دانلود و خرید کتاب حیات ذهن هانا آرنت ترجمه مسعود علیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حیات ذهن اثر هانا آرنت

کتاب حیات ذهن

معرفی کتاب حیات ذهن

هانا آرنت(۱۹۷۵-۱۹۰۶)، نظریه‌پرداز سیاسی آلمانی‌تبار امریکایی است. آرنت طرح «حیات ذهن» را در قالب سه جلد ریخت: «تفکر»، «اراده» و «داوری» ــ سه جلوه مهم حیات ذهن که، به تعبیر الیزابت یانگ ـ بروئل، «جمهوری ذهن» را تشکیل می‌دهند. متأسفانه، مرگ آرنت در ۱۹۷۵، مجال اتمام این طرح را از او گرفت. آرنت در این هنگام دو جلد نخست را به پایان رسانده بود (که پس از مرگش در ۱۹۷۸ منتشر شدند)، ولی از جلد سوم چیزی جز یادداشت‌هایی در کار نبود. گفته‌اند که «درست پس از مرگ آرنت»، نخستین صفحه جلد سوم «در ماشین تحریر او یافت شد، که فقط حاوی عنوان نوشته و دو سرلوحه از سیسرون و گوته بود». با این حال، در جلدهای اول و دوم کتاب اشاره‌هایی به داوری هست که با عنایت به آن‌ها می‌توان تا حدودی از چند و چون این مفهوم نزد او باخبر شد. در عین حال، چنان‌که اشاره کرده‌اند، کتاب دیگری از آرنت به نام «درسگفتارهایی درباره فلسفه سیاسی کانت» به اعتباری و تا حدودی در حکم جلد سوم «حیات ذهن» است. «حیات ذهن» و «وضع بشر» دو اثر فلسفی‌تر آرنت محسوب می‌شوند که هر کدام عمدتا با وجهی از مسئله نظر و عمل سر و کار دارند. اگر در وضع بشر دغدغه آرنت کاوش در زندگی وقفِ عمل (vita activa) است، در حیات ذهن به حیطه نظر و قوای ذهن می‌پردازد و در این میان کار را با کاوش در قوه تفکر آغاز می‌کند و سپس به سراغ اراده می‌رود.
معرفی نویسنده
عکس هانا آرنت
هانا آرنت
آمریکایی | تولد ۱۹۰۶ - درگذشت ۱۹۷۵

آرنت با نام کامل یوهانا کوهن آرنت، در ۱۴ اکتبر ۱۹۰۶ در هانوفر آلمان، در خانواده‌ای روسی‌تبار، یهودی و سکولار به دنیا آمد و در هانوفر و کونیگسبرگ روسیه بزرگ شد. او در کودکی به دلیل یهودی بودن از مدرسه اخراج شد، با این حال تحصیلات سطح بالاتر خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. آرنت در آغاز سال ۱۹۲۴ در دانشگاه‌های ماربورگ، دانشگاه آلبرت لودویگ فریبورگ و دانشگاه هایدلبرگ به تحصیل در رشته‌ی فلسفه پرداخت و دکتری رشته‌ی فلسفه را در سال ۱۹۲۸ و با تز مفهوم عشق در سنت آگوستین از دانشگاه هایدلبرگ دریافت کرد.

نظرات کاربران

Aminam
۱۳۹۷/۰۱/۱۷

مهم نیست که خرید کتاب چقدر برات گرون تموم بشه مهم اینه که اگه کتابو نخونی چقدر ضرر میکنی...

ye.shin_valizadeh
۱۳۹۹/۱۰/۰۸

نمیشه ی کد تخفیف به من بدین ☹️ لااقل برای مشتریاتون تخفیف بذارید

حشمت
۱۳۹۷/۰۱/۲۱

سلام ارتقا سیستم برنامه طاقچه و افزودن ابزارهای به روز کتاب خوانی الکترونیک در رقابت با دیگر برنامه ها موثر خواهد بود.

Nymphadora
۱۴۰۰/۰۲/۱۸

کسانی که خوندن لطفا بگید ترجمه روان و قابل فهم هست؟

کتاب باز
۱۴۰۰/۰۹/۱۳

تنها مسلکی که من به آنها تعلق داشتم صهیونیست ها بودند. / هانا آرنت ✡ هانا آرنت: از انقلاب تا اصلاحات در ایران 1- #هانا_آرنت چهرهٔ برجستهٔ #جاسوسی_آکادمیک در قرن بیستم، نسب از #اشراف_یهود و خانواده‌های #سکولار می‌برد. زنی که هم در

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۳۰ صفحه

حجم

۶۲۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۳۰ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰
۴۰%
تومان