دانلود کتاب صوتی تاریخ روی تردمیل با صدای پدرام ابراهیمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تاریخ روی تردمیل اثر پدرام ابراهیمی

دانلود و خرید کتاب صوتی تاریخ روی تردمیل

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تاریخ روی تردمیل

تاریخ روی تردمیل اثر پدرام ابراهیمی است که با صدای خود نویسنده می‌شوید. ابراهیمی در این اثر طنز از اشتباهات تاریخی و تکرارا آنها سخن می‌گوید.

 درباره کتاب صوتی تاریخ روی تردمیل

تاریخ روی تردمیل نام ستون روزانهٔ ابراهیمی در روزنامه طنز بی‌قانون (ضمیمهٔ طنز روزانهٔ روزنامهٔ قانون) بود. ستون کوتاهی که  به مدت یک‌سال، از سیزدهم دی‌ماه ۱۳۹۳ تا دوازدهم دی‌ماه ۱۳۹۴ و در مجموع ۲۳۹ ستون، منتشر شد، اما برای تبدیل آن به کتاب، نویسنده ۵۹ متن از آن حذف کرده و بیست متن به آن افزوده‌ است. از این ۲۰ متن، ۱۱ تای آنها به طنزهایی مربوط می‌شود که شخصاً و به صورت غیررسمی منتشر کرده بود و ۹ متن هم مختص این کتاب نوشته شده که از آن جمله می‌توان به بخش‌های مربوط به انتخابات ۸۸، کودتای ۲۰۱۵ ترکیه و تولد رودکی اشاره کرد.

نسخهٔ کتابی تاریخ روی تردمیل با نسخهٔ مطبوعاتی، تفاوت‌هایی دارد؛ مثلاً با توجه به تفاوت استاندارد خطوط قرمز در مطبوعات و نشر کتاب، سعی شده سه‌نقطه‌های نسخهٔ مطبوعاتی تا حد امکان پُر شوند و اکثر متن‌ها مورد مرمت جزئی و کلی قرار گرفته‌اند. به این خاطر و با اینکه ۱۸۰ متن از ۲۰۰ متن این کتاب، در زمان انتشار در روزنامه، در فرآیند نشر مطبوعاتی مورد بازبینی، ریزبینی و حتی گاهی چیزبینی موشکافانه قرار گرفته، نگارنده مسئولیت تمام مطالب این کتاب را متوجه خود می‌داند.

 ابراهیمی در دیباچه کتاب می‌نویسد: 

«نگارنده در نگارش این کتاب به جای نقل مستند، خشک و مکانیکی وقایع و یا نقل روایات بی‌پایه و اساس و جعلی، شیوه‌ای شخصی و انحصاری به نام «تاریخ‌نگاری شهودی» را معرفی و عرضه می‌کند. این شیوه، نه غیب‌گویی و حاصل از کرامات عرفانی است و نه نتیجهٔ انس با مخدرجات تزریقی و دخانی و تنها بر پایهٔ حضور عمیق نگارنده در تاریخ –و صد البته حضور عمیق‌ترِ تاریخ در او– است. البته بعضی از دوستان، روایات این کتاب را نوعی «داکیودرام» (Docudrama) می‌دانند که گویا ترجمهٔ انگلیسی عبارت «مستندات کیهانی» است و فکر می‌کنم این عزیزان به جای برخورد علمی با این کتاب، تنها تصورات شخصی خود را نشان داده‌اند، ولی هیچ اشکالی ندارد که آنها تصوراتشان را نشان بدهند. ما هم تصورات خود را به آنها نشان می‌دهیم و اصلاً اگر هیچکس تصورات شخصی‌اش را به هیچکس نشان ندهد تصوراتِ جدید زاده نمی‌شود.»

 شنیدن کتاب تاریخ روی تردمیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ و وقایع تاریخی و حتی کسانی که فکر می‌کنند تاریخ و تاریخ خواندن کسل‌کننده است مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب تاریخ روی تردمیل

تولد فوق محرمانه

نهم خرداد

۱۹۱۷ میلادی– این اتفاق اسرارآمیز در ایالت ماساچوست آمریکا رخ داد. «جان»، پسر آقای کندی به دنیا آمده بود و جمعیت بیرون خانه حیران و متحیر به هم خیره شده بودند و هر یک از دیگری می‌پرسیدند: «یعنی این بچه چطور به دنیا اومده؟» خانوادهٔ او انگشت حیرت به دهان، داشتند صدای گریهٔ نوزاد را گوش می‌دادند. کم‌کم سر و کله پلیس فدرال و کارآگاه‌ها پیدا شد. تمام دوربین‌های آماتوری که از صحنه فیلم گرفته بودند توسط پلیس جمع‌آوری شد. سؤال همه این بود: فرزند آقای کندی چگونه به دنیا آمد؟ همهٔ مردم می‌خواستند بدانند... (بالا: آقای محترم! آدرس کجا رو بهت دادن؟ به دنیا اومدن کندی کجاش اسرارآمیز بود؟! نگارنده: آهان ترورش اسرارآمیز بود! ای بابا؛ خب الآن چیکار کنم؟ سوژه ترکید که. الآن من حس استاد جواد خیابانی را دارم هنگامی که بین دو نیمه در استودیو با بینندگان صحبت می‌کند و به‌خاطر اینکه یکی از تیم‌ها هنوز به زمین نیامده، از اتاق فرمان اشاره می‌کنند که حرف را کش بده و ایشان مجبور است یک چیزی بگوید که زمان بگذرد. حالا مگر زمان می‌گذرد؟!)



نظرات کاربران

aysan
۱۴۰۱/۰۶/۰۴

جالب و بانمک بود و شیوه ی جدید از روایت تاریخ. البته که به صورت سطحی

زمان

۴ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۲۶۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۲۶۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان