دانلود و خرید کتاب درآمدی نو بر روان کاوی آنتونی بیتمن ترجمه علیرضا طهماسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی نو بر روان کاوی اثر آنتونی بیتمن

کتاب درآمدی نو بر روان کاوی

انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۶از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درآمدی نو بر روان کاوی

درآمدی نو بر روان‌کاوی؛ نظریه و درمان اثری مشترک از آنتونی بیتمن و جرمی هلمز است که با ترجمه علیرضا طهماسب در نشر نو به چاپ رسیده است. 

 درباره کتاب درآمدی نو بر روان‌کاوی؛ نظریه و درمان

این کتاب، چنان‌که از نام آن پیدا است، ‌درآمدی بر روان‌کاوی است. مؤلفان آن، بنابر دیدگاه‌های نظری خود، در حد امکان، اصول و مبادی نظری و عملی روان‌کاوی را به‌اختصار و البته به‌وضوح شرح داده‌اند و درباب مناقشهٔ همیشگی میان ماهیت اندیشهٔ روان‌کاوانه و شأن علمی روان‌کاوی نیز سخن گفته‌اند.

 تاریخچه جنبش روان‌کاوی، اختلافات میان صاحب‌نظران این حوزه، مدل‌های ذهن، خاستگاه ‌های دنیای درون از مظر روان‌کاوان، مفهوم دفاع و کانیزم دفاعی در روان کاوی، انتقال و انتقال‌متقابل به‌منزلهٔ ابزاری برای فهم دنیای درون، رؤیا،‌ نماد و تخیل در روان‌کاوی از مباحث بخش نخست یعنی نظریه هستند و رابطه‌درمانی، معضلات بالینی، سهم روان‌کاوی در روان پزشکی، و پژوهش در روان‌کاوی از مباحث مهم بخش دوم کتاب، یعنی درمان هستند. 

 خواندن کتاب درآمدی نو بر روان‌کاوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان روان‌کاوی و روان‌درمانگری روان‌کاوانه مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب درآمدی نو بر روان‌کاوی

روان‌کاوی طی حیات صدساله‌اش بالیده و از رویدادی میان‌مایه و محدود به اروپای مرکزی، به پدیده‌ای درمانی و فرهنگی در سراسر جهان بدل شده است. فروید از معدود اندیشمندانی است که افکارش فضای فکری و فرهنگی قرن بیستم را متأثر کرده و گویا در قرن جدید نیز همچنان تأثیرگذار است. با این‌همه، روان‌کاوی از آغاز، هم از درون و هم از بیرون، با مناقشه و تردید دست‌به‌گریبان بوده است. درحقیقت، عمومیت تعارض، امکان و در عین حال دشواری حل‌وفصل آن، پیام محوری روان‌کاوی است.

بی‌ثباتی‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی به‌ظاهر نیازی سیری‌ناپذیر به دانش روان‌شناختی پدید آورده است. آموزش و درمان در حوزهٔ روان‌درمانگری و مشاوره اکنون تقاضای بسیار دارند، به‌ویژه نزد طبقهٔ متوسط و آزاداندیش. روان‌پزشکی و دارودرمانی گرچه همچنان نسبت به این دو موضعی نامشخص دارند، بیش از پیش روان‌درمانگری و مشاوره را مکمل رهیافت علمی توانمند اما محدود خود می‌یابند. و گذشته از این، در کانون این آشفته‌بازار، روان‌کاویْ خود دچار بحران است.

این رهیافت (=روان‌کاوی) که تا حدی قربانی توفیق خویش است، تلاش کرده تا خود را از روان‌درمانگری روان‌کاوانه و دیگر فراورده‌هایش متمایز کند. با مرگ پیروان بلافصل فروید، دورهٔ حواریون به پایان می‌رسد و جست‌وجو در پی صُوَر جدید رهبری و هدایت آغاز می‌شود. رکود اقتصادی، اساس اقتصادی روان‌کاوی را تهدید می‌کند. تاریخ‌نگاران -که لزوماً همگی دچار سوگیری نبودند- تمامیت و اصالت علمی و شخصی فروید را به چالش کشیدند. صلاحیت و اعتبار فلسفی روان‌کاوی تحت بررسی موشکافانهٔ روزافزون قرار گرفت و اکنون به موازات گسترش و ایجاد تنوع روان‌کاوی، ضرورت دستیابی به وحدت و زمینهٔ مشترک احساس می‌شود.

مواجهه با این مباحث گسترده از گستره و ظرفیت این ‌«درآمد» فراتر می‌رود. هدف ما تشریح ویژگی‌های اصلی نظریه و درمان در روان‌کاوی معاصر است، مبنایی که بر پایهٔ آن بتوان به مباحث گسترده‌تری درباب ماهیت و تأثیر روان‌کاوی بر روان‌پزشکی، روان‌درمانگری و اجتماع پرداخت. با این‌همه، در این فصل مقدماتی خواننده را متوجه برخی از موضوعات اصلی بحث و مناقشه که روان‌کاوی کنونی را به خود مشغول داشته، خواهیم ساخت. به منظور طرح این مباحث در متن و زمینهٔ مرتبط و نیز ترسیم پس‌زمینه‌ای برای کل کتاب، با شرحی آسان‌یاب از تاریخچه و روند تکامل جنبش روان‌کاوی آغاز می‌کنیم.


روان درمانی تحلیلی مبتنی بر روابط ابژه ای
آلن ج. فرانکلند
خطای دکارت: عاطفه، خرد و مغز انسان
آنتونیو داماسیو
در جست و جوی اسپینوزا
آنتونیو داماسیو
هندبوک روان درمانی پویشی برای اختلالات سطحی شخصیت
او. کالیگور
روان شناسی وجودی
رولو می
مبانی روان درمانی روان پویشی درازمدت
گلن ا گابارد
فنون روان پویشی
کارن مارودا
خوشامدگویی به تناقض
رحمان شریف‌زاده
درآمدی بر خوانش لاکان؛ بخش اول
ژوئل در
روان درمانی پویشی کوتاه مدت
حبیب دوانلو
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
روان درمانی معطوف به انتقال برای اختلال شخصیت مرزی (راهنمای بالینی)
فرانک ا. یومانس
ارزیابی تعارض‌ها بر اساس تشخیص روان‌پویشی عملیاتی‌شده OPD-2
محمد امین شریفی
شش نوشتار در روان‌درمانی پویشی
آلان بیبر
تلی از تصاویر شکسته
زیگموند فروید
وینیکات
آدام فیلیپس
دستنامه افسردگی
ادوارد. اس. فریدمن
گوش دادن روانکاوانه
سلمان اختر
آثار و اندیشه های زیگموند فروید
ژان میشل کینودو
شکل گیری سرمایه داری هیجانی در نقد صنعت روانکاوی
ایوا ایلوز

نظرات کاربران

ایوان کارامازوف
۱۴۰۲/۱۱/۱۷

گول واژه «درآمد» در عنوان کتاب رو نخورید. حتما درصورتی که دانشی نسبی در رابطه با حوزه‌های متفاوت روان‌کاوی (روان‌کاوی کلاسیک، روابط ابژه، روان‌شناسی خود) دارید سراغ این کتاب برید. در این صورت کتاب بسیار برای شما مفید خواهد بود

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
هرآن‌که چشمی برای دیدن و گوشی برای شنیدن دارد شاید به‌ناگزیر بر آن شود که هیچ میرنده‌ای را توان پرده‌پوشی نیست. آن‌که بر لبانش مهر سکوت می‌زند، با سرانگشتانش به سخن می‌آید...
Juror #8
فروید (۱۹۱۲a) معترف بود که نمی‌داند باید با بستگان بیمار چه کند.
Juror #8
رُزنفلد (Rosenfled, ۱۹۸۷) اکثر موانع موجود در تعامل بیمار و روان‌کاو را به اضطراب‌های کودکانه و ناهشیار روان‌کاو مربوط می‌داند.
Juror #8
وینی‌کات (۱۹۶۵) روان‌کاوی را به‌درستی نوعی ‌«شرح‌حال‌گیری مفصل» می‌دانست، زیرا به محض آغاز درمان، به معنای دقیق آن، جزئیات بسیاری نمایان می‌شود.
Juror #8
روان‌کاو و بیمار رفته‌رفته درمی‌یابند که هر رویدادی، مانند تأخیر یا ‌«فراموش‌کردن» پرداخت دستمزد، درخواست یا احساسی معین، در هر لحظه معنای خاصی دارد که مرتبط است با روابط آن‌ها و نمود گذشته در آن روابط. با این‌همه، با تغییر و تعمیق رابطهٔ آن‌ها، چه‌بسا تجربه‌ای واحد به نحو دیگری فهمیده شود. رویدادها یا عوارض همگی ‌«چندعلتی» اند، و هریک در هر لحظه از تأویل معنا و منطقی معین دارند
Juror #8
در هرجلسهٔ درمانی روان‌کاو با معضلات فنی متعددی روبه‌روست ــ چه‌وقت سخن بگوید و چه‌هنگام سکوت کند؛ چه وقت تأویل و چه هنگام حمایت کند؛ چه وقت بیمار را هدایت و چه هنگام به او کمک کند تا افکارش را وضوح بخشد.
Juror #8
روان‌کاو با نظر به این دو هدفِ ظاهراً ناسازگار مصاحبه را اجرا می‌کند؛ یکی گردآوری اطلاعات مرتبط و در عین حال خلق فضایی که در آن مواد ناهشیار امکان ظهور و بروز بیابد. اگر از پرسشگری مستقیم یکسره صرف نظر شود، داده‌های مهمی از دست می‌رود؛ و اگر کل مصاحبه را در بر بگیرد، آن‌گاه روان‌کاو فقط به پاسخ‌هایی بی‌مایه و سطحی دست می‌یابد.
Juror #8
یکی از پرسش‌های مفید در مرحلهٔ گشایش درمان این است که از بیمار بپرسیم هنگام آمدن به جلسه یا انتظار در اتاق مجاور به چه می‌اندیشیده. این کار، از همان آغاز به بیمار می‌فهماند که روان‌کاو به دنیای درونی او علاقه‌مند است و به او اجازه می‌دهد در فضایی مطبوع و خوشایند اضطرابش را بروز دهد.
Juror #8
فروید به‌کرّات درمان روان‌کاوانه را با بازی شطرنج مقایسه می‌کرد که در آن تقریباً تعداد حرکات محتمل از شمار خارج است، اما می‌توان در قالب نوعی تقسیم‌بندی سودمند آن‌ها را در سه‌بخش راه‌بردهای گشایش، میانهٔ بازی و پایان بازی دسته‌بندی کرد.
Juror #8
از منظر ناهشیار، مصاحبه از لحظهٔ ملاقات روان‌کاو و بیمار، یا حتی پیش از آن، آغاز می‌شود
Juror #8

حجم

۹۸۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۹۸۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۱۵۸,۰۰۰
تومان