دانلود کتاب صوتی جنایت و مکافات علی عمرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنایت و مکافات اثر فئودور داستایفسکی

دانلود و خرید کتاب صوتی جنایت و مکافات

گوینده:علی عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جنایت و مکافات

کتاب صوتی جنایت و مکافات ماجرای دانشجوی جوانی به نام راسکلنیکف است که با انگیزه‌هایی پیچیده و غیر قابل تحلیل دست به قتل زده است. فئودور داستایفسکی با نوشتن این داستان دست به روانکاوی شخصیت پیچیده رمانش زده است.

نسخه صوتی این اثر را می‌توانید با ترجمه پرویز شهدی و صدای علی عمرانی بشنوید.

درباره کتاب صوتی جنایت و مکافات

جنایت و مکافات داستانی بود که داستایفسکی سه بار و در سه قالب مختلف نوشت: اولین بار به شکل یادداشت‌های روزانه شخصیت اصلی؛ بار دوم به صورت اعتراف او در برابر دادگاه و سرانجام به صورت خاطراتی که او به هنگام آزادی از زندان می‌نویسد. در نهایت هم برای کتابش روایت ساده سوم شخص مفرد را انتخاب کرد. اما ماجرا از چه قرار است؟

مضمون و درون مایه کتاب جنایت و مکافات تحلیل انگیزه‌های قتل و تأثیر قتل بر قاتل است. راسکولنیکف دانشجویی است که مرتکب قتل شده است اما با انگیزه‌های پیچیده‌ای که حتی خودش هم توان تحلیلشان را ندارد. بعد از این در دام بیماری می‌افتد و بستری می‌شود. ظن و گمان در وجودش اوج می‌گیرد و به هرکسی مظنون می‌شود تا اینکه سونیا را می‌بیند. سونیا دختر جوانی است که برای حل مشکلات مالی دست به تن‌فروشی زده است. راسکولنیکف در می‌یابد که عشق سونیا راه نجات او و رستگاری ابدی‌اش است.

در این داستان هم مانند آثار دیگر داستایفسکی، روانکاوی و بررسی زوایای روانی شخصیت‌های داستان به چشم می‌خورد. او همچنین رابطه میان خویشتن و جهان پیرامون و فرد و جامعه را هم در داستانش گنجانده است.

کتاب صوتی جنایت و مکافات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی جنایت و مکافات برای تمام علاقه‌مندان به آثار بزرگان ادبیات دنیا و دوست‌داران ادبیات روسیه، جذاب است.

درباره‌ فئودور داستایفکسی

فیودار میخاییلوویچ فرزند دوم خانواده داستایِفسکی بود که ۳۰ اکتبر ۱۸۲۱ متولد شد. پدرش پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود و مادرش دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. او در سال ۱۸۴۳ با درجهٔ افسری از دانشکدهٔ نظامی فارغ‌التحصیل شد و شغلی در ادارهٔ مهندسی وزارت جنگ به دست آورد. اما در سال ۱۸۴۹ به جرم براندازی حکومت دستگیر شد. حکم اعدام او مشمول بخشش شد و در عوض او چهار سال در زندان سیبری زندانی بود و بعد از آن نیز با لباس سرباز ساده خدمت می‌کرد.

داستایفسکی با نوشتن داستان‌های ابله، قمارباز، برادران کارامازوف و جنایت و مکافات مشهور و شناخته شده است. در تمام آثارش هم پرداختن به زوایای تاریک روح و روان انسان به چشم می‌خورد. جالب اینکه پشت هر کتابش هم داستان جالبی وجود دارد. داستایفسکی در۵۹ سالگی در ۹ فوریه ۱۸۸۱ در سن پترزبورگ از دنیا رفت.

درباره پرویز شهدی

پرویز شهدی، مترجم ایرانی، ۱۴ اسفند ۱۳۱۵ در مشهد به دنیا آمد. او در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات فرانسه تحصیل کرده است و کارشناسی ارشدش را در رشته ادبیات تطبیقی از دانشگاه سوربن فرانسه گرفته است.

پرویز شهدی ۱۰ سال در فرانسه زندگی کرد و در سال ۶۳ به ایران برگشت. مدتی را هم در بانک ملی مشغول به کار بود. بعد از بازنشستگی به کار ترجمه مشغول شد و تا امروز بیش از ۹۰ اثر ترجمه و منتشر کرده است.

درباره علی عمرانی

سید علی عمرانی ۱۴ تیر ۱۳۳۹ در بهشهر به دنیا آمد. او بازیگر تئاتر، تلویزیون، سینما و گوینده رادیو است که بیش از ۳۰ سال سابقه کار در رادیو را دارد. اما در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ از رادیو استعفاء داد. پدرش سید ولی‌الله عُمرانی، پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و نوازنده سازهای نی و سنتور بود و برادرانش رضا عمرانی و محمد عمرانی هستند که هر دو در زمینه گویندگی و تولید کتاب صوتی فعالیت می‌کنند.

معرفی نویسنده
عکس فئودور داستایفسکی
فئودور داستایفسکی
روس | تولد ۱۸۲۱ - درگذشت ۱۸۸۱

داستایفسکی، نویسنده‌ی رمان‌های مشهوری مانند قمارباز و برادران کارامازوف، در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در شهر مسکو و در خانواده‌ای بسیار مذهبی چشم به جهان گشود. این موضوع باعث شد خود او نیز در طی حیات خود انسانی مذهبی باقی بماند. او در مدرسه آموزش‌های نظامی می‌دید، اما خودش به ادبیات علاقه‌ی بسیاری داشت؛ بنابراین پس از اتمام مدرسه خود را وقف نوشتن کرد. نوشته‌های اولیه‌ی داستایوفسکی از او مردی جوان و بسیار پانرژی و در عین حال با روانی بی‌ثبات ترسیم می‌کنند.

نظرات کاربران

amirgpis
۱۴۰۰/۰۵/۰۵

در حرفه ای بودن کتاب شکی نیست ولی باید بگویم که آقای عمرانی بسیار عالی گویندگی کردند هم در نقش های مختلف خوب صدا را عوض میکنند و هم حس داستان را به خوبی و با دقت منتقل میکنند. مثلا در

- بیشتر
باران
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

واقعا عالی بود .. سالها پیش کتاب رو خوندخ بودم اما اجرای صوتی بینظیر بود .

غریبه
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

بسیار عالی، گوینده بی‌نظیره.

هیچ
۱۴۰۰/۱۲/۱۶

تبریک میگم به آقای عمرانی عزیز که اینقدر زیبا و با احساس خوانش کتاب را انجام داده اند.کیف کردم .

the clown
۱۴۰۱/۰۶/۱۸

بهترین کتابی که تا امروز از داستایوفسکی خوندم. توصیف به اندازه و دقیق حالات روحی شخصیت ها در کنار جذابیت شخصیت های داستان به خصوص راسکولنیکف و پروفیر پتروویچ خوندن این کتاب رو بسیار لذت بخش می کنه. شخصیت راسکولنیکف

- بیشتر
masoud_my
۱۴۰۱/۰۲/۲۴

صدای استاد عمرانی شاهکار بود

بهار
۱۴۰۲/۰۶/۰۸

روانشناسی دارک

ghazallll
۱۴۰۲/۱۱/۱۸

عالی مخصوصاا گویندگی اقای عمرانی

Iman
۱۴۰۲/۱۰/۱۴

از گوینده تشکر می کنم،در تک تک سکانس های داستان توانمندی گوینده همه احساس های موجود در شخصیت ها رو هنرمندانه و استادانه انتقال می داد ،سکانس قتل بقدری عمیق گویندگی شد که همه وجود مخاطب رو در گیر می

- بیشتر
mohamad * sz
۱۴۰۲/۰۵/۱۹

ترسیم کم نظیر شخصیت های مختلف جامعه با ابعاد متفاوت انسانی و بررسی اتفاقات منفی و مثبت از نگاهی فراتر از مرداب قوانین سرد زندگی

زمان

۲۶ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۴۶۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۶ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۴۶۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۴۰,۴۰۰
تومان