دانلود کتاب صوتی طعم گس خرمالو با صدای سوگل خلیق + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طعم گس خرمالو اثر زویا پیرزاد

دانلود و خرید کتاب صوتی طعم گس خرمالو

نویسنده:زویا پیرزاد
گوینده:سوگل خلیق
امتیاز:
۲.۹از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی طعم گس خرمالو

کتاب صوتی طعم گس خرمالو نوشتهٔ زویا پیرزاد و با صدای سوگل خلیق است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

«طعم گس خرمالو» مجموعه‌ای از پنج داستان کوتاه است، به قلم زویا پیرزاد که با صدای سوگل خلیق می‌شنوید. داستان‌های زنانه و جذاب از انسان‌هایی که هر کدام به شکل‌های مختلف تلاش می‌کنند زندگی‌شان را نجات دهند. کتابی سرشار از دلبستگی‌ها و جدایی‌ها. در این‌ داستان‌ها، نویسنده شخصیت‌های زنانه را از دلِ روزمرگی‌های زنانه بیرون می‌کشد، حتی اگر در زندان جهان مردسالار گیر کرده باشند.

‌درباره کتاب صوتی طعم گس خرمالو

زویا پیرزاد برای مجموعه داستان «طعم گس خرمالو» برنده‌ٔ جشنوارهٔ بیست سال ادبیات داستانی در سال ۱۳۷۶ شد. او همچنین جايزهٔ کوريه انترناسيونال را که از آنِ هفته‌نامه‌ شناخته‌‌شده‌ فرانسوی است، در سال ۲۰۰۹ به خود اختصاص داد. قهرمان داستان‌های پیرزاد زنان هستند و احساسات و زیست آنان است که دغدغه اصلی نویسنده را تشکیل می‌دهد؛ موضوع و مسئله‌ داستان‌های مجموعه «طعم گس خرمالو» نیز بر همین محور می‌چرخد. در این اثر با روزمرگی‌های شخصیت‌ها درگیر می‌شویم و در دل داستان بیشتر به احوال درونی شخصیت‌ها پی می‌بریم. کشش داستان‌های او بیش از هر چیز، در دنبال کردن احساسات و نشانه‌هایی است که شکل می‌گیرد، تا گره‌های داستانی پیچیده و تو در تو.

داستان کوتاه «لکه‌ها» اولین داستان این مجموعه است که با ماجرای ازدواج علی و لیلا شروع می‌شود. اما شاید باورتان نشود روند داستان این دو نفر را چطور یک لکه‌ کوچک تغییر می‌دهد و داستان به شیوه‌ای دیگر پیش می‌رود. در داستان بعدی، «آپارتمان»، شنونده تلاقی دو زندگی خانوادگی ناموفق هستیم، یا شاید شنونده احساسات زنانی که فرق نمی‌کند در اجتماع باشند یا پستوی خانه، در هر صورت، در جهان مردسالار باید فشار زیادی را تحمل کنند. بعد از این داستان، می‌رسیم به «پرلاشز»، داستان مردی که از یکهو سر و کله‌اش در زندگی دو نامزد پیدا می‌شود و همه‌چیز را بر هم می‌زد. چهارمین داستان صوتی مجموعه «طعم گس خرمالو»، «سازدهنی»، با دیگر داستان‌های این مجموعه فرق دارد؛ ماجرای این داستان از شراکت دو مرد شروع می‌شود و به مهاجرت ختم می‌شود.

و در آخرین داستان این مجموعه، با عنوان «یادگاری‌ها»، صحبت از خانه‌ قدیمی پدر است؛ طعم گس خرمالوهای حیاط خانه پدری و امنیتی که تنها در آن چهارچوب‌های خانه وجود دارد و هیچ‌کس دیگری، هیچ‌جای دیگری در جهان، نمی‌تواند آن را بسازد.

در مجموعه داستان صوتی «طعم گس خرمالو» با صدای گیرا و دلنشین سوگل خلیق می‌شنوید:

«سیزده چهارده ساله که بود، تابستان‌ها با بچه‌های فامیل دور هم جمع می‌شدند و از بازی که خسته می‌شدند، شماره تلفن یکی از آشناها یا قوم و خویش‌ها را می‌گرفتند. بیشتر از همه شماره خاله پری را، که بزرگ خانواده بود و همیشه طوری حرف می‌زد که انگار قرار است همان روز بمیرد. تا خاله پری می‌گفت «الوووو»، بچه‌ها گوشی را می‌دادند دست مهناز و مهناز پای تلفن ادای زن‌دایی اختر را درمی‌آورد که مشهدی بود و دوست صمیمی خاله‌جان پری. خاله پری هر بار گول می‌خورد و برای زن‌دایی اختر از ناراحتی قلبش می‌گفت و آخرین دکتری که رفته بود و سر آخر کلی سفارش می‌کرد که «وقتی مُردم، حلوام را تو باید بپزی! سر خاک کسی گل مریم نیاره! می‌دونی که از بوش سردرد می‌گیرم. به بچه‌هام بگو گریه‌زاری نکنند! مشغول ذمه‌ای اگه برای سرهنگ زن نگیری...» و مهناز پا به پای خاله‌پری گریه می‌کرد و می‌گفت: «وای، بمیرم الهی! اون روز نیاد پری جون، بعدِ شما جناب سرهنگ کی به چشمش میاد؟» و خاله پری پای تلفن زار می‌زد و بچه‌ها غش و ریسه می‌رفتند و چند روز بعد ماجرا به گوش قوم و خویش‌ها می‌رسید و همه می‌خندیدند. حتی خود خاله پری هم می‌خندید و از مهناز می‌خواست جلو خودش ادای خودش و زن‌دایی اختر را در بیاورد و ادای جناب سرهنگ و اقوام دیگر را. تا که یک بعدازظهر دم‌کرده تابستان، در باغ کرج یکی از بستگان، خاله‌پری پای تلفن به مهناز، که فکر می‌کرد زن دایی اختر است و در واقع به همه دخترخاله‌ها و پسرعمه‌ها و حتی بچه‌های کوچک‌تر که گوشی تلفن سیاه و سنگین باغ را نوبتی به گوش می‌چسباندند، گفت که همین دیروز خبر شده جناب سرهنگ پنج سال است یک زن مشهدی عقد کرده و دو بچه هم دارد.»

پیرزاد جایی درباره محوریت زنانه داستان‌هایش گفته است:

«من درباره زنان زیاد می‌نویسم، زیرا موضوع زنان در حال حاضر در مرکز دل‌مشغولی‌های من قرار دارد. اینکه فکر کنیم زنان به مردان وابسته‌اند واقعا مرا می‌رنجاند. در ایران، ارمنستان، هندوستان و بسیاری کشورهای دیگر که فرهنگ غیرغربی دارند، دختر زمانی که متولد می‌شود، دخترِ پدرش است و سپس زنِ شوهرش و در نهایت مادرِ پسرش. سرنوشت و زندگی یک زن همواره به زندگی یک مرد گره‌ خورده است. این چیزی است که جامعه از زن توقع دارد؛ کار کردن در منزل، ازدواج کردن و سپس بچه‌دار شدن.»

زویا پیرزاد، از نویسندگان هنجارشکن ایرانی، سال‌هاست که مهاجرت کرده و هم اکنون ساکن آلمان است. وی سال ۱۳۳۱ در آبادان به دنیا آمد. او نویسنده ارمنی‌تبار اهل ایران است که سال ۱۳۸۰ با رمان «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» جوایز گوناگونی دریافت کرد. مجموعه داستان‌های کوتاه «طعم گس خرمالو»، «یک روز مانده به عید پاک»، «مثل همه عصرها» و رمان‌های «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» و «عادت می‌کنیم» از دیگر آثار مشهور این نویسنده‌ است، که بیشتر این آثار توسط انتشارات صوتی نوین کتاب گویا، با صدای چهره‌های مطرحی چون شبنم مقدمی، فاطمه معتمدآریا و سوگل خلیق شنیداری شده است.

شنیدن کتاب صوتی طعم گس خرمالو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های زویا پیرزاد پیشنهاد می‌کنیم. اگر چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم را خواندید و دوست داشتید این کتاب را هم حتما بشنوید.

معرفی نویسنده
عکس زویا پیرزاد
زویا پیرزاد
ایرانی

زویا پیرزاد، نویسنده و داستان‌نویس معاصر ایرانی، در سال ۱۳۳۱ از مادری ارمنی و پدری روس‌تبار در شهر آبادان به دنیا آمد و دوران تحصیل را نیز در همان شهر گذراند. وی بعدها در پی مهاجرت به تهران، در این شهر ازدواج کرد و از این ازدواج صاحب دو فرزند به نام‌های ساشا و شروین شد. پیرزاد فعالیت‌های ادبی خود را با ترجمه آغاز نمود که از جمله‌ی آثار او در این دوره می‌‌توان به ترجمه‌ی کتاب‌های «آلیس در سرزمین عجایب» اثر لوییس کارول و «آوای جهیدن غوک» (مجموعه‌ای از هایکوهای شاعران آسیایی) اشاره کرد.

پرنده من
فریبا وفی
آبنبات نارگیلی
مهرداد صدقی
در راه ویلا
فریبا وفی
خاطره های پراکنده
گلی ترقی
تقدیم به گلرخ با عشق و نفرت
سیامک گلشیری
بانو گوزن
مریم حسینیان
خانه ادریسی ها
غزاله علیزاده
اعترافات هولناک لاک پشت مرده
مرتضی برزگر
عشق با حروف کوچک
فرانسس میرالس
بهار برایم کاموا بیاور
مریم حسینیان
بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم
دیوید سداریس
شلوارهای وصله‌دار
رسول پرویزی
ایچی‌گو ای‌چی‌یه
هکتور گارسیا
خوبی خدا
ریموند کارور
خاما
یوسف علیخانی
مثل همه‌ عصرها
زویا پیرزاد
خون پرنده
مائده مرتضوی
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری

نظرات کاربران

Meh Pharmacist
۱۴۰۲/۱۱/۲۰

کتابی بسیار زیبا در خصوص زندگی بانوان با فرهنگها و سلایق متفاوت در جامعه و بار سنگینی که یک زن در جامعه از هر سو متحمل می شود و مردانی که اکثرا توانایی درک ندارند

کاربر ۳۰۶۳۳۱۳
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

چرا برای من بعضی فصلها مثل اپارتمان ۱ یا پرلاشز ۲ دانلود نمیشه،علت خاصی داره ؟

کاربر 7999350
۱۴۰۲/۱۱/۱۴

من از فن های خانم خلیق هستم .هنر کتابخوانی ایشان بر عکش بازیگریشون هست. هر چند خود کتاب هم به نظر من ضعیف بود.

nahid jahazi
۱۴۰۲/۰۸/۲۱

کتابی عالیی

mina
۱۴۰۲/۰۹/۰۴

چراغها را من خاموش میکنم رو از همین نویسنده شنیده بودم و هم چنین عادت میکنیم …به همین دلیل توقعه بالاتری داشتم ،به نظرم موضوع کتاب بسیار بی محتوا و خیلی ساده لوحانه بود … وقتگیر و نه چندان جالب

- بیشتر
zahra athamkhani
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

بسیار دوستش داشتم(آثار خانم پیرزاد فوق العاده‌ست، مثل خود زندگیه، بدون اغراق) خوانش بسیار عالی بود اما امااااا! تو آثار صوتی، موسیقی بیشتر از اونچه فکرشو بکنین تاثیر گذاره. آهنگ های یهویی، بی مناسبت، بی جا و بی هیچ تناسبی، بسیار دیده

- بیشتر

زمان

۵ ساعت

حجم

۲۷۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت

حجم

۲۷۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان