دانلود و خرید کتاب طنز پس کوچه ابراهیم رها
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طنز پس کوچه اثر ابراهیم رها

کتاب طنز پس کوچه

نویسنده:ابراهیم رها
انتشارات:فرهنگ معاصر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب طنز پس کوچه

کتاب طنز پس کوچه، نوشته‌ی ابراهیم رها، یک فرهنگ لغات فارسی طنزآمیز است که برای کلمات و عبارات، معناهای طنزآمیز و کنایه‌های خواندنی نوشته است.

درباره‌ی کتاب طنز پس کوچه

کتاب طنز پس کوچه یک اثر خواندنی و جذاب از ابراهیم رها، نویسنده و طنزپرداز ایرانی است. علی میرمیرانی که با نام هنری ابراهیم رها می‌نویسد، در کتاب طنز پس کوچه اثری جالب آفریده است؛ یک فرهنگ لغت طنز. در حقیقت تمام کلمات و عباراتی که در کتاب طنز پس کوچه پیدا می‌کنید، به صورتی طنزآمیز و کنایی معنا شده‌اند. این اثر از دو جهت قابل خواندن و تامل است. یکی اینکه با طنز نویسنده و دیدگاه او، قطعا خنده به لبانتان می‌آید و دیگر کنایه‌های ظریفی که با خواندنش، احساس می‌کنید افراد هم‌فکر و هم‌دغدغه با شما هم هنوز در دنیا وجود دارند.

کتاب طنز پس کوچه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

دوست‌داران کتاب‌های طنز از مطالعه کتاب طنز پس کوچه لذت می‌برند.

درباره‌ی ابراهیم رها

ابراهیم رها، نام هنری علی میرمیرانی، فیلمنامه‌نویس و طنزپرداز ایرانی است. ابراهیم رها، متولد بیستم آبان‌ماه ۱۳۵۰ است. او که یکی از نویسندگان پرکار است، با پنج اسم مختلف قلم زده، که از میان آن‌ها، شاخص‌ترین نام، ابراهیم رها است. با سه اسم جایزه برده و با دو اسم کتاب می‌نویسد. نکته‌ی جالب‌تر اینکه هر کدام از این اسم‌ها، نثری مجزا، قلم، دیدگاه و اهداف مجزایی دارند. او دو کتاب صوتی نیز دارد که در میان دوست‌داران کتاب‌های صوتی، از آن‌ها استقبال خوبی به عمل آمده است. به لهجه‌ی سپیدار که نوشته خود اوست و داش آکل از صادق هدایت.

بخشی از کتاب طنز پس کوچه

آب: معنایش بین مایهٔ حیات تا علف خرس در نوسان است. ما جماعتِ این سامان را عقیده بر این است که هر قطرهٔ بارانی که احیاناً ببارد صاف می‌رود توی لولهٔ آب خانهٔ ما از این جهت برای شستن یک گیلاس هفده لیتر آب را به دستان پر توانِ یوری گاگارین می‌سپاریم و ککمان هم نمی‌گزد.

هاش‌دواُ (H۲ O) به لحاظ شیمیایی پیوند یک اکسیژن است با دو ئیدروژن که البته محل اشکال است که یک اکسیژن رفته در آن واحد همزمان با دو ئیدروژن پیوند ایجاد کرده. البته امیدواریم اکسیژن نرینه باشد و نه بالعکس که آن‌وقت هیچ‌جوره نمی‌شود سروته ماجرا را هم‌آورد و رسماً بی‌آب می‌مانیم.

مایعی است گوارا برای رفع تشنگی که ما در یک اقدام گروهی و مانند وظیفه‌ای ملی میهنی آن را در اسرع وقت به فاضلاب تبدیل می‌کنیم.

گویا ایرانیان پس از آن که جهانیان از آن‌ها سؤال کرده‌اند چرا آب را فاضلاب می‌کنید و ایضاً بر پرسش ابرام ورزیدند که آخه این چه کاریه؟ پاسخی عالمانه دادند که فاضل در کلامِ ما به معنای بسیار داناست و ما بدان‌جهت آب را به جدّ‌ِ تمام فاضلاب می‌کنیم که اشاعهٔ فرهنگ و علم و دانایی کرده باشیم و آبی چنین فاضل را شما در پاریس و لندن هم نخواهید یافت که ما آن را در سیفونمان به عمل می‌آوریم فراوان!

آب از جمله لغاتی است که به پیش‌وپسِ آن بسیار افزوده‌اند و استفاده کرده‌اند ازاین‌رو باید لغت بی‌غیرتی باشد. در طول تاریخ و در همهٔ جغرافیا عده ای را گمان بر این بوده و هست که نمی‌توان از آب گذشت و هراس تردامنی داشت. عده‌ای هم در مقابل اعتقاد داشته اند که دامن را گشت ارشاد می‌گیرد و کلِ این حرف بلاموضوع است. البته ما فکر می‌کردیم گشت ارشاد جز میادین و خیابان‌ها حداکثر تا همان کاخ جشنوارهٔ فستیوال فیلم فجر می‌آید و نمی‌دانستیم گسترهٔ عملش تا وسط کتاب لغت هم آمده. یادمان باشد در مورد شال و روسری و مانتو چیزی ننویسیم.

آب در طول تاریخ مورد سرقت هم واقع شده. به همین دلیل حیوانی شبیه مارمولک، آب‌دزدک نامیده شده است. ما می‌پنداشتیم آب‌دزدک به نوعی بابک زنجانی مارمولک‌هاست. بعد که ماجرای دوازده‌هزار میلیارد و ... را شنیدیم دانستیم خود بابک زنجانی هم میان این اختلاس‌ها آب‌دزدکی بیش نیست!

نظرات کاربران

مشکات ۱۳۱۴
۱۴۰۱/۰۴/۲۹

باریک بینی و طنز اجتماعی جذابی داره

دانلود داره
۱۴۰۰/۰۹/۰۹

دانلود داره

m.k
۱۴۰۳/۰۲/۰۲

اولا طنز قوی نداره و خیلی بیمزه‌ست فقط یه مشت خرده فروایش انتقادی بود که در واقع خیلی جاها هم حرف بی ربط میزنه من که لذت نبردم

کاربر 2060858
۱۴۰۲/۰۸/۱۳

بیشتر کتابی سیاسی در جهت تخریب احمدی نژاد هست تا طنز

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹)
روحانی مچکریم و یک مقدار لوس‌بازی دیگر را گویند که حاصلش از دست رفتن لحظات خاطره‌ساز و ماندگار و تحریم‌ها و آثار بعدی‌اش سرمایه‌گذاری یک عده اجنبی در کشور است که حتی فارسی هم بلد نیستند.
shariaty
فعالین اجتماعی بر این نظرند که سابقاً هر کس ادب داشت باشخصیت نامیده می‌شد، امروز در اجتماع به هرکس ادب داشته باشد و مدنی رفتار کند می‌گویند اُسکول!
رابین
خر: الاغ. جانداری که بسیار کار کند، عرق بریزد، فایده برساند، از او نفع ببرند، در نهایت به اندکی خوراک و جای خوابی کوچک بسنده کند. اشتباه نشود در باب احوالات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حرف نمی‌زنیم.
ادیب
خارج: اونورِ داخل. محدودهٔ بیرون از ممالک محروسهٔ ما را گویند. به شکل مؤنثش هم همان معنا را می‌دهد: خارجه. این‌که یک چیزی مذکر و مؤنثش یک معنی بدهد نشان از خراب بودن ذاتش دارد! محل تولید و صادرات استکبار جهانی. تبلور بی‌حیایی. تجسم بی‌آبرویی از نظر ما. جایی را گویند که به گفتهٔ اخبار ما تمام پدر و مادرها در خانهٔ سالمندان به‌سر می‌برند. هیچ‌کس، هیچ شخصی را دوست ندارد. عاطفه هنوز کشف نشده. آدم‌هایش صدای ربات می‌دهند. مکانی را گویند که در فساد و تباهی غوطه‌ور باشد.
ادیب
اساساً جمعی انسان دلواپس بر این باور بوده و هستند تا وقتی‌که می‌شود به خوشی و خرمی دور هم با تمام دنیا جنگید چرا باید سختی و مشقت توافق را به جان خرید؟
shariaty
حق انواع و اقسام دارد. به «حق‌الناس» توصیهٔ بسیار شده. البته این‌که بر چیزی توصیه فراوان شده باشد معنایش این نیست که الزاماً توصیه‌ها عملی شود ازاین‌رو بعد از بستنی چوبی راحت‌ترین چیز برای خوردن همین حق‌الناس ارزیابی شده است.
رابین
اگر بتوانید به دانشگاه بروید و درسی بخوانید که پس از فارغ‌التحصیل شدن نتوانید دوزار با جامعه ارتباط برقرار کنید یقین بدانید جامعه‌شناس شده‌اید احتمالاً با معدل بالای هجده!
رابین
در سال ۱۳۸۴ بسیاری از مردم ایران جشن ملی اشتباه برگزار کردند.
shariaty
سابقاً اگر کسی کلاهبرداری یا دزدی یا شارلاتان‌بازی می‌کرد آبرویش می‌رفت اما در حال حاضر شکر خدا این موارد بلااشکال است اما و اگر این کارها را نکند و سر و پُزش قابل عرضه در مجامع عمومی نباشد آبرویش می‌رود که این امر نشان می‌دهد اصولاً آبرو معنای دقیقی ندارد. چه داشتنش چه رفتنش.
دکتر بی مریض
در برخی کتب درمورد قانون آمده: «اگر برای اموری مانند تیله‌بازی، قایم‌باشک و یا گرگم‌به‌هوا باشد، قانون چیز موردنیاز و مقبولی است اما و اگر برای امورات کشور، مسائل بانکی، امور اقتصادی، راهنمایی رانندگی، مناسبات اجتماعی و این‌گونه مسائل پیش‌پاافتاد باشد طبعاً خودمان عقلمان می‌رسد چه کنیم و نیازی به اباطیل دست‌وپاگیری همچون قانون نداریم. کارشناسان براین باورند که باور عمومی نسبت به قانون را بهترین واژه‌ای که معنا می‌کند همین لغت اباطیل است! به یک به من‌چهٔ عمومی اطلاق می‌شود. نوعی بروبابا حال نداری جمعی را گویند. گونه‌ای از تو هم دلت خوشه‌های فراگیر است.
آریا سلطانی نجف آبادی

حجم

۳۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

حجم

۳۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

قیمت:
۴۶,۵۰۰
تومان