دانلود و خرید کتاب خوشی‌ها و مصایب کار آلن دوباتن ترجمه مهرناز مصباح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوشی‌ها و مصایب کار اثر آلن دوباتن

کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

معرفی کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

خوشی‌ها و مصایب کار چهارمین کتابی است که از آلن دوباتن نویسنده و فیلسوف معاصر، به فارسی ترجمه شده است.

 درباره کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

دوباتن در کتاب خوشی‌ها و مصايب کار قصد دارد توجه شما را به یک سری از  پیشه‌ها در دنیای کسب و کار جلب کند. شغل‌هایی که شاید آنها را آن‌طور که باید نمی‌شناسیم. او در این کتاب به کار از دید اقتصادی نمی‌نگرد بلکه کار را یک پدیده انسانی معرفی می‌کند و حتی هنری.

او در این کتاب چشم شما را به روی جنبه‌های ناشناخته‌تر کار باز می‌کند. تا زیبایی، پیچیدگی، پیش‌پاافتاگی و وحشت هرازگاه دنیای کار را نشانتان دهد. او او این کار را در کتابش با نظر  به ده صنعت مختلف از حسابداری تا مهندسی و از تولید بیسکوئيت تا لجستیک انجام داده است.

خواندن کتاب خوشی‌ها و مصایب کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر دوست دارید با دیدگاه آلن دوباتن درباره کار به عنوان یک پدیده انسانی و نه صرفا اقتصادی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب خوشی‌ها و مصایب کار را بخوانید.

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن، نویسندهٔ سویسی‌الاصل است که در دسامبر ۱۹۶۹ در زوریخ متولد شد. او برنامه‌ساز تلویزیون هم است و آثارش به بررسی مسائل روزمرهٔ زندگی از دیدگاهی فلسفی می‌پردازند. اجدادش ساکن شهر کوچکی به نام بوتون واقع در شبه‌جزیرهٔ ایبری بودند، شهری که دیگر وجود ندارد. در سال ۱۴۹۲ آن‌جا را ترک کردند و در اسکندریهٔ مصر ساکن شدند. پدرش، ژیلبرت دوباتن، متولد اسکندریه و از بنیان‌گذاران مؤسسهٔ «مدیریت جهانی دارایی» بود. پس از مرگ او بیش از دویست میلیون پوند برای خانواده به ارث ماند اما منبع درآمد آلن صرفاً فروش کتاب‌ها و دیگر فعالیت‌های شخصی‌اش است. خواهر آلن، میل، روانشناس است و در پاریس زندگی می‌کند. آلن در سال ۲۰۰۳ ازدواج کرد و اکنون به همراه همسر و دو فرزندش، ساموئل و سائول، ساکن لندن است.

آلن دوباتن هشت سال اول زندگی‌اش را در سویس گذراند و آن‌جا بود که فرانسه و آلمانی آموخت. سپس به مدرسهٔ شبانه‌روزی درگن در آکسفورد فرستاده شد و آن‌جا انگلیسی فرا گرفت؛ پس از آن نیز به مدرسهٔ شبانه‌روزی هارو رفت. با نمرات ممتاز در مقطع لیسانس رشتهٔ تاریخ از کمبریج فارغ‌التحصیل شد (۱۹۹۱ ـ ۱۹۸۸) و تحصیلاتش را در رشتهٔ فلسفه در کالج کینگ لندن تکمیل کرد (۱۹۹۲ ـ ۱۹۹۱). دکترای فلسفهٔ فرانسه را هم در دانشگاه هاروارد شروع کرد اما برای تحقیقاتش جهت نوشتن کتاب، آن را رها کرد. او همچنین کاندیدای دکترا در کالج کینگ لندن بوده است.

 بخشی از کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

برای آن‌ها که با تابلوهای نقاشی در حد اشیایی جلاخورده و تثبیت‌شدهٔ آویزان از دیوار موزه‌ها آشنا هستند دیدن آشفتگی محض تجهیزات جاگیر و کثیف مورد نیاز برای خلق آن‌ها عجیب است. تایلر بیش از صد نوع قلم‌مو دارد از جمله قلم‌موی گراز با سرقلم فندقی، سرسموری، سرگرد، فرچهٔ ریش‌تراشی، قلم‌موهای ژاپنی نرم برای آب‌رنگ و قلم‌موهای رنگ‌روغن.

تایلر کنار این‌ها دسته‌ای از تیوب‌های گره‌گره رنگ می‌گذارد که در تنوع کم از قلم‌موها نمی‌آورند و در مجموع الفبای بصری او را می‌سازند. باورش سخت است که این اجزا می‌توانند در ترکیب باهم، چکاوک، برگ‌های بهاری، و شاخه‌های پوشیده‌شده با گل‌سنگ را با آن جزئیات دقیق بیافرینند. خمیررنگ که در کمتر دستی ویژگی‌های گل را به خود می‌گیرد چنان رام و از نو قالب‌بندی می‌شود که شکل برش‌هایی از زمین و آسمان بیابد.

سرانجام هم هیچ یادی از منشأ جسمانی نقاشی نخواهد شد. لکه‌های زرشکی تیره روی انگشتان هنرمند، خال‌های قرمز روی کفش‌هایش، لکه‌های آبی و سبز چسبناک روی پالتش، همهٔ این‌ها پاک می‌شوند و نقاشی‌ها خودشان می‌مانند و خودشان؛ چنان خاموش دربارهٔ اصل‌ونسب مصالح‌شان که انگار یک جادهٔ روستایی تازه کشیده. مشاهدهٔ تایلر حین کار آدم را یاد این می‌اندازد که حتا پروجینو و مانتگنا، که در تاریخ هنر اروپا صرفاً نام‌هایی شبح‌گون هستند، زمانی موجوداتی صاحب جسم بوده‌اند، با چوب‌هایی که نوک‌شان موی خوک چسبیده بود روی تکه‌های چوب رنگ می‌زدند و در پایان روز از کارگاه‌های‌شان به خانه برمی‌گشتند در حالی‌که هنوز لکه‌های رنگی را بر تن و لباس‌شان داشتند که برای شکل دادن به ابرهایی استفاده شده بود که به‌آرامی بر فراز سر کودکی مسیح حرکت می‌کردند.


معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

پاییز
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

به نظرم کتاب خوبی هست.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان