دانلود و خرید کتاب آدم خواران ژان تولی (pdf و چاپی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آدم‌خواران اثر ژان تولی

کتاب آدم‌خواران

نویسنده:ژان تولی
ویراستار:حامد حکیمی
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۴۳۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آدم‌خواران

کتاب آدمخواران اثر ژان تولی نویسنده‌ی فرانسوی است که برای اولین بار در هفتم ماه می سال ۲۰۰۹ منتشر شده است. این کتاب برگرفته از داستانی حقیقی است که در سال ۱۸۷۰ در روستایی در فرانسه رخ داده و روایتگر فاجعه‌ خشونت‌بار تاریخی است. وقایع این کتاب تنها در چند ساعت رخ می‌دهند و حجم خشونتی که در این مدت توسط روستاییان اعمال می‌شود بی‌سابقه است.

نشر چشمه این رمان را با ترجمه احسان کرم ویسی منتشر کرده است. این کتاب برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب آدمخواران اثر ژان تولی

کتاب آدم‌خواران از ژان تولی کتابی به‌شدت تاریک و دلخراش در ژانر رئال است. داستان این کتاب خیالی نیست و در سال ۱۸۷۰ در روستای اوتفای فرانسه رخ داده است. آلن دو مونی جوانی است که به ناحق و بابت یک سوءتفاهم مورد تهاجم و شکنجه اهالی اوتفای قرار می‌گیرد و وحشیانه زجرکش می‌شود. عنوان کتاب به صحنه‌ای از کتاب اشاره دارد که اهالی روستا اقدام به آدم‌خواری می‌کنند و خود نشان‌گر میزان خشونت روایت این کتاب است.

ژان تولی برای نوشتن این رمان به گزارش‌های موجود در اسناد پلیس و روزنامه‌ها اکتفا نکرده و به روستای اوتفای سفر می‌کند تا روایت را از ساکنین این روستا بشنود. تولی در پیگیری شنیدن روایت از زبان روستاییان به‌قدری سماجت به خرج می‌دهد که روستاییان او را نیز تهدید به مرگی شبیه به مرگ آلن دو مونی می‌کنند. هرچند که در سال ۱۹۷۰ در صدمین سالگرد قتل آلن دو مونی نوادگان خاندان دو مونی با نوادگان خانواده‌های قاتل در کلیسای اوتفای یکدیگر را ملاقات کرده و با هم پیمان دوستی بسته‌اند ولی این فاجعه از تاریخ این سرزمین پاک نمی‌شود. در سال ۲۰۱۴ نمایشی بر اساس این کتاب به روی پرده رفته است.

خرید و دانلود آدمخواران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب به علت سطح خشونت بسیار بالا به همه‌ی افراد پیشنهاد نمی‌شود و اگر توان تصور کردن و خواندن روایتی دردناک از واقعه‌ای فاجعه‌آمیز را دارید و به دنبال خواندن کتابی برای بررسی رفتارهای خشونت‌آمیز مردم در طول زمان هستید این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

چرا باید آدم خواران با ترجمه احسان کرم ویسی را بخوانیم؟

هرچند که روایت کتاب آدمخواران روایتی دردناک و فاجعه‌ای غیرقابل تصور است، ولی خواندن این کتاب از این رو برای مخاطب لازم دیده می‌شود که روایت مستند خوبی برای دعوت مخاطب به خشونت‌پرهیزی و همچنین دنباله‌رو نبودن در مسائل مهمی که جان آدمی در آن مطرح است، خواهد بود. علاوه‌بر این، کتاب به‌خوبی خطر سکوت در برابر بی‌عدالتی و ظلم را نمایش می‌دهد، چیزی که برای از بین بردن آن باید به صورت مستمر تمرین کنیم.

خلاصه داستان آدم‌خواران

این کتاب داستان مردی به نام آلن دو مونی را روایت می‌کند که به جنایتی متهم می‌شود که مرتکب نشده و متعاقباً توسط روستاییان زجرکش می‌شود. آلن مردی تحصیل‌کرده و مؤدب است که برای گشت و گذار و خرید یک گوساله برای خانواده‌ی خود به روستای اوتفای سفر می‌کند. در یک نمایشگاه محلی، او در مورد جنگ با پروس اظهار نظری می‌کند که توسط برخی از اهالی روستا به اشتباه درک می‌شود و به‌عنوان توهین به ناپلئون سوم تلقی می‌گردد. این اتفاق یک واکنش زنجیره‌ای از وقایع را ایجاد می‌کند که منجر به متهم شدن آلن به فتنه، خیانت و کفر می‌شود. او با وجود اعتراض به بی‌گناهی خود، مورد حمله‌ی وحشیانه روستاییان قرار می‌گیرد. روستاییان پس از زجرکش کردن آلن در نهایت جسد او را می‌پزند، تکه‌تکه می‌کنند و می‌خورند.

کتاب آدمخواران شامل بیست فصل است که هر فصل بر اساس محلی که داستان در آن رخ می‌دهد نامگذاری شده است. در فصل‌های انتهایی کتاب روایت دادگاهی که برای دادرسی این جنایت برگزار شده شرح داده شده است و در پی آن افرادی که در این جنایت سهم مستقیم داشته‌اند به اعدام، حبس ابد و حبس‌های چندساله محاکمه می‌شوند.

درباره ژان تولی

ژان تولی نویسنده‌ و فیلم‌ساز مشهور فرانسوی متولد ۲۶ فوریه سال ۱۹۵۳ است. ژان تولی پیش از شروع فعالیت خود به‌عنوان فیلم‌ساز، مدتی به تصویرگری و طراحی گرافیکی مشغول بوده است. پس از تصویرگری ژان تولی مدتی به‌عنوان روزنامه‌نگار در چند نشریه فرانسوی مشغول به کار شد. اولین رمان ژان تولی با نام «رنگین‌کمان برای یک دوست» در سال ۱۹۸۴ منتشر شد. پس از آن آثار متعدد داستانی و غیرداستانی از او منتشر شده است که از جمله موفق‌ترین آن‌ها می‌توان به «مغازه‌ی خودکشی»، «فرشته‌ی سمی»، «چارلی» و «آدم‌خواران» اشاره کرد. تولی علاوه‌بر نویسندگی، به‌عنوان فیلمساز و کارگردان چندین فیلم و برنامه تلویزیونی نیز فعالیت داشته است. از آثار کارگردانی او می‌توان به «ژرمینال» (۱۹۹۳)، «پلیس و قاضی» (۱۹۹۲-۱۹۹۳) و «دختر چاه‌کن» (۲۰۱۱) اشاره کرد. با وجود چنین آثار ارزشمندی در کارنامه‌ی ژان تولی به‌عنوان نویسنده و فیلم‌ساز، از او به‌عنوان یکی از افراد تاثیرگذار که سهم قابل توجهی در ادبیات و سینمای فرانسه داشته است یاد می‌کنند.

ویژگی آثار ژان تولی داشتن توصیفات و تصاویر زنده‌ و بررسی مسائل به اصطلاح تابو است. اغلب آثار ژان تولی از وقایع و شخصیت‌های حقیقی و تاریخی الهام می‌گیرند. تولی در آثار خود بر نمایش وجه‌های تاریک‌تر انسان تمرکز دارد. آثار تولی به‌طور گسترده ترجمه شده‌اند و مورد تحسین منتقدان هم در فرانسه و هم در سطح بین‌المللی قرار گرفته‌اند. او جوایز و افتخارات ادبی متعددی از جمله جایزه‌ی کتاب اینتر و جایزه‌ی بزرگ RTL-Lire را دریافت کرده است. ژان تولی به خاطر عشقش به حیوانات و طبیعت شهرت دارد و اغلب این مضامین را در نوشته‌هایش می‌گنجاند. او همچنین یک کلکسیونر اشیاء عتیقه است و علاقه زیادی به تاریخ و فرهنگ دارد. وی در حال حاضر با همسر خود و دخترشان زندگی می‌کند.

نقد کوتاهی بر کتاب آدمخواران

ژان تولی در کتاب آدم‌خواران با بهره‌گیری از شیوه‌ی روایتگری میخکوب‌کننده‌ی خود و توصیفات به‌شدت واقعی، داستان فاجعه‌ای را که در سال ۱۸۷۰ در روستای اوتفای فرانسه رخ داده است تعریف می‌کند. هرچند که شیوه‌ی روایتگری تولی گاهی لحن شاعرانه به خود می‌گیرد و گاه به‌شدت خبری می‌شود،‌ با این حال مخاطب تا لحظه‌ی آخر نمی‌تواند از کتاب دست بکشد. توصیف‌های تولی از شکنجه‌هایی که روستاییان بر سر آلن می‌آورند دقیق و شفاف و بسیار آزاردهنده است که این البته خود قدرت تولی در وصف صحنه را نشان می‌دهد. در انتها ژان تولی موخره‌ای بر روایتی که شرح داده است می‌نویسد تا نکته‌ی ناگفته‌ای درباره‌ی این داستان واقعی باقی نمانده باشد.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب

افراد و منتقدین زیادی پس از انتشار کتاب آدم‌خواران تحت تاثیر قدرت ژان تولی در به تصویر کشیدن روحیه‌ی خشونت‌بار انسانی و ظلم قرار گرفته‌اند و این رمان را به‌عنوان اثری که نیمه‌ی تاریک انسان را به‌خوبی نمایش می‌دهد تحسین کرده‌اند. گاردین آن را «رمان قدرتمند و نگران‌کننده‌ای که اعماق تباهی انسان را بررسی می‌کند» خوانده است. روزنامه‌ی دیگری شیوه‌ی روایتگری تولی را مورد ستایش قرار داده است و نوشته «نثر زنده و اغلب شاعرانه او داستان را با وضوح شگفت‌انگیزی زنده می‌کند». مجله‌ی بازنگری پاریس از این کتاب به‌عنوان «شاهکاری از داستان‌های تاریخی که اعماق ظلم و خشونت انسانی را نشان می‌دهد» یاد کرده است. نیویورک تایمز نیز این کتاب را «روایتی گیرا از وقایع منجر به آن فاجعه‌» دانسته است.

ورود به بازار کتاب ایران و بهترین ترجمه فارسی آدمخواران

کتاب آدم‌خواران نوشته‌ی ژان تولی که با نام «دهکده‌ی آدم‌خواران» نیز در ایران شناخته می‌شود، برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ توسط احسان کرم‌ویسی ترجمه و به کوشش نشر چشمه منتشر شد. پس از کرم‌ویسی، سید مریم کشفی و بهجت نجفی نیز به ترجمه‌ی این اثر پرداخته‌اند. در این بین ترجمه‌ی احسان کرم‌ویسی بهترین ترجمه‌ی حال حاضر این کتاب است. کرم‌ویسی علاوه‌بر ارائه‌ی ترجمه‌ای روان از این اثر، در انتهای کتاب پس‌گفتاری به جهت روشن کردن وجهه‌ی تاریخی کتاب اضافه کرده است که این خود نیز از نقاط قوت این ترجمه به حساب می‌آید.

بخشی از متن کتاب آدمخوارن

آلن را کف زمین به‌پشت خواباندند و دست‌وپایش را مثل ستارهٔ دریایی از هم باز کردند. برادران کامپو با کمک شامبُر و مَزیر، مچ پا و قوزک‌های متورمِ آلن را محکم با طناب بستند و به چهار جهت، دست مردم دادند تا بکِشند. همه از چهار طرف شروع کردند به کشیدن. آلن میان زمین و هوا معلق شد. طناب‌ها او را حدود یک متر بالای زمین نگه داشته بودند.

همه از شوق فریاد می‌زدند. وقتی شکنجه‌گران طناب را می‌کشیدند، آلن به هوا می‌رفت و وقتی طناب را شُل می‌کردند دوباره به کف سفالی زمین می‌خورد. حرکات‌شان ریتم هماهنگی داشت و خیلی زود دست‌شان آمد تا چه‌طور آلن را پایین‌وبالا ببرند.

مردم می‌خندیدند و روی خونِ آلن پس‌وپیش می‌رفتند. این کار برای‌شان سرگرمی شده بود وگرنه اگر می‌خواستند می‌توانستند آلن را تکه‌تکه کنند.  

معرفی نویسنده
عکس ژان تولی
ژان تولی

ژان تولی (توله) (متولد ۲۶ فوریه‌ی ۱۹۵۳، سن‌لو، مانش، فرانسه) تصویرگر، فیلمساز، نویسنده، کارتونیست و مجری تلویزیونی اهل فرانسه است. این نویسنده بیش از بیست رمان و کتاب تحسین‌شده، از جمله کتاب مشهور مغازه‌ی خودکشی را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده است. بسیاری از آثار تولی در تئاتر یا سینما مورد اقتباس قرار گرفته‌اند و کتاب‌های او نیز در ۲۴ کشور ترجمه شده‌اند. تولی به واسطه‌ی فعالیت‌های ادبی و سینمایی خود برنده‌ی جوایزی از جمله جایزه‌ی prix trop virilo شده است. او همچنین نویسنده‌ی کتاب‌های دیگری از جمله آدم‌خواران، فرشته‌ی سمی، کتابی بر پایه‌ی زندگی‌نامه‌ی شاعر فرانسوی، پل ورلن و بیوگرافی افرادی از جمله آرتور رمبو و فرانسوا ویون است.

نظرات کاربران

Mohsen
۱۴۰۱/۰۱/۲۲

یک کتاب بر اساس واقعیت!!!!!! وقتی دیدم که اینهمه پیام هست که میگه نخونید کلی ترغیب شدم که برم سراغش و البته هم رفتم وقتی متن کتاب را می‌خواندم یکسری واژه از جلوی چشمانم عبور میکرد مثل تعصب،سوتفاهم،قضاوت،عد کنترل احساسات و دیگه

- بیشتر
Aydin
۱۳۹۹/۰۸/۲۷

این کتاب هولناک به خوبی آن روی وحشی و احمق انسان رو نشون میده. انسانی که بعضی وقت‌ها (بخونید بیشتر وقت‌ها) بدون ذره ای فکر و کلنجار با منطق خود، چشم و گوش بسته چیزی رو میپذیره و تا آخر

- بیشتر
Ghazaleh
۱۳۹۹/۰۷/۲۹

هولناک و عجیب! و چیزی که باعث عجیب‌تر شدن این کتاب می‌شه، واقعی بودن روایتشه! قلم نویسنده بسیار روان و جذابه؛ بین جمله‌های تلخ گاهی پیش میاد که به خاطرِ بیانِ خاصش خنده‌تون بگیره و تا حد خوبی، خوندن حوادث تلخش قابل

- بیشتر
Aysa
۱۳۹۹/۰۸/۰۵

اوایل کتاب ، انتظار اتفاق مهمی رو ندارید اما بعدش داستان میخکوبتون میکنه و نمیتونید زمین بزارینش. نویسنده به خوبی افکار آلن رو تشریح کرده و جزئیاتی که از داستان بیان میکنه ، به شدت دقیق و قابل لمس هستن. کتاب ،

- بیشتر
fazi a
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

ما انسان های واقعا غیرقابل پیش بینی ما انسان هایی که به برتر بودمون مفتخریم ما انسان هایی که به اجتماعی بودن میبالیم ما انسان هایی که ادای تمدن رو درمیاریم ما انسان هایی که برای رسوا نشدن همرنگ جماعت میشیم ما انسان هایی که

- بیشتر
totoro
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

در یک کلام: مستند حیات وحش انسانی.ایکاش کنار کتاب میزدن ۱۸+. کسانی که بیماری قلبی دارن یا فک میکنن دیدن یا حتی خوندن صحنه های خونریزی و زجر کش کردن آدم ها میتونه تو روحیه شون اثر بذاره،این کتابو نخونن.

- بیشتر
f_doremami
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

هی میخوندم و هی با خودم میگفتم اخه یعنی چی؟مگه میشه؟!!! ولی متاسفانه انگار که میشه،تعصب،پیروی کورکورانه ،جهل میتونه همچین فاجعه ای رو بار بیاره،

👁️‍🗨️
۱۳۹۸/۱۱/۲۳

کتاب عالیه ولی نمیدونم رو چه حساب قیمت این کتاب ۱۱۴ صفحه ای که تازه با عکس و اینجور چیزا ۱۱۴ تا شده ، نسخه الکترونیکی رو بالای ۵۰ درصد قیمت نسخه چاپی میفروشن اگه نسخه چاپی بود بهونه میاوردن

- بیشتر
...love
۱۳۹۹/۰۶/۲۴

و من شک کردم آیا گونه انسان لیاقت مقام اشرف مخلوقات را دارد؟

کاوشگر
۱۳۹۹/۰۵/۲۵

این کتاب رو به دوستانی که به فهمیدن ریشه ی تعصبات بی جا و هیجانی و رفتار گله ای علاقه دارند پیشنهاد میدم...بشر همیشه گرفتار این مشکلات بوده... قلم نویسنده و توصیفاتش رو دوست داشتم...آخرش به بهترین نحوی که مناسبه یه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴۹)
بچه‌ای با تیرکمان دماغ آلن را نشانه رفت. آنتونی صدایش را بلند کرد. «آهای مردم! بیایید از این مرد بینوا حمایت کنید. چه کسی قدم جلو می‌گذارد؟ بیایید جلو این ستم را بگیریم. کی با ماست؟» هیچ‌کس جواب درخواستش را نداد. مردمِ فقیر یک‌صدا پشت‌سرهم می‌گفتند که امپراتور به خاطر این کارشان به آن‌ها پول می‌دهد. پول برای‌شان خیلی مهم‌تر بود. پس بی‌وقفه با مشت به جان آلن می‌افتادند و ضربه‌های‌شان را به شکم و صورت آلن می‌زدند.
misbeliever
حیوان‌ها، حیوان‌ها! اما نه، نه. حیف نام حیوان که روی شما بگذارند!
کاربر 18720
«باورم نمی‌شود. والی مملکت‌مان را ببین! قباحت دارد.»
j
«دوست دارم طوری برقصم که انگار فردایی در کار نیست!
سَمَر
من چه‌طور می‌توانم توی چشم پدر و مادری که پسرشان به جای من به جنگ رفته نگاه کنم؟ از خجالت آب می‌شوم
گیسو
قتلی که مردم در حال ارتکابش بودند اعلامیه‌ای بود برای عشق به مام وطن.
کاوشگر
مردم فهمیده بودند که کشتن یک انسان به راحتیِ برداشتِ محصول است.
Hana
چند نفر پرسیدند «او کی بود؟» تمامِ بعدازظهر مشغول کشتن کسی بودند که حتی نمی‌دانستند کیست.
rahgozar
«دوست دارم توی حباب خودم زندگی کنم و فقط بنویسم.»
ilya
آلن به تالار جهنم می‌رفت تا آخرین پردهٔ این تراژدی اجرا شود. حالا او برای بقیه چیزی نبود جز عروسکی کهنه و بی‌ارزش و سوزاندنش نقطه‌ای بود بر پایان جشن.
Hana

حجم

۳۵۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۳۵۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان