دانلود و خرید کتاب مردی از تبار اژدها آرمان آرین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردی از تبار اژدها اثر آرمان آرین

کتاب مردی از تبار اژدها

نویسنده:آرمان آرین
ویراستار:احمد پورامینی
انتشارات:نشر افق
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مردی از تبار اژدها

کتاب «مردی از تبار اژدها» نوشتۀ آرمان آرین و ویراستۀ احمد پورامینی است و نشر افق آن را منتشر کرده است. مردی از تبار اژدها داستان یک ابرمرد اسطوره‌ای است که نیمی انسان و نیمی اهریمن است.

درباره کتاب مردی از تبار اژدها

در زمانه‌ای که داستان‌های اسطوره‌ای در جهان غرب، چه در ادبیات و چه در فیلم‌ها پیشتاز شده‌اند و مسیر پیش‌رونده‌ای را از لحاظ جذب مخاطب در سراسر جهان طی می‌کنند، آثاری مثل مجموعۀ پتش خوارگر بسیار بااهمیت و امیدوارکننده است.  

سه‌پارۀ نورانی بعد از اینکه از آسمان‌ها بر زمین فرود آمدند تبدیل به ۳ مرد رخشان با بال‌هایی حیرت‌انگیز شدند، این ۳ فریشته؛ بهرام، نریوسنگ و رهبرشان سروش بودند. آن‌ها در مقابل لشکر دیوها ایستادند و گفتند برای اربابشان اَزتانَس‌تا پیامی از طرف هرمزد متعالی آورده‌اند. اما نبردی سخت و نفس‌گیر درگرفت. آیا سرانجام پیغام را می‌رسانند؟

در داستان مردی از تبار اژدها، پتش خوارگر، اهریمن را فریب می‌دهد. وقتی که او می‌خواهد مثل داستان ضحاک بر دوش او بوسه بزند، پتش خوارگر یک ‌دوش خود را به او می‌دهد و بعد فرار می‌کند. با این روش نیمی اهریمنی و نیمی انسان می‌شود تا با او بجنگد؛ چون دیگر نیمی از قدرت اهریمن را دارد.

مردی از تبار اژدها دومین جلد از مجموعۀ ۵جلدی پتش خوآرگر و ادامۀ کتاب «پتش خوارگر؛ حماسۀ سرآغاز» است. این رمان چندجلدی درواقع بازآفرینی داستان‌های «اَوستا» و «بُندَهِش» در قالب رمان است. مردی از تبار اژدها ۳۸ فصل دارد. فصل‌های کتاب عبارت است از: «شکافندگان، اژدهای دومین، خاموشی فراموشی، دیوها و آدم‌ها، به بند کشیدگان، پیتون پری دوست، ملکه نقاب‌دار، پیشنهادی برای صلح، زیر سرو کهن‌سال، کورسویی برای نجات، فره جای فره، دیدار با ستیهنده، نه گودال، تازندگان شرق، موش پری، تاریخ دشنه‌ها، پیغام رهایی، سرآغاز راه، شکار پای آن برکه، جاسوسکان ناپایدار، گلیم گوش، جدایی جاودانه، شهربد پسرِ بستان، هیولاکش، اپوش دیو، بربام بلند آن انبوه سحرانگیز، آن گنج‌های خفته، در جست‌وجوی دانایی، رادمرد، اژدهای نخستین، بازگشت خیانت‌کار، مازندران، آن بند زرین، گوشورون، بندر آموی، دیدار فاتحان، پری وشانه، شهری بر فراز دریاچه».

آرمان آرین با الهام از فضا، شخصیت‌ها و داستان‌های اوستا و بندهش و واردکردن شخصیت‌های اسطوره‌ای قصه‌ای پرهیجان خلق می‌کند. خط روایی داستان پیچیده و جذاب و دارای نثری قوی است. نویسنده در مقدمۀ رمان به معنای پتش خوارگر اشاره کرده و گفته است از نام باستانی منطقهٔ سوادکوه در مازندران گرفته شده است. در سال ۹۶، این مجموعه نامزد کتاب برتر سال و برندهٔ لوح تقدیر از نُهمین جشنوارهٔ کتاب برتر کودکان و نوجوانان شد. همچنین در هفتمین دورهٔ اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده، برندهٔ نشان نقره‌ای شد.

خواندن کتاب مردی از تبار اژدها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ژانر فانتزی، معمایی، ماجراجویانه و تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آرمان آرین

آرمان آرین، نویسنده، پژوهشگر و رمان‌نویس جوان ایرانی در ۱۰ آبان ۱۳۶۰ در تهران متولد شد. آرین با سه‌گانهٔ «پارسیان و من» به شهرت رسید که بازآفرینی خلاقانۀ شاهنامه بود. او رمان‌های متعددی را برای نوجوانان نوشت. «کابوس باغ سیاه» اولین رمان او در ژانر وحشت بود. از میان آثار شاخص او می‌توان به سه‌گانهٔ «اَشوَزدَنگهِه»، با نام‌های «اسطوره‌ٔ هم‌اکنون»، «اهریمنان یکه‌تاز» و «حماسهٔ نجات‌بخش»، و «گوشوارهٔ تلخ: مجموعه داستان‌های کوتاه» اشاره کرد. آرمان آرین جوان‌ترین برندهٔ جایزهٔ کتاب سال ایران است.

بخشی از کتاب مردی از تبار اژدها

«نقابدارِ رداپوش از سایه‌ای به سایه‌ای شتافت و در میانِ دودِ سرخ و مهیبِ گوگردی که فضای غارهای زیرین را در بر گرفته بود پیش رفت. بر آن صورت‌پوشِ پارچه‌ای که بر چهره بسته بود، تنها دو حفره برای دیدن باز گذاشته و باقی را محکم با دستاری پیچانده بود. شنلی بلند و سیاه به رنگ تاریکی بر گردن بسته بود که سرتاسر پشت و کمرگاه او را در خود فرو می‌پوشاند و دو پنجه‌پوش از فلزی برّاق و غریب، همچون دو دستکشِ بلندساق، از سرِ انگشت‌ها تا آرنج‌هایش را در خود می‌گرفت. پنجه‌پوش‌هایی سُربی‌رنگ که صاف و صیقلی بودند و شکلی طبیعی از دست‌های پوشیده‌شده را در خود منعکس می‌کردند، در عین حال گیرایی شگفت‌انگیز و زیبایی بی‌بدیلی در آن‌ها بود که از هر دست‌پوش دیگری متمایزشان می‌کرد. پسرک اما در پی و نزدیک به آن مرد می‌دوید و قلب تاریکیِ دودآلوده را با قدم‌های کوچکش می‌شکافت تا مگر هر چه زودتر خود را از آن ژرفای زهرآمیزِ زیرین، بالا بکشند و به طبقاتِ فراترِ غار برسند. سر و روی او را نیز با دستاری محکم بسته بودند اما پیدا بود که به دشواری، تابِ پیشروی در آن هوای سَمّینِ گرم را می‌آوَرَد.»

نظرات کاربران

Pouria Pourakbari
۱۴۰۲/۰۸/۲۸

کتاب های جناب آرین همیشه خوب هستند.

کاربر 6858411
۱۴۰۳/۰۱/۲۰

سلام داستان خوب و عالی دارد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۵۴۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان