دانلود کتاب صوتی صبحانه در تیفانی با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی صبحانه در تیفانی اثر ترومن کاپوتی

دانلود و خرید کتاب صوتی صبحانه در تیفانی

گوینده:رضا عمرانی
امتیاز:
۲.۸از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی صبحانه در تیفانی

کتاب صوتی صبحانه در تیفانی اثری از ترومن کاپوتی است که با ترجمه رامین آذربهرام و صدای گرم رضا عمرانی می‌شنوید. این اثر داستان نویسنده جوانی است که از خاطرات روزهای اقامتش در نیویورک و دیدارش با همسایه استثنایی‌اش، هالی گولایتلی می‌گوید.

آدری هپبورن با بازی در نقش هالی گولایتلی ، در فیلمی که بلیک ادواردز از روی این اثر ساخته بود، چنان درخشید که آن را به یکی از ماندگارترین نقش‌های تاریخ سینما بدل کرد. او برای این بازی خاطره انگیز، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، در سال ۱۹۶۱ شد. هرچند زمانی که ترومن کاپوتی متوجه شد که این نقش قرار است به آدری هپبورن برسد نارحت شد، چون به نظرش مرلین مونرو برای این نقش مناسب‌تر بود. 

درباره کتاب صوتی صبحانه در تیفانی

 هالی گولایتلی، دختر جوانی است که سر از نیویورک درآورده است و حالا به تنهایی زندگی می‌کند. او دختری ساده و جذاب است. کاری ندارد و تصمیم‌ هم ندارد کاری بکند. در عوض با مردهایی از هر قماش رفت و آمد می‌کند و از این طریق امرار معاش می‌کند. او از آن‌ها هدیه‌های گرانقیمت می‌گیرد. همه را عاشق و شیفته خودش می‌کند در حالیکه خودش عاشق هیچکس نمی‌شود. راوی داستان، که نویسنده جوانی است، به نیویورک آمده و همسایه هالی می‌شود. او که در همان دم به هالی دل می‌بازد، سعی می‌کند از گذشته او سر دربیاورد.

هالی با ملایمت او را دست به سر می‌کند اما او کم‌کم متوجه می‌شود که هالی در پانزده سالگی ازدواج کرده است. بعدا زمانی که خواسته در فیلمی بازی کند، همسرش را ترک می‌کند و به هالیوود می‌رود ولی کمی بعدتر هم به نیویورک می‌آید. در همین مدت، هرازگاهی به زندان می‌رود تا با سالی تومیتو ملاقات کند. وکیل تومیتو در ازای این دیدارها و رساندن پیغام‌های تومیتو به بیرون زندان و برعکس، به هالی پول می‌دهد و هرچقدر راوی فکر می‌کند این کارها برای هالی خطرناک است، او گوشش بدهکار نیست، چراکه او تومیتو را مرد پیری می‌داند که نیاز به همدم دارد. اما کمی بعد معلوم می‌شود که او در حال طرح‌ریزی برای قاچاق مواد مخدر بوده است و این جا، همان جایی است که هالی به دردسر می‌افتد....

نثر کاپوتی در کتاب صبحانه در تیفانی، پخته و روان است. نورمن میلر درباره این کتاب اینطور گفته است: «تک‌تک کلمات شاهکار کاپوتی در جای خود قرار گرفته‌اند و حتی نمی‌توان دو کلمه از آن را جابه‌جا کرد. او کامل‌ترین نویسنده نسل ما است.»

جالب این است که خود کاپوتی هم این اثر را دوست دارد و درباره آن در نامه‌ای به یکی از دوستانش اینطور نوشته است: «تابه‌حال هیچ‌وقت به این اندازه به آنچه می‌خواستم به آن برسم نزدیک نشده‌ام. این کتاب جدید حداقل از نظر کلی به آنچه در ذهن دارم، نزدیک است.» 

کتاب صوتی صبحانه در تیفانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

صبحانه در تیفانی، اثری کوتاه و داستانی به یادماندنی است که طرف‌داران داستان‌های آمریکایی را به خود جذب می‌کند. 

درباره ترومن کاپوتی 

ترومن کاپوتی با نام اصلی ترومن استرکفوس پارسنز، ۳۰ سپتامبر ۱۹۲۴ در نیواُرلئان متولد شد. در نوجوانی تصمیم گرفت که نویسنده شود و همین موضوع باعث شد تا دور تحصیلات دانشگاهی را خط بکشد. وقتی بیست و دوساله بود داستان کوتاهی را در نشریه معتببر هارپرز بازار منتشر کرد که سبب شد تا نامش به عنوان نویسنده‌ای توانا مطرح شود. او رمانی را هم به نام گذرگاه تابستان در همان دوران نوشت اما تا بعد از مرگش منتشر نشد.

او نمایشنامه می‌نوشت و با معتبرترین نشریات آمریکا همکاری می‌کرد. به همین دلیل کم‌کم توانست به سبک شخصی خودش در نوشتن و روزنامه‌نگاری برسد.

ترومن کاپوتی با نوشتن رمان کوتاه صبحانه در تیفانی دوباره به دنیای ادبیات بازگشت. این رمان افتخار آفرین که با ساخته شدن فیلمش بیشتر هم دیده و شناخته شد، یکی از مهم‌ترین داستان‌های ادبیات آمریکا به شمار می‌آید. از میان آثار او می‌توان به کتاب‌های موسیقی برای آفتاب پرست‌ها، تابوت‌های دست‌ساز و در کمال خونسردی اشاره کرد. 

هرچند حجم آثار او چندان زیاد نیست، اما تاثیرگذاری آن را نباید فراموش کرد. ابداعات او بر نویسندگان بعد از خودش تاثیر بسیاری گذاشت و کتاب‌هایش، هنوز هم جز آثار محبوب در سراسر جهان به شمار می‌آید. 

او در  ۲۵ اوت ۱۹۸۴ در سن ۵۹ سالگی و بر اثر بیماری درگذشت. 

درباره رضا عمرانی 

رضا عمرانی، مشاور هنری و مدیر تیم تولید شرکت تولید کتاب صوتی ماه آوا، بازیگر تئاتر، کارگردان رادیو تئاتر، کارگردان و گوینده رادیو است. او برادر علی عمرانی، هنرمند محبوب سینما و تلویزیون است. 

نظرات کاربران

علی دائمی
۱۴۰۰/۰۳/۰۲

با احترام به تهیه‌کنندگان این کتاب صوتی، اگه خودِ آدری هپبورن میومد کنارم می‌نشست و برام می‌خوند بازم حاضر نبودم ۳۰ هزار تومن بدم 😐 تو رو به اجدادتون انقدر گرونفروشی نکنید.

مینا
۱۴۰۱/۰۵/۱۲

نتونستم کتاب تموم کنم ،هیچ کششی نداشت

09057950016
۱۴۰۰/۰۱/۲۷

رضاعمرانی بینظیر

زمان

۳ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۲۰۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۲۰۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
۴۳,۶۸۰
۳۰%
تومان