دانلود کتاب صوتی لبه تیغ با صدای مهبد قناعت‌پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لبه تیغ اثر ویلیام سامرست موام

دانلود و خرید کتاب صوتی لبه تیغ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۵۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی لبه تیغ

کتاب صوتی لبه تیغ اثری از ویلیام سامرست موآم است که با ترجمه مهرداد نبیلی و صدای مهبد قناعت پیشه می‌شنوید. این کتاب در سال۱۹۴۴ منتشر شد و روایتی است از خاطرات خود نویسنده در برخورد با یک مرد متفاوت. چنانچه در همان ابتدای کتاب هم بیان می‌کند که او حقیقت را بیان می‌کند و قصد داستان‌پردازی برای خواننده‌های کتابش ندارد.

تا به حال دو اقتباس سینمایی از لبه تیغ صورت گرفته است. اولین‌بار در سال ۱۹۴۶ به کارگردانی ادموند گولدینگ و بار دوم در سال ۱۹۸۴به کارگردانی راب کوهن.

فیلم سینمایی لبه تیغ

درباره کتاب صوتی لبه تیغ

لبه تیغ داستانی است از برخورد خود سامرست موآم با جوانی به نام لاری. هرچند جوانی است که درآمد چندانی ندارد اما به نظر می‌رسد که از زندگی خود راضی است. اما این آشنایی چطور اتفاق می‌افتد؟

راوی خود موام است، او به شیکاگو سفر می‌کند می‌رود و با دوست ثروتمندش آقای الیوت تمپلتون ملاقات می‌کند. وضعیت زندگی، روابط گسترده الیوت با بزرگان، هنرمندان و سیاست‌مداران را می‌خوانیم. زندگی او برای خواننده جذاب است تا می‌رسیم به یک مهمانی، در این مهمانی با خواهر الیوت و خواهرزاده او یعنی ایزابل آشنا می‌شویم. ایزابل دختری جوان و زیباست که قرار است در آینده‌ای نزدیک با لاری – شخصیت اصلی کتاب لبه تیغ – ازدواج کند. در همین برخورد اول، لاری توجه سامرست موآم را به خود جلب می‌کند.

لاری یک جوان ۲۰ ساله است. او در جنگ شرکت کرده است و دوبار زخمی شده است، حالا زندگی برایش تغییر کرده است و نمی‌تواند راحت به زندگی خود برگردد. این شخصیت برای موام جذاب است و در این داستان ما را با او همراه می‌کند.

لاری بیشتر به دنبال پاسخ پرسش‌هایی درباره زندگی است. خاستگاه و غایت انسان‌ها چیست؟ انسان چگونه می‌تواند آرامش به دست بیاورد و چیزهایی از این قبیل. دغدغه‌ها و نوع نگاه و زندگی او برای نامزدش ایزابل چندان مورد پذیرش نیست. چرا که او در محیطی اشرافی و تجملی زندگی کرده است و رفت و آمد با محافل اعیان را می‌پسندد...

چرا باید کتاب صوتی لبه تیغ را بشنویم؟

لبه تیغ داستانی جذاب است که می‌تواند به چند دلیل انتخاب شما باشد. دلیل اول این است که این داستان همانطور که پیش از این هم گفته شد، نوعی زندگینامه است. روایتی از آنچه در گذشته اتفاق افتاده است و حالا، موآم با هنرمندی تمام آن را ساخته و پرداخته کرده است. دلیل دیگر این است که فضایی که داستان در آن رخ می‌دهد، متفاوت با فضای زندگی حال حاضر ما است و این تفاوت‌ها به نوعی بر جذابیت کتاب می‌افزایند. سوالاتی که لاری به دنبال جوابشان می‌گردد و همچنین شخصیت‌‌پردازی قهرمان‌های داستان، همگی می‌توانند از دلایل تاثیرگذاری این داستان به شمار بروند.

کتاب صوتی لبه تیغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی لبه تیغ را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید آثار نویسندگان بزرگ دنیا را بخوانید، این کتاب یکی از گزینه‌های خوب به حساب می‌آید.

درباره سامرست موآم

ویلیام سامرست موآم(William Somerset Maugham) داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس انگلیسی ۲۵ ژانویه ۱۸۷۴ در پاریس متولد شد. پدرش در سفارت انگلستان در فرانسه کار می‌کرد. او مادرش را در هشت سالگی و پدرش را در یازده سالگی از دست داد. مشغول به تحصیل در رشته طب شد و شروع به کار در همان زمینه کرد اما با نوشتن و به موفقیت رسیدن کتاب لیزای لمبث به سمت ادبیات کشیده شد.

او یکی از پرکارترین نویسندگان انگلیسی است. نوشته‌های او همگی در دسته کتاب‌های پرفروش قرار دارند و آثار بسیاری از کارهای او به فیلم تبدیل شده‌اند و هنرپیشگان مشهور در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند.

سامرست موآم هرچند آثار بسیاری آفرید ولی در دنیا به دلیل جملات قصارش شناخته می‌شود. یکی از معروف‌ترین آن‌ها این جمله است: «اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانه‌ای بگویند، آن چیز کماکان احمقانه است.» از بین آثار منتشر شده از موآم می‌توان به کتاب‌های لبه تیغ، هفتمین گناه، خوشی‌ های زندگی، گذرگاه خطرناک، گنج، کاتالینا و پرواز در تنهایی اشاره کرد. او در سال ۱۹۲۹ از همسرش، سیری ولکوم، جدا شد و در ۹۱ سالگی، در ۱۶ دسامبر ۱۹۶۵ در نیس، فرانسه درگذشت.

درباره مهرداد نبیلی

مهرداد نبیلی در سال ۱۳۱۱ در شهر اهواز، متولد شد و ۷ اردیبهشت ۱۳۸۳ در پراگ، جمهوری چک از دنیا رفت. او مترجم، نویسنده، روزنامه‌نگار و آموزگار ایرانی بود.

مهرداد نبیلی در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه تهران تحصیل کرد و یکی از مترجمانی بود که به گفته کریم امامی، تسلطی کم‌نظیر بر زبان انگلیسی داشت. او بعد از اتمام تحصیلاتش با بورسیه بانک ملی به انگلستان رفت و در مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن تحصیل کرد و بعد از اتمام تحصیلاتش به کار در بانک ملی مشغول شد.

او پس از انقلاب به انگلستان مهاجرت کرد و آنجا با رادیو بی‌بی‌سی همکاری می‌کرد و اجرای برنامه‌های فرهنگی را بر عهده داشت. همچنین پیش از انقلاب، کار مدیریت مدرسه بین‌المللی کوروس را بر عهده داشت.

درباره مهبد قناعت پیشه

مهبد قناعت‌ پیشه، گوینده، دوبلور و بازیگر، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ متولد شد. در رشته دامپزشکی تحصیل کرد و در دوره‌های صداسازی آواز سنتی کویندگی و دوبله شرکت کرده است. او در رادیو ایران و رادیو صبا به همکاری مشغول است. برای بسیاری از برنامه‌های تلویزیون گویندگی می‌کند. 

مهبد قناعت پیشه علاوه بر این فعالیت‌ها، در صداپیشگی تیزر برای شرکت‌های مختلف نیز حضور داشته است و کتاب‌های صوتی بسیاری نیز با صدای او منتشر شده‌اند.

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

رمان «لبه‌ تیغ» را شاید بتوان فراتر از یک رمان صرف دانست. نویسنده در لابه لای زندگی تک‌تک شخصیت‌های داستان به مسائلی اشاره کرده است که مطالعه و پرداختن به آن‌ها برای هر انسانی ضروری است. روایت پرماجرا و سرشار

- بیشتر
هانی
۱۴۰۰/۰۷/۲۶

کتاب بسیااار خوبی بود، هم از لحاظ ترجمه، هم از لحاظ شیوه داستان نویسی نویسنده قلمی بس لطیف داشت که شعرگونه بود، که البته تبحر مترجم قطعا در زیبا نشان دادن حاصل کار نویسنده دخیل بوده.. من که لذت بردم زندگی اجتماعی

- بیشتر
پروین
۱۴۰۲/۰۶/۰۸

کتاب بسیار جذاب و خوبی بود بطوریکه خواننده را به ادامه خواندن یا گوش دادن کتاب وا می‌دارد. "" هر چیز که در جستن آنی، آنی"" بخوبی توضیح میدهد که هر کسی که در جستن چیزی باشد و به خواسته

- بیشتر
مریم مسیبی
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

این کتاب فوق العاده ست، قبلا دو بار خوندمش ولی سنم کم بود و خیلی از قسمت‌ها رو دقیق متوجه نشدم. الان بهتر میتونم درکش کنم

فاطمه رزم خواه
۱۳۹۹/۱۱/۰۴

اسم این کتاب را در کتاب تربیت استاد علی صفایی حائری دیدم.اومدم که بخونمش و یاد بگیرم.امیدوارم که مفید باشه

محسن
۱۴۰۲/۱۲/۱۱

محتوای کتاب را خیلی پسندیدم ولی موسیقی های روی صدای گوینده بعضا آزار دهنده و نامناسب است

AS4438
۱۴۰۲/۰۴/۱۶

رمانی فوق العاده عالی باترجمه ای بسیارعالی وگویندگی زیبا ودلنشین آقای قناعت پیشه، این کتاب مطالب آموزنده بسیاری دارد،باید گوش داد وبنظرم بیش از یکبار، گاهی من به عقب برمیگرداندم ودوباره گوش میکردم، وقطعن درفرصتی دیگر حتمن یکباردیگرگوش میدهم،بسیارعالی بود.

Marzi Hushalsadat
۱۴۰۱/۰۳/۲۰

من خیلی خوشم اومد

کاربر ۳۰۹۴۶۴۴
۱۴۰۰/۰۱/۳۱

بسیار عالی

maral
۱۴۰۲/۰۳/۲۶

این کتاب رو حدود ۲۰ سال پیش خوندم ولی با شنیدنش هیلی بیشتر لذت بردم صدای فوق العاده گوینده ستودنی ست

زمان

۱۴ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۸۱۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۸۱۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان