دانلود و خرید کتاب هرج و مرج محض وودی آلن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هرج و مرج محض

این کتاب منتخبی از کتاب «هرج و مرج محض» اثر وودی آلن، «در انتظار راه حل» اثر سورنتینو و مجموعه‌ نوشته‌های حسین یعقوبی است که با ترجمهٔ او در نشر مروارید چاپ شده است. در این کتاب شما با داستان‌های عجیب و غریبی که فکرتان را از فضای زندگی واقعی اطرافتان دور می‌کند مواجه شده و به‌طور مکرر از تخیل و افکار هیجان‌انگیز نویسنده‌ها حیرت زده می‌شوید.

درباره کتاب هرج و مرج محض

کتاب هرج و مرج محض مجموعه‌ای از مقالات‌، نمایشنامه‌ها و داستان‌های وودی آلن‌، فرناندو سورنتینو و حسین یعقوبی است. این کتاب در قالب طنز به آدم‌ها و دنیای پیرامونشان می‌پردازد. به طور کلی می‌توان این کتاب داستان را به سه بخش تقسیم‌بندی کرد:

 بخش نخست قصه‌های طنز کوتاه و همچنین مقالاتی را ارائه می‌کند که وودی آلن، آن‌ها را نوشته است. وودی آلن، طنزپرداز، بازیگر، کارگردان، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی و برنده چهار اسکار برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه است. داستان‌های این مجموعه که تعدادی از آنها در مجله نیویورکر هم به چاپ رسیده‌اند، مانند آثار ادبی و سینمایی دیگر آلن، درونمایه‌ای طنز دارند و بسیاری از مسائل جامعه را نقد می‌کنند؛ اما فضای حاکم بر آنها مثبت و خوش‌بینانه است.

 بخش دوم مربوط به داستان‌هایی است که از کتاب “در جست‌وجوی راه حل” اثر فرناندو سورنتینو، استخراج شده است.

 بخش پایانی نیز به داستان‌هایی اختصاص دارد که توسط حسین یعقوبی، به نگارش درآمده‌اند.

 فضای داستان‌های این سه نویسنده از بسیاری جهات مشابه یکدیگر است.

کتاب هرج و مرج محض را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های طنز پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هرج و مرج محض

از دیدگاه شوپنهاور، فاجعه‌ی هستی نه جبر خوردن سه وعده‌ی غذایی مرتب و چند وعده‌ی مابین غذایی در روز، که ملچ ملوچ‌کردن و خوردن با صدای بلند و ناهنجار بود. شوپنهاور یکی از مخالفان سرسخت جویدن بی‌هدف چیپس و بادام‌زمینی در حین انجام فعالیت‌های دیگر مثل تلویزیون نگاه کردن یا فیلم دیدن در سینما بود و تا زمانی که او زنده بود هیچ‌کس از ترس انتقادهای آتشین او جرأت نکرد حین تماشای تلویزیون یا حضور در سالن سینما پاپ‌کورن و چیپس بخورد، ضمن این که عده‌ای معتقدند که علت اصلی‌اش این بود که تا زمان مرگ او تلویزیون و سینما هیچ‌کدام اختراع نشده بودند...

از نیمه‌ی کتاب به بعد مشاهدات و تأویلات فلسفی خود نیچه درباره‌ی منطق غذا و ایده‌های فلسفی وعده‌های غذایی روزانه آمده است که قسمت‌هایی از آن به شرح زیر است:

... تصمیم دارم تفکرات فلسفی خود را از صبحانه‌ام که شامل آب پرتغال، نان خامه‌ای و صدف پخته است آغاز کنم. نکتار پرتغال ذات و جوهر وجودی مانیفست درونی این عضو برجسته‌ی نژاد مرکبات است. در حقیقت با لفظ آب پرتقال ما به ذات وجودی آن اشاره می‌کنیم. این حقیقت غیرقابل انکار است که آنچه به پرتغال خاصیت پرتغالی بودن می‌دهد آب پرتغال است نه تفاله‌ها یا پوست آن و در حقیقت آب پرتغال باعث می‌شود که پرتغال مزه‌ی پرتغال بدهد نه مزه‌ی ماهی آزاد یا سنگ‌ریزه. در مورد نان خامه‌ای و صدف پخته تنها می‌توانم بگویم که خوردن آنها بر اساس میل و اراده‌ی شخصی صورت می‌گیرد نه هیچ عامل بیرونی یا درونی دیگر... آن هم اراده‌ی شخصی معطوف به قدرت.

معرفی نویسنده
عکس وودی آلن
وودی آلن
آمریکایی | تولد ۱۹۳۵

وودی آلن در اول دسامبر سال ۱۹۳۵، در نیویورک متولد شد و با نام «آلن استوارت کوینگزبرگ» بزرگ شد و به مدرسه رفت. مادرش، نتی -که از مهاجرین اتریشی بود- کتاب‌دار و پدرش، مارتین، -که از مهاجران روس بود- جواهرساز بود. البته مارتین هیچ‌گاه سر یک کار بند نمی‌شد. او مدتی به فروشندگی پرداخت، بعد راننده‌ی تاکسی شد و کمی بعد سر از کافه درآورد. خانواده‌ی کوینگزبرگ در خانه‌ای در بروکلین نیویورک زندگی و به زبان‌های روسی، آلمانی، عبری، ییدیش و البته انگلیسی با یکدیگر صحبت می‌کردند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان