دانلود و خرید کتاب جادوی فکر بزرگ دیوید شوارتز ترجمه ژنا بخت‌آور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جادوی فکر بزرگ اثر دیوید شوارتز

کتاب جادوی فکر بزرگ

معرفی کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته‌ی دیوید جی. شوارتز نویسنده و مربی انگیزشی آمریکایی، یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین آثار در زمینه‌ی خودیاری و موفقیت است. این کتاب که تاریخ انتشارش به سال ۱۹۵۹ بازمی‌گردد، با گذشت چندین سال از انتشارش، هنوز بسیاری از مخاطبان را به سمت خود می‌کشاند. ایده‌ی اصلی کتاب جادوی فکر بزرگ، نیروی باور به خویشتن است. گام اول هر مسیری که انتهایش به موفقیت می‌رسد و بدون آن توفیق در هیچ زمینه‌ای میسر نیست.

انتشارات مروارید این کتاب را با ترجمه‌ی ژنا بخت‌آور منتشر کرده است.

درباره‌ی کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ (The Magic of Thinking Big)، اثری خواندنی و پرطرفدار از دیوید جی. شوارتز، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی در حوزه‌ی خودیاری است. نویسنده‌ای که اتفاقا بخش مهمی از شهرتش را مدیون همین کتاب است. جادوی فکر بزرگ در سال ۱۹۵۹ چاپ شد و از ابتدای انتشار توانست تحسین و استقبال مخاطبان را برانگیزد و هنوز هم این اقبال از سوی دوست‌داران کتاب‌های توسعه‌ی فردی ادامه دارد. تاکنون چندمیلیون نسخه از این کتاب به‌فروش رسیده است. برخی نویسندگان کتاب‌های موفقیت و افراد مشهور و موفق در عرصه‌های مختلف از الهام‌بخشی کتاب جادوی فکر بزرگ در مسیر زندگی و موفقیت خود گفته‌اند. کتاب جادوی فکر بزرگ را ژنا بخت‌آور به فارسی برگردانده و انتشارات مروارید آن را منتشر کرده است.

شوارتز در آغاز کتاب، از مفهوم «جادوی فکر بزرگ» سخن گفته است. این‌که چرا فکر بزرگ به‌مثابه جادو است و چگونه می‌تواند به پیروزی‌های بزرگ و نتایج فوق‌ تصور بینجامد. او کلید کامیابی‌های بزرگ را در بزرگ اندیشیدن می‌داند. به باور شوارتز بیش از هوش و استعداد، بیش از شانس و تکیه ‌بر اتفاق، بیش و پیش از تحصیلات و مطالعه و آگاهی و بیش از هر پیش‌نیاز و ابزاری که برای رسیدن به اهداف متعالی لازم است، ما نیاز به بزرگ فکر کردن داریم. شوارتز این اصل مهم و اولیه را در جوانی درک کرد و هرچه پیش رفت و عوامل موفقیت را بیش‌تر کاوید، بر این باور مصمم‌تر شد. او برای رسیدن به این نقطه با بسیاری از افراد برجسته و موفق که در حرفه‌ی خود به جایگاه‌های برتر رسیدند و جمع کثیری از رقبای خود را پشت‌سر گذاشتند، صحبت کرد و در حرف‌ها و ایده‌هایشان عمیق شد. شوارتز در نهایت حاصل مدت‌ها کار خود را در قالب کتاب جادوی فکر بزرگ یا جادوی بزرگ اندیشیدن در سیزده فصل متنوع و کاربردی در اختیار خوانندگان گذاشت.

شوارتز کتاب خود را با فصل ایمان آغاز کرده است. «به موفقیت خود ایمان داشته باشید» در واقع فصل آغازین هر کتابی است که سرانجامش کامیابی است. آغاز هر مسیری می‌تواند چالش‌برانگیز یا حتی ترسناک باشد. تنها با ایمان است که راه‌های پرپیچ‌وخم و پرفرازونشیب را می‌توان پیمود. باور به خود و به هدفی که پیش گرفته‌ایم دو بال ما برای حرکت در مسیر پیروزی است. باور به خود ذهن را بارور و سرچشمه‌ی خلاقیت انسان را جاری می‌کند. هر چه مسیر سخت‌تر و راه دورتر باشد، نیاز به ایمان به خود و باور به داشته‌ها و توانایی‌هایمان بیشتر می‌شود. شوارتز این اصل اساسی را با تکیه بر پژوهش‌های علمی، به‌دور از کلی‌گویی بیان کرده است. بنابر یکی از این پژوهش‌ها، میل به پیشرفت و خودباوری اولین و مهم‌ترین خصوصیتی است که رهبران و مدیران موفق برای برگزیدن نیروهای خود در نظر می‌گیرند.

شوارتز در کتاب جادوی فکر بزرگ با نگاه جامع و واقع‌گرایانه‌ای که به مسئله‌ی باور و ایمان به هدف دارد، رسیدن به این مهم را به آسانی آن‌چه برخی مطرح کرده‌اند نمی‌داند. بسیاری از ناکامی‌ها و شکست‌ها از بی‌اعتقادی و عدم اطمینان فرد به خود ریشه گرفته است. مهم‌تر این‌که افراد گرایشی ناخودآگاه به پذیرفتن شکست و پایان دادن به حرکت در مسیر سخت موفقیت دارند. این میل ناخودآگاه در نهایت به رکود و سکون، پس از بروز اولین مشکلات در آغاز حرکت، منجر می‌شود. نکته‌ی دیگر میان‌مایگی و متوسط‌الحال بودنِ بخش بزرگی از آدمیان است. بسیاری باور کرده‌اند که انسان‌هایی متوسط با توانایی‌های محدود هستند و خود را اساسا قادر به رسیدن به جایگاه‌های مهم و موفقیت در کارهای بزرگ نمی‌دانند. شوارتز عقیده دارد تنظیم‌کننده‌ی درونی افراد اگر روبه‌رشد نباشد، فرد را از باور به خود دور می‌کند و از چشم خود می‌اندازد. هرکه از چشم خود بیفتد بی‌تردید از چشم دیگران نیز خواهد افتاد، بی‌توانی و بی‌باوری از طرز صحبت کردن و حتی راه رفتنش آشکار خواهد شد و طریق زوال را به‌تدریج طی خواهد کرد. پس هر انسانی محصول افکار خویش است و باید برای رسیدن به موفقیت ابتدا به شخصیت خود باور داشته باشد. شوارتز در کتاب جادوی فکر بزرگ بارها تاکید کرده است برای موفقیت نیازی به ضریب هوشی بالا و استعدادی خاص نیست، اصل در ایمان و حرکت است.

وجه عملگرایانه‌ی برنامه‌ی پیشنهادی شوارتز برای رسیدن به موفقیت بسیار پررنگ است. او بر مطالعه‌ی رفتار مردم و اهمیت شناخت اصول و قواعدی که افراد موفق، برای رسیدن به اهداف خود به‌کار گرفته‌اند تاکید کرده است. این مطالعه‌ی عملی، می‌تواند در هر لحظه‌ از زندگی ما جاری باشد و هر کدام از این لحظات پر از درس و راهکار است. شوارتز البته پیشاپیش به یکی از درس‌هایی که احتمالا همه‌ی ما از دقیق‌شدن در زندگی افراد ناکام و ناموفق خواهیم گرفت، اشاره می‌کند. او از بیماری خطرناک و صعب‌العلاجی به‌نام «عذرتراشی» پرده برمی‌دارد. این بیماری سخت در طیف وسیعی از انسان‌های شکست‌خورده و حتی انسان‌های متوسطی که تلاش چندانی برای ارتقای خود نکرده‌اند، به چشم می‌خورد. عذرتراشی نه‌تنها توجیه‌کننده‌ی بسیاری از افراد در نداشتن‌ها و ناکامی‌هاست، بلکه عاملی خطرناک در ایجاد اضطراب و منهدم‌کننده‌ی ظرفیت‌های بزرگ انسانی است. این بیماری اگر درمان نشود، هرچه بیش‌تر وخیم و از یک نقطه به بعد، به یک بیماری لاعلاج و نابودکننده تبدیل می‌شود. شوارتز به‌گونه‌ای هوشمندانه یک لیست از بهانه‌های به‌ظاهر موجه برخی افراد را عنوان کرده است که گویای پوچ بودن بسیاری از بهانه‌های متداول بین ناکامان تاریخ است. این نکته به معنی نفی کمبودها و مشکلات عمیق بشری به‌خصوص در برخی از نقاط دنیا نیست، تاکیدی بر بزرگ‌تر بودن قدرت ذاتی انسان از بسیاری از این مشکلات است.

کتاب جادوی فکر بزرگ علاوه‌بر وجوه عمل‌گرایانه و مفید خود، از فصل‌هایی با عناوین متنوع و جذاب تشکیل شده است. نویسنده کوشیده است دست خوانندگان را در حرکت خود به سوی موفقیت خالی نگذارد. او پس از تبیین آفات مسیر و سدهای محکم پیش‌رو، راهکارهای خود را برای فائق آمدن بر این مشکلات به‌تفصیل بیان کرده است. راه‌های رسیدن به بزرگ‌اندیشی و فکر کردن مثل یک رهبر، راهکارهای عملی برای دستیابی به خلاقیت به‌عنوان کلید قفل‌های سرسخت و سنگین، تسلط بر محیط اطراف که عاملی بسیار تعیین‌کننده در شکل‌گیری شخصیت و مسیر حرکت افراد است، از جمله عناوینی است که شوارتز با دیدی روشن و عمل‌گرایانه به موفقیت، به آن‌ها پرداخته است. ایده‌ی شوارتز بسیار قابل‌فهم و قابل دسترس است، چراکه به‌گفته‌ی او «ما نمی‌توانیم موفقیت چندانی در تغییر دادن میزان توانایی فطری خود به‌دست آوریم، اما بی‌تردید می‌توانیم شیوه‌ی استفاده از آن‌چه را که داریم، تغییر دهیم». همین اصل اساسی می‌تواند انسان را از بسیاری از گردنه‌های سخت زندگی عبور دهد؛ تنها باید باور کنیم.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب جادوی فکر بزرگ را به علاقه‌مندان کتاب‌های خودیاری و توسعه‌ی فردی پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب اثری جامع با راهکارهایی عملی برای دستیابی به موفقیت است.

با وجود این‌که سال‌ها از انتشار این کتاب می‌گذرد، استقبال مخاطبان از آن در سراسر جهان ادامه دارد. جادوی فکر بزرگ یک اثر کلاسیک و ماندگار در حوزه‌ی خودیاری است که بسیاری از افراد موفق در زمینه‌های مختلف، از آن به‌عنوان مرجعی الهام‌بخش برای زندگی خود یاد کرده‌اند.

چرا باید کتاب جادوی فکر بزرگ را مطالعه کنیم؟

کتاب جادوی فکر بزرگ عزت‌نفس و زمینه‌ای ذهنی‌ برای ما ایجاد می‌کند که می‌تواند ما را به سمت پیشرفت ببرد. جادوی فکر بزرگ را باید بشنوید تا متوجه شوید که هر انسانی با امکانات و توانایی‌های خودش می‌تواند راهش را به سمت آرزوهایش پیدا کند، راهی که از خودباوری و تلاش می‌گذرد.

نظرات افراد مشهور درباره کتاب جادوی فکر بزررگ

کتاب جادوی تفکر بزرگ را می توان در گروه‌ کتاب‌های کلاسیک خودیاری دسته‌بندی کرد. کتابی با میلیون‌ها خواننده که به اذعان برخی از نشریات بر زندگی میلیون‌ها نفر نیز تاثیری مستقیم گذاشته است. توماس جی. استنلی این کتاب را الهام‌بخش خود برای نوشتن کتاب بسیار پرطرفدارش «همسایه‌ی میلیونر» خوانده است. لو هولتز مربی و بازیکن سابق و مشهور آمریکایی «جادوی فکر بزرگ» را کتاب موردعلاقه‌اش توصیف کرده است و مجله‌ی فوربز صفت یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌های خودیاری را بر آن گذاشته است. قدرشناسی‌ها و تحسین‌های بسایری مانند این‌ها در نقل قول‌های افراد برجسته و مرورهایی که نشریات و بنگاه‌های بزرگ کتاب بر این کتاب نوشته‌اند، دیده می‌شود. گرایش کم‌نظیر خوانندگان به این کتاب باعث شد در سال ۱۹۸۷ نسخه‌ای خلاصه‌شده از آن نیز منتشر و با استقبال مواجه شود.

درباره‌ی دیوید جی. شوارتز

دیوید جوزف شوارتز جونیور، نویسنده، استاد دانشگاه و مربی انگیزشی آمریکایی است. او در ۲۴ مارس سال ۱۹۲۷ متولد شد. او مدرک کارشناسی خود را در ۱۹۴۸ دریافت کرد، تحصیلات عالیه‌ی خود را تا دوره‌ی دکترا در دانشگاه ایالتی اوهایو ادامه داد و در سال ۱۹۵۳ به پایان رساند. شوارتز سال‌ها به‌عنوان استاد دانشگاه در رشته‌ی بازاریابی در دانشگاه‌های ایالتی جورجیا و آتلانتا مشغول به کار بود. او در جایگاه رئیس دپارتمان و رئیس امور مالی مصرف‌کننده نیز در دانشگاه ایالتی جورجیا فعالیت کرد. شوارتز با انتشار کتاب جادوی فکر بزرگ در سال ۱۹۵۹ به شهرت رسید و جایگاه خود را به‌عنوان یک مرجع مهم و دانشگاهی در زمینه‌ی خودیاری و امور انگیزشی تثبیت کرد. او مدت‌ها در قامت یک مربی خودیاری و استرتژیست زندگی با هزاران نفر در ارتباط بود و یک موسسه‌ی مشاوره هم به‌نام Creative Educational Services تاسیس کرد. دیوید جی.شوارتز در ششم دسامبر سال ۱۹۸۷ درگذشت. دانشگاه ایالتی جورجیا به افتخار دیوید شوارتز بورسیه‌ی تحصیلی اعطا می‌کند.

فهرست کتاب

مقدمه

1. این کتاب برای شما چه خواهد کرد

2. باور کنید می‌توانید موفق شوید و موفق خواهید شد

3. خود را از بهانه‌تراشی، بیماری افراد ناموفق، نجات دهید

4. اعتمادسازی کنید و ترس را از بین ببرید

5. چگونه بزرگ فکر کنید؟

6. چگونه خلاقانه فکر و آرزو کنیم؟

7. شما همانی هستید که فکر می‌کنید هستید

8. محیط خود را مدیریت کنید: برای هر کاری درجه‌ی یک باشید

9. نگرش‌های خود را به حامیان خویش تبدیل کنید

10. راجع به اشخاص درست فکر کنید

11. عادت عمل پیدا کنید

12. چگونه شکست را به پیروزی تبدیل کنیم؟

13. بهره‌گیری از اهداف در پیشرفت مؤثر است

14. چگونه مانند یک رهبر بیندیشیم؟

خلاصه

جملاتی از کتاب جادوی فکر بزرگ

ولی یکی از این شرکت‌های کوچک، شرکتی که فقط سه مهندس داشت، طرح را مطالعه کرد و گفت که «ما می‌توانیم آن را انجام دهیم، ما هم طرحی ارائه می‌دهیم. به این ترتیب، آنها هم طرحی ارائه دادند و عاقبت کار را گرفتند.»

کسانی که معتقدند می‌توانند کوه‌ها را به حرکت در بیاورند، در می‌آورند. آنهایی که معتقدند نمی‌توانند، نمی‌توانند ایمان نیروی عمل را به کار می‌اندازد. درواقع، در روزگار امروز، ایمان کارهایی به مراتب بزرگتر از حرکت دادن کوه‌ها انجام می‌دهد. ضروری‌ترین عنصر در حقیقت، عنصر ضروری در اکتشافات فضایی امروز ما همین ایمانی است که می‌توان بر فضا تسلط یافت، بدون ایمان محکم و ثابت به این که آدم می‌تواند به فضا سفر کند دانشمندان ما جرأت، علاقه و اشتیاق به رفتن به فضا را پیدا نمی‌کردند، ایمان به این که سرطان می‌تواند مداوا شود، سرانجام داروهایی برای درمان سرطان تولید خواهد کرد. چند سال پیش، صحبت از ساخت تونلی در زیر انگلیس بود که انگلستان را به قاره وصل می‌کرد. حقیقت این که این تونل هم‌اکنون تکمیل شده است، بستگی به این داشت که آیا افراد مسؤول معتقد بودند که این تونل می‌توانست ساخته شود.

نظرات کاربران

کارن
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

من این کتاب چاپی رو خوندم و صرفا اینو برای آگاهی بقیع میزارم جون دل بخون متن رو کامل اگه نخونی برات گرون تموم میشه این کتاب رو چاپی دارم دقیقا همین مترجم . این کتاب محتوای فوق العاده عالی

- بیشتر
علی رحیمی
۱۳۹۹/۱۱/۲۱

این بهترین ترجمه ی این کتابه مطمئنم. تحقیق کردم.

کاربر ۱۰۵۷۰۴۷
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

این کتاب فوق العادست، به جرات میتونم بگم یکی از بهترین کتابایی بود که تا الان خوندم. من در ابتدا برای کسب و کار این کتاب رو مطالعه کردم ولی خیلی فراتر از اینهاست.

گل یاس
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

کتاب خوبیه توصیه میکنم

آفتاب
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

کتابی به این زیبایی و کاربردی من تا حالا نخوندم تقریبا تمام صفحات کتاب مملو از داستان های پر پند و روش درست زیستن و تربیت اخلاق بود . ۱۳ فصل داره که هر فصل نکات جدید و کاربردی زیادی

- بیشتر
مرتضی دادخواه
۱۴۰۰/۱۲/۱۱

تخفیف بذارید قیمت انقدر زیاد

ali karimi
۱۴۰۰/۱۰/۳۰

فوق العادست یک دائرة المعارف کامل درباره همه چیز. خوندنشو توصیه میکنم.

shirinazad
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

این کتاب در برهه ای از زندگی که احساس خوبی نسبت به خودم نداشتم به بالا بردن عزت نفسم کمک زیادی کردو باعث شد در مقابل سختی‌ها کم نیاورم.

fatemeh
۱۳۹۹/۱۰/۱۰

این کتاب کاملشه یا میکرو کتابه و خلاصه؟

MOHSEN.RC2020
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

در بینهایت قرار بدید لطفاً 🙏

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۸)
روانشناسان معتقدند که ما می‌توانیم نگرش‌های خود را با تغییردادن رفتار خود اصلاح کنیم. مثلاً اگر خود را به خندیدن وادارید، بیشتر حالت خندیدن پیدا می‌کنید، یا اگر صاف بایستید و محکم راه بروید، بیشتر احساس قدرت می‌کنید؛ حالا اخم کنید ببینید که آیا به‌راستی احساس عصبانیت و دلخوری به شما دست نمی‌دهد؟
فریده کوشا
اقدام، ترس را برطرف می‌سازد و بلاتکلیفی و تعلل به ترس میدان می‌دهد.
کاربر ۳۳۱۶۷۱۲
«زندگی کوتاه‌تر از آن است که دست‌کم گرفته شود».
فریده کوشا
شاید بزرگ‌ترین ضعف انسان کوچک شمردن یا به عبارت ساده‌تر، دست‌کم گرفتن خود باشد.
Parisa
عادت کنید که بلند و قاطع حرف بزنید تا احساس قدرت کنید.
یا قمر بنی هاشم
اگر در شرایط دشوار، فقط با جملهٔ «آیا واقعاً ارزشش را دارد؟» برخورد کنیم، دست‌کم نود درصد درگیری‌ها و کینه‌جویی‌ها هرگز پدید نمی‌آید.
Book Reader
اقدام، ترس را از بین می‌برد. اقدام به‌راستی ترس را از بین می‌برد.
فریده کوشا
از ذهن خود برای اندیشیدن استفاده کنید نه برای انبار کردن اطلاعات
Parisa
نگرش‌های تلخ، منفی، بدبینانه و دلسردکننده، بیشتر از کم‌هوشی عامل عقب‌ماندگی مدیران تازه‌کار و جوان است.
reza
وقتی ایمان بیاورید که چیزی ناممکن است، فکرتان در پی دلایلی می‌گردد که این مطلب را اثبات کند؛ ولی وقتی ایمان داشته باشید، ایمانی حقیقی که کاری شدنی است، فکرتان راه‌های انجام آن را می‌یابد.
Book Reader

حجم

۴۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

حجم

۴۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
۶۸,۰۰۰
۲۰%
تومان