دانلود و خرید کتاب دون کیشوت (جلد اول) میگوئل دو سروانتس ترجمه شهرزاد امینیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دون کیشوت (جلد اول)

کتاب الکترونیکی «دون کیشوت (جلد اول)» نوشتهٔ میگل سروانتس با ترجمه شهرزاد امینیان در نشر سایه گستر چاپ شده است. این کتاب مصور که مناسب گروه سنی کودک و نوجوان است، شرح حال دون کیشوت است؛ شوالیه‌ای که می‌خواهد راه و رسم شوالیه‌‌ها را زنده کند. منتقدان ادبی دون کیشوت را یکی از نقاط اوج تاریخ ادبیات جهان می‌دانند که بر آثار بعد از خودش تأثیر گذاشته است.

درباره کتاب دون کیشوت (جلد اول)

دون کیشوت داستان ماجراجویی‌های مردی خیال‌پرداز است. آلونسو کیشانوی پنجاه‌ساله و نه‌چندان ثروتمند همراه با خواهرزاده و خدمتکارش در روستایی در اسپانیا زندگی می‌کند. در آن زمان خواندن کتاب‌های دلاوری شوالیه‌ها ممنوع بود. کیشانو شروع می‌کند به خواندن این کتاب‌های ممنوعه و آن‌قدر غرق این داستان‌ها می‌شود که تمام دارایی‌ و وقتش را صرف تهیه و مطالعه‌شان می‌کند. او به قدری شیفته‌ٔ شوالیه‌های ماجراجو می‌شود که تصمیم می‌گیرد خودش هم یک شوالیه بشود و مردم دنیا را از ظلم نجات دهد. کیشانو شروع می‌کند به فراهم کردن هرچه یک شوالیه نیاز دارد. اسمش را از کیشانو به دون کیشوت تغییر می‌دهد و همراه با نوکرش سانچا پانزو راهی سفرهای ماجراجویانه می‌شود. دون کیشوت شرح دلاوری‌ها و جنگیدن با دشمنان فرضی کیشانو است. 

کتاب دون کیشوت (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان به کتاب‌های مصور پیشنهاد می‌شود.

درباره سروانتس

میگوئل دو سروانتس ساودرا در ۲۹ سپتامبر ۱۵۴۷ در اسپانیا به دنیا آمد. اگرچه پدر او پزشک بود، خانواده میگوئل در فقر و تنگ‌دستی زندگی می‌کرد. آن‌ها پیوسته در سراسر اسپانیا در حال سفر و جابه‌جایی بودند. ازاین‌رو، درباره سال‌های آغازین زندگی میگوئل، اطلاعات چندانی در دسترس نیست. میگوئل پس از پایان تحصیلات در مادرید، در بیست‌سالگی به سربازی رفت. در سال ۱۵۷۱ به جنگ لپانتو پیوست و دست چپش هنگام نبرد، آسیب دید و از کار افتاد. دزدان دریایی بَربَر، میگوئل را هنگام برگشتن از خدمت سربازی ربودند و او برای پنج سال در الجزیره اسیر بود. پس از چندین بار تلاش برای گریختن از آن جا، سرانجام بخشیده شد و در سال ۱۵۸۰ به اسپانیا برگشت. پنج سال بعد، در امور خدمات اجتماعی به‌عنوان مأمور جمع آوری مالیات و نماینده دولت استخدام شد. به دلیل تخلفاتی در حسابرسی مالیات‌ها، او را برای دو سال به زندان فرستادند. در سال ۱۵۸۵ میگوئل به ادبیات و نویسندگی علاقه‌مند شد و نخستین رمان خود به نام گالاتی را همان سال به چاپ رسانید. او در سال‌های پس از آن نیز، چندین نمایش‌نامه نوشت. با این حال، نوشته‌های میگوئل به موفقیت نرسید تا اینکه او کتاب دون کیشوت را در سال ۱۶۰۵ منتشر کرد. پیروزی این رمان بلند چنان بود که سروانتس را وادار کرد تا پیش از آنکه در سال ۱۶۱۵ چشم از جهان فرو بندد، دومین قسمت این رمان را نیز به چاپ برساند.

بخشی از کتاب دون کیشوت (جلد اول)

او افتخار سفرش را به بانو دالسینیا از شهر توبوسو تقدیم کرد. در واقع، دوشیزه ی روستایی درشت اندامی که زمانی دل او را ربوده بود. سپس به جست وجوی جوان مردی و سربلندی شتافت و برادرزاده اش را نگران و د لواپس پشت سر گذاشت

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۱۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان