دانلود کتاب صوتی بار هستی با صدای علی عسکری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بار هستی اثر میلان کوندرا

دانلود و خرید کتاب صوتی بار هستی

گوینده:علی عسکری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۵۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بار هستی

بار هستی که به «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» نیز ترجمه شده است، اثر تحسین‌شده و پرطرفدار نویسنده فرانسوی، میلان کوندرا است که با ترجمه پرویز همایونپور و صدای علی عسکری می‌شنوید.

 درباره کتاب صوتی بار هستی

The Unbearable Lightness of Being که برخی آن را بار هستی و برخی «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» ترجمه کرده‌اند مفاهیم فلسفی و روان‌شناختی زیادی را در قالب یک داستان جذاب منتقل می‌کند. میلان کوندرا رمان بار هستی را در سال ۱۹۶۸ نوشت؛ دورانی که به بهار پراگ معروف بود.

 این اثر به زندگی توماس می‌پردازد، پزشکی که گرایشات ضد کمونیستی دارد و همین باعث می‌شود کارش را از دست بدهد.

توماس در دوران حمله شوروی به پراگ شروع به انتقاد از نظام کمونیستی می‌کند. این مسئله او را از کار بی‌کار می‌کند، اما قرار نیست بی‌کاری تنها مصیبت توماس باشد. ازدواجی ناموفق نیز به این درد اضافه می‌شود؛ اما پس از این جریانات، توماس با زنی به اسم ترزا آشنا می‌شود. پیشخدمت یک رستوران که به خاطر او همه‌چیز را رها می‌کند و به پراگ می‌آید. یک پسر حاصل پیوند ترزا و توماس است اما این موضوع توماس را به زن پایبند نمی‌کند و بارها به او خیانت می‌کند. معشوق تازه‌اش سابینا یک هنرمند و آزاداندیش است اما با مرد دیگری هم رابطه دارد. ترزای بیچاره در این میانه  با کوهی از سوالات بی‌پاسخ درباره هستی و زندگی ایستاده تا به تنهایی این بار را تحمل کند...

کوندرا در این اثر به خوبی از پس نمایاندن دغدغه‌های ذهنی و روان پریشی‌های شخصیت‌هایش برآمده است. سوالات بی‌شمار درباره مرگ، زندگی، هستی، عشق و آن‌چیزی که بار هستی نامیده است. ترزا، توماس و دیگر شخصیت‌های این داستان همگی موجودات سردرگمی پر از تنهایی، اضطراب، حیرت و واماندگی هستند. آنها در برابر هستی انگشت به دهان مانده‌اند. کوندرا با پیوند زدن همه این مفاهیم با یکدیگر تصویری عمیق، درک نشده و پر از سوال از هستی به انسان نشان داده است.

 او شاید تلاش کرده است به سوالات بشر درباره هستی پاسخی بدهد. با سوال‌های بی‌پایان شخصیت‌هایش و موقعیت‌های مختلفی که آنها را همچون اسرانی دربر گرفته است. اما این اثر کتابی برای یافتن پاسخ نیست، کتابی است که رسالتش ایجاد سوال است و درگیر کردن ذهن با مفاهیم عمیق و پیچیده هستی. کوندرا شاید با این اثر خواسته است بینش خود را همچون تلنگری به انسان بزند که هیچ امکانی برای تشخیص راه درست از غلط در دنیا وجود ندارد پس اصولا انسان هیچ خطایی در این دنیا مرتکب نمی‌شود.

شنیدن کتاب بار هستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به رمان‌های فلسفی و روان‌شناسانه علاقه‌مند هستید، شنیدن بار هستی، اثر جاودانه میلان کوندرا را از دست ندهید.

 درباره میلان کوندرا

میلان کوندرا در آوریل سال ۱۹۲۹ در چک‌سلواکی به دنیا آمد. او رد سال ۱۹۷۵ به فرانسه تبعید شد. او در سال ۱۹۸۱ تابعیت فرانسوی گرفت و خود را فرانسوی می‌داند. کوندرا که تاکنون چند بار نامزد نوبل ادبی شده است خانواده‌ای فرهیخته و ادب‌دوست داشت، پدرش نوازنده‌ای مشهور بود و این علاقه به موسیقی که به میلان منتقل شده بود در تمام آثارش به چشم می‌خورد. بار هستی یا «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» مشهورترین اثر کوندرا است. هویت، جاودانگی، زندگی جای دیگری است، جشن بی‌معنایی و عشق‌های خنده‌دار نیز از دیگر آثار این نویسنده‌اند.





معرفی نویسنده
عکس میلان کوندرا
میلان کوندرا

میلان کوندرا (متولد ۱ آپریل ۱۹۲۹)، رمان‌نویس، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس و شاعر مشهور اهل کشور چک است که در آثارش، کمدی اروتیک را به شکلی بسیار خواندنی با نقد سیاسی و گمانه‌زنی‌های فلسفی ترکیب می‌کند.

نظرات کاربران

Feri
۱۴۰۰/۰۵/۱۷

یکی از بهترین و زیباترین کتابهایی که خوانده ام، بار هستی میلان کوندراست. من نقدی بر این کتاب نوشتم که در دوبخش ساختاری و محتوایی تقدیم می کنم. در پایان نیز نتیجه ای که خودم گرفتم، بیان می کنم. - نقد

- بیشتر
1977054
۱۴۰۰/۰۷/۰۳

کوندرا یکی از بهترین نویسنده های رمانهای اجتماعی -فلسفی است. بارهستی بهترین رمان اوست . 4 شخصیت رمان او که در دنیای ماست ترزا (حسادت) توما (عشق) سابینا (خیانت) و فرانس (وفاداری) ..

Hassan Motamed
۱۴۰۰/۰۴/۱۱

رمانی زیبا و توصیفی که ای کاش ده سال زودتر خونده بودمش.ترجمه و روایی متن بسیار عالیست و ترجمه بودن متن اصلا احساس نمیشه.متن رمان یک مقدار سنگین بود و بنظرم وجود چند گوینده زن و مرد برای شخصیتهای داستان

- بیشتر
naserzare
۱۴۰۱/۰۷/۲۳

تو زندگیم به این اندازه کتابی رو نخریده بودم ! کتابی که به همه دوستانم هدیه دادم…

مرجان فردوسی
۱۴۰۲/۰۱/۲۶

این دومین باره که سراغ این کتاب اومدم با فاصله زمانی ده ساله و جالبه که چه بار اول و چه این بار بی نهایت از کتاب لذت بردم. تو این کتاب منتظر داستان سرراست نباشید. اما مطمئن باشید آنقدر

- بیشتر
Hrezapour.ir
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

عالی، دربخش هایی فوق العاده احساسی، درکتاب سفرآفرین این جهان به انسان سپرده شده د از او بازخواست خواهد شد، برخلاف نظریه دکارت که انسان را موجودی مکانیکی می داند. این نکته جالبی بود در زمینه رفتار با حیوانات

Mei1981
۱۴۰۱/۰۴/۰۱

ذهن ادمی رو خیلی درگیر می کنه خیلی، متن و سبک نوشتاری قوی داره عالی البته فیلمی با بازی دنیل دی لوئیس و ژولیت بینوشه با کارگردانی فیلیپ کافمن هم از این کتاب ساخته شده!

Reza1999
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

کتاب پر مغز و عمیقی هست، اما بدون پیشینه فلسفی و ادامه مباحث در کتاب های دیگه پیشنهاد خواندن نمی کنم،

mat!n
۱۴۰۲/۱۲/۲۱

روایت عالی، نویسنده با جملات عمیقی به فکر کردن دعوتت می‌کنه. خواندن این کتاب برام‌ سرشار از درک لحظات خاص بود.

کاربر ۵۹۴۴۵۸۸
۱۴۰۲/۱۱/۲۵

درمورد خوانش کتاب،بهتربود ازگوینده خانم برای نقش های زن استفاده می‌شد. صدای شل و آروم ،آیا نشان صدای خانمهاست؟!!!!

زمان

۱۰ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۵۷۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۵۷۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان