دانلود و خرید کتاب فانوسی میان اقیانوس‌ها ام. ال. استدمن ترجمه هرمز عبداللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فانوسی میان اقیانوس‌ها اثر ام. ال. استدمن

کتاب فانوسی میان اقیانوس‌ها

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فانوسی میان اقیانوس‌ها

فانوسی میان اقیانوس‌ها داستانی نوشته ام.ال. استدمن، که هرمز عبدالهی آن را ترجمه است. این داستان روایت ماجرایی است که در یک فانوس دریایی در زمان جنگ جهانی اول رخ می‌دهد. این داستان به بیش از ۴۰ زبان دنیا ترجمه شده و تحسین مخاطبان و منتقدان را برانگیخته است. 

درباره کتاب فانوسی میان اقیانوس‌ها

 در دوران جنگ جهانی اول، زوجی به اسم تام و ایزابل که نگهبان یک فانوس دریایی‌اند، در ساحل قایقی پیدا می‌کنند که جسد مردی همراه نوزادی زنده در آن قرار دارد و این آغاز داستانی می‌شود که احساسات شما را کاملا به بازی می‌گیرد.

ایزابل همسر تام که تجربه دو سقط و به دنیا آوردن یک بچه مرده را دارد، این بچه را هدیه‌ای از جانب خدا می‌داند اما تام که بسیار مبادی آداب و قانون‌گرا است می‌خواهد ماجرا را گزارش کند اما به اصرار ایزابل از این کار منصرف می‌شود. آنها نام دختر را لوسی می‌گذارند. زمانی که لوسی دوساله می‌شود، ایزابل و تام از ماموریتی که در فانوس دریایی داشتند به شهر برمی‌گردند و آنجا پی به واقعیتی می‌برند... تصمیم آنها درباره بچه زندگی او را به کلی تغییر داده است.

از روی این رمان در سال ۲۰۱۶ فیلمی هم به کارگردانی درک سیانفرس و با بازی مایکل فاسیندر و آلیسیا ویکاندر ساخته شده است.

 خواندن کتاب فانوسی میان اقیانوس‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به ادبیات داستانی را به خواندن این رمان جذاب دعوت می‌کنیم.

 درباره  ام.ال. استدمن

 ام.ال. استدمن نویسنده استرالیایی سال‌ها در لندن زندگی می‌‌کرد و وکیل بود او در سال ۱۹۹۷ تصمیم گرفت به کلاس‌های نویسندگی خلاق برود و پس از شرکت در چند کلاس نویسندگی توانست چند داستان کوتاه در مجموعه‌های مختلف بنویسد و پس از آن به نوشتن رمان روی آورد. کتاب فانوسی میان اقیانوس‌ها اولین رمان استدمن است.

بخشی از کتاب فانوسی میان اقیانوس‌ها

لب‌های ایزابل رنگ‌پریده و چشم‌هایش غمگین و رو به پایین بود. هنوز گه‌گاه دستش را مشتاقانه روی شکمش می‌گذاشت، پیش از آن‌که تخت‌وصاف بودنِ آن به او یادآور شود که بچه‌ای در کار نیست. و بلوزهایش هنوز پر از لک‌وپیس شیری بود که در روزهای اول از پستان پروپیمانش می‌جوشید؛ شیری که ضیافتی برای مهمان غایب بود. در این حال با دیدن این لکه‌ها دوباره گریه می‌کرد، انگار داغش تازه می‌شد.

ملافه‌به دست سرپا ایستاد: خرده‌کاری‌های روزمره پایانی نداشت؛ همچنان که روشنایی فانوس سر بازایستادن نداشت. وقتی رخت‌خواب را مرتب می‌کرد و لباس‌خوابش را تاشده زیر بالش می‌گذاشت، راه صخره را در پیش می‌گرفت تا مدتی کنار گورها بنشیند. حواسش بیشتر متوجه گور جدید بود. نمی‌دانست آن گیاه رزماریِ نورسته خواهد گرفت یا نه. چندتایی علف هرز از دوروبر آن دو صلیب قدیمی کند، حالا آن‌ها بر اثر گذشت سالیان از بلور نمک پوشیده شده بودند. گیاه رزماری به‌رغم تندبادها با سرسختی رشد می‌کرد.

وقتی همراه باد صدای گریهٔ نوزادی به گوشش رسید، از روی غریزه به گور جدید نگاه کرد. پیش از آن‌که پای منطق به میان بیاید لحظه‌ای ذهنش به او گوشزد کرد که همهٔ این‌ها توهمی بیش نیستند ــ این بچهٔ آخری سقط نشده بود بلکه زنده بود و نفس می‌کشید.

این توهم از بین رفت اما صدای گریه همچنان می‌آمد. سپس فریاد تام از بالکن آمد، «ساحل رو نگاه کن! یه قایق اون‌جاست!» که به ایزابل می‌گفت این دیگر یک رؤیا نیست. ایزابل تا آن‌جا که در توان داشت به‌سرعت راه افتاد تا خود را به تام برساند که به سوی قایق می‌رفت.

مردی که در قایق بود مُرده بود. اما تام در جست‌وجوی بچه‌ای بود که در عرشه یکریز ونگ‌ونگ می‌کرد.

تام بافریاد گفت «آه خدای من! خدای من، ایزی این یه...»

«گفتی بچه؟ آه پروردگارا! آه تام! تام! این یه بچه‌ست... این‌جا... بده‌ش به من!»


 


نظرات کاربران

مینا جعفری
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

داستان درمورد سربازیه که از جنگ جهانی برگشته و به خاطر مشکلات روحی ای که براش پیش اومده تصمیم میگیره به یک جزیره بره و با تنهایی در یک فانوس دریایی کار کنه اما بعد اتفاقاتی براش میفته که این

- بیشتر
میم
۱۳۹۹/۱۰/۲۱

کتابی به شدتتتتت قشنگگگگگ با داستان پردازی عالی محتوای فوق العاده و به شدت غم انگیر و تاثر برانگیز و شخصیت پردازی فوق العاده فیلمی هم که از کتاب اقتباس شده عالیه حتما فیلم رو با بازی فوق العاده آلیسیا ویکاندر و مایکل فاسبندر ببینید(البته

- بیشتر
je suis jay
۱۳۹۹/۰۹/۰۶

قشنگ نصف داستان رو خود طاقچه اسپویل کرد

nazi
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

داستانی غم انگیز وتاثیر گذار اما درعین حال باید پذیرفت که همه ی رمان ها و داستان ها نباید پایانی خوش داشته باشند اون وقته که صرفا هیچ ارزشی‌‌جز‌ سرگرمی ندارن،کتابی مفیده که من و شمای خواننده رو درگیر خودش

- بیشتر
Mary gholami
۱۴۰۰/۰۵/۰۳

بد نبود

Stephanie Böhme
۱۳۹۹/۰۵/۱۲

خواهشا توی بینهایت قرارش بدین 🙏

قاصدک
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

داستانش عالی بود،از خواندنش لذت بردم، زندگی در جزیره دور افتاده همیشه برایم جذابیت خاصی دارد،قرار گرفتن بین احساس مادرانه انتخاب راه صحیح بین عقل و احساس،خوندنش رو دوست داشتم

niu
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

عالی بود فیلی هم که از روش ساخته بودن عالی بود من عاشق اون فانوسی شدم که توش زندگی میکنن نویسنده مکان هارو خیلی خوب توصیف کرده بود.

Mahbubeh Parhizkar
۱۴۰۲/۰۵/۱۹

نمیتونم بگم خیلی دوستش داشتم و نمیتونم بگم که خوشم نیومد. قسمت هایی از کتاب برام جذاب بود و قسمتهاییش نه چندان. به نظرم اواخرش یه مقدار کش پیدا کرده بود. جملات و فضاسازی زیبایی داشت. مخصوصا اون قسمتی که هنوز

- بیشتر
𝓜𝓪𝓷𝓮𝓵𝓲
۱۴۰۲/۰۵/۱۱

داستانی نیست که شما رو به صفحه های کتاب مجذوب کنه و باعث بشه از خواب و خوراک بیفتین کاملا قابل پیشبینیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴)
«حرف واقعی هیچ‌وقت به زبون نمی‌آد.
n re
«عشق بزرگ‌تر از کتاب‌های قانونه،
𝓜𝓪𝓷𝓮𝓵𝓲
آدم هیچ‌وقت نمی‌دونه که از چی باید شکرگزار باشه
n re
مادر بودن چه کار رازآمیزی است. با خود فکر کرد یک زن تا چه اندازه باید شجاع باشد که این کار را بر عهده بگیرد
n re
من این شیوهٔ دشوار رو یاد گرفتم که برای داشتن هر نوع آینده‌ای که به دست آوردی باید امیدت رو از گذشته‌ای که مدام رنگ عوض می‌کند قطع کنی.
khiabani
آخه زندگی از کجا ناشی می‌شه؟» «مهمه که از کجا ناشی می‌شه؟» تام باتردید پرسید «مهمه؟» «این یه رازیه که ما ازش سر درنمی‌آریم.» «بارها پیش اومده بود که من جواب می‌خواستم. همین‌قدر می‌تونم به‌ت بگم. بارها پیش اومده که آخرین نفس کشیدن یه آدم رو به چشم خودم دیده‌م، می‌خواستم ازش بپرسم کجا داری می‌ری. تو درست چند ثانیهٔ پیش درست همین جا کنار من بودی، و حالا چندتا گلولهٔ سربی سوراخ‌هایی در پوست تو به وجود آورده، چون اون‌ها تو رو خیلی سریع زدن، و ناگهان یه جای دیگه‌ای هستی. این چه‌طور می‌تونه امکان داشته باشه؟»
n re
هیچ‌وقت امیدم را از دست ندادم، امید به این‌که تو می‌آیی.
𝓜𝓪𝓷𝓮𝓵𝓲
گاهی خوبه که گذشته رو به دست گذشته بسپری.»
𝓜𝓪𝓷𝓮𝓵𝓲
«هیچ‌وقت از خندیدن عذرخواهی نکن.»
𝓜𝓪𝓷𝓮𝓵𝓲
گاهی خوبه که گذشته رو به دست گذشته بسپری.
n re

حجم

۴۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۲۵ صفحه

حجم

۴۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۲۵ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان