دانلود و خرید کتاب حماسه، سرآغاز آرمان آرین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حماسه، سرآغاز اثر آرمان آرین

کتاب حماسه، سرآغاز

نویسنده:آرمان آرین
ویراستار:مژگان کلهر
انتشارات:نشر افق
امتیاز:
۴.۴از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حماسه، سرآغاز

کتاب حماسه، سرآغاز نوشتهٔ آرمان آرین و ویراستهٔ مژگان کلهر است. نشر افق این کتاب فانتزی را که جلد اول از پنجگانهٔ «پتش خوارگر» است، روانهٔ بازار کرده است. 

درباره کتاب حماسه، سرآغاز

کتاب حماسه، سرآغاز جلد اول از مجموعهٔ «پتش خوارگر» اثر آرمان آرین است. آرمان آرین به نوشتن کتاب‌های فانتزی بر پایهٔ افسانه‌ها و اسطوره‌های ایرانی معروف است. او در این مجموعهٔ پنج‌جلدی برای نخستین‌بار در تاریخ به بازآفرینی فضا و داستان‌های «اَوستا» و «بُندَهِش» پرداخته است. داستان پتش خوارگر در روزگاری که سراسر زمین و هفت کشور به تهاجم عظیم اهریمنان از هر سو گرفتار شده است، روایت می‌شود. «فرهٔ ایزدی» از دست پادشاه گریخته و جهان دچار هرج‌ومرج و آشفتگی شده است. جنگ است که در همه‌جا دیده می‌شود؛ خیر و شر، تباهی و زندگی به نبرد با یکدیگر رفته‌اند. از هر سو اهریمنان وحشتناک و تندخو به روستاها و مردمان حمله می‌کنند و آن‌ها را می‌کشند. دیگر آرامشی باقی نمانده است و هیچ‌کس از بلای اهریمنان در امان نخواهد بود. در این بین افرادی پیدا می‌شوند که به مبارزه با اهریمنان می‌روند، اما این کشت‌وکشتار باید از بیخ‌وبن به پایان برسد. «فرهٔ ایزدی» به فکر چاره میفتد، گروهی کوچک را با خود همراه می‌کند تا رهسپار سفری مهم شود. آن‌ها باید رهسپار یافتن شخصیتی افسانه‌ای به نام «پتش خوآرگر» شوند تا صلح و آرامش را به جهان بازگرداند. آرمان آرین با قلم خود خوانندگان را مجذوب دنیای فانتزی‌اش می‌کند و آن‌ها را تا پایان راه همراه خود می‌سازد.

خواندن کتاب حماسه، سرآغاز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانانی که دوستدار رمان فانتزی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آرمان آرین

آرمان آرین متولد ۱۰ آبان ۱۳۶۰ در تهران است. او سینما خوانده است و علاقهٔ بسیاری به تاریخ دارد. ردپای علاقهٔ او در آثارش به‌وضوح دیده می‌شود. از آثار او می‌توان به سه‌گانهٔ «پارسیان و من»، سه‌گانهٔ «اشوزدنگهه»، سه‌گانهٔ «آیندهٔ کهن» و مجموعهٔ ۲۴ جلدی «شاهنامگ» و پنج‌گانهٔ «پتش خوارگر» اشاره کرد؛ همچنین داستان‌های بلند او عبارتند از «رؤیای باغ سپید»، «تاریک روشنا»، «افسون‌نامه» و «کابوس باغ سیاه». مجموعهٔ «پارسیان و من» که بازآفرینی از شاهنامهٔ فردوسی است، نخستین رمان خیال‌پردازی ایرانی است که بر اساس اسطوره‌ها و تاریخ ایران نوشته شده است. این نویسنده آثاری نیز در زمینهٔ کارهای پژوهشی و تاریخی منتشر کرده است.

بخشی از کتاب حماسه، سرآغاز

«با افسوسی بی‌پایان، کوله‌اش را آورد، نیزه‌اش را شست و بار دیگر چند پاره‌اش کرد و در آن گذاشت. سپس گُرگسرهای مرده را از میان تورش بیرون کشید، روی سینه‌های‌شان نشست و چیزی را که می‌خواست با ظرافت تمام، از آن‌ها و از آن یکی که کنار دریاچه افتاده بود، بیرون کشید... چیزی که در شهر، به اندازهٔ طلا قیمت داشت و او امشب چهار گنج بزرگ به چنگ آورده بود!

بخشی از جگر آن‌ها را که نقره‌فام بود و برخلاف باقی بدن‌شان بوی خوشی داشت، جدا کرد و در کیسه‌ای انداخت. سپس تورش را بادقت بست و کنار دریاچه رفت تا آن را بشوید که صدایی شنید...

گوش‌هایش تیز شدند! دست بر دشنهٔ چهار تیغه‌ای که بر کمرش داشت برد ولی صدا نه از آنِ هیولایی بود که پیش بیاید و نه به هیچ‌یک از آواهای دیگر جنگل شباهت داشت... چیزی بود که از آن قایق خُردشده و خونین برمی‌خاست!

به‌سوی قایق رفت و با دقت به تکه پاشیده‌های درون آن نگاه کرد. بار دیگر که صدا را شنید، مو بر تن‌اش سیخ شد! با شتاب به قایق پرید و چیزها را کنار زد و صدا آشکارتر شد... تکه پارچهٔ سرخ‌رنگی را که بر جعبه‌ای چوبین کشیده شده بود برداشت و چهرهٔ نوزادی پدیدار شد! نوزادی که از شدت گرسنگی و گریه، سرخ و ورم کرده بود و چشمانش را از روشنایی ناگهانی که بر او افتاده بود برهم می‌فشرد. لبان اَپام نَپات به لبخندی گشوده شد و گفت: «عزیزکم! گریه نکن... ببین، دیگر هیچ هیولایی نیست!»

نوزاد بغضش را در چانهٔ کوچکش نهان کرد و بعد چشمان همچون تیله‌اش را کمی‌گشود و با دقت به صدای مرد گوش داد. شکارچی، پارچه‌پیچِ نوزاد را بررسی کرد و گفت: «می‌دانی که همسرم چقدر از دیدن تو خوشحال خواهد شد؟ ما اندکی پیش دخترک‌مان را که درست هم‌سن تو بود از دست دادیم... نامش فِریا بود. حالا اسم تو فِریا می‌شود... خوب است؟!»

نوزاد دهان بی‌دندانش را گشود و دست‌های گوشت‌آلودش را برهم فشرد و به او خندید! مرد با شادی و بغضی که از یافتن ناگهانی دخترک در چهره‌اش دویده بود، او را بوسید. آن‌گاه شاد و مبهوت، نوزاد را همچون بزرگ‌ترین گنجی که تاکنون یافته است، در آغوشش فشرد و در جنگل نیم تاریک ناپدید شد.»

نظرات کاربران

علیرضا آرام
۱۴۰۳/۰۱/۰۲

قلم نویسنده یعنی آقای آرین بسیار زیبا و ماهرانست. توی کتاب های فانتزی ، کتاب پتش خوارگر تفاوتی با کتاب های بزرگ دنیا نداره و از نظر من خیلی بهتر هم است. از کتاب اول پارسیان و من آقای آرین خیلی

- بیشتر
محمدحسن
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

به نظرم قلم آرمان آرین اگر از جی آر آر تالکین بهتر نباشه به راحتی تنه به تنه ارباب حلقه ها میزنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
«غروب در نیزار یک گوی نور دیدم... گفت که به هیچ‌کس نگویم! گفت که پیغامی را باید ببرم... گفت که...» مادر با حیرتی بسیار نگاهش کرد و سپس در وزش باد خنکی که میان درخت‌ها بود بریده‌بریده زمزمه کرد: «چه خوب که گفتی پسرکم! خدا تنهای‌مان نگذاشته... دوباره که آمد بگو دیگر قدرش را خواهیم فهمید...»
Pouria Pourakbari
هیچ‌کدام در عمرشان چنین مزه‌هایی را تجربه نکرده بودند! مرغ و پرنده‌ها، چه آن‌ها که کبابی بودند و چه آن‌ها که در خورش‌های رنگین پخته شده بودند، طعم‌شان بهشتی بود!... برّه‌ای که میان میز یک‌جا بریان شده بود چنان لذیذ بود که به‌سرعت میان دست‌های‌شان ناپدید شد! کاسه‌های قورمه‌سبزی چنان عطر دیوانه‌کننده‌ای می‌پراکندند که وقتی مهمانان خسته آن‌ها را با برنج زعفران‌اندود بلعیدند
Pouria Pourakbari

حجم

۳۹۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۹۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان