دانلود و خرید کتاب قهرمان فروتن ماریو بارگاس یوسا ترجمه منوچهر یزدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قهرمان فروتن اثر ماریو  بارگاس یوسا

کتاب قهرمان فروتن

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۲.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قهرمان فروتن

کتاب قهرمان فروتن نوشتهٔ ماریو بارگاس یوسا و ترجمهٔ منوچهر یزدانی است. نشر چشمه این رمان با ۲ داستان موازی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب قهرمان فروتن

کتاب قهرمان فروتن دومین اثر منتشرشده از «ماریو بارگاس یوسا» پس از دریافت جایزهٔ نوبل در سال ۲۰۱۰ بوده است. این رمان ۲ داستان را به‌طور موازی پیش می‌برد؛ ۲ داستان که انگار هیچ‌گاه به هم نمی‌رسند و هم‌گرا نمی‌شوند، اما سرانجام هر ۲ به شاه‌راهی یگانه تبدیل می‌شوند. این رمان ما را با بازرگانی محتاط آشنا و همراه می‌کند که موردتهدید مافیا قرار می‌گیرد. این رمان برخی دیگر از شخصیت‌های شناخته‌شدهٔ ادبیات داستانی این نویسنده را نیز احضار می‌کند.

پس این رمان چند روایت موازی دارد؛ داستان از مردی متمول آغاز می‌شود که یک شرکت تجاری کوچک دارد و ناگهان نامه‌هایی دریافت می‌کند مبنی بر اینکه باید به گروهی ناشناخته باج بدهد؛ وگرنه... . از سویی دیگر داستان ۲ دوست را می‌بینیم که یکی در ۸۰سالگی دل‌باختهٔ زنی جوان شده و دیگری در زندگی شخصی‌اش هراس‌هایی خاص دارد. رمان مملو از ماجراست و ظرافت‌های روایی یوسا در روایت تاریخ نم‌زده‌ٔ یک شهر پر از گناه. نویسنده‌ٔ پرویی در این رمان شخصیت‌ها و خرده‌شخصیت‌های متعددی را کنار هم جمع کرده است؛ آدم‌هایی که هر کدام در درونشان چیزی غلیان می‌کند و در رفتارهای بیرونی سعی می‌کنند به دیگران لبخند بزنند و از کنار هم رد شوند. رئالیسم گزند‌ه‌ٔ یوسا و احضار تاریخ هنر و فکر در رمان چنان ترکیبی ساخته که فقط کار یک نویسنده‌ٔ تاریخ‌شناس است.

خواندن کتاب قهرمان فروتن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر پرو و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ماریو بارگاس یوسا

 ماریو بارگاس یوسا در ۲۸ مارس ۱۹۳۶ در آرکیپای پرو به دنیا آمد. او تنها فرزند پدر و مادرش بود. پدر و مادرش ۵ ماه پس از ازدواج جدا شدند. ماریو ۱۰ سال اول زندگی‌اش را در بولیوی و با مادرش گذراند. پس از اینکه پدربزرگش مقام دولتی مهمی در پرو به دست آورد، همراه مادرش در ۱۹۴۶ به سرزمینش بازگشت. دوران کودکی او با تلخی سپری شد. در ۱۴سالگی پدرش او را به دبیرستان نظام فرستاد که تأثیری ژرف بر او نهاد. بارگاس یوسا از رشتهٔ هنرهای آزاد دانشگاه لیما فارغ‌التحصیل شد و سپس از دانشگاه مادرید در رشتهٔ ادبیات مدرک دکترا گرفت. سبک خاص نوشتنش تقریباً در انحصار خودش است و همین سبب شده او را «آقای رمان» لقب دهند. در ایران به‌لطف ترجمه‌های روان عبدالله کوثری، نام یوسا طنین‌انداز شد. قاطبهٔ آثار این نویسنده به‌همت او در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. آثاری چون «گفت‌وگو در کاتدرال»، «جنگ آخرالزمان»، «مرگ در آند»، «سورِ ُبز»، «چرا ادبیات»، «عیش مدام»، «عصر قهرمان»، «سرگذشت واقعی آلخاندرو مایتا» و غیره برخی از آثار بی‌بدیل این نویسندهٔ بلندآوازه هستند. 

بخشی از کتاب قهرمان فروتن

«همه‌چیز به روال هر روز، از زمان‌های خیلی دور، در جریان بود، با این استثنا که آن روز صبح کسی نامه‌ای روی درِ کهنه‌ی پُر از گل‌میخ خانه‌ی فِلیسیتو یاناکه، همسطح کلون برنجی، گذاشته بود؛ پاکتی آبی که نام او با حروف درشت روی آن نوشته شده بود و به‌وضوح دیده می‌شد. تا جایی که یادش می‌آمد، این اولین‌بار بود که کسی نامه‌ای را به این شکل به درِ خانه‌اش آویخته بود، مثل اخطار دادگاه یا برگ جریمه؛ چون پستچی معمولاً نامه‌ها را از شیار در داخل می‌انداخت. پاکت را برداشت. آن را باز کرد و زیرلب شروع به خواندن کرد.»

معرفی نویسنده
عکس ماریو  بارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا

ماریو بارگاس یوسا در ۲۸ مارس ۱۹۳۶ در شهر آرکیپا واقع در جنوب پرو به دنیا آمد. خانواده‌ی یوسا از طبقه‌ی متوسط بود. پدرش ارنستو کارمند یک شرکت هوانوردی و مادرش دورا که از خانواده‌ای سیاست‌پیشه بود، چندی پیش از تولد او از یکدیگر جدا شدند. پدر یوسا پس از جدایی با زنی آلمانی وارد رابطه شد و ماریو پس از طلاق والدینش نزد خانواده‌ی مادری‌اش در آرکیپا رفت تا با آن‌ها زندگی کند. چندی بعد پدربزرگش به کنسول‌گری افتخاری پرو در بولیوی خوانده شد تا بار سفر به کوچابامبا بندد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۹۰۰۷۱
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

کتاب خیلی جالبی بود و کشش زیادی داشت

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
۴۲,۵۰۰
۵۰%
تومان