دانلود و خرید کتاب پارسیان و من، جلد سوم؛ رستاخیز فرا می‌رسد آرمان آرین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پارسیان و من، جلد سوم؛ رستاخیز فرا می‌رسد اثر آرمان آرین

کتاب پارسیان و من، جلد سوم؛ رستاخیز فرا می‌رسد

معرفی کتاب پارسیان و من، جلد سوم؛ رستاخیز فرا می‌رسد

رستاخیز فرا می‌رسد سومین جلد از سه‌گانه پارسیان و من نوشته آرمان آرین است. این سه‌گانه شامل داستان‌هایی تاریخی و فانتزی است که مخاطب را به دنیای اساطیر ایرانی و پادشاهان هخامنشی می‌برد و با شخصیت‌های افسانه‌ای ایرانی همانند کاوه و فریدون و ضحاک و پادشاهان پارسی همچون کوروش بزرگ همراه می‌کند.

در این سه گانه، اسطوره، حماسه و تاریخ ایران باستان به قلمی نو و شیوا در قالبی داستانی فانتزی ریخته شده است.

آرمان آرین برای نگارش این سه‌گانه برنده جوایزی از جمله جایزه بیست و سومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۴)، لوح تقدیر از جشنواره مهرگان ادب (پکا) (۱۳۸۴)، جایزه پنجمین دوره کتاب سال شهید غنی‌پور (۱۳۸۴)، لوح تقدیر از جشنواره مهرگان ادب ۱۳۸۵ و لوح تقدیر IBBY دانمارک شده است.

درباره کتاب پارسیان و من (جلد سوم : رستاخیز فرا می‌رسد)

بردیا نوجوان سومی است که در جلد سوم پارسیان و من پا به دنیای ایران باستان می گذارد. او که پسری ۱۵ ساله است قرار است از دنیای معاصر به بارگاه کوروش بزرگ هخامنشی برود و در مقام پسر او قرار بگیرد.

بردیا در فتح بابل به پدر کمک می‌کند و از نزدیک با ماجراهای این پادشاه برگ همراه می‌شود. در پایان این سه گانه، همه شخصیت‌های سه جلد بر دوش سیمرغ به نبرد رستاخیزی بین اهریمنان و پهلوانان می‌روند.

خواندن سه‌گانه پارسیان و من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و اساطیر ایران

درباره آرمان آرین

آرمان آرین نویسنده و پژوهشگر معاصر ایرانی است. او به تاریخ و فرهنگ ایران باستان علاقه دارد و بیشتر آثارش ریشه در اساطیر کهن ایرانی دارند. هر چند که آرین را بیشتر نویسنده داستان‌های فانتزی حوزه کودک و نوجوان می دانند اما مخاطبان آثار او محدود به این حوزه سنی نمی‌شوند و آثارش مخاطبانی از گروه‌های سنی مختلف را با خود همراه می‌کنند.

آرمان آرین در نوشته‌هایش موفق شده‌است تا با در هم آمیختن مطالعات حوزه سینما و همچنین دانش گسترده در اسطوره‌ها، تاریخ و ادیان ایرانی، آثاری تصویری، دراماتیک و خیال‌انگیز بیافریند.

گوشواره تلخ، سپتیمان، افسون‌نامه و غوغای خموش نام برخی از آثار این نویسنده‌اند.

بخشی از کتاب پارسیان و من (جلد سوم: رستاخیز فرا می‌رسد)

از میان درختان عطرآگین که گل‌هایشان تا روی زمین آویزان بود گذشتیم و حوض گرد بزرگی را پشت سر گذاشتیم و کمی بعد به دروازه‌ی چوبی‌ بزرگی رسیدیم. با دیدن ما، سربازها به‌سرعت یکی از دو لته‌ی در را گشودند و داریوش حین خروج به آن‌ها گفت: من و شاهزاده بردیا به شهر می‌رویم. لطفاً ثبت نشود!

با این حرف، نگهبان قلمش را از روی پوست آهو برداشت و لبخندی زد. داریوش هم چشمکی به او زد و گذشتیم!

کمی بعد از خیابان بیرون کاخ، وارد قسمت‌های مرکزی شهر شدیم. مردان بسیاری در خیابان بودند که از قمقمه‌های سفالی می‌نوشیدند و به خانه‌هایی وارد یا خارج می‌شدند. بیشترشان، فقط لُنگی به پا داشتند و بقیه تن‌شان برهنه بود.

بالا توی کاخ، کمی باد می‌آمد اما اینجا نه تنها گرم بود بلکه رطوبت هم توی هوا موج می‌زد. صدای سم اسب‌هامان روی سنگفرش کوچه‌ها در همهمه‌ی مستانه‌ی شب شهر گم بود. داریوش، از چند کوچه‌ی باریک، میان‌بُر زد و از راه‌های خلوت‌تر و خانه‌های گِلی و خشتی خاموش، به‌سوی رودخانه رفت. از توی خورجین اسبش، بالاپوشی سیاه و کلاهدار بیرون آورد و به من داد و زمزمه کرد: باید همین امشب تکلیف این لعنتی‌ها را در این شهر و کشور روشن کنیم.

سری به تأیید تکان دادم ولی واقعاً نمی‌دانستم چه می‌گوید! خودش هم بالاپوشی مشابه را همان‌طور سواره و در حرکت به تن کرد و کلاه را روی سرش کشید. حالا روی آن اسب سیاه، مثل جادوگری بود که شبانه به معبد می‌رود. من هم ردا را به تن کردم و پیش رفتیم.

نظرات کاربران

Ali Nezami
۱۳۹۹/۰۷/۲۲

بهترین کتاب عمرم بود....فکرشم نمیکردم اینقدر عاشقش بشم....باور کنید....اصلا فکرشم نمیکردم با همچین اسوه های ایرانی برخورد کنم....من به شخصه عاشق کوروش کبیر شدم😘😘😍😘😍😘😍

f_samaei
۱۳۹۹/۰۳/۰۶

تو خوندن این سری کتاب شک نکنید، شما رو ساعتها از محیط اطرافتون جدا میکنه و به دنیای زیبا میبره. اینقدر توصیف ها دقیق و زیبا هستند، که احساس میکنید دارید فیلم تماشا میکنید.

روژینا
۱۴۰۱/۱۲/۲۱

در وصف زیبایی این سه گانه چیزی نمی تونم بگم فقط می تونم ی درخواست داشته باشم:این سه گانه رو صوتیش کنید 😍😍😍این سه گانه رو صوتیش کنید 😍😍😍

narges
۱۴۰۱/۰۷/۰۳

بهترین جلد پارسیان و من! تو این جلد، داستان کوروش رو از زبان بردیا می‌خونیم و بیشتر به ابهت و درعین حال خاکی بودن کوروش پی می‌بریم. قلم آقای آرین خیلی گیرا و کتابش خیلی جذابه. این کتاب رو به

- بیشتر
سیدکریم وسمه گر
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

با سلام انقدر این مجموعه سه جلدی مرا به خود جذب کرد که با غمهای قهرمانان داستان ناراحت و از شادمانی های آنان شاد شدم‌ . بسیار افسوس می خورم که چرا زودتر از این موفق به خواندن ای مجموعه سه

- بیشتر
باغبان 🤗🌱
۱۳۹۹/۰۵/۳۰

کلا داستان های اقای ارین عالین😍

امین
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

این کتاب عالیه

عاطِفہ.ل✫
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

بنظرم از بهترین کتاب‌های اسطوره‌ای ایرانی، با داستان پردازی زیبا و قلم روان بود. جدا از اینکه داستان‌ کتاب اول و دوم هم بسیار جذاب بود اگه قرار باشه برای بار دوم این سه‌گانه رو مطالعه کنم از جلد سوم

- بیشتر
*الهه کتاب*
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

S99WK9WZQY56H برنده ۲۰درصد تحفیف در خرید کتاب شدی این کد رو تو قسمت خرید وارد کن و تخفیف بگیر.برای استفاده از این کد فقط ۲روز مهلت داری😄 سلام این کتاب رو به شدت بهتون پیشنهاد میکنم... نمیتونم پنهان کنم ولی من اولش اصلا

- بیشتر
zeytoon
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

سیر داستان همانطور بود که انتظار داشتم ،مثل اکثر رمان هایی با همین ژانر بود،اما به طور کلی خوشم آمد .توصیف جریان ها می توانست خیلی بهتر و طبیعی تر باشد ،داستان به سرعت پیش می‌رفت و هیچ فرصت تنفسی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۹)
پیچیده‌ترین ماجرای این دنیا خود همین دنیاست
روژینا
هر کسی چیزی می‌گوید و گمان می‌کند که حقیقت را یافته است
Mohsen
من فکر می‌کنم تابه‌حال هیچ لحظه‌ای از تاریخ، این‌طور از عقیده‌ها و دین‌ها متورم نبوده است! در واقع نمی‌دانم که تو هم این احساس را داری یا نه؛ ولی من کاملاً حس می‌کنم که دنیا دارد از این همه فکر و خرافات می‌ترکد!
Mohsen
باید و نباید ندارد که! هرکس راهی را طی می‌کند که آن را درست می‌داند. در آخر هم نتیجه‌اش، برای خود او خواهد بود...
Mohsen
رستاخیز خواهد آمد بردیا... در خودت شک کن ولی در رسیدن آن روز نه!»
منکسر
عجب دردسری است این مرد بودن! حتی در وقت‌های برابر ترس یا دلهره، باز هم این تو هستی که باید نقش خونسرد و منطقی و قوی بودن را بازی کنی!
منکسر
کوروش!... او تنها کسی است که دیده‌ام درست فکر کردن را بلد است!
mehrdad
می‌دانی که من چه کسی را توی دنیا از همه بیشتر دوست دارم؟! با خواب‌آلودگی گفتم: من را؟! با لبخند گفت: قبل از تو!... شانه‌هایم را بالا انداختم و او زمزمه کرد: خدا را!
منکسر
به‌راستی که آدم‌ها همواره آرزو دارند چیزی غیر از همان که دارند، داشته باشند!
منکسر
«مردم به هر چیز که مجبور باشند آن را انجام نخواهند داد!»
روژینا

حجم

۱۹۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

حجم

۱۹۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان