دانلود و خرید کتاب عاشقانه ها: برگزیده‌ی اشعار و نامه‌ها، سرگذشت‌ها و سخنان کوتاه ویکتور هوگو ترجمه مهدی دهقان‌منشادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عاشقانه ها: برگزیده‌ی اشعار و نامه‌ها، سرگذشت‌ها و سخنان کوتاه اثر ویکتور هوگو

کتاب عاشقانه ها: برگزیده‌ی اشعار و نامه‌ها، سرگذشت‌ها و سخنان کوتاه

نویسنده:ویکتور هوگو
انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عاشقانه ها: برگزیده‌ی اشعار و نامه‌ها، سرگذشت‌ها و سخنان کوتاه

ویکتور هوگو، شعر و شاعری را یک نوع تسلای شخصی یا وسیله‏‌ی تفریح و سرگرمی نمی‌‏دانست، بلکه ماموریت‏ها و رسالتی بزرگ برای شاعر قائل بود چنان که خود گفته است:

«به عقیده من هر شاعر حقیقی باید به وسیله‌‏ی افکاری که از حقایق ابدی در او الهام می‌‏گردد، بر تمام افکار عصر خود مشرف و مسلط باشد. افکار را همیشه افکار عموم می‏‌دانست و می‌‏گفت: «هنگامی که من از خود با شما سخن می‌‏گویم، چنان است که از شما با شما حرف می‏‌زنم. چگونه شما این مطلب را احساس نمی‌‏کنید؟ آه چقدر بی‌‏احساسی، تو که مرا از خود نمی‌‏دانی!» در اشعار و آثار او، صدای انسانی در کنار صدای طبیعت و صدای حوادث دیده می‌‏شود، چنانچه می‏‌گوید: «اگر انسان و طبیعت دارای صدایی هستند، حوادث نیز برای خود صدایی دارند، من همیشه شاعر را مأمور و موظّف می‏‌دانم که این سه صدای مختلف را یکباره در اشعار خود به کار برد.» به هر روی، ویکتور هوگو، شاعری را نور هدایت و چراغ ظلمت و مبشّر امید و سعادت نوع بشر می‏‌دانست.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور هوگو
ویکتور هوگو
فرانسوی | تولد ۱۸۰۲ - درگذشت ۱۸۸۵

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رومانتیسم فرانسوی است. هوگو به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگو کننده تاریخ معاصر فرانسه است.

نظرات کاربران

m.a.m
۱۳۹۴/۰۴/۱۰

کتاب خوبی بود

Ashraf Banu
۱۳۹۷/۱۰/۲۷

خیلی خوب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
ويکتور هوگو در صحبت و سخنوری، مخصوصاً در مواقع انس و خصوصيت، خيلی ساده و خودمانی بود. در مقابل زنان بی‌اندازه ادب و احترام را مراعات می‌کرد.
نوشیکا😉
من به سختی نيکبختی خود را باور می‌کنم. زيرا هر چه می‌انديشم کاری که شايسته‌ی اين همه شادکامی باشد انجام نداده‌ام.
YaSaMaN
با آنکه زندگی من بيشتر با سختی و تلخکامی گذشته است و هنوز هم می‌گذرد باز نمی‌خواهم به جای هيچ کس ديگر باشم.
YaSaMaN
سرانجام خزان عمر فرا می‌رسد. پير می‌شويم، مانند بوته‌ی گلی که گلبرگ‌های خشک شده‌اش را پيرامون خويش پراکنده می‌بيند ما نيز موهای سپيدمان را روی سر و سال‌های سپری شده را زير پايمان می‌بينيم.
YaSaMaN
شايد که آن وجود منفور نيز؛ خود را پاک و منزه می‌شمرد؛ زيرا که هيچ ذيروحی از نور الهی بی‌بهره نيست. هر بيننده‌ای گرچه پَست و پليد باشد با انوار مهر و قهر خدايی مأنوس است و ديده‌ی جانوران مسکين و زشت و ناپاک نيز با شوکت و جلال ستارگان سپهری آشناست.
YaSaMaN
«بلی حقيقت هولناکی است، ولی افول زندگی اين جهان طلوع زندگانی ديگری به شمار می‌رود. پس نگوييد: مردن: بگوييد: زندگی نوين!»
YaSaMaN
بهار به واسطه‌ی جوانی و جمال بر زمستان فرسوده حق تحکم دارد!
سعید نعمتی
حتی حزن و اندوه فطری «لامارتين» و حسيات شديد و پر هيجان «آلفرد دوموسه» را نيز دارا بود
سعید نعمتی
نقاشی‌های زيادی که ابتدا ساده و متوسط و بعدها به تدريج ظريف و مهارت‌آميز و جالب توجه شد از خود به يادگار گذاشته که بيشتر آن‌ها در «هوتويل هوس» و موزه‌های بزرگ موجود است
سعید نعمتی
چرا اين دم‌های شادمانی می‌گذرند؟ از چه رو بشر که دارای بازوان توانا و اراده‌ای استوار است می‌گذارد اين دم‌های خوش را از کنارش بربايند؟ از کجا معلوم که ديگر بار آن‌ها بازگردند؟ کدام يک از آدميان را توانايی آن است که نيکبختی گريخته را باز آورد.
YaSaMaN

حجم

۱۹۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

حجم

۱۹۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان