دانلود و خرید کتاب شجاعت رنج بردن درل ون تانگرن ترجمه نازنین فیروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شجاعت رنج بردن اثر درل ون تانگرن

کتاب شجاعت رنج بردن

معرفی کتاب شجاعت رنج بردن

رنج همراه همیشگی ما در مسیر زندگی‌‌ست؛ همراهی که کمرنگ و پررنگ می‌شود، ولی هرگز ترکمان نمی‌کند. کتاب شجاعت رنج بردن با زیرعنوان «چارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی» راهنمایی‌ست برای کنار آمدن و زندگی مسالمت‌آمیز با این همراه همیشگی. این کتاب با قلم درل ون تانگرن و سارا ون تانگرن، زوج روان‌درمانگر نوشته شده و راهکارهایی ارائه می‌دهد تا به جای فرار از رنج، با آن روبه‌رو شویم و در کنارش زندگی کنیم.

شجاعت رنج بردن (The Courage to Suffer) توسط انتشارات میلکان با ترجمه نازنین فیروزی منتشر شده و برای خرید و دانلود به‌صورت epub در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب شجاعت رنج بردن

زندگی مجموعه‌ای از اتفاقات تلخ و شیرین و احساسات متناقض است. همه‌ی ما از وقتی جهان اطرافمان را می‌شناسیم طعم رنج را می‌چشیم؛ هر چقدر زمان می‌گذرد و سن‌مان بالاتر می‌رود، رنج‌ها عمیق‌تر می‌شوند و گاهی حس می‌کنیم در مقابلشان تسلیم شده‌ایم و راه نجاتی نداریم. اکثر ما مهارت‌های روبه‌رویی با رنج را نداریم، سعی می‌کنیم از آن فرار کنیم و همیشه به دنبال روزی هستیم که رنج ترکمان کند. کتاب شجاعت رنج بردن به ما می‌گوید بهتر است در این نقطه از زندگی توقف کنیم، رنج را به رسمیت بشناسیم و بدانیم همیشه در متن زندگی حضور دارد!

درل و سارا ون تانگرن زوج درمان‌گر، بعد از سال‌ها تجربه در زمینه‌ی روان‌درمانی وجودی این اثر را نوشتند تا بگویند راه واکسینه شدن در برابر رنج، پذیرفتن آن و تلاش برای بیرون کشیدن معنایی عمیق‌تر از دل آن است. این کتاب رنج را از نگرانی‌های وجودی می‌داند و می‌گوید باید برای رنج معنایی پیدا کنیم تا بتوانیم در برابرش تاب بیاوریم و حتی از وجودش بهره ببریم.

نویسندگان در این کتاب با مطرح کردن تجربه‌های شخصی خودشان بحث را شروع می‌کنند و بعد به مفاهیم روان‌شناسی مثبت‌نگر می‌رسند و رویکردهای مکملی را معرفی می‌کنند تا با تکیه بر آن‌ها نگاه موشکافانه‌تری به مفهوم رنج داشته باشیم. از نقاط مثبت کتاب شجاعت رنج بردن لحن روان و شفاف آن است که به‌سادگی ما را به دنیای کتاب می‌برد و اسیر پیچیدگی‌های زبانی و مفهومی نمی‌کند.

رویکرد اصلی کتاب رویکرد روان‌شناسی مثبت وجودی است؛ رویکردی که به ما کمک می‌کند نگرانی‌های اصلی و بنیادی‌مان را بشناسیم و با تکیه بر ارزش‌ها و فضایل، معنایی برای رنج پیدا کنیم و از دل آن به رشد و شکوفایی برسیم. نویسندگان معتقدند تنها راه مواجهه با رنج، ایجاد معناست و معنا تنها و تنها از درون ما به بیرون می‌آ‌ید.

شجاعت رنج بردن اثری پرفروش و پرطرفدار است که با وجود مطالب واحد، به هرکس کمک می‌کند راه خودش را برای کنار آمدن با رنج و رسیدن به شکوفایی از دل آن، پیدا کند.

خرید و دانلود کتاب شجاعت رنج بردن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شجاعت رنج بردن کتابی برای همه‌ی ماست؛ همه‌ی ما در طول زندگی‌مان رنج را می‌چشیم و گاهی در برابر هجوم رنج‌ها سردرگم و پریشان می‌شویم. این کتاب به همه کمک می‌کند مهارت‌های تاب‌آوری‌شان را گسترش دهند و بتوانند به رنج‌هایشان معنا ببخشند. بااین‌حال می‌شود گفت کتاب شجاعت رنج بردن برای کسانی که تازه از دل یک بحران بیرون آمده‌اند، کارآمدتر است. وقتی تازه از یک بحران بیرون می‌آیم، حس می‌کنیم رنجمان هرگز کمرنگ نمی‌شود، ولی خواندن این کتاب به ما کمک می‌کند تا ساده‌تر از بحران بیرون بیاییم.

چرا باید شجاعت رنج بردن با ترجمه نازنین فیروزی را بخوانیم؟

زمان منتظر ما نمی‌ماند؛ گاهی مدت‌ها منتظر می‌نشینیم و زندگی و پیگیری رویاهایمان را به بعد از پایان رنج‌ها موکول می‌کنیم. شاید وقتش رسیده که چشم‌هایمان را باز کنیم و ببینیم که رنج مهمان زندگی نیست که یک روزی برود، بخشی از هویت و ذات آن است؛ ما نباید به فرار از رنج‌ها فکر کنیم بلکه باید از دل آن‌ها راهی به رشد و شکوفایی بسازیم و به آن‌ها معنا ببخشیم.

کتاب شجاعت رنج بردن چشم ما را به روی حقیقت باز می‌کند و به ما راه‌هایی نشان می‌دهد تا از توفان‌های زندگی جان سالم به در ببریم و حتی از آن‌ها به نفع خودمان استفاده کنیم. مهارت تاب‌آوری از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است و شجاعت رنج بردن به ساده‌ترین شکل ممکن ما را به این مهارت مجهز می‌کند. در ضمن با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانیم به اطرافیان هم کمک کنیم تا در برابر رنج‌ها قوی‌تر باشند و محکم بایستند.

درباره نویسندگان اثر؛ درل ون تانگرن و سارا ون تانگرن

درل ون تانگرن دانش‌آموخته‌ی روان‌شناسی و یک روان‌شناس اجتماعی معروف است. او پژوهش‌های بسیار مفید و کارآمدی در زمینه‌های معنا در زندگی، هویت، دین، مواجهه با رنج و... داشته و به دستاوردهای ارزشمندی هم رسیده است. تانگرن در سال ۲۰۱۶، به پاس سال‌ها تلاش در دنیای روان‌شناسی، از انجمن علوم روان‌شناختی عنوان «ستاره نوظهور» را دریافت کرد. او همچنین در نشریات مختلفی قلم می‌زند و به شکل‌های متنوعی به بهتر شدن حال افراد و دنیا کمک می‌کند.

سارا ون تانگرن مددکار اجتماعی بالینی و دانش‌آموخته‌ی دانشگاه ویرجینیا است. او سال‌ها در پرورشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و پناهگاه‌های خشونت خانگی به انسان‌ها کمک کرده تا به زندگی برگردند و معنایی تازه برای آن بسازد. سارا تمام این تجربیات ارزشمند را در کتاب شجاعت رنج بردن به کار گرفته و از مهارت‌های تاب‌آوری گفته است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور در مورد کتاب و نویسنده

کتاب شجاعت رنج بردن به محض انتشار واکنش‌های زیادی را برانگیخت. نشریات و منتقدان مختلف در مورد آن نوشتند و گفتند و در اکثر مواقع کتاب را ستودند. در ادامه بعضی از این نظرات را با هم مرور می‌کنیم:

کریستال پارک، روان‌شناس، به اهمیت روایت تجربه‌های شخصی در کتاب اشاره می‌کند و می‌گوید: «درل و سارا به‌طرز ماهرانه‌ای نظریه‌های روان‌شناختی را با داستان شخصی‌شان پیوند زده‌اند تا روایتی قوی در اختیار درمانگران، محققان و هر کس که رنج می‌برد، قرار دهند.»

اورت ال ورتینگتون، روان‌شناس، در مورد این کتاب می‌گوید: «راهنمایی تکان‌دهنده و مفید برای داشتن شجاعت در فرازوفرود‌های زندگی.»

Reformed Journal: «این کتاب شایسته است تا جایگاهی در کتاب‌خانه‌ی هر درمانگر و دست هر فردی که به یافتن معنا در دل تاریکی علاقه دارد، داشته باشد.»

معرفی و خلاصه‌ای از فصل‌های کتاب شجاعت رنج بردن

کتاب شجاعت رنج بردن با تعریف روان‌شناسی مثبت وجودی شروع می‌شود. فصل اول «چارچوب روان‌شناسی مثبت وجودی» است. در این فصل می‌خوانیم که روان‌شناسی وجودی چیست؟ چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم و به کمکش به شکوفایی برسیم.

در فصل دوم با نام «مضامین وجودی رنج»، با مفهوم و مضامین رنج روبه‌روییم. رنج به چه معناست؟ چه جایگاهی در زندگی ما دارد و چطور باید با آن روبه‌رو شویم.

فصل سوم «غروب نیش رنج» است و به موقعیت‌های مختلف می‌پردازد و روند کمرنگ شدن شدت رنج را نشان می‌دهد.

فصل چهارم «گرگ و میش: به سوی تاریکی» به تاریکی‌های رنج می‌پردازد و موقعیت‌های رنج‌آلود را می‌شکافد.

فصل پنجم «نیمه‌شب: روند ساختار زدایی» به سراغ مراحل کمرنگ شدن رنج و کنار آمدن با آن رفته و یک گام پیش می‌گذارد.

فصل ششم «سپیده‌دم: روند بازسازی» است و به دورانی می‌پردازد که ما از روی زمین بلند شده‌ایم و زخم‌هایمان رو به بهبودی‌اند.

فصل هفتم «روشنی زندگی اصیل» در ستایش زندگی است و چشم ما را به روی آن باز می‌کند.

و در نهایت فصل هشتم «زندگی شکوفا»ست و به راه‌های رسیدن به شکوفایی با وجود حضور رنج‌ها می‌پردازد.

نکات و پیام‌های کلیدی کتاب

به رسمیت شناختن رنج: یکی از مهم‌ترین مفاهیم کتاب شجاعت رنج بردن به‌رسمیت شناختن رنج، به عنوان یک نگرانی وجودی است. رنج هم مثل بسیاری از احساسات و مسائل بنیادین، جزئی از زندگی است و حضورش را بپذیریم و سعی کنیم از دل آن به شکوفایی برسیم.

ساختن معنا: از دیگر ستون‌های مهم کتاب، گشتن به دنبال معنایی برای رنج است. ما با معنا ساختن برای رنج‌هایمان می‌توانیم نه‌تنها آن‌ها را تاب بیاوریم، بلکه از دلشان راهی به سوی رشد پیدا کنیم. نویسندگان کتاب معتقدند نوع نگاه ما به هر رنجی می‌تواند همه‌چیز را دگرگون کند.

رشد و شکوفایی: در نهایت آن نقطه‌ی درخشانی که در کتاب شجاعت رنج بردن نهفته است، رسیدن به رشد و شکوفایی از دل رنج و محنت است. نویسندگان به ما یاد می‌دهند با معنا بخشیدن به رنج‌ها، به نگرشی تازه برسیم و رشد کنیم.

نقد کوتاهی بر کتاب

شجاعت رنج بردن اثری مفید و کارآمد است که می‌تواند به همه‌ی ما درس‌های بسیار مهمی بدهد. بااین‌حال نباید از این نکته چشم پوشید که هر کس رنج‌های خودش را دارد. شکل و شدت رنج‌های زندگی هر انسانی با انسان دیگر متفاوت است و شاید نتوان در یک اثر واحد، برای تمام چهره‌های بی‌شمار رنج، راه‌حلی پیدا کرد. در ضمن بعضی از انواع رنج به‌قدری قدرت‌مند و مهیب‌اند که تنها با تغییر نگاه نمی‌توان از آن‌ها عبور کرد و نیاز به مداخلات تخصصی و حرفه‌ای دارند. به‌طور کلی این کتاب راهنمایی عمومی است که در مقابله با رنج‌ها کمکمان می‌کند اما نه همیشه و نه هر نوع رنجی.

درباره سبک نوشتاری شجاعت رنج بردن

نویسندگان با استفاده از تجربه‌های شخصی و مثال‌های ملموس، فضای کتاب را گرم و صمیمی نگه داشته‌اند و سبک نوشتاری‌شان به‌گونه‌ای است که مخاطب به‌سادگی مفاهیم را درک می‌کند و می‌تواند با کتاب احساس صمیمیت داشته باشند. در ضمن استفاده از توصیفات و مثال‌های جذاب باعث می‌شود جذابیت اثر تا پایان باقی بماند و خواننده نداند کی به پایان کتاب رسیده است.

درباره انتشارات میلکان

سال ۱۳۹۳ بود که نشری به نام میلکان شروع به کار کرد؛ نشری که کتاب‌های متنوعی چاپ می‌کرد اما بیشتر با آثارش در حوزه‌ی خودیاری به شهرت رسید. نشر میلکان با انتشار بهترین کتاب‌های خودیاری جهان توانست سهم زیادی در آشنایی مخاطبان با آثار حوزه‌ی خودیاری و روان‌شناسی داشته باشد. بسیاری از کتاب‌های این نشر به چاپ‌‌های بسیاری رسیده‌اند و جزء آثار پرفروش شناخته شده‌اند.

یکی از نقاط قوت نشر میلکان انتخاب‌های خوب است؛ انتخاب کتاب‌هایی که در سطح جهان تحسین شده‌اند و مخاطبان بسیاری با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند. کتاب شجاعت رنج بردن یکی از آثار مهم خودیاری است که در نشر میلکان به زبان فارسی درآمد و راهی بازار شد.

عنوان اصلی کتاب چیست؟

عنوان اصلی کتاب The Courage to Suffer است که در زبان فارسی شجاعت رنج بردن ترجمه شده است.

چه مترجمان و ناشرانی شجاعت رنج بردن را به فارسی ترجمه و منتشر کرده‌اند؟

این کتاب در ایران دو بار و در دو نشر به زبان فارسی درآمده است. یکی با ترجمه نازنین فیروزی در نشر میلکان و دیگری با ترجمه پیمان رحیمی‌نژاد در نشر اسبار.

درباره نازنین فیروزی؛ مترجم

نازنین فیروزی، مترجم ایرانی، متولد سال ۱۳۶۵ است. او در کارنامه‌ی ترجمه‌اش آثار مهمی دارد که شجاعت رنج بردن یکی از بهترین آن‌هاست. فیروزی سعی می‌کند در عین وفادار بودن به متن اصلی، زبان بومی و روانی داشته باشد و با مخاطب ایرانی ارتباط خوبی برقرار کند.

بخشی از متن کتاب شجاعت رنج بردن

«یادآورهای مرگ (جان به‌دربردن از حادثه‌ای مرگ‌بار، تشخیص بیماری، مرگ عزیزان یا یادآورهای جامع‌تری مانند اقدامات تروریستی، تهدید به جنگ هسته‌ای یا فقدان زندگی در مقیاس جهانی) مرگ را در مرکز توجه ما می‌گذارند. جهان‌بینی با ارائهٔ یک روش واضح و منظم برای درک جهان همچون حائلی برای اضطراب ناشی از یادآورهای مرگ عمل می‌کند. باورهای مذهبی بخش عمده‌ای از جهان‌بینی بسیاری از افراد را تشکیل می‌دهند؛ به‌ویژه هنگامی که مربوط به مرگ باشند. این باورها به آن‌ها کمک می‌کنند ازطریق ارائهٔ پاسخ برای ماهیت این زندگی (مثلاً خداوند حافظ من است) و نحوهٔ غلبه بر مرگ (مثلاً زندگی پس از مرگ وجود دارد) با واقعیت مرگ مقابله کنند. وضعیتی که مرگ را نگرانی مهمی می‌کند، باعث فشار بر جهان‌بینی فرهنگی می‌شود و هرگونه نقص در منطق یا تضاد بالقوه را افشا می‌کند.

مددجو ممکن است متوجه چنین تنش‌هایی شود و بپرسد: «چگونه زندگی را درک کنم، وقتی می‌دانم پایان می‌یابد؟ وقتی همه می‌میرند و درنهایت فراموش می‌شوند، من واقعاً اهمیتی دارم؟ اگر همه به‌هرحال می‌میریم، زندگی چه فایده‌ای دارد؟» متعاقباً مرگ تمام فرض‌های مددجوها دربارهٔ معنا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و آن‌ها را وادار می‌کند که درنهایت بپرسند: «آیا اصلاً معنایی در این زندگی یافت می‌شود؟»

مرگ به‌شدت با رنج مرتبط است؛ زیرا پایان زندگی به‌خصوص برای احساس معنای افراد مشکل‌ساز است. برای برخی مرگ ممکن است انگیزه‌ای باشد برای داشتن یک زندگی اصیل و پذیرابودن روزهای محدودی که دارند. برای بقیه این یادآوری انگیزش آن‌ها را تضعیف می‌کند و آن‌ها را در حس عمیق بی‌معنایی فرومی‌برد و باعث می‌شود بپرسند که آیا تلاششان برای ایجاد معنا اصلاً ارزش در دردسر افتادن را دارد یا نه.

علائم/ حالت‌ها. در مواجهه با مرگ سه واکنش متداول است: الف. انکار/ سرکوب؛ ب. اضطراب/ اشتغال ذهنی؛ پ. یأس/ افسردگی. برخی ممکن است با مشغول‌کردن خودشان یا بی‌حسی عاطفی فکر مرگ را انکار یا سرکوب کنند (مثلاً ازطریق مصرف مواد، دیدن زیاد فیلم و سریال، استفادهٔ بیش از حد از اینترنت یا شدیداً درگیر کار شدن). دیگر مددجوها ممکن است اضطراب شدید را گزارش کنند. ذهن برخی مشغول این نگرانی‌ها می‌شود که خودشان یا دیگران به‌زودی می‌میرند. آن‌ها ممکن است هوشیارانه روی فعالیت‌هایی برای محافظت از خود و دیگران تمرکز کنند (مثلاً نگران برنامهٔ غذایی، ورزش و ایمنی خود یا عزیزانشان باشند) و برخی از این نگرانی‌ها یا فعالیت‌ها ممکن است به سطوح ناسالم برسند و عملکرد روزانهٔ فرد را مختل کنند. آن‌ها همچنین ممکن است با باورهای مذهبی و معنوی خود گلاویز شوند و به دام اضطراب بیفتند. درنهایت، برخی از مددجوها ممکن است یأس و افسردگی را گزارش کنند. واقعیت مرگ و گریزناپذیری آن ممکن است آن‌ها را از پا دربیاورد، ممکن است بپرسند که هدف از زندگی چیست وقتی مقدر است همه بمیرند (و فراموش شوند). آن‌ها ممکن است دچار فقدان انگیزش شوند و شروع به کناره‌گیری از روابط کنند و در محل کار عملکرد ضعیفی داشته باشند. ممکن است از انجام‌دادن کارهایی که زمانی باعث لذتشان می‌شده است، دست بکشند. ممکن است جهان‌بینی‌شان را تغییر دهند و پوچ‌گراتر شوند و نگرشی سرد، بی‌احساس و درنهایت بی‌معنا دربارهٔ جهان داشته باشند. آثار نگرانی‌ها دربارهٔ مرگ چشمگیر و قدرتمند و البته بخشی از زندگی است.»

نظرات کاربران

سید
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

با سلام ترجمه بسیار بدی دارد گویا با گوگل ترجمه شده اصلا روان نیست جمله بندی ها به شدت گنگ هستن

شبنم
۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بی ارتباط با عنوان

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
بدون رنج می‌توان درد را تجربه کرد؛ اما بدون درد نمی‌توان رنج را تجربه کر
کاربر ۳۰۴۴۷۹۹
«ولی هیچ دلیلی نداشت که از اشک‌هایمان شرمنده باشیم؛ چراکه اشک‌ها شاهد این بودند که انسانی بیشترین شجاعت را از خود نشان داده است؛ شجاعت رنج‌بردن.» ــ ویکتور امیل فرانکل، انسان در جست‌وجوی معنا
reihane faraji
بااین‌حال رنج معمولاً با نیش تیزی شروع می‌شود که مددجو را به مرحله‌ای می‌برد که ما آن را غروب می‌نامیم.
milan

حجم

۲۰۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۲۰۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان