دانلود و خرید کتاب ماهیت روان درمانی (ارزیابی انتقادی) کارل یاسپرس ترجمه فربد فدائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماهیت روان درمانی (ارزیابی انتقادی) اثر کارل یاسپرس

کتاب ماهیت روان درمانی (ارزیابی انتقادی)

نویسنده:کارل یاسپرس
انتشارات:نشر چرخ
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ماهیت روان درمانی (ارزیابی انتقادی)

کتاب ماهیت روان درمانی (ارزیابی انتقادی) نوشتهٔ کارل یاسپرس و ترجمهٔ فربد فدایی است. نشر چرخ این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب ماهیت روان درمانی (ارزیابی انتقادی)

کارل یاسپرس در کتاب ماهیت روان درمانی (ارزیابی انتقادی) به بحثی انتقادی درمورد روان‌درمانی می‌پردازد. او در تلاش است تا این حوزه را آسیب‌شناسی کند. یاسپرس معتقد است روان‌درمانی هر کسی را به خود مشغول کرده است و گرچه روان‌درمانی از حوزه‌ٔ پزشکی برخاسته، اکنون از منبع خود جدا شده است. او می‌گوید که درحال‌حاضر روان‌درمان‌گرانی را می‌یابیم که آموزش پزشکی ندیده‌اند و درعین‌حال پزشکان درمان‌گری را می‌بینیم که آموزش پزشکی آنان به‌ندرت در کارشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. یاسپرس تأکید می‌کند که هر فردی که تمایل به تجربه‌ٔ روان‌درمانی دارد، بهتر است بداند چه کاری انجام می‌دهد و چه چیزی را باید متوقع باشد. او دو بخش از این کتاب را با عنوان آسیب‌شناسی روانی عمومی منتشر کرده است؛ این بخش‌ها به‌وضوح با روان‌درمانی سر‌و‌کار دارند. این مباحث برای هر کسی که علاقه‌ای به پرسش‌های حوزهٔ روان‌درمانی دارد و در جست‌و‌جوی اطلاعاتی در این زمینه است، مناسب خواهد بود. او این مباحث را با زبانی ساده و قابل فهم شرح داده است. خواننده با مطالعه‌ٔ این کتاب می‌تواند با آسیب‌های فکری و روش‌شناختی‌ای آشنا شود که در حوزه‌ٔ روان‌درمانی تأثیر گسترده‌ای گذاشته‌اند.

خواندن کتاب ماهیت روان درمانی (ارزیابی انتقادی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌درمان‌گران و دوستداران حوزهٔ روان‌کاوی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کارل یاسپرس

کارل یاسپرس در ۲۲ فوریهٔ سال ۱۸۸۳ میلادی در شهر اولدنبورگ آلمان زاده شد. او بعد از پایان دوران دبیرستان، در دانشگاه هایدلبرگ و مونیخ حقوق خواند و سپس به مدت پنج سال به تحصیل در رشتهٔ پزشکی پرداخت. یاسپرس در سال ۱۹۰۹ دکترای خود را در پزشکی گرفت و در سال ۱۹۱۳ و پیش از آغاز جنگ جهانی اول، استادیار روان‌پزشکی دانشگاه و در سال ۱۹۲۱ استاد رسمی دانشگاه شد. او از سال ۱۹۳۰ میلادی به تدریس فلسفه مشغول شد و به علت اظهارنظرهای مخالف با نهضت نازی، از کار برکنار شد. در همین دوران افکار «کی‌یرکگور»، فیلسوف اگزیستانسیالیست را دنبال و تبلیغ می‌کرد. یاسپرس معتقد بود که جامعهٔ صنعتی امروزی برای شخصیت انسانی خطرناک است. یاسپرس در نهایت در ۲۶ فوریهٔ ۱۹۶۹، زمانی که ۸۶ساله بود بر اثر حملهٔ قلبی از دنیا رفت. کتاب «ماهیت روان‌درمانی (ارزیابی انتقادی)» از آثار مکتوب او است.

بخشی از کتاب ماهیت روان درمانی (ارزیابی انتقادی)

«پزشک به جای این‌که بدن را تا آن‌جا که اجزای گوناگون آن موردنظر هستند از نظر فنی مرتب کند و تا آن‌جا که بدن همچون یک کل موردتوجه است، آن را مورد تیمار و پرستاری قرار دهد، خود را به طور مستقیم به بیمار به عنوان یک موجود عقلانی دیگر معرفی می‌کند. به جای درمان بیمار همچون یک شیء، وارد ارتباط با او می‌شود. در این‌جا قرار بر این است که بیمار بداند چه‌چیزی برای او روی می‌دهد؛ در نتیجه با پزشک در معالجهٔ بیماری بسان امری بیگانه همکاری خواهد کرد. چه برای پزشک و چه برای بیمار، بیماری تبدیل به امری عینی شده است و بیمار تحت درمان در مقام شخص خود، خارج از بازی باقی می‌ماند، درحالی‌که هم‌سو با پزشک، به پیش‌برد اقدامات درمانی گوناگون کمک می‌کند. اما بیمار در ضمن درصدد دانستن آن است که چه اتفاقی برای او روی می‌دهد. او بی‌اطلاعی از این موضوع را توهین‌آمیز تلقی می‌کند. پزشک این درخواست برای آزادی را می‌پذیرد و بدون ملاحظه هر آن‌چه را می‌داند و می‌اندیشد به بیمار می‌گوید و این را به بیمار وامی‌گذارد که با این شناخت چه کند و چگونه با آن کنار بیاید. این محدوده در این‌جا عبارت است از این واقعیت که انسان نمی‌تواند به مثابهٔ آفریده‌ای عقلانی مورد اعتماد قرار بگیرد، اما او روانی اندیشه‌ورز است و اندیشهٔ او به نحوی عمیق وجود حیاتی بدن او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۸۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان