دانلود و خرید کتاب گوریل پشمالو یوجین اونیل ترجمه بهزاد قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گوریل پشمالو اثر یوجین اونیل

کتاب گوریل پشمالو

نویسنده:یوجین اونیل
انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گوریل پشمالو

کتاب گوریل پشمالو، کمدی زندگی کهن و مدرن در هشت صحنه، نمایشنامه‌ای از یوجین اونیل با ترجمه بهزاد قادری است. این اثر در قالب نمایشنامه‌ای خواندنی نقدی به زندگی مدرن و فقدان روابط انسانی وارد کرده است. 

درباره کتاب گوریل پشمالو

یوجین اونیل، در کتاب گوریل پشمالو داستان زندگی مردی به نام ینک را نوشته است. او در آتشخانه کشتی کار می کند؛ به خاطر کار سختش، کم‌کم حالت فیزیکی بدنش تغییر کرده است. او سیاه، خمیده و شبیه گوریل شده است. ینک کم‌کم در این توهم فرو می‌رود که چون سوخت به کشتی می‌دهد، پس همه‌کاره کشتی است. ینک به خاطر مزاحمت‌هایی که ایجاد می‌کند به زندان می‌افند و در آنجا حتی نام خودش را هم از یاد می‌برد...

کتاب گوریل پشمالو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به خواندن نمایشنامه و تئاتر علاقه دارید، از خواندن کتاب گوریل پشمالو لذت می‌برید.

درباره یوجین اونیل

یوجین گِلَدِستون اونیل ۱۶ اکتبر ۱۸۸۸ در خانواده‌ای ایرلندی در نیویورک آمریکا به دنیا آمد. او نمایشنامه‌نویس برجسته‌ای بود که موفق به کسب جایزه نوبل ادبی در سال ۱۹۳۶ شد. اونیل در همه مکاتب، سبک‌ها و گونه‌های ادبی-نمایشی، طبع آزمایی کرده و با موفقیت و استقبال و تحسین منتقدان روبرو شده‌است. به طوری که اسکار کارگیل و ژوزف وودکراچ او را بزرگترین نمایشنامه‌نویس آمریکایی و یکی از چند نمایشنامه‌نویس بزرگ جهان، به‌شمار آوردند، و برخی نیز آثار او را با آثار سوفوکل و ویلیام شکسپیر مقایسه کرده‌اند. یوجین اونیل ۲۷ نوامبر ۱۹۵۳ در بوستون چشم از دنیا فروبست. 

بخشی از کتاب گوریل پشمالو

آآه‌ه، ویسکی زندگیِ مَرده.

ویسکی برای دوست عزیزم (بقیه این بند را تکرار می‌کنند.)

آآه‌ه، ویسکی بابامو دیوونه کرده

ویسکی، ویسکی، ای رفیق

آآه‌ه، ویسکی بابامو دیوونه کرده،

ویسکی برای دوست عزیزم.

ینک: (دوباره به سمت آن‌ها برمی‌گردد. با لحنی تحقیرآمیز) اَه، مرده‌شور! بسه دیگه اون مزخرفاتی که تو کشتی‌های بادبونی می‌خوندن! می‌دونی چیه، این چرندیات مال عهد بوقه. اوی پیرِ ایرلندی لعنتی، خودتم مال عهد بوقی ولی حالیت نیس. ببین، بی‌خیال، راحتمون بذار. شماهام اون ‌ سروصداتونو ببُرین.‌ (با نیشخندی تلخ) مگه کورین نمی‌بینین دارم فرک می‌کنم؟

همه: (واژهٔ «فکر» را با همان لحن بدبینانه و مسخره تکرار می‌کنند.) فکر! (ادای این کلمه پژواکی خشک و بی‌روح و زنگارگونه دارد. گویی گلوی آن‌ها بلندگوی گرامافون‌های قدیمی است. پس از ادای این واژه،‌ همگی با صدای بلند خنده‌ای زوزه‌مانند سر می‌دهند.)

چند صدا: زیاد به مخت فشار نیار ینک.

ــــ به جون خودت اگه فکر کنی،‌ سردرد می‌شی.‌

ــــ راسی،‌ یه چیزی رو می‌دونی؟ از قدیم گفتن، «چو در فکر رفتی مخور غصه، می نوش کن.» هاهاها!

چو در فکر رفتی مخور غصه، می نوش کن

چو در فکر رفتی مخور غصه، می نوش کن

(این بند را همگی با هم می‌خوانند. با این همسرایی،‌ پای‌کوبان روی صندلی‌ها ضرب می‌گیرند.)

نظرات کاربران

Mohajerino
۱۴۰۰/۰۱/۱۷

نمایشنامه به موضوع فاصله‌ی طبقاتی میپردازه . رواج ارباب برده‌ای در جامعه ،باعث شده فکر واحساس در طبقات پایین به فراموشی سپرده بشه. موضوع خوبی داره ودرمورد ذهنیت کارگران کشتی مسافربری هست که در بخش موتور خونه کار میکنند وبا آتش و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
فقط برده‌هان که حسرت روزای گذشته و غصهٔ روزای آینده‌رو می‌خورن
Mohajerino
از سر تفاخر لباس پوشیده، انگار نگران است چهره‌اش به‌تنهایی گویای زندگی مرفه او نباشد.
Mohajerino
می‌دونی چیه؟ افتادم میون زمین و آسمون و هی جون می‌کنم بلکه یه جوری از زندگی سر دربیارم، ولی شدم عین چوبِ دوسرخلا. از زمین و آسمون می‌زنن تو سرم. شاید جهنم یعنی این، نه؟
Mohajerino
آدمی هنگامی که چیزی دست‌نیافتنی را آرزو می‌کند، پیشاپیش شکست را انتخاب می‌کند. اما تلاش او در این راهْ پیروزیِ اوست!
AmirHossein
دیگران برتریِ بی‌چون‌وچرای او را پذیرفته‌اند و به همین دلیل او را می‌ستایند و محترم می‌شمارند؛ احترام و ستایشی که از سرِ ترس است.
Mohajerino
در گذشته،‌ بیش از هر چیزی که در عصر ماشینی رایج است،‌ روحیهٔ پهلوانی و جوانمردی بر مردم حاکم بود؛ روحیه‌ای که معجونی بود از استادی و مهارت، با دل‌وجان به‌کارپرداختن و کارکردن، برای پاسخگویی به نیازهای درونی و برآوردن آرمان‌های خود. آنجا دیگر صرفاً اطاعت از فرمان مافوق در کار نبود. طوری که من می‌فهمم، امروزه آنچه از دست داده‌ایم بر آنچه به‌دست آورده‌ایم می‌چربد.»
Mohajerino
اگه از من می‌شنوی،‌ تا اونجایی که می‌تونی تصنعی باش. می‌دونی، اینم خودش یه نوع صداقته.
Mohajerino
هر پیروزی‌ای که نصیب ما شود آن چیزی نیست که ابتدا آرزوی به‌دست‌آوردنش را داشته‌ایم. مسئله این است که زندگی به‌خودی‌خود چیزی نیست. امید و آرزو توان مبارزه و خواستن را که اساس زندگی است در ما زنده می‌کند.
AmirHossein
و احساسْ بیشتر از اندیشه رهبر و راهگشای ماست. احساسات و عواطف انسان غریزی‌اند. عواطفْ معلول تجارب فردی نیستند، بلکه از تجارب کل بشریت سیراب می‌شوند؛ تجاربی که از دیرباز با آدمی بوده‌اند.
AmirHossein

حجم

۷۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۷۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان