دانلود کتاب صوتی خودآموز فلسفه با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خودآموز فلسفه اثر مل تامپسون

دانلود و خرید کتاب صوتی خودآموز فلسفه

نویسنده:مل تامپسون
گوینده:رضا عمرانی
امتیاز:
۳.۵از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خودآموز فلسفه

کتاب صوتی خودآموز فلسفه اثر مل تامپسون پژوهشگر حوزه فلسفه را با ترجمه بهروز حسنی و صدای رضا عمرانی از ماه‌آوا می‌شنوید. از جمله کارکردهای اصلی فلسفه، به اعتقاد بسیاری از فلاسفه، روشن‌سازی و آزمون و سنجش اندیشه‌ها و به‌ویژه زبان است. فلسفه به انسان کمک می‌کند که روشن‌تر و واضح‌تر فکر کرده و افکارش را دقیق‌تر بیازماید. به‌علاوه، بتواند با ابهام کمتری آنها را به دیگران منتقل نماید؛ که نتیجه آن گرفتن تصمیم‌های بهتر در عرصه زندگی فردی و اجتماعی است.

 درباره کتاب صوتی خودآموز فلسفه

به احتمال زیاد شما هم گاه با پرسش‌های کودکانه‌ای مواجه شده‌اید که پاسخ دادن به آنها برایتان دشوار بوده است. پرسش‌هایی از این قبیل که «ما از کجا آمده‌ایم؟»، «زندگی یعنی چه؟»، «روح چیست؟»، «آیا لاک‌پشتها هم روح دارند؟»، «چرا آدمها با یکدیگر زندگی می‌کنند؟»، «وطن یعنی چه؟»، «چرا بعضی‌ها در زندان زندگی می‌کنند؟»، «از کجا می‌فهمیم که کاری خوب است یا بد؟» و...

«خودآموز فلسفه» نوشته مل تامپسون، پژوهشگر حوزه فلسفه است. مل تامپسون در این اثر می‌کوشد روش درست روبه‌رو شدن ما با این پرسش‌های فلسفی را آموزش دهد. خودآموز فلسفه یک کتابی مقدماتی در زمینه فلسفه عمومی است که در آن با کلیات و ساختار کلی علم فلسفه آشنا خواهید شد

تعریف فلسفه و مساله شناخت، فلسفه دین، ذهن و جسم، فلسفه علم، فلسفه اخلاق، فلسفه و سیاست، دورنمای فلسفه امروز از مباحث مهمی هستند که در این کتاب صوتی خواهید شنید.

شنیدن کتاب خودآموز فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران فلسفه و کسانی که می‌خواهند مطالعه در این باره را شروع کنند مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب صوتی خودآموز فلسفه

عقاید و ارزشهای هر نسلی بر اساس نسل پیشین ساخته می‌شود؛ گاهی با دور ریختنها و تغییرات و گاهی با توسعه تدریجی و تقارب آرا. اما آنچه مسلم است، امکان ندارد که زبان و افکار کسی که مثلاً در اروپای غربی و یا امریکای شمالی زندگی می‌کند، متأثر از متفکران دوران گذشته نباشد. آگاهی از این میراث و نیز توجه به نحوه رشد و توسعه آرا، عقاید و بنیادهایی که بر اساس آن بنا شده‌اند، انسان را به شناخت و درک ارزشهای فرهنگ خویش رهنمون می‌گردد؛ چه این شناخت ما را به قبول این عقاید سوق دهد و چه موجبات انتقاد از آن را در ما برانگیزد.

می‌توان با فلسفه از چند جنبه مختلف برخورد کرد. یک راه آن است که فهرستی از مباحث اصلی تهیه کرده و سپس به روش برخورد فلاسفه مختلف با آن بپردازیم. روش دیگر بر اساس مرور تاریخی است. از بسیاری جهات روش دوم ترجیح داده می‌شود، زیرا علایق در هر دوره تاریخی در آن مشخص می‌شود و به علاوه نحوه پیدایش پیش‌فرضهای متفکران هر دوره در بستر اجتماعی‌اش نشان داده می‌شود.

اما با این روش یک موضوع دیگر هم آشکار می‌شود. اگر چه فلسفه در طول تاریخ پیشرفت می‌کند و هر نسلی از نسل پیشین می‌آموزد، اما گویی ناگزیر است که بارها و بارها به همان معماهای محوری گذشته خود بازگردد.

آقای جان شاند در مرورش بر فلسفه غرب، می‌نویسد: «مشخصه فلسفه آن است که مانند بسیاری موضوعات دیگر از یک نقطه شروع می‌شود، اما از آن هم عقب‌تر رفته و به ملزومات آن می‌پردازد. در مورد مسائل همیشگی برخاسته از زندگی و تفکر بحث می‌کند. یکی از جاذبه‌های فلسفه آن است که متفکران دوران و اعصار مختلف تاریخی را در تلاششان برای یافتن پاسخ همان پرسشهای بنیادی به یکدیگر پیوند می‌دهد.» از یک نظر این موضوع ممکن است منجر به دلسردی شود. چرا افلاطون را مطالعه کنیم؟ چرا هنوز هم سیطره کسانی نظیر افلاطون، ارسطو، دکارت و هیوم که قرنها از درگذشتشان می‌گذرد بر متون فلسفی مشهود است و چرا کسانی نظیر راسل، رایل و اِیر در نوشته‌هایشان مباحث کهنه را به قرن بیستم می‌کشانند؟ همانگونه که شاند نیز می‌کوشد در کتابش آن را نشان دهد، از دیدگاه تاریخی چنین برداشت می‌شود که خیلی از لایه‌های فکری هنوز هم به یکی از مباحث فلسفه مربوط هستند. دیدگاههای افلاطون در مورد جامعه یا روش وی در درک ماهیت واقعیت، اندیشه علیت ارسطو و یا جستجوی قطعیت توسط دکارت، گر چه امروزه با اصطلاحات متفاوتی در مقایسه با اندیشمندان اولیه بیان می‌شوند، کماکان مرتبط با مسائل بشر بوده و در نتیجه جدی گرفته می‌شوند. همانگونه که از نقل قول بالا از شاند استنباط می‌شود، کار فلسفه تعمق در خصوص پیش‌فرضهای هر استدلال و ادعایی است. فلسفه به هر موضوعی با توجه به محتوایش نگریسته و سپس به کاوش در زمینه‌ای که به بروز آن منجر شده است و استدلالهای به‌کار رفته برای توجیه آن و نیز پی‌آمدهایش می‌پردازد. یک نظریه ممکن است در برهه‌ای از زمان معتبر تلقی شده و با استدلالی محکم هم توجیه شود، ولی با گذر زمان اعتبارش را از دست بدهد و دیگر حقیقتی مطلق و پایدار محسوب نشود.


نظرات کاربران

Refaghat
۱۴۰۰/۰۷/۰۹

کتاب بسیار خوبی بود. برای کسانی که به مباحث متنوع فلسفی علاقمند هستند، این کتاب، عالی هست...

MohsenNakhaei
۱۴۰۰/۰۷/۰۷

به حل مجهولات ذهن من کمک کرد

کاربر 5736882
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

کتاب خوب وحرفه ای است ولی من پول ندارم با خرید این کتاب صوتی ان را گوش بدهم

کتاب خوان
۱۴۰۱/۰۶/۳۱

صدای ما را از ماه می شنوید یعنی چی؟

Behnam Bahrami
۱۴۰۱/۰۳/۱۵

خوبه، من از اونجا که شاغل هستم اینجوری برام بهتره، این کتابو چند سال بود تو کتابخونه‌م داشتم اما وقت نمیکردم بخونم، هر وقت میرفتم سراغش، میدیدم کتاب مهمتری برای وقت گذاشتن وجود داره. اما چیزی که خیلی بد و اعصاب

- بیشتر

زمان

۹ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۵۴۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۵۴۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان