دانلود و خرید کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش الچین صفرلی ترجمه فهیمه دهقان‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش اثر الچین صفرلی

کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش

نویسنده:الچین صفرلی
انتشارات:مهرگان خرد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش

کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش نوشتهٔ الچین صفرلی با ترجمهٔ فهیمه دهقان‌زاده در انتشارات مهرگان خرد به چاپ رسیده است. این کتاب روایت نامه‌نگاری‌های مردی با دختر ازدست‌رفته‌اش است. شیوهٔ نگارش کتاب هم در قالب همین نامه‌هاست. آثار این نویسنده عمیق و سرشار از تجربیات انسانی‌ست؛ به شیوه‌ای که می‌توانید خود را به جای شخصیت اصلی بگذارید و با او همدلی کنید. این نامه‌ها باعث می‌شوند در مورد آنچه در طول زندگی برای ما اتفاق می‌افتد فکر کنیم. گاهی زندگی به قدری پرسرعت در مقابل چشمانمان حرکت می‌کند که ما فرصتی برای دیدن آنچه در اطرافمان می‌گذرد پیدا نمی‌کنیم.

درباره کتاب وقتی که برگشتم خانه باش

الچین صفرلی‌ در کتاب وقتی برگشتم خانه باش داستان مردی را روایت می‌کند که قربانی سرنوشت بد و بی‌عدالتی زمانه شده است. او که سوگوار مرگ دختر خود است، توانایی هضم این فقدان عظیم را ندارد و این داغ بزرگ را هر لحظه بر دوش خود حمل می‌کند. او که نمی‌تواند تلخی و رنجی را که هر لحظه درونش بیش از پیش جای باز می‌کند تحمل کند، شروع به نامه نوشتن می‌کند. او در این نامه‌ها دخترش را مورد خطاب قرار می‌دهد و هر آنچه را که در زندگی روزمره برایش اتفاق می‌افتد، با او به اشتراک می‌گذارد.

درباره الچین صفرلی

او را می‌توان نویسنده‌ٔ صادق سرزمین‌های شرق نامید. او صادقانه در آثارش به توصیف عمیق‌ترین احساسات همچون عشق، اندوه و مسائلی از این دست می‌پردازد. الچین صفرلی یکی از پرمخاطب‌ترین نویسندگان جهان است. کتاب به من دربارهٔ دریا بگو اثر این نویسنده و روزنامه‌نگار آذربایجانی جزء پرفروش‌ترین آثار و در کنار کتاب‌های نام‌آشنایی همچون هری پاتر نوشته‌ٔ جی کی رولینگ و پس از تو اثر جوجو مویس قرار دارد. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به آنجا بدون بازگشت و نمک شیرین بسفر اشاره کرد.

کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوست‌داران رمان‌های کم‌حجم و همچنین کسانی که به سبک نامه‌نگاری در روایت داستان‌ها علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش

دوستوی عزیزم!

می‌خواهم تو را با چند نفر در اینجا آشنا کنم؛ آن‌ها گاهی بدون آنکه حتی خودشان متوجه بشوند، حال ما را بهتر می‌کنند.

چه اهمیتی دارد که حالا دیگر هفتاد سالمان شده؟! زندگی یعنی پیوسته روی خویش کار کردن، کاری که نمی‌توانی به شخص دیگری محول کنی. گاهی پیش می‌آید که از آن هم خسته می‌شوی، اما می‌دانی چیست؟ هر انسانی در مسیر زندگی‌اش با افرادی روبه‌رو می‌شود که با حرف‌های محبت‌آمیز، حمایت‌های غیرمستقیم و دست‌ودلبازی‌هایشان به او کمک می‌کنند تا بخشی از مسیر را راحت طی کند، بدون آنکه زمان از دست برود!

امروز یک‌شنبه است، مارس از صبح شاد و پرانرژی به نظر می‌رسد. من و ماریا در خانه هستیم، برای همین تصمیم گرفتیم با هم به گردش صبحگاهی برویم. لباس گرم‌تری پوشیدیم، فلاسک چای را برداشتیم و به طرف اسکلهٔ متروکه راه افتادیم، وقتی هوا طوفانی نیست، مرغان دریایی آنجا استراحت می‌کنند. مارس پرنده‌ها را نمی‌ترساند، نزدیک آن‌ها دراز می‌کشد. غرق در خیال‌بافی، محو تماشایشان می‌شود. برایش لباس گرمی دوخته‌ایم تا سرما نخورد.

از ماریا پرسیدم که چرا مارس هم مثل انسان‌ها دوست دارد پرنده‌ها را تماشا کند؟

-پرنده‌ها آزادِ آزادند، دست‌کم ما این‌طور فکر می‌کنیم. گذشته از این، آن‌ها می‌توانند مدت زیادی در جایی بمانند که مهم نیست در گذشته آنجا برایشان چه اتفاقی افتاده است.

نظرات کاربران

Nino
۱۴۰۲/۰۸/۲۳

نسخه ی چاپی این کتاب رو دارم میخونم، نامه هایی که پر از جملات آرامبخش و لذت بخشه. وقتایی که حالتون خوب نیست چندصفحه ای ازش بخونید و کیف کنید.

esmat
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

با قاطعیت میگم واقعا اثر بی نظیری بود هر جمله ان دارای مفهومی عمیق ایت آنقدر سلیس و روان نواسته شده که خود را به راحتی در این رمان غرق می بینی و با شخصیت های این داستان یکی می

- بیشتر
کاربر 7823996
۱۴۰۳/۰۱/۰۲

نامه های پدری پیر به دختر جوانش از حال و هوای شهری که به آن مهاجرت کرده ،از شغلش ،همسایه ها و حیوان خانگی اش،توصیفات تو را به فضای داخل کتاب می برد انگار یک گوشه ایستاده ای و داری

- بیشتر
کاربر ۲۱۲۶۴۹۱
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

عالی

Mona
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

نامه های پدر به دختر از دست رفته اش. کلا کتاب غمگین و دلگیریه. نمیتونستم کتابو نیمه رها کنم چون کشش داشت ولی اگه مثل من خیلی احساساتی هستین ممکنه از خوندنش اذیت بشین.بعضی جاها اشک توی چشمم جمع میشد

- بیشتر
Mahmoud64
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

محتوای کتاب عالی

S
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

یک کتاب با بیان ساده و شیرین مجموعه از نامه های یک پدر به فرزندی که عاشقانه دوسش داره و دلتنگشه پر از درس های زندگی

کاربر 7021611
۱۴۰۲/۰۹/۰۹

کتاب لطیفی بود ، با احساس، پر عشق و امید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
خوشبختی را زمانی پیدا می‌کنیم که دست از جست‌وجو برداریم.
آلما
«این قدرت به ما داده نشده که بتوانیم زمان را هدایت کنیم، اما این فقط ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چه‌طور و با چه چیزی آن را پر کنیم.»
فاطمه
اقیانوس شبیه روح یک انسان متفکر است، همیشه نگران است؛ یا در اعماقش درحالی‌که دیده نمی‌شود و یا از بیرون درحالی‌که احساساتش را تخلیه می‌کند.
آلما
زندگی یعنی پیوسته روی خویش کار کردن، کاری که نمی‌توانی به شخص دیگری محول کنی. گاهی پیش می‌آید که از آن هم خسته می‌شوی، اما می‌دانی چیست؟ هر انسانی در مسیر زندگی‌اش با افرادی روبه‌رو می‌شود که با حرف‌های محبت‌آمیز، حمایت‌های غیرمستقیم و دست‌ودلبازی‌هایشان به او کمک می‌کنند تا بخشی از مسیر را راحت طی کند، بدون آنکه زمان از دست برود!
hatra
به‌هرحال تعریف واژهٔ "پیری" به وضعیت جسمانی افراد مربوط نمی‌شود بلکه انسان وقتی پیر می‌شود که علاقه و اشتیاق به زندگی را از دست می‌دهد و این دل‌مردگی ممکن است حتی در سی سالگی به سراغت بیاید.
SAHO14
زندگی سفری جذاب و زیباست. چقدر احمقانه است زمان باارزش را برای چیزی به جز عشق و دوست داشتن هدر کنیم.
مرضیه
جهل بزرگ انسان تنها در اطمینان او به این خیال باطل است که همه‌چیز را تجربه کرده و پشت سر گذاشته و این دقیقاً همان پیری و مرگ حقیقی است، نه چین و چروک روی صورت و موی سفید.
Nino
این جهان مانند رقص صوفیان است؛ کف یک دست رو به آسمان است و دعای خیر و ثواب الهی را دریافت می‌کند و دست دیگر رو به زمین قرار گرفته و دریافتی‌ها را تقسیم می‌نماید.
Nino
برای خوشبخت‌بودن باید در بهشتِ شخصی خودت زندگی کنی! نکند خیال می‌کنید که یک بهشت می‌تواند همهٔ انسان‌ها را بدون استثناء راضی نگه دارد؟!
SAHO14
طرز فکر سطحی و کورکورانهٔ "هرچه بیشتر کار کنی، بیشتر موفق می‌شوی" را به ما تلقین کرده‌اند، ما انسان‌ها با دویدن به دنبال آرزوهایمان بیشتر و بیشتر تحت فشار و ناآرامی قرار می‌گیریم. همیشه احساس کمبود می‌کنیم و خیلی از داشته‌هایمان را نمی‌بینیم، گاهی اوقات حتی لحظه‌هایی که آرزوهایمان برآورده می‌شوند را هم متوجه نمی‌شویم.
SAHO14

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳,۲۰۰
تومان