دانلود و خرید کتاب اسپینوزای بالینی یان س. میلر ترجمه حسین کاظمی یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسپینوزای بالینی اثر یان س. میلر

کتاب اسپینوزای بالینی

نویسنده:یان س. میلر
انتشارات:پندار تابان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اسپینوزای بالینی

کتاب «اسپینوزای بالینی» نوشتۀ یان س. میلر و ترجمۀ حسین کاظمی یزدی است و پندار تابان آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب تلفیق فلسفه اسپینوزا با روش‌های درمانی معاصر است.

درباره کتاب اسپینوزای بالینی

بدون شک اسپینوزا یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان دوران مدرن است. یان میلر نویسندۀ کتاب اسپینوزای بالینی، تأثیری که هستی‌شناسی اسپینوزایی در گسترش روانکاوی از اواخر سدهٔ نوزدهم و به‌ویژه بر زیگموند فروید، گذاشته را بررسی می‌کند. او تلاش کرده است تا مفاهیم روان‌شناختی را از منظر اسپینوزا ارائه و شباهت اندیشهٔ اسپینوزا به اندیشهٔ روان‌کاوانه را نشان دهد.

بخش اول کتاب اسپینوزای بالینی شامل ۲ فصل می‌شود و به توصیف ۷۰ سالی می‌پردازد که در خلال آن و پیش از ناپدیدشدن بی‌صدای اسپینوزا در انتهای سدهٔ بیستم، پیوندی میان اخلاق اسپینوزا و روان‌کاوی ایجاد شده است. بخش دوم کتاب ۳ مقاله‌ای است که در نشریات علمی چاپ شده و اندیشۀ اسپینوزا را توصیف می‌کند. بخش سوم خوانش یان س. میلر از کتاب‌های یکم تا سوم اخلاق است که در ۴ فصل ارائه می‌شود. بخش چهارم کتاب هم به دنبال تثبیت قالب اسپینوزایی ملاحظات روان‌کاوانه است، و فصل پنجم برای حل معمای ناپدیدشدن اسپینوزا از کارهای روان‌کاوی در انتهای سدهٔ بیستم فرضیه‌ای ارائه شده است.

در پشت جلد کتاب اسپینوزای بالینی آمده است که: «اسپینوزای بالینی از آن جمله آثاری است که از آزمون زمان سربلند بیرون می‌آیند. این اثر متعلق به سنت میانه‌روی از کارهای تحقیقاتی است و گفتمانی را تقویت می‌کند که مدت‌هاست در تاریخ روان‌کاوی به دست فراموشی سپرده شده است - تأثیر دنیاهای فلسفی لاتین و عبری آن‌گونه که در اثر باروخ اسپینوزا جلوه می‌کنند.»

خواندن کتاب اسپینوزای بالینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران فلسفه و علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسپینوزای بالینی

«اسپینوزا نیز مانند لئوناردو از دریچهٔ هنر خودش تفسیر شده است و این هنر چیزی نیست جز درکی متوازن و خالی از پیش‌داوری از موقعیت انسانی؛ موقعیتی که اندیشیدن - هم به‌مثابهٔ یک فعالیت و هم به‌مثابهٔ روندی که اسپینوزا در نوشته‌هایش توضیح داده است - در مرکز آن قرار دارد. دستاورد فلسفی اسپینوزا آن‌قدر وسیع هست که کاوشگران حوزهٔ روان‌کاوی در هر نقطه‌ای از مسیرهایی که هنوز مشخص نشده‌اند، با آن روبه‌رو شوند. وی فلسفهٔ اخلاق جامعی ارائه می‌دهد که ارزش اصلی آن تجهیز اراده‌شدهٔ عقل انسانی است در برابر جریان نامعقول افکار آمیخته با عواطف؛ و به‌واسطهٔ پرسش از این کنش مستمر، راهی درمانی به‌سوی آرامش و سعادتی بزرگ‌تر باز می‌شود که می‌توان آن را با تأمل عقلانی در آنچه انجام می‌دهیم، توصیف کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۳۹۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان