دانلود و خرید کتاب مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم فرناندو سورنتینو ترجمه م‍ح‍م‍درض‍ا ف‍رزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم اثر فرناندو سورنتینو

کتاب مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم

کتاب مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم نوشته فرناندو سورنتینو با ترجمه محمدرضا فرزاد توسط نشر چشمه منتشر شده است. فرناندو سورنتینو یکی از نویسندگان مشهور آمریکای لاتین است که با زبانی طنز داستان‌هایش را روایت می‌کند.

درباره کتاب مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم

کتاب مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم داستان آدم‌های مضحکی است که به احمقانه‌ترین شکل ممکن و براساس تصادف به دردسر می‌افتند. آدم‌های داستان‌هایش باهوش نیستند و درگیر مسائل پیچیده نمی‌شوند، سورنتینو طنزپرداز است و از ظاهر طنز برای پرداخت داستان‌هایش استفاده می‌کند. زمانی که کتاب مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم زا می‌خوانید حس می‌کنید می‌توانید مانند آن بنویسید اما در حقیقت این امر ممکن نیست زیرا نوع نوشتارش به ظاهر آسان اما در باطن دشوار است. داستان‌های نویسنده گاه ژانر کارآگاهی به خود می‌گیرد و خواننده را با معما به دنبال خود می‌کشد.

خواندن کتاب مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام خوانندگان ادبیات داستانی جذاب است مخصوصا کسانی که به داستان‌های آمریکای لاتین و فضا شوخ‌طبعانه آن علاقه دارند. همچنین اگر عادت به گوش دادن کتاب دارید، می‌توانید با جستجوی نام کتاب صوتی مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم آن نسخه را پیدا کنیدو به آن گوش کنید.

بخش‌‌هایی از کتاب مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم

وای که چه‌قدر از این آنتولین متنفرم! آن‌قدر از این یارو متنفرم که سه‌بار سعی کرده‌ام بکُشمش، و هر سه‌بار هم موفق نشده‌ام.

اگر بخواهم به زبان تمثیل متوسل شوم، باید بگویم که آنتولین مظهر کثیفی است. نقداً به این حکم ساده بسنده کنم که آنتولین چرک‌ترین و هپلی‌ترین موجودِ روی زمین است.

در همهٔ سی و پنج سال عمر بوگندویش یک‌بار هم خودش را درست نشُسته است. جخت حتم دارم که این یارو بر سر عزم راسخش می‌ماند و بدون ارتکاب چنین اقدامی سربلند تا آخرین روزهای عمرش پیش می‌رود.

خدمت‌تان عارضم که آنتولین، راحت بگویم، قصاب است. صاحب یک قصابی است. صبح، ساعت پنج، از خواب پا می‌شود که برود سر کار. روی همین اصل، همیشه قبل از من حمام را اشغال می‌کند.

این را بگویم که «آن وقت‌ها جلوتر از من حمام را اشغال می‌کرد»؛ آن دورانی که ساعت هفت و نیم از خواب پا می‌شدم. که به‌هرحال این قضیه مال خیلی وقت پیش است. الآن دیگر ساعت چهار صبح پا می‌شوم.

نظرات کاربران

Mohammad Saleh
۱۳۹۹/۰۶/۱۹

خوب بود. ولی چون نویسندش اهل آمریکای جنوبی هست شاید مدل کتاب رو بعضیا نپسندن. بعضی اسم ها و شوخی ها برای ما خیلی غریبه.

alefzed
۱۴۰۰/۰۴/۰۷

مجموعه ای از داستانهای کوتاه آمریکای جنوبی‌ای!! راستش من خوشم اومد!😌بعضی داستاناش با زبان تمثیل و نماد بسیار جالب مفاهیمی مثل تنهایی،ترس،زندگی،افکار پریشان و... رو به خواننده منتقل می‌کنه و بعضی داستانهای اون هم شوخ و شنگ و جذابه!در کل توصیه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
«من پنج مرتبه متهم به کلاهبرداری اداری شده‌م. این رو چی می‌گی؟» «خب، ولی تو تمام موارد هم تبرئه شدی.» پیرمرد نتوانست جلوِ خنده‌اش را بگیرد. «مگه پرونده‌ای سراغ داری که توش سیاست‌مداری تبرئه نشده باشه؟»
mojsena
مثل چوپانی که دنبال گوسفند گم‌شده‌اش می‌گردد، مثل مادری که دنبال بچه‌اش می‌گردد، آنتولین تمام روز سرسختانه، اما بی‌ثمر، دنبال جوراب‌های نازنینش می‌گشت، جوراب‌هایی که شاید تنها عشق حقیقی او بودند. شکست‌خورده و مغموم، عاقبت دست از جست‌وجو کشید و به این نتیجهٔ خودپسندانه رسید که حتماً آن‌ها را دزدیده‌اند.
محمد جواد اخباری
سرنوشت می‌تواند چهره‌های مختلفی به خودش بگیرد
roham.soltani
ولی اغلب در لحظه‌های مصیبت همه دل‌شان می‌خواهد چیزی را برای‌شان توضیح بدهند که اظهر من الشمس است.
mojsena

حجم

۲۳۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۲۳۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان