دانلود و خرید کتاب بافته‌های رنج علی‌محمد افغانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بافته‌های رنج اثر علی‌محمد افغانی

کتاب بافته‌های رنج

معرفی کتاب بافته‌های رنج

«بافته‌های رنج» نوشته علی محمد افغانی( -۱۳۰۴)، نویسنده معاصر ایرانی است. این کتاب روایتگر دردهای کارگران و گروه‌های کم‌درآمد در جامعه ایرانی به ویژه زنان در بستر اجتماعی-اقتصادی ایران است. این رمان از تاریخی روزهای دشوار ۱۳۰۰ تا ۱۳۳۰ خورشیدی همزمان با جنگ جهانی دوم و اشغال ایران و قحطی‌های پس از ان را به تصویر می‌کشد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «چون بچه گشنه‌اش شده و ناسازگاری را سر کرده است به خانه برمی گردم. دختر عموی مادرم، حاجیه خانم قابله آنجا هم است. طبق قولی که داده آمده است تا زنم را ببیند. او زنی است شصت ساله که در حرکات و رفتار خیلی جوان‌تر می‌نماید. صورتی دارد با پوست زیتونی شفاف و چشمان مشکی خیلی روشن. ردیف دندان‌های روکش شده طلا که وقتی می‌خندد سیمایش روشن‌تر و جذاب‌تر می‌شود. وقتی که وارد می‌شوم می‌کوشد چادرش را بردارد و به سر کند ولی نیمه‌‌راه فراموشش می‌شود. می‌گوید: ــ آدم از بچه خودش که رو نمی‌گیرد. این تکیه کلام او است که به هرکس از پیر و جوان که می‌رسد می‌گوید. این را هم بگویم که او مرا نزایونده. بلکه مادرش زائونده. وقتی که من به دنیا آمدم او ده ساله بود. دوباره می‌گوید: ــ رضوان، کمی زود به خانه آمدی. برو نیم ساعت دیگر برگرد. بچه را هم ببر. زنت هنرمند قابلی است. آدم برای خدا بگوید. بینی بین‌اللّه فرش خوبی بافته است. من توی تیرون و آبادی‌های اطراف، دست‌کم روزی شش خانه سر می‌کنم. آخر، یک ماما هیچ‌وقت توی خانه خودش بند نمی‌شود. مثل خر چرچی دایماً به گشت است و بی‌دعوت سرش را توی هر سوراخی می‌کند. توی این خانه‌ها کارهای زیادی به چشم دیده‌ام و می‌بینم. همه باید بیایند دست‌ها و انگشت‌های هنرریز او را ماچ کنند. او اگر بخواهد پول بهتری گیرش بیاید باید برود سراغ قالی‌های ابریشمی. مطمینم که از عهده‌اش بر می‌آید. اگر من صاحب کارش بودم انگشت‌هایش را طلا می‌گرفتم.»
معرفی نویسنده
عکس علی‌محمد افغانی
علی‌محمد افغانی

علی محمد افغانی در یازدهم دی‌ماه سال ۱۳۰۳ متولد شد. پدر او حسینقلی اصالتا اصفهانی بود که به‌جبر دیار خود را ترک کرده بود. حسینقلی افغانی پس از مدتی حضور در عتبات به کرمانشاه رفت و در این شهر ماندگار شد. مادر علی‌محمد افغانی نیز صغری نام داشت که در کرمانشاه با پدر او حسینقلی آشنا شده بود. آن‌دو در کرمانشاه با هم ازدواج کردند و علی‌محمد نیز در کرمانشاه به دنیا آمد.

نظرات کاربران

sara
۱۳۹۵/۱۰/۲۴

خیلی گرونه منکه نتونستم بخرمش

hedayat Homa
۱۴۰۲/۰۶/۲۶

این دومین اثری بود که از علی محمد افغانی مطالعه کردم . قبلا شلغم میوه ی بهشت است را خوانده بودم . کتاب بافته های رنج می تونه یکی از بهترین کلاسیک های معاصر به حساب بیاد . داستان زندگی

- بیشتر
masool
۱۳۹۶/۰۶/۱۲

مزخرف

رایان
۱۳۹۵/۰۸/۱۲

کاش ارزونتربودمیخریدم چه خبره اخه

ainaz1374
۱۳۹۷/۰۸/۱۹

چرا این قدر گرونه کتابای این نویسنده؟

parvane.m
۱۳۹۵/۰۸/۲۰

سلام کتاب فکر کنم خیلی سانسور شده ؛ بخاطر همین قلم نویسنده جذابیت نداشت همش خاطرات بود

رایان
۱۳۹۵/۰۷/۲۵

خیلی گرونه😦😦😦

مينا
۱۳۹۵/۰۷/۱۵

خدایی خیلی گرونه😱😱هفتصد صفحه که بیشتر نیست چرا انقدر گرونه؟؟؟؟؟؟؟

az8353779
۱۴۰۲/۰۹/۱۲

این چی بود اخه؟! این همه درد و رنج کش دار......

صبح سپید
۱۳۹۸/۰۵/۲۸

گرونه ،گرونه،گرونه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
گر روز اول بابا بزرگ ما حضرت آدم گول شیطان را نمی‌خورد و دست به طرف خوشه گندم دراز نمی‌کرد، ما فرزندان او برای همیشه رستگار بودیم و این عذاب‌ها را هم نمی‌کشیدیم. او گناه کرد و حالا تا آخر دنیا ما باید کیفر پس بدهیم. بشر هرچه می‌کشد از دست شکمش است.
🍃Anee shirley🍃
گویی کار انسان وقتی که از روی ذوق مخصوصی باشد یک موسیقی باطنی است که آدم با قلب خودش به آن گوش می‌دهد. همان‌طور که بزرگ کردن فرزند یک موسیقی است. همان‌طور که عبادت خدا یا جهاد در راه خلق خدا یک موسیقی است.
🍃Anee shirley🍃
آدم حتی برای گریه کردن هم باید دل خوش داشته باشد.
🍃Anee shirley🍃
با این همه آیا انسان موجودی نیست که هرچه بیشتر غمزده و دلمرده باشد بیشتر استعداد شادی کردن را دارد. می‌گویم استعداد، شاید بهتر بود بگویم لیاقت
🍃Anee shirley🍃

حجم

۶۵۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۷

تعداد صفحه‌ها

۷۰۲ صفحه

حجم

۶۵۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۷

تعداد صفحه‌ها

۷۰۲ صفحه

قیمت:
۱۸۳,۰۰۰
تومان