‌نویسان رمانتیک شود. او قبل از روزنامه‌نگاری در شغل‌های مختلفی مشغول بوده، شغل‌هایی مانند تایپیست خط به ریل، نویسنده بورشور و کنترل‌کننده مینی کابین؛ اما بعداً به روزنامه‌نگاری روی آورد و برای ۱۰ سال برای ایندیپندنت کار کرد. او زمانی که روزنامه‌نگاری می‌کرد در اوقات فراغتش داستان‌های تخیلی ذهنش را روی کاغذ می‌آورد.

سه اثر اولیه جوجو مویز توسط ناشران رد شد و او با خودش عهد بست که اگر اثر چهارمش رد شود دیگر برای رمان‌نویسی تلاش نخواهد کرد؛ اما با وجود یک فرزند و بارداری دومین فرزندش و تعهدش برای روزنامه‌نگاری، شروع به نوشتن اثرش کرد و پس از ارائه سه فصل اول از چهارمین کتاب خود به ناشران مختلف، شش ناشر برای کتاب او دست به مناقصه زدند. مویز بعد از کتاب اولش که در ۲۰۰۲ با نام سرپناه بارانی چاپ شد، تبدیل به رمان‌نویس تمام‌وقت شد. هرچند که کاملاً دنیای روزنامه‌نگاری را ترک نکرد و گاهی برای دیلی گراف می‌نوشت. موفق‌ترین کتاب او از جهت تجاری، من پیش از تو بود که بعد از انتشار، مویز را در دنیای رمان‌نویسی مشهورتر کرد. این رمان در سال ۲۰۱۲ چاپ شد و توانست در ۹ کشور به فروش رتبه اول برسد و تا به امروز توانسته ۱۴ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش برساند. من پیش از تو نامزد بهترین کتاب سال در جوایز گلکسی کتاب بریتانیا شد. همچنین از دیگر افتخارات او برای کتاب بارش ستارگان است که در بریتیش کتاب، جوایز نامزد نهایی کتاب داستانی سال ۲۰۲۰ شد.

بعد از این کتاب بود که خوانندگان به کتاب‌های قبلی مویز علاقه‌مند شدن و شروع به خرید کتاب‌های قبل‌تر از رمان من پیش از تو شدند. گفتنی است از روی این کتاب فیلمی با همین نام ساخته شده که فیلم‌نامه‌نویسی آن نیز بر عهده مویز بوده است. مویز بعد تجربه افسردگی و گروه‌درمانی بر آن شد تا نسخه دوم کتاب من پیش از تو را بنویسد و آن را من پس از تو نام نهاد.

آثار مویز تا به امروز به ۲۸ زبان دنیا ترجمه شده و ژانر او علاقه‌مندان خاص خود را در کشور ما دارد. مویز به‌طور متوسط سالی یک کتاب منتشر می‌کند که اکثراً در ژانر عاشقانه هستند. آخرین کتاب او بخشنده ستاره نام دارد. سایر کتاب‌های او عبارت‌اند از: میوه خارجی مرکز فروش طاووس، کشتی عروس‌ها، خلیج نقره‌ای، موسیقی شب، اسب رقصان، آخرین نامه معشوق، ماه‌عسل در پاریس یک به‌علاوه یک، تک‌وتنها در پاریس، باز هم من و...

درباره رضا عمرانی، گوینده کتاب

رضا عمرانی بازیگر سینما و تلویزیون است. او برادر «علی عمرانی» است که شاید اجراهای بیشتری از او دیده باشیم اما صدای گوش‌نواز رضا عمرانی او را به هنرمندی محبوب در زمینه‌ی اجراهای رادیویی و کتاب‌های صوتی تبدیل کرده است. او مشاور هنری و مدیر تیم تولید شرکت تولید کتاب صوتی ماه‌آوا نیز است.

تکه هایی از کتاب صوتی دختری که رهایش کردی

خواب غذا می‌دیدم. باگت‌های ترد، خمیر سفید خالص نان که هنوز بخار از روی آن بلند می‌شد و پنیر آب‌شده که از شدت نرمی در بشقاب حرکت می‌کرد و انگور و آلو که در کاسه‌هایی روی هم چیده شده بودند، هوا تاریک و عطرآگین بود. داشتم دستم را بلند می‌کردم و یکی برمی‌داشتم که خواهرم جلویم را گرفت. «بلند شو»، زمزمه کردم: «گرسنمه. ««سوفی، بیدار شو!» می‌توانستم مزه آن پنیر را حس کنم، داشتم یه لقمه از ربلوچون بر می‌داشتم و روی یک تکه بزرگ از آن نان گرم می‌مالیدم، بعد هم یک انگور در دهانم انداختم. می‌توانستم شیرینی و عطر قوی آن را حس کنم. اما دست خواهرم آنجا روی کمرم بود و جلویم را می‌گرفت. بشقاب‌ها ناپدید و بوها محو شدند. دستم را دراز کردم تا بگیرمشان، ولی از دستم در رفتند، مثل حباب‌های صابون.

-سوفی. -چیه؟ اونا اورلین رو گرفتن! به پهلو چرخیدم و نگاهی انداختم. خواهرم، مثل من، یک کلاه پنبه‌ای به سر داشت تا گرم بماند.

معرفی نویسنده
عکس جوجو مویز
جوجو مویز

جوجو مویز، نویسنده رمان مشهور من پیش از تو، در ۴ اکتبر ۱۹۶۹ در میدستون انگلستان به دنیا آمد. در دوران کودکی، مویز کتاب ولوت ملی اثر انید باگنولد را خواند و خواندن این کتاب باعث شد او در دوران کودکی احساس کند می‌تواند به چیزهایی بزرگ‌تر از آن‌چه در آن زمان فکر می‌کرد، دست‌ پیدا کند.

نظرات کاربران

Paeez Dokhtar
۱۳۹۷/۱۰/۱۷

زیبا بود توی روزایی که خیلی غمگین بودم با فکر کردن به سختی های سوفی حالم بهتر شد اگر آدم های قبلی توی سختی ها زنده موندن و پیشرفت کردن پس من هم میتونم

Mahsa
۱۳۹۸/۰۵/۰۴

جوجو مویز معرکس چه خودش چه کتاباش.. من این کتابشو حتی از سه تا کتاب معروف دیگش(من پیش از تو-پس از تو-هنوز هم من) بیشتر دوست دارم

Fatemeh a.m.
۱۳۹۹/۰۸/۱۰

کتاب از جنگ جهانی دوم شروع می‌شه یه خانواده هتل داری که روستاشون به اشغال آلمان‌ها دراومده و حالا هتل روستا باید به آلمانی‌ها خدمات ارائه بده که خب همین باعث حقد و کینه اهالی روستا به اون خانواده هست

- بیشتر
乙_みG
۱۳۹۷/۱۰/۱۸

نسخه ایپابشو خوندم کتاب خوبیه...اما وسطای داستان ک یهو رفت چن سال بعد بدون اینکه بگه، خیلی گیج کننده شد چون اصن نمیفهمیدم کی ب کیه اما خب از ی جا ب بعد دوباره ک میفهمی قضیه چی بوده جالب

- بیشتر
nasrin
۱۳۹۹/۱۱/۱۵

وقتی چیزی رو انجام دادی دیگه نمیشه تغییرش داد واقعا بی نظیر بود🤗

sara
۱۳۹۹/۱۰/۰۹

هر قدر که از زیبایی و جذابیت این کتاب بگم کمه،من که به شخصه عاشقش شدم،بعد این هر چند تا کتاب خوندم اصلا به اندازه ی این اثر،جذبم نکرد،حتما گوش بدیدش،سپاس از طاقچه که فرصت اینو داد بهمون که اگر

- بیشتر
Msh
۱۳۹۹/۰۴/۱۳

من این کتاب رو کادو روز زن برای خانمم گرفتم خیلی تعریفشو کرد حتما بخونید

n.a
۱۳۹۹/۰۵/۰۵

عاااالی بود! عاشق صدای گرم و خاص خانم هاشمی هستم! و البته جناب عمرانی که هنرمندانه گویندگی کردند! موضوع داستان هم بسیار جذاب بود! خیلی وقت بود که قصد داشتم کار رهاشده‌ی نوشتن خاطراتم را ادامه بدهم، اما امروز و

- بیشتر
کاربر 727961
۱۳۹۷/۱۲/۱۷

عالی

آوا
۱۳۹۹/۰۴/۱۹

خوندن این کتاب ممکنه اول گیج کننده به نظر بیاد ولی از اون دسته از کتاب هایی هستش که اخرش دلت نمیخواد تموم شه

زمان

۱۷ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۱۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۷ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۱۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۳۰%
تومان