دانلود و خرید کتاب دن کیشوت میگل دو سروانتس ترجمه ذبیح‌الله منصوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دن کیشوت اثر میگل دو سروانتس

کتاب دن کیشوت

انتشارات:نشر تاو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دن کیشوت

کتاب الکترونیکی «دن کیشوت» نوشتهٔ میگل دو سروانتس با ترجمهٔ ذبیح‌الله منصوری در نشر تاو چاپ شده است. این اثر از قدیمی‌ترین رمان‌ها در زبان‌های نوین اروپایی است. سروانتس بخش اول دن کیشوت را در زندان نوشت. بخش اولِ رمان دن کیشوت در سال ۱۶۰۵ در مادرید منتشر شد و بخش دوم آن ده سال بعد، در ۱۶۱۵ به چاپ رسید.

درباره کتاب دن کیشوت

آلونسو کیشانو پنجاه‌ساله و نه چندان ثروتمند، لاغر اندام و با صورت استخوانی، به همراه خواهرزاده‌اش، آنتونیا و خدمتکار بداخلاقش در روستای اسپانیایی لامانچا زندگی می‌کند. باارزش‌ترین دارایی کیشانو که کتاب‌خوان و اهل تفکر است، کتاب‌هایش هستند. او تحت تأثیر کتاب‌هایش، ابتدا به آیین‌ها، ماجراها و قصه‌های شوالیه‌گری علاقه‌مند می‌شود و سپس به تدریج شیفتهٔ شوالیه‌های ماجراجویی می‌شود که دنبال مأموریتی شرافتمندانه و آرمانی هستند. پس از مدتی طولانی شیفتگی‌اش به آیین شوالیه‌گری او را وادار می‌کند تا دست به عمل بزند. کیشانو ملبس به زره‌ای زنگ‌زده، بر اسبی لنگ سوار می‌شود تا به جستجوی ماجراهای شوالیه‌ای برود. او که امیدوار است اشراف‌زاده‌ای محترم به او لقبی اعطا کند، سرانجام به دست مسافرخانه‌داری که کیشانو را صاحب تیول می‌پندارد به دن‌کیشوت دِ لامانچا ملقب می‌شود. اسب لنگ و از پا افتاده‌اش هم به مقام رزینانته ارتقا پیدا می‌کند.

کتاب دن کیشوت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به رمان‌های پیکارسک و ادبیات اسپانیا پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دن کیشوت

بعد از این اقدامات، دن کیشوت توقف را جایز ندانست و عزم رحیل کرد.

او فکر می‌کرد که در جهان به قدری ظلم فراوان است و ظالمان باید کیفر ببینند و آن‌قدر مظلومان زیر دست‌وپای ارباب ستم رنج می‌برند و به قدری مردم دنیا جاهل و بلکه دیوانه‌اند و باید آنها را عالم و عاقل کرد و آن‌قدر تبعیضات صورت می‌گیرد که باید از بین برد که هرگاه تأخیر کند و به راه نیفتد، نزد نفس خویش منفعل خواهد شد؛ و بدون اینکه کسی را از قصد خود مستحضر کند، و بی‌آنکه کسی او را ببیند، یک روز صبح زود، در فصل تابستان، کلاه‌خود را بر سر گذاشت و سپر را روی کتف چپ قرار داد و سوار بر اسب خود ـ‌موسوم به روسینانت‌ـ شد و نیزه را به دست گرفت و از در اصطبل خارج شد و با مسرت دید که ماجراجویی او بدون زحمت زیاد شروع شده است. ولی هنوز چند قدم برنداشته بود که تردیدی بر او غلبه کرد و طوری مردد شد که نزدیک بود برگردد و از ماجراجویی صرف‌نظر کند. چون می‌دید که هنوز هیچ‌کس او را شوالیه نکرده؛ در صورتی که طبق رسوم و اصول جوانمردی، بدواً باید شخصی که صلاحیت داشته باشد، او را شوالیه کند تا وی بتواند با دیگران بجنگد.

وی می‌فهمید که در آن وقت همچون یک کشیش است که هنوز دیپلم فراغت از تحصیلات مدرسهٔ روحانی را دریافت نکرده، معهذا می‌خواهد امور شرعی را حل و عقد کند.

حتی بعد از اینکه یک شخص باصلاحیت او را شوالیه کرد، تا مدتی می‌بایست خفتان سفیدرنگ داشته باشد تا دیگران بدانند که در سلسله‌مراتب شوالیه‌ها وی هنوز نوچه است؛ و نیز می‌بایست روی سپر او علامتی را نقش کرده باشند، چون فقط شوالیه‌های باسابقه که لیاقت خود را در پیکارها ثابت کرده‌اند، می‌توانند روی سپر علائم مخصوص خود را نقش کنند.

معرفی نویسنده
میگل دو سروانتس

میگل دو سروانتس یکی از مشهورترین نویسندگان اسپانیایی است که در تمام قرون و اعصار تا به امروز هیچ نویسنده‌ی اسپانیایی‌زبانی روی دست شهرت او پیدا نشده است! جایگاه سروانتس در دنیای ادبیات آنقدر رفیع است که عده‌ی زیادی فقط نابغه‌ای مثل شکسپیر را هم‌رده‌ی او می‌دانند. میلیون‌ها نفر در طی قرن‌ها به خاطر دون کیشوت شیفته‌ی زبان اسپانیایی شدند و میگل دو سروانتس با همین یک رمان بلندش توانست دل میلیون‌ها نفر را به دست بیاورد و با شجاعت‌های حماقت‌بار شوالیه‌اش در ذهن مردم غیراسپانیایی هم جاودانه شود!

قدم به قدم با اسکندر در کشور ایران
هارولد لمب
افسانه های تبای
سوفوکلس
پطر کبیر
رابرت ماسی
سرزمین جاوید؛ جلد دوم
رومن گیرشمن
سرزمین جاوید؛ جلد چهارم
رومن گیرشمن
شاه جنگ ایرانیان (جنگ خشایارشاه با یونانیان)
جان بارک
شاه جنگ ایرانیان در چالدران
اشتن متز
منم تیمور جهانگشا
مارسل بریون
فرزند نیل
هوارد فاوست
ملکه ویکتوریا
الیزابت لانگفورد
شاهزاده خانم محکوم
داریا اولیویه
معراج حسینی
خانعلی کوهی سعدی
هنر مهربان بودن
استفان این هورن
مجموعه سوالات ارولوژی کمپل ۲۰۱۶؛ جلد ۱۰
علی زارع هروکی
کاترین کبیر
جرج پی کوچ
ماری آنتوانت
پیر نزلف
سقوط قسطنطنیه
میکا والتاری
پیشگیری از افتادن سالمندان
ملیحه نعیمی‌کیا
سرزمین جاوید؛ جلد اول
رومن گیرشمن
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

Alivi
۱۴۰۱/۰۹/۱۶

این نسخه خلاصه است؟ چون تک جلدی 300 صفحه ایی هست این. فقط چون ترجمه استاد ذبیح‌الله منصوری هست میخواستم بخرم. اگه کسی اطلاع داره ممنون میشم راهنمایی کنه

محمد شهرستانکی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

مدت ها بود کتاب جالبی نخونده بودم، برای اولین بار هنگام خواندن یک کتاب خنده ام گرفت البته باید به ترجمه هم توجه کرد که به این اثر عظمت داده بود. شرح حالی از بدعقلی خودمون هست وقتی که تصمیم

- بیشتر
کاربر ۲۷۴۴۱۵۲
۱۴۰۲/۰۶/۱۳

ترجمه و داستان پردازی ذبیح‌الله منصوری عالی هست و خواننده موقع خوندن خیلی روان پیش اما داستان هیچ نقطه اوجی نداره و مدام مکالمات طولانی و خسته‌کننده شوالیه و جلودار جریان داره بدون اینکه هیچ نکته جالبی بین مکالماتشون وجود

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
چماق و نیزه وقتی به مقدار زیاد به حرکت درآید، ولو دست‌های عوام‌الناس آنها را به حرکت درآورد، یک سلاح خطرناک است.
محمد شهرستانکی

حجم

۳۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۳۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان