دانلود و خرید کتاب داستان‌های مرموز موراکامی هاروکی موراکامی ترجمه مهناز ولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان‌های مرموز موراکامی اثر هاروکی موراکامی

کتاب داستان‌های مرموز موراکامی

امتیاز:
۳.۴از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داستان‌های مرموز موراکامی

کتاب داستان‌های مرموز موراکامی نوشته هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی است. این نویسنده یکی از مشهورترین نویسندگان معاصر جهان است که آثارش به ۵۰ زبان دنیا ترجمه شده است. کتاب داستان‌های مرموز موراکامی شامل داستان هایی جذاب از این نویسنده است.

درباره کتاب داستان‌های مرموز موراکامی

پرداختن به جزئیات درونی و خصوصیات شخصیت‌ها، به پرواز در آوردن قوهٔ تخیل و ایجاد درگیری ذهنی برای خواننده، از ویژگی‌های بارز نویسندگی موراکامی است. جادوی داستان‌های موراکامی در این است که خواننده را مجذوب شخصیت‌ها و جمله‌های خود می‌کند، طوری‌که، خط به خط آن را دنبال کرده و به احساس خوبی دست پیدا کند. اصلا شاید، نویسندگی همین باشد: القای احساساتی متفاوت، شگفت انگیز، دوست داشتنی و حتی گاهی حزن‌برانگیز، از طریق کند و کاو در روحیات و درونیات شخصیت‌ها. این‌چنین است که می‌بینیم، همیشه هم نیاز به خلق ماجراهای پیچیده در دل داستان و ایجاد اتفاقات بزرگ و آن‌چنانی در انتهای آن نیست.

خواندن کتاب داستان‌های مرموز موراکامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به داستان‌های کوتاه و جذاب علاقه‌مند هستید این کتاب را از دست ندهید.

بخشی از کتاب داستان‌های مرموز موراکامی

«پیش نیومده ازش بپرسم، اما فکر کنم حدود بیست و پنج، شش سال داشته باشه.» اخمی کرد و ادامه داد: «همونطور که گفتم رانندهٔ خوبیه، اما...»

«اما؟»

«چطور بگم،‌ خیلی رفتار دوستانه‌ای نداره.»

«از چه لحاظ؟»

اُبا گفت: «عرضهٔ حرف زدن نداره،‌ اما وقتی بخواد یه چیزی بگه - که خیلی هم کم پیش میاد - هیچی براش مهم نیست. سیگار هم که پشت سیگار روشن می‌کنه. حالا ببینیش خودت متوجه می‌شی. خیلی هم با نمک نیست. تقریبا هیچ‌وقت نمی‌خنده. راستش رو بخوای خیلی دوست داشتنی نیست.»

«مشکلی نیست. اگه خیلی خوشگل بود راحت نبودم، و تازه باید شایعات زننده رو هم تحمل می‌کردم.»

«پس انگار خیلی هم مناسبه.»

«از همهٔ اینا گذشته، رانندهٔ خوبیه دیگه، نه؟»

«آره، قابل اطمینانه. نه به عنوان یه زن، بلکه به عنوان یه راننده، ساده و ناب.»

«الان مشغول چه کاریه؟»

«مطمئن نیستم. فکر کنم به عنوان کارمند یه فروشگاه، هر کاری از دستش بر میاد انجام میده، مثل پیک ماشینی و از این کارها. کارهای موقتی که بتونه اموراتش رو بگذرونه تا یه کار بهتر پیدا کنه. به سفارش یکی از دوستاش برای کار اومد پیش من، اما شرایطمون جور در نیومد. من در حال حاضر شرایط اینو ندارم که کسی تمام وقت برام کار کنه. اگه کمک بیشتری لازم داشته باشم، خبرش می‌کنم. اما کاملا قابل اعتماده و هیچ‌وقت هم لب به مشروب نمی‌زنه.» 

معرفی نویسنده
عکس هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۴۹ میلادی در توکیوی ژاپن چشم به جهان گشود. پدر و مادر او، هر دو معلم بودند و در مدارس مختلف، ادبیات ژاپنی تدریس می‌کردند. پدرِ هاروکی از سربازان جنگ دوم امپراتوری ژاپن و چین بود و در طی این درگیری‌ها به‌شدت دچار جراحت شده بود. موراکامی بعدها در مقاله‌ای به نام از «پدرم که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» بیان کرد که آسیب‌های وارده بر پدرش در زندگی او تأثیر به‌سزایی داشته است.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۹/۰۶

(۹-۶-[۲۱۴]) داستان های این کتاب هم با هم همچون کتاب "بعد زلزله" دارای ارتباط درونی و موضوعی اند و تقریبا در همه ی اونها به انسان هایی بر میخوریم که از نظر احساسی ضربه خوردن و به نوعی به انزوا پناه

- بیشتر
پریسا سپیدار
۱۴۰۰/۱۰/۲۸

این مجموعه شامل داستان های ( ماشینم را بران - دیروز - عضو مستقل - شهرزاد - کینو - سامسای عاشق - مردان بدون زنان ) هست. کلی این ور اون ور گشتم تا محتویات این مجموعه رو ببینم. طاقچه

- بیشتر
یحیی
۱۴۰۰/۱۲/۰۴

جدا جا داره از سانسور کتاب تشکر کنم آدم خنده اش میگیره البته بعدش دلم به حال مترجم میسوزه با چنگ و دندونی باید کار کنه داستان دکتر از زبان هم باشگاهی اسکواش طوری سانسور شده که مناسب پخش در

- بیشتر
eli78
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

S99CFWRNBHW2Z ۵۰ درصد تخفیف

Avicenna Mohamadhashem
۱۴۰۰/۰۹/۰۲

کتاب مجموعه ای از چند داستان کوتاه هست که در تموم اون ها ردپایی از خیانت کاملا ملموس هست نویسنده به شدت علاقه داشته که با نصفه رها کردن داستان خواننده رو بلاتکلیف میان زمین و هوا رها کنه و فکر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
دانشگاه خسته کننده‌س. منم وقتی وارد دانشگاه شدم، واقعا ناامید شدم.
Mohammad
وقتی به گذشته و به بیست‌سالگی‌ام نگاه می‌کنم، بیشتر از همه تنهایی و بی کسی خود را به یاد می‌آورم. و نه دوستی که برایش درد دل کنم. نه برنامه‌ای برای روزمره و نه هدفی برای آینده. بیشتر وقت‌ها در خود فرو می‌رفتم. گاهی اوقات، حتی یک هفته را بدون حرف زدن با کسی، سر می‌کردم و این نوع زندگی، حدود یک سال بر همین منوال گذشت. با این‌که پذیرفتنش برایم سخت است، اما شاید این دورهٔ سرد زمستانی، باعث ایجاد حلقه‌های رشد با ارزش درون من شده‌اند.
Mohammad
«جون سالم به در بردن توی زمستون‌های سخت، درخت رو قوی‌تر می‌کنه و حلقه‌های رشد داخل اون، نفوذناپذیرتر می‌شن.»
Mohammad
همیشه اونجایی که برمی‌گردی با اونی که قبلا بوده، متفاوته. قانونش اینه. هیچ‌وقت نمی‌تونه دقیقا عین قبل باشه.
Mohammad
فکر از دست دادن قصه‌گویی شهرزاد، از هر چیزی غم انگیزتر بود.
کاربر ۱۱۳۷۴۳۲
اما از دید من، این نکته که بتونیم با شفافیت تمام و به طور کامل وارد قلب کس دیگه‌ای بشیم یه بازی احمقانه س. من اهمیتی به این موضوع نمی‌دم که فکر می‌کنیم چقدر می‌شناسیمشون یا چقدر دوستشون داریم. در هر صورت، برامون آزار دهنده‌س. حالا این‌که تو داری قلب خودت رو امتحان می‌کنی یه موضوع دیگه‌س. فکر کنم اگه سخت روش کار کنی، بتونی ببینی که توش چی می‌گذره. و در پایان یه چالش خواهی داشت: که به دقیق‌ترین و جدی‌ترین حالت ممکن، به درون قلب خودت نگاه کنی و با هر چی که اون‌جا پیدا می‌کنی، به آرامش برسی. اگر امیدواریم که واقعا کس دیگه‌ای رو بشناسیم، باید از شناخت خودمون شروع کنیم.»
سارا
اما این‌روزا این فکر تو سرمه که آخه من کجای این دنیام؟ اگه شغل جراحی و محیط شادی رو که در اون زندگی می‌کنم ازم بگیرن و منو بدون هیچ توضیحی به دنیای بیرون پرت کنن و همه چی رو ازم بگیرن؛ من چی خواهم بود؟»
اسماء
شرایط اون کتاب و رابطهٔ ما با هم، منو به افسردگی میانسالی رسونده. من، کی هستم؟ مدام اینو از خودم می‌پرسم. اما هر چه‌قدر هم که می‌پرسم، به جوابی نمی‌رسم. انگار فقط دور خودم می‌چرخم. همهٔ چیزایی که ازشون لذت می‌بردم برام خسته‌کننده شدن.
کاربر ۱۱۳۷۴۳۲

حجم

۱۷۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۱۷۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان