دانلود و خرید کتاب بعد از زلزله هاروکی موراکامی ترجمه علی حاجی‌قاسم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بعد از زلزله اثر هاروکی موراکامی

کتاب بعد از زلزله

معرفی کتاب بعد از زلزله

«بعد از زلزله» رمانی از هاروکی موراکامی( - ۱۹۴۹)، نویسنده ژاپنی است. پس از زلزله ۱۹۹۵ درشهر کوبه ژاپن، موراکامی شش داستان در باره‎ شش شخصیت مختلف نوشت که هر کدام درنقاط مختلفی از جهان زندگی می‌کردند و به ظاهر هیچ ارتباطی با شهر کوبه و زلزله‎ای که در این شهر رخ داد نداشتند. اما زندگی هر یک از آنها تحت تاثیر این زلزله به کلی تغییر کرد. ساتسوکی سی‌سال از عمرش را در نفرت از مردی به سر برده که او را از بچه‌دار شدن محروم کرده است. آیا کینه سخت او بوده که فاجعه زلزله را به بار آورده؟ پدر و مادر جونپی، که او را از خود طرد کرده بودند، در کوبه زندگی می‌کنند. آیا باید به آن‌ها زنگ بزند و جویای حال‌شان شود؟ میا که خانواده‌اش را رها کرده تا بتواند در ساحلی ده‌ها کیلومتر دورتر از زادگاهش کنده‌های شعله‌ور درست کند. سالای چهارساله هر شب کابوس مرد زلزله‌ای را می‌بیند که می‌خواهد او را در یک جعبه کوچک بچپاند. کاتاگیری از سر کار بر می‌گردد و در خانه‌اش با قورباغه عظیم‌الجثه‌ای برخورد می‌کند. قورباغه ادعا می‌کند ماموریت دارد توکیو را از شر کرم غول‌پیکری نجات دهد. برای شخصیت‌های «بعد از زلزله»، زلزله‎ کوبه بازتاب گذشته فراموش‌شده‌ای است که پیش‌تر از این‌ها به خاکش سپرده بودند. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: « محله کابوکیچوی گینجوکو هزارتوی خشونت بود: گانگسترهای قدیمی، تنبهکاران کُره‌ای، مافیای چینی، اسلحه و مخدر، زیرزمین لابه لای پستوهایی تاریک همین طور پول ردوبدل می‎شد و هرازگاهی، آدم‎هایی مثل دود سیگار ناپدید می‎شدند. کاتاگیری از وقتی برای اعاده بدهی‌های معوقه پا به کابوکیچو گذاشت، چندین بار تبهکارانی دوره‌اش کرده بودند که بکشندش؛ اما او هیچ گاه نترسیده بود. کشتن مردی که به خاطر شغلش توی بانک این ور و آن ور می‎رود برای‎شان چه فایده‎ای داشت؟ اگر می‎خواستند می‎توانستند با چاقو بزنندش، لت و پارش کنند. کاتاگیری برای این شغل عالی بود: زن نداشت، بچه نداشت، پدر و مادرش هر دو مُرده بودند، و تحصیل را که تمام کرد برادر و خواهرش هم ازدواج کرده بودند. بنابراین اگر می‌کشتندش چه می‌شد؟ اوضاع چیزی یا کسی تغییر نمی‎کرد _ کمتر از همه هم اوضاع خود کاتاگیری. کاتاگیری خودش را نمی‎باخت اما جانیانی که دوره‎اش می‎کردند با دیدن آرامش و خونسردی او عصبی می‎شدند. خیلی زود در دنیای آن‌ها چهره آدمی سرسخت و خشن را یافت و وجهه‎ای کسب کرد. با این حال کاتاگیری خشن حالا عاجز مانده بود. این قورباغه چه کوفتی داشت می‎گفت؟ کِرم؟ دودل پرسید: کرم کیه؟ قورباغه گفت: کرم زیر زمین زندگی می‎کنه. یه کرم غول پیکره. عصبانی که بشه زلزله درست می‎کنه. درست همین الان هم خیلی خیلی عصبانیه...».
معرفی نویسنده
عکس هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۴۹ میلادی در توکیوی ژاپن چشم به جهان گشود. پدر و مادر او، هر دو معلم بودند و در مدارس مختلف، ادبیات ژاپنی تدریس می‌کردند. پدرِ هاروکی از سربازان جنگ دوم امپراتوری ژاپن و چین بود و در طی این درگیری‌ها به‌شدت دچار جراحت شده بود. موراکامی بعدها در مقاله‌ای به نام از «پدرم که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» بیان کرد که آسیب‌های وارده بر پدرش در زندگی او تأثیر به‌سزایی داشته است.

نظرات کاربران

....
۱۳۹۴/۱۰/۱۴

دیگه چقدر پایین؟؟ کمی هزینه ی فرهنگی هم بد نیس

i._.shayan
۱۳۹۷/۰۹/۱۲

متاسفانه نسخه صوتی که من گوش کردم فقط ۴ داستان رو داشت ولی خب گوینده بسیار صدای دوست داشتنی و گرمی داشت که لذت داستان هارو چند برابر میکرد متاسفانه داستان ابر قورباغه رو اصلا دوست نداشتم ولی بقیه جالب بودن

- بیشتر
8787.d
۱۳۹۷/۰۶/۲۷

مگه میشه کارای هاروکی بد باشه البته به شرطی که مترجم کارشو بلد باشه

saeed
۱۳۹۴/۰۸/۲۴

لطف کنید قیمت کتاب هارو پایین بیارید تا کسانی که نمیتونن خرید کنند این کتاب هارو حداقل بتونند اینجا بخوننش. اینجوری شما هم به سرانه مطالعه کشور کمک بزرگی کردید

شرقی غمگین
۱۳۹۵/۰۴/۱۴

کتاب خوبیه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
هر یک از ما و همه‌ی ما مدت محدودی وجود داریم؛ سرانجام همه شکست خواهیم خورد. اما همان‌طور که ارنست همینگوی خیلی واضح گفت، "ارزش نهایی زندگی ما این نیست که چگونه پیروز میشیم بلکه چگونه شکست می‌خوریم."
AbolfazlModirroosta090
«بعضی چیزها هست که مغز کاری نمی‌تونه بکنه. جوون بودن آسون نیست.»
Sabereh Ahmadzadeh
«من پوچم. خالی.» «منظورتو می‌فهمم.» «واقعاً؟» «آره. در این کار متخصصم.» «چکار می‌تونم بکنم؟» «حسابی بخواب. همه چیز درست می‌شه.»
SomayehFatemi
نمی‌اندازه.» «بعضی چیزها هست که مغز کاری نمی‌تونه بکنه. جوون بودن آسون نیست.»
محدثه پيرهادي

حجم

۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان