دانلود کتاب صوتی مردی بدون وطن با صدای رامین بیرق‌دار + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مردی بدون وطن اثر کورت ونه‌گات

دانلود و خرید کتاب صوتی مردی بدون وطن

انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مردی بدون وطن

کتاب مردی بدون وطن نوشته‌ی کورت ونه گات نویسنده برجسته آمریکایی است. این کتاب قسمتی از زندگینامۀ طنزآمیز و خشم‌آلود، خود نویسنده است. او در این کتاب که با نگاهی سیاسی کشورش را نقد می‌کند. مردی بدون وطن با نام فرعی «شرح حالی از زندگی در آمریکای جورج دبلیو. بوش» مجموعه مقالاتی از این نویسنده است که در سال ۲۰۰۵ با نگاهی سیاسی، دولت آن زمان آمریکا را مورد انتقاد قرار می‌دهد. طنز تلخ کورت ونه‌گات و زبان صریح او در این مقالات کاملاً مشخص است.

درباره کتاب مردی بدون وطن

کتاب مردی بدون وطن در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و شامل مجموعه‌ای از مقالات جذاب و متحیرکننده‌ی کورت ونه گات درمورد سیاست آن زمان آمریکا بود. این کتاب، به واکاوی موضوعاتی چون زندگی، هنر، روابط انسانی، سیاست و روح آمریکا می پردازد. آثار او معمولا ترکیبی از طنز سیاه و درون‌مایه‌های علمی‌-تخیلی است که از میان این آثار می‌توان به سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج، گهواره‌ی گربه و صبحانه قهرمانان اشاره کرد که بیشتر مورد توجه خوانندگان قرار گرفتند و مخاطبان زیادی در سراسر دنیا پیدا کردند.

در کتاب مردی بدون وطن موضوعاتی مانند اهمیت طنز، مشکلات فناوری مدرن و تفاوت‌های زن‌ها و مردها و از همه مهم‌تر نظرات کورت ونه گات درباره‌ی سیاست، جنگ‌، نابودی محیط زیست و از بین بردن ثروت‌های طبیعی زمین به دست ما آدمیان و جامعه‌ی امروز آمریکا از نگاهی انسان‌گرایانه آمده است. ونه گات در این اثر، از بزرگ شدن در آمریکا، تجربیاتش در جنگ و زندگی به عنوان یک هنرمند می نویسد.

کورت ونه گات در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که کتاب مردی بدون وطن آخرین اثر او است و دیگر کتابی نخواهد نوشت، ادعایی که ۴ ماه بعد با مرگش آن را ثابت کرد. در سال ۱۹۹۹ سیارک ۲۵۳۹۹ را برای بزرگداشت او وانه‌گت نام‌گذاری کردند. کتاب مردی بدون وطن به‌‌صورت یادداشت‌هایی جدا از هم نوشته شده و شبیه وصیت‌نامه‌ای ادبی، اجتماعی، سیاسی می‌ماند. شیوه‌ی بیان بیشتر آثار او طنزی تلخ است و او فردی به شدت سیاسی است. ونه‌گوت بدون ترس به همه‌چیز انتقاد می‌کند. سخنان بی‌پرده‌ی ونه گات خطاب به آمریکایی‌هاست.

مجموعه مقالات کوتاه و سخنرانی‌هایی که در این کتاب نوشته شده‌اند طی ۵ سال جمع‌آوری شده‌اند.

چرا باید کتاب مردی بدون وطن را مطالعه کنیم؟

این اثر آخرین فرصت برای بهره‌مندی از قلم منحصر به فرد کورت ونه گات بود. این نویسنده یکی از پرخواننده‌ترین نویسنده‌های آمریکایی در دهه هفتاد به شمار می‌آید. با خواندن این کتاب اطلاعاتی درمورد سیاست آمریکا و نحوه مدیریت آن‌ها را متوجه می‌شویم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب مردی بدون وطن برای علاقه‌مندان به سیاست آمریکا و مسائل روز دنیا، و طرفداران طنز تلخ می‌تواند کتاب مفید و پرمحتوایی باشد.

درباره کورت ونه گات

کورت ونه گات در سال ۱۹۲۲ در آمریکا به دنیا آمد. او بعد از اتمام تحصیلات خود در دبیرستان وارد دانشگاه کورنل شد. او در رشته‌ی زیست‌شیمی در دانشگاه کورنل به تحصیل پرداخت. زمانی که جنگ جهانی دوم آغاز شد وی به جبهه‌های جنگ اعزام شد. او خیلی زود به دست نیروهای آلمانی در شهر درسدن اسیر شد. او بمباران و کشتار وحشیانه مردم را دید. در این کشتار بیش از ۱۳۵ هزار نفر کشته شدند. این خاطرات برای او تا پایان زندگی‌اش عذاب‌آورترین لحظات را ساخت. بعدها این تجربه را در کتاب سلاخ خانه‌ شماره ۵ به داستان کشید. او از معدود بازماندگان این بمباران بود و در سال ۱۹۴۵ آزاد شد. او بعد از آزادی به کشورش بازگشت.

کورت ونه گات در سال ۱۹۴۵ با دوست دوران مدرسه خود، خانم جین ماری کاکس ازدواج کرد. در همان سال به ادامه تحصیل در رشته مردم‌شناسی دانشگاه شیکاگو پرداخت. پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد او در این دانشگاه مردود اعلام شد، اما خودش این پایان‌نامه را بهترین دستاوردش برای فرهنگش می‌داند. او در همان سال‌های تحصیل، به عنوان خبرنگار نیز کار می‌کرد. پس از فارغ‌التحصیلی وی سال‌ها مسئول تبلیغات شرکت جنرال الکترویک بود.

کورت ونه گات اولین اثر خود را در سال ۱۹۵۰ با عنوان «گزارش درمورد اثر بارنهاوس» منتشر کرد. در نهایت وانه گت در اوایل سال ۱۹۵۱ به همراه خانواده‌اش به ماساچوست رفت. اولین رمان او در همان سال به نام «پیانوی خودنواز» منتشر شد. این نویسنده آمریکایی در کارنامه آثار خود رمان، نمایش‌نامه، داستان‌های کوتاه و مقالات متعددی را دارد. از آثار منتشرشده توسط این نویسنده می‌توان به ریش آبی، سلاخ خانه شماره ۵، گهواره‌ی گریه، به خانه میمون خوش آمدید و ... اشاره کرد.

کورت ونه گات در سال ۲۰۰۷ بر اثر ضربه مغزی و در سن ۸۵ سالگی در نیویورک از دنیا رفت. او در طول زندگی خود چندین بار اقدام به خودکشی کرد که هیچ‌کدام موفقیت‌آمیز نبود. او علت خودکشی‌های خود را وقایع بمباران درسدن در جنگ جهانی دوم عنوان کرده‌است. آثار او غالباً ترکیبی از طنزی سیاه و مایه‌های علمی‌تخیلی است.

تکه هایی از کتاب مردی بدون وطن

اگر جدا دلتان می‌خواهد پدر و مادرتان را اذیت کنید کمترین کاری که از شما بر می‌آید رفتن به وادی ِ هنر است. شوخی نمی کنم. با هنر نمی‌شود چرخه‌ی زندگی را چرخاند. هنر روشی بسیار انسانی برای قابل‌تحمل‌تر کردن زندگی است. به خدا سر و کله زدن با هر هنری -لازم نیست کارتان را خوب بلد باشید یا نه- راهیست برای تعالی روحتان. توی حما آواز بخوانید، قصه تعریف کنید، شعری برای یکی از رفقایتا بسرایید، حتی اگر شده یک شعر آبکی مزخرف. تا جایی که برایتان مقدور است از این کارها بکنید. پاداش عظیمی نصیبتان می‌شود: با این کار شما چیزی را خلق کرده‌اید.

اتاق تاریک
تنسی ویلیامز
ترجمان دردها
جومپا لاهیری
سونات کرویتسر
لئو تولستوی
بابا گوریو
انوره دوبالزاک
دانشکده‌های من
ماکسیم گورکی
کنگره ادبیات
سزار آیرا
داستان همراه ۳ (خارجی)
مارگارت اتوود
داستان همراه ۵ (خارجی)
هاینریش بل
همچون یک داستان
دانیال پناک
هیچ کس مثل تو مال این‌جا نیست
میرندا جولای
صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی
الیزابت تووا بایلی
داستان همراه ۸ (ایرانی)
حبیبه جعفریان
کارتن خواب
ژان ماری روگول
سرزمین گوجه‌های سبز
هرتا مولر
سه‌گانه نیویورک
پل آستر
از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم
هاروکی موراکامی
زندگی، جنگ و دیگر هیچ
اوریانا فالاچی
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری

نظرات کاربران

مینا میم
۱۴۰۱/۰۱/۱۹

گوینده، بابای جسپر در کتاب جز از کل. عالی بود و حرفه ای. مرسی.

Mehdi Bahrami
۱۴۰۱/۱۱/۱۴

فقط بخاطر آقای رامین بیرق دار زکتابو پلی کردم پنج ستاره فقط بخاطر صدای گویینده( بابای چسپر )

Artin Elmieh
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

من عاشق لحن آقای بیرق دار هستم

نازنین
۱۴۰۱/۰۷/۱۰

فقط به خاطر خوانش عالی خریدمش. ممنون اقای بیرق دار 👏🏻

hejazi
۱۴۰۲/۰۲/۲۵

باور کنید این کتاب برای دنیای ما ایرانی ها نیست

رحیمه
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

گویندگی عالی و دلنشین کتاب فلسفی و انتقادی‌ست.من کتاب را پوست داشتم.

لیلا
۱۴۰۲/۰۶/۲۳

نمی دونم چرا تو دسته ی داستان کوتاهه؟ در حالیکه باید تو کتابهای فلسفی باشه

maryam mafakheri
۱۴۰۲/۰۴/۲۱

با تشکر از اجرای خوب آقای رامین بیرق دار.

Arefeh Shafigh
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

صدا وخوانش خوب بود چندجا ایراد تلفظ وجود داشت. تشکر

mary
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

کتاب فوق‌العاده‌ایه با دست‌مایه طنز سیاسی اجتماعی در مورد نابود کردن زمین به دست انسان‌ها و جنگ.

زمان

۲ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۴۰۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۴۰۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان