دانلود و خرید کتاب کارل مارکس آلِن و. وود ترجمه شهناز مسمّی ‌پرست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کارل مارکس

آلِن و. وود ( -۱۹۴۲)، فیلسوف امریکایی است. هدف این کتاب بررسی آرای مارکس از منظری فلسفی و جلوگیری از بدفهمی‌‌های عمومی نظرات اوست. ولی از آنجا که مارکس نظام فلسفی‌اش را به روشنی شرح نداده است، آلن وود دست به بازسازی فلسفه منسجمی برمبنای آثار او زده‌ است. در واقع او سعی کرده‌ است که فلسفه مضمر در آثار مارکس را کشف کند. بحث‌‌های آلن وود تماما به مارکس مربوط می‌‌شود و نه به مارکسیسم. وود در پیشگفتاری بر ویراست دوم کتاب می‌نویسد: « بیست سال از نخستین چاپ این کتاب سپری شده است. در طول این مدت اتحاد شوروی و امپراتوری اروپای شرقی‌‌اش سرنگون شده‌ است، سرزمین اصلی چین ساختار اقتصادی هنوز اسما کمونیستی‌اش را به مدل سرمایه‌داری تهاجمی فاشیستی تغییر شکل داده است. در جهان سرمایه‌داری، احزابی که خود را مارکسیست می‌خوانند به طور قابل توجهی ضعیف‌تر شده‌اند یا به هر حال دیگر نیروی سیاسی مؤثری نیستند. به نظر می‌رسد از اوایل دهه ۱۹۸۰ پست‌ مدرنیسم (یا هرچه که می‌خواهد امروز خود را بنامد) به مثابه ژست مُدِ روز روشنفکران ناراضی جایگزین مارکسیسم شده‌ است. حتی بسیاری از کسانی که در دهه‌‌های پیش انتظار می‌رفت با اندیشه مارکس آشنا باشند و به آن احترام گذارند حال صرفا شعارهای کلیشه‌ای مخالفتی گیج و گنگ را تکرار می‌کنند. شاید گزافه نباشد که بگوییم حتی مطالعه آکادمیک در باره اندیشه مارکس به نحوی فراگیر حقیر شمرده می‌شود».

نظرات کاربران

Hemmat
۱۳۹۵/۰۱/۰۶

karl Marx کارل مارکس در سال ۱۸۱۸ در تریر راین لند در کشور آلمان به دنیا آمد. و تحصیلات خود

- بیشتر
Hemmat
۱۳۹۶/۰۱/۰۱

مارکس اگرچه بنیاد فکری عظیمی را نهاد تا مکاتب بزرگی بر مبنای آن شکل بگیرد و نظریات و نقد های گوناگون در چهارچوب نظریه ی ماتریالیسم دیالکتیک بوجود آید ، اما با پروستوریکا و گلاسنوست و کودتای سال 1991و فروپاشی

- بیشتر
Mahbaba
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

کتاب ارزشمندی در حیطه ی جامعه شناسی بویژه نظریات کلاسیک ها یعنی « کارل مارکس » است . مارکس از پیامبران بزرگ اجتماعی و از منتقدان سرسخت اندیشه ی کاپیتالیزم و اقتصاد بازار آزاد است.

فرشید
۱۳۹۵/۰۳/۰۹

با عرض سلام لطفا این کتاب رو تخفیف دار کنید

تندبادنیمه شب
۱۴۰۱/۰۲/۱۷

یکی از بهترین کتاب ها درباره ی تشریح تحلیلی مولفه های تفکر مارکس

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
مارکس و تاریخ فلسفه مدرن انگلس در عنوان فرعی کتاب کوچکش لودویگ فویرباخ می‌بالد به این که جنبش طبقه کارگر آلمان یگانه وارث مشروع فلسفه کلاسیک آلمان است.
رزگار

حجم

۴۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۵۱۷ صفحه

حجم

۴۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۵۱۷ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان