دانلود و خرید کتاب آشفته حالان بیدار بخت غلامحسین ساعدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشفته حالان بیدار بخت اثر غلامحسین ساعدی

کتاب آشفته حالان بیدار بخت

انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۳.۷از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آشفته حالان بیدار بخت

کتاب آشفته حالان بیداربخت مجموعه‌ای است از ده داستان کوتاه غلامحسین ساعدی. غلام‌حسین ساعدی در (۱۳۱۴) در تبریز دیده به جهان گشود، او با نام مستعار گوهر مراد بیشتر آثار نمایشی خود را به چاپ سپرد. در دانشگاه ‌های تبریز و تهران پزشکی و روان‌پزشکی خواند. با درک خاصی از شخصیت‌های روان‌پریش و آشفته ذهن و کشف دردها و آسیب‌های روانی آنان، توانست به خوبی از این کارکترها در داستانهای خود بهره‌گیرد. فضای داستانها و نمایشنامه‌هایش آکنده از درهم آمیختگی کابوس و واقعیت است که فضایی وهمناک به آثارش می‌دهد. اولین مجموعه داستانش در (۱۳۲۹) به نام شب نشینی باشکوه منتشر شد. در مجموعه داستان به هم پیوسته عزاداران بیل (۱۳۴۲)، توپ و ترس و لرز (۱۳۴۶) از بدویت جغرافیایی برای ترسیم فضایی شگفتی آفرین و ترسناک به خوبی بهره می‌جوید. ساعدی در ۱۳۶۴ در فرانسه در گذشت و در جوار صادق هدایت به خاک سپرده شد.
معرفی نویسنده
عکس غلامحسین ساعدی
غلامحسین ساعدی
ایرانی | تولد ۱۳۱۴ - درگذشت ۱۳۶۴

غلامحسین ساعدی (۱۳۱۴ - ۱۳۶۴ )، معروف به گوهر مراد، از نویسندگان معاصر ایرانی است. او در نوجوانی به سازمان جوانان فرقه دموکرات آذربایجان پیوست و در هفده سالگی مسئولیت انتشار روزنامه‌های «فریاد»، «صعود» و «جوانان آذربایجان» را بر عهده گرفت.

نظرات کاربران

fateme
۱۳۹۵/۰۸/۲۴

دست مریزاد به این نویسنده.حیف که دیگه در میان مانیستند و خیلی هم زود ایشونو از دست دادیم.حتما جاشون توی بهشته❤❤❤❤ کتاب رو خیلی دوست داشتم.حتما توصیه میکنم بخونید.

AS4438
۱۳۹۹/۰۸/۲۲

کتاب عالیه، فقط غلط های املائی زیادی داره ، عالی

تازه به دوران رسیده
۱۳۹۷/۰۹/۲۲

داستان ها بیشتر نمودار فضای سیاسی ایست که نویسنده در اون زندگی می کرده. از ویژگی های قشنگش توجه به حالات و وسواس های فکریه شخصیت های داستانه. بدون شک ارزش خوندن داره. مخصوصا آخرین داستانش!!!

🌻سپیده 🌻
۱۳۹۵/۰۸/۲۴

سلام.😊 ببخشید فاطمه جان مضمونش چیه؟ممنون میشم بگید

Sepidov
۱۳۹۹/۰۷/۰۷

انگار داشتم کافکا میخوندم..😌 اسم مجموعه رو میشد گذاشت "تمیزکردن"، خیلی کلمه ی کلیدی و مهمی توی این کتابه که هی هم تکرار میشه، همه ی داستانها رو هم میشه یه جوری به این عبارت ربط داد. چندتا داستان آخر رئالیستی

- بیشتر
راقم این سطور
۱۳۹۴/۰۵/۰۶

عالی

black butler
۱۴۰۱/۰۴/۰۶

🕸🕷🕸 خیر .این کتاب توصیه نمیشود!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
گفته بود تنهاست، در دنیا کسی را ندارد و از این بابت ککش هم نمی‌گزد
محسن سفیدگر
«اما شراب‌خوراش دو دسته‌ن. یه دسته شرابو با کباب می‌خورن و یه دسته که کباب ندارن، شرابو با شراب می‌خورن. یعنی پولداراش اول شراب می‌خوردن و بعد کباب، و پول‌نداراش اول شراب می‌خورن و بعدم شراب. نتیجه این‌که پول ندارا دو برابر پول‌دارا خوشن.»
تازه به دوران رسیده
گاهی مردن، خود شعری زیباست.
kazem
من در عالم مستی هم می‌فهمم چی می‌گم. ولی تو در عالم هوشیاری در خواب بودی.
kazem
و فکر می‌کند که از حالا به بعد دیگر نباید شعر بنویسد و بهتر این است که بمیرد، گاهی مردن، خود شعری زیباست.
khorasani
اگر سیگار هم‌دیگر را آتش نزنیم پس چه خاکی بر سر بریزیم؟
khorasani
وقتی کسی وجود خارجی ندارد، تهمت زدن به او هم گناه حساب نمی‌شود
kazem
بیماری، بیماری نه، آشفتگی وحشتناک روحی، نه رابرت را، که هر آدمی را به بازی‌های غریبی وامی‌دارد.
تازه به دوران رسیده
هیچ یک از آن سه مرده‌شور در طول سال‌های متمادی زندگی هیچ‌وقت گل‌خند عشق را ندیده‌‌اند، و نه درباره‌اش چیزی شنیده‌اند. آخر متولیان مرگ را با عشق، بله با عشق چه‌کار؟ گل‌های زیبای قبرستان نیز برای آن‌ها جزء ابزار و اسباب کفن و دفن است. گل‌فروشی نیز به این دلیل باید وجود داشته باشد که مؤسسات کفن و دفن وجود دارند. این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. یعنی گل‌فروشی و مرده‌شوری. هرچه کاروبار مرده‌شور بالا بگیرد، گل‌فروش، نیز زندگی خوبی خواهد داشت.
khorasani

حجم

۱۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان