دانلود و خرید کتاب چشم‌انداز طبیعی نورتروپ فرای ترجمه رضا سرور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چشم‌انداز طبیعی اثر نورتروپ فرای

کتاب چشم‌انداز طبیعی

معرفی کتاب چشم‌انداز طبیعی

کتاب چشم‌انداز طبیعی نوشته نورتروپ فرای است که با ترجمه رضا سرور منتشر شده است. این کتاب در حقیقت بخشی از سخنرانی‌های فرای در دانشگاه کلمبیا است که در این کتاب جمع‌آوری مدون شده است.

این کتاب دربارهٔ اصول نقد و لذت‌بردن از کمدی‌های شکسپیر است. اصول به پیدایش نظریه‌ای غامض منتهی می‌شود و لذت تجربه‌ای پیچیده را فراهم می‌آورد. 

مجموعه تئاتر: نظریه و اجرا  نشر بیدگل با این نیت طراحی شده است تا به معرفی جریان‌های مهم تئاتری دنیا در دورهٔ ما بپردازد. سنت‌هایی که لزوم خوانش مجددشان ازهرجهت حس می‌شود. براین‌اساس، معرفی جریان‌های عمدهٔ تئاتر  و اجرای معاصر، بازخوانی آنها، تأکید نهادن بر رابطهٔ میان عمل و نظریهٔ تئاتر، از اهداف اصلی این مجموعه است.

خواندن کتاب چشم‌انداز طبیعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به نمایش و پژوهشگران نقد هنر پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب چشم‌انداز طبیعی

دومین اصل نقادانه آن است که اگر شکل و ساختار کلی داستان پیشاپیش مشخص شده باشد، آنگاه تمامی امتیازات و محاسن داستان، شوخ‌طبعی، و ظرافت نهفته در گفت‌وگوها، زنده‌بودن شخصیت‌پردازی و نظایر آن، همگی صرفاً نتیجهٔ مهارت استادانهٔ مؤلف در به‌کارگیری تکنیک است. این آثار نشانگر مهارت بلاغی مؤلف در استفاده از قراردادها و قواعد ادبی است. از دید منتقد اخلاق‌گرا مؤلف با به‌کارگیری این قواعدِ بسیار صلب آگاهانه خود را از امتیازاتی محروم می‌کند. اما هرچه داستان کارآگاهی را با دید نقادانه‌تری بخوانیم، بیشتر مایل می‌شویم تا سطح نوشتار و پی‌رنگ پیچیده‌ای که مؤلف، به‌رغم محدودیت‌های قواعد، بدان دست یافته را تحسین کنیم. این مسئله درمورد سایر گونه‌های به‌شدت متصنع ادبی نیز مصداق دارد. هنگامی که آثار یک شاعر  غنایی قرن شانزدهمی را می‌خوانیم، در وهلهٔ اول به دنبال دانستن آن نیستیم که چه می‌خواهد بگوید، زیرا می‌دانیم در پی گفتن چیست: او می‌خواهد از سنگ‌دلی معشوقه‌اش شکایت کند، درعوض، آنچه ما در پی آن‌ایم میزان طنینی است که مهارت بلاغی شاعر می‌تواند از چنین موضوع تحمیلی و ازپیش‌مشخصی برآورد. همین طنین است که شعر آنها از من می‌گریزند اثر ویات (۸) یا شعر زیرا کمکی در کار نیست اثر درِیتون ۹ را از اشعار متوسط‌با مضامینی کاملاً مشابه‌متمایز می‌سازد. اگر بخواهیم از حرفه‌ای دیگر مثال بیاوریم، همین طنین است که ویولن استرادیواریوس را  از سایر ویولن‌های هم‌شکلش متمایز  می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۲۰۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۷۶,۶۵۰
۵۳,۶۵۵
۳۰%
تومان